Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

GTi + używka instalacja + BLOS nowy.

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

GTi + używka instalacja + BLOS nowy.

Post autor: SiwoL » 2010-01-16, 17:17

Mam taki chytry plan. Że nie będę schodził z ceny za moje gti i jak nikt go nie kupi to niestety montaż LPG. Wiem Wiem że to zło ale wole jeździć niż nissmo ma stać pod domem:( Myśle o instalacji na Blosie bo dużo dobrego się na ten temat nasłuchałem i podobno chodzą tego typu silniki piknie na nim. I tu pytanie czy może kupić używaną instalację i do tego nowy Blos i złożyć taki zestaw? Albo złożyć podstawową najtańsza nową instalację bo nie potrzebuję kompów parowników itp? Mógłby mi ktoś napisać co byłoby mi potrzebne do takiej instalacji na Blosie? Mam dostęp do części i mógłbym sobie sam kupić taniej.

Proszę o nie pisanie ze LPG to gówno itp bo wiem :( Że nadaje się do zapalniczek w domu nawet nie używam gazu:( Ale niestety:(

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

Post autor: Tuśka » 2010-01-16, 17:29

więc najlepiej jak byś kupił sobie nowy reduktor i nowy blos, cała reszta(tj. butla, przewody, elektrozawór, centralka itd.) może być używana, bo nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-01-16, 18:00

chłopie Ty sobie rower lepiej kup jak tak żydzisz na wszystko :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

Post autor: Tuśka » 2010-01-16, 18:08

bonzo pisze:chłopie Ty sobie rower lepiej kup jak tak żydzisz na wszystko
uwazam ze nie ma nic złego w tym, że chłopak chce przyoszczędzić ... z resztą jak zanosi się ze sprzedażą samochodu, jak nie teraz to pozniej, to bezsensu jest popadanie w zbędne koszty.... pomyśl też nad tym...

z resztą za rower zapłaci tyle samo co za instalację gazową!
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-16, 19:52

SiwoL pisze:Mam taki chytry plan. Że nie będę schodził z ceny za moje gti i jak nikt go nie kupi to niestety montaż LPG.
A próbowałeś już coś tu go ogłaszać???Że już chcesz z ceny schodzić??

Jak masz go sprzedawać to nie pakuj jakiejś zlepy instalki bo potem ktoś kupi i będzie miał urwanie...... głowy. ;-)
SiwoL pisze:Proszę o nie pisanie ze LPG to gówno itp bo wiem :( Że nadaje się do zapalniczek w domu nawet nie używam gazu:( Ale niestety:(
Dlaczego?? Gaz to porządne paliwo tylko trzeba mieć wszystko dobrze poustawiane to niema problemów.
Dlaczego mam płacić za Pb 4,50 jak mogę 2zł za LPG? :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-01-16, 21:38

Tuśka pisze: uwazam ze nie ma nic złego w tym, że chłopak chce przyoszczędzić .
żeby zaoszczędzić to trzeba najpierw stracić i najlepiej sekwencje zalożyć a nie wtykać jakąś zlepe jak pisze marceli,
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2010-01-16, 23:25

Tuśka pisze:więc najlepiej jak byś kupił sobie nowy reduktor i nowy blos, cała reszta(tj. butla, przewody, elektrozawór, centralka itd.) może być używana, bo nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
ale bzdury ...........


1. najważniejsza jest butla i tu chodzi o homologację , butla ma z reszto ograniczoną wiekiem homologację

2. druga sprawa to prawo i możliwość przeniesienia używanej instalacji ? (nie wiem czy można ?), nie wspomnę o zgłoszeniu, wbiciu w dowód i przeglądzie że auto ma LPG, komplet dokumentów inaczej ponowna legalizacja może wynieść tyle co nowa instalacja. W przypadku jakieś nieszczęścia kolizji, gdy się okaże że coś nie tak to konsekwencje mogą być strasznie, coraz bliżej nam do zachodu i odszkodowania zaczynają być duże, firma ubezpieczeniowa też może odmówić wypłaty ubezpieczenia........... nielegalna przeróbka

3. reduktor i Blos nie musi być nowy. W przypadku reduktora często do popularnych modeli są zestawy naprawcze/regeneracyjne i masz za 1/4 ceny parownik o właściwościach prawie nowego. BLOS coraz trudniej nowego dostać

4. butla, przewody, elektrozawór - właśnie wpływa na instalację gdyż chodzi tu o bezpieczeństwo, przewody gazowe najlepiej nowe gdyż z wiekiem niszczą się, inna sprawa że dobiera się je do długości potrzebnej

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

Post autor: Tuśka » 2010-01-17, 00:03

jeśli chodzi o teorię ogólną, to masz dobrą i się z Tobą zgadzam...
mdzalewski pisze:2. druga sprawa to prawo i możliwość przeniesienia używanej instalacji ? (nie wiem czy można ?), nie wspomnę o zgłoszeniu, wbiciu w dowód i przeglądzie że auto ma LPG, komplet dokumentów inaczej ponowna legalizacja może wynieść tyle co nowa instalacja. W przypadku jakieś nieszczęścia kolizji, gdy się okaże że coś nie tak to konsekwencje mogą być strasznie, coraz bliżej nam do zachodu i odszkodowania zaczynają być duże, firma ubezpieczeniowa też może odmówić wypłaty ubezpieczenia........... nielegalna przeróbka
mdzalewski pisze:4. butla, przewody, elektrozawór - właśnie wpływa na instalację gdyż chodzi tu o bezpieczeństwo, przewody gazowe najlepiej nowe gdyż z wiekiem niszczą się, inna sprawa że dobiera się je do długości potrzebnej
Jednak nie rozpatrujemy tutaj jakiejś 20-letniej instalacji i starych sparciałych kabli i dziurawych przewodów. Tylko używaną instalację w zamyśle max. 4-5 letnią, bo inaczej żaden gazownik nie podpisze się pod tym.
Z resztą SiwoL nie napisał o tym, czy będzie zakładał gaz legalnie czy nie..
i chyba jego pytanie dotyczyło bardziej nie tego jakie są konsekwencje... a to prawda mogą być niestety duże.. tylko tego jak zrobić to tanim kosztem....a jednocześnie dobrze...


mdzalewski pisze:1. najważniejsza jest butla i tu chodzi o homologację , butla ma z reszto ograniczoną wiekiem homologację
Jeśli chodzi o butlę... tak... na nią musi być homologacja...
butla ma homologację 10lat jednak gazownik nie zgodzi się na starszą niż 5 letnią.
Przy zakupie używanej butli, najlepsza bedzie STAKO, z uwagi na uzyskanie duplikatu dokumentu homologacji...
mdzalewski pisze:W przypadku reduktora często do popularnych modeli są zestawy naprawcze/regeneracyjne i masz za 1/4 ceny parownik o właściwościach prawie nowego. BLOS coraz trudniej nowego dostać
Ok ale jeżeli ktoś nie miał z tym nigdy styczności to sam sobie parownika nie naprawi..


PS. Ja barałam pod uwagę w sumie, że chce sobie założyć gaz tylko na przejeżdżenie... a sprzedać jako "nie jeżdzone na gazie"... ale jeśli chodzi o sprzedaż samochodu z gazem to lepiej zdecydowanie żeby był to NOWY gaz
.
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

Hyperion
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-27, 21:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Hyperion » 2010-01-17, 00:39

Bez parownika daleko nie zajedziesz.
Będzie problem z powtórną legalizacją tego wszystkiego. Czysto teoretycznie przy instalacji II generacji za ok. 1700 zł, może 300-400 zł udałoby się zaoszczędzić.

Robocizna gazownika to nawet połowa ceny instalacji. Oczywiście żaden gazownik na taki używany zestaw nie udzieli gwarancji, a żaden szanowany gazownik nie będzie zakładał używki-wystawiał faktury VAT.

Do tego ile masz zamiar pojeździć Nissanem? z 30-40 tys. km przejeździsz Nissanem?
Jak zakładać instalacje to po to żeby jeździć samochodem, a nie po to żeby raz w tygodniu przejechać się 20 km, bo wtedy instalacja zwróci się ale w 2087r.

Polecam śledzić ten temat: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=241982&c=0&f=38

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-01-17, 01:41

No właśnie nismo służy mi do dojazdów do szkoły 20km dziennie. Pali w brud zobaczę, jak nie uda się sprzedać to będzie gaz. Decyzja podjęta poczekam jeszcze trochę auto "wisi" na otomoto.pl. Jeśli zostanie to instalacja jednak chyba będzie nowa na Blosie.

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Post autor: mdzalewski » 2010-01-17, 21:09

SiwoL pisze: Jeśli zostanie to instalacja jednak chyba będzie nowa na Blosie.
chyba nadal błądzimy, bo nikt legalnie nie może chyba założyć coś takiego jak nowa instalacja z Blosem, niestety nie mam przepisów, więc nie będę się sprzeczał, ale chyba to nie jest homologowane, dlatego zaprzestano produkcji coś takiego jak BLOS - gaźnik gazowy

ale instalacje LPG kompletny wtrysk z montażem można już mieć za 1700-1850zł popatrz na allegro, do tego możesz to mieć w ratach, to po jakiego ***a kombinować

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-17, 23:13

SiwoL na początek to się zastanów czy ta cała operacja Ci się opłaci...ile km przejeżdżasz rocznie?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-18, 09:37

no i z tego co mozna przeczytac z opisu auta to troche pordzewiale jest i pytanie takie czy instalacja zdazy sie zwrocic i czy przezyje blacharke auta ...a ja moge ci doradzic ze jesli chcesz byc zadowolony to wkladaj sekwencje bo na II gen to nasze autka sie tylko tocza :( aby instalacja sie zwrocila musisz przejechac 25-30 tys km ...przelicz jak dlugo ten przebieg bedzeisz robil ...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-18, 11:49

sergiej pisze:aby instalacja sie zwrocila musisz przejechac 25-30 tys km ...przelicz jak dlugo ten przebieg bedzeisz robil ...
Jezeli wierzyc informacjom jakie kolega SiwoL podal wczesniej to taka instalacja bedzie mu sie zwracala ponad 5 lat :D Jesli oczywiscie dobrze licze ;)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-18, 12:18

rz pisze:Jezeli wierzyc informacjom jakie kolega SiwoL podal wczesniej to taka instalacja bedzie mu sie zwracala ponad 5 lat :D Jesli oczywiscie dobrze licze ;)
za 5 lat jeśli to autko nie będzie zreanimowane to pozostanie Ci z niego tylko ta instalacja także może i warto ją założyć dla samej pamiątki :)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-01-18, 18:13

20km masz w jedną czy obie strony?
Jak ma się jazda na LPG na zimnym silniku?
Też myślałem o gazie ale jeżeli po 30 tys które robię rocznie musiałbym zrobić dodatkowo remont silnika to uznałem że gaz absolutnie mi się nie opłaca. Do tego droższe OC, przeglądy, częstsze wymiany filtrów...
ja zamiast zakładania Gazu znalazłem sobię robotę 8-)
uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 14:19

Misiek pisze: uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
Nie do końca - chodzi tylko i wyłącznie o ilość KM jaką robisz rocznie - czyli jak szybko ci sie instalacja zwróci i jak szybko zaczniesz oszczędzać w stosunku do benzyny
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-19, 15:16

iksik pisze:
Misiek pisze: uważam że montaż LPG w samochodzie o niskiej wartości jest trochę bez sensu.
Nie do końca - chodzi tylko i wyłącznie o ilość KM jaką robisz rocznie - czyli jak szybko ci sie instalacja zwróci i jak szybko zaczniesz oszczędzać w stosunku do benzyny
dokładnie ;) ja zapłaciłem 1000zł. za instalację do auta sprzedanego za 2600zł. i zwróciła mi się ona więcej niż dwukrotnie...nie opłacało się? :->

Awatar użytkownika
BartekCK
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2009-12-12, 10:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BartekCK » 2010-01-19, 22:10

Czy i kiedy się zwróci łatwo sprawdzić tutaj http://www.gazeo.pl/kalkulator.php

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-19, 22:28

a ja wiem ze nie powinienem instalowac tego gowna ...bo moj styl jazdy sie do tego nie nadaje ...koszty napraw auta chociaz tu pewien nie jestem czy to wina lpg czy tylko mojej ciezkiej nogi ...spowodowaly ze nic nie oszczedzam ...co w paliwie oszczedze to w naprawy wkladam ... takze w moim wypadku to na 0 jestem ..na gazie juz z 80 tys zrobilem ale 2 silnik juz sie konczy :)

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2010-01-19, 22:40

znowu sie zaczęło .....

Dla tych co mówią LPG do dupy zapraszam na kreskę ...
śmigałem na 1generacji praktycznie z parownikiem Lovato +blos BRC i byłem zadowolony jazda la luzie wsio ok

ja bedę coś składał wiec pytałem sie jednego gazownika za robote powiedział 400 zł z papierem + ew dodatkowe graty tu myślę elektronika 2gen ...

homologacja z fabryki STAKO -80 zł ...
toroidialna butla 200zł wielozawór 100-200 NOWA
przewody fi 6-8mm do 9 zł za metr ,,,,,
elektrozawór z filterkiem 40 zł nowy
no elektroniczne badziewia ,,,
reduktor nowy z 200 zł ja po roku z hakiem smigająć na LPG zarobiłem na nowe serducho

Fakt faktem że sekwencja to jednak inna bajka .... spalanie ok 12 l / 100km po mieście
znajdz konkretnego gaziarza

Wiadomo na lewo nie ma co robić .... Pozdrawiam ,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
GiLB@RT
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-19, 16:22
Lokalizacja: TOruń

Post autor: GiLB@RT » 2010-02-22, 10:47

jak c hcesz blosa to bierz instapacje 1 generacji. blos jest zamiast miksera i to musisz zalozyc sam lub koles ci zalozy skoro chce zalozyc twoja instalke. co do blosa to jest power. jezdzilem na mikserze i po zalozeniu blosa naprawde poczulem roznice.
a jak wezmiesz sekwencje to i tak nie ma miejsca na blosa, takze po co wtedy.
ja jestem praktykiem jezdzacym 2500-3000km/mc i moja instalacja po 4 miechach sie zwróciła. teraz mam juz tylko oszczędności
Być coraz szybszym i szybszym

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2010-02-27, 00:00

Ja mam uzywana instalacje I generacji w swojej GA16DS setce za 700zl, jedyne co potrzebowalem do zalegalizowania jej to:

Homologacja butli
Faktura VAT na ktorej jest kosz instalacji i kosz zalozenia

Zwrocila mi sie po kilku miesiacach przy robieniu okolo 1000-1500km/miesiac.

Pozniej wskoczyl BLOS i jest jazda ;]

Po 10000km na tej uzywanej instalce z BLOSem na !NIC! nie narzekam, wiec uzywke polecam, ale tez z glowa, bo u mnie na przyklad jest (chyba) za slaby albo/i za stary parownik i moc jest do 5-5,5tys rpm.
Ogolnie jak chcesz jezdzic taniej i nie pozbywac sie setki i za duzo w instalke nie pompowac kasy to uzywka+BLOS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”