Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Przewody paliwowe

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Dhaeraow
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2011-05-03, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

[Terrano] Przewody paliwowe

Post autor: Dhaeraow » 2011-05-03, 18:06

Witam, ostatnio zauważyłem ciemną plamę na ramie za tylnym prawym kołem. Po krótkiej analizie, poprzedzonej zrzuceniem tony błota z pomiędzy ramy a budy , ukazały się przewody paliwowe. A dokładniej sztywne przewody w stanie nazwijmy to "połowicznego rozpadu" połyskujące ropą. No i teraz taka zagłostka. Przewody same w sobie są dość długie, korozja sięga miej więcej do tylnych drzwi (czyli praktycznie sama końcówka przewodu jest "trafiona"). Jest sens wymieniać całe przewody? Może dosztukować miedziane, w końcu w układzie nie występuje wysokie ciśnienie (na końce sztywnych przewodów wchodzą węże załapane cybantami sprężynowymi). A może w ogóle skorodowany odcinek ominąć wężami? Nic specjalnie tam się nie rusza w okolicy więc powinno dać rade.
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-05-03, 18:29

Wężyk da radę byle był do paliwa
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-05-03, 18:47

Witam!

Dziękuję za to, że zechciałeś za moją namową umieścić ten temat na forum, może przyda się innym klubowiczom ten opis.
Tak jak ci pisałem w mailu wcześniej. Sztukowałem te przewody przy okazji wykonywanego remontu samochodu. U mnie jeszcze nie leciała ropa ale przewody były już w opłakanym stanie - sama rdza. Odciąłem przewody w miejscach już bez rdzy, a wypadło to na ramie przed tylnym prawym kołem w miejscu jak rama schodzi w dół. Obciąłem przewody nie w tym samym miejscu lecz z przesunięciem po to aby zmieściły się swobodnie węże paliwowe gumowe po ok. 8-10 cm łączące obie metalowe rurki. Nowe rurki paliwowe założyłem miedziane więc już do nich nie będę nigdy powracał. Można też nie zakładać miedzianych rurek lecz pociągnąć z miejsc odcinania przewodów paliwowych węże paliwowe gumowe aż do zbiornika, przecież to w niczym nie przeszkadza i może nawet jest łatwiejsze w wykonaniu i szybsze. Nie zapomnij o opaskach zaciskowych na wężach gumowych. Węże oczywiście zbrojone do paliwa.
Tak na marginesie:
na dodatek zmieniałem też oba długie przewody hamulcowe na miedziane bo też były pordzewiałe. Zastosowałem jeśli się nie mylę gotowe przewody o dł. 3,2 m, jeden pasował na długość idealnie, a drugi był dłuższy o ok. 10 cm ale zrobiłem ucho i jest dobrze za te przewody ( hamulcowe) płaciłem po 18 zł. Z wymianą ich jest trochę roboty bo trzeba porozczepiać wszystkie uchwyty do przewodów przy ramie.

[center]Obrazek[/center]


Polecam przeczytanie jeszcze podobnego tematu na tym forum z dokładniejszymi opisami popartymi dodatkowymi zdjęciami: viewtopic.php?t=5758

Temat pokrewny: viewtopic.php?t=5646
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 08:44 przez azm-61, łącznie zmieniany 5 razy.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Dhaeraow
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2011-05-03, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dhaeraow » 2011-05-03, 19:14

Jak będę pod autem to sprawdzę z czego jest mój przewód hamulcowy zrobiony. Jest trochę oblepiony jakimś syfem. Jak jest miedziany to zostawię go w spokoju, jak stalowy to do wymiany. U mnie idzie jeden przewód hamulcowy. W sumie po ramie idą cztery, jeden do hamulca łączy się nad mostem przewodem elastycznym z tylnym rozdzielaczem, trzy pozostałe odą nad ramę i łączą się z gumowymi od baku. Jest jakieś dojście do baku tak żeby przewody dać w całości od baku do sztywnego, czy pozostaje łączenie za kołem?

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-05-03, 21:48

W TII i Maverick-ach jest w bagażniku pod wykładziną klapka przykręcana czterema śrubkami M6, odkręca się ją i jest dobre dojście do czujnika i przewodów. W Twoim TI nie wiem czy jest taka klapka więc sprawdź.
Ostatnio zmieniony 2011-05-06, 22:30 przez azm-61, łącznie zmieniany 1 raz.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-05-04, 00:45

Witam,

Metalowy przewód do paliwa ma takie zalety jak - zajmuje mniej miejsca, można go dowolnie ułożyć, wpasować w podwozie bez straty na oporach przepływu (w wyniku ewentualnego przewężenia spowodowanego jego zgięciem), nie trzeba go gęsto mocować, całkowity brak zjawiska zmiany przepływu paliwa w wyniku różnic ciśnienia przy jego tłoczeniu (jest to istotne dla pompy i raczej na dużych odległościach) oraz jest bardzo trwały. Przewody metalowe można zastąpić zbrojonym przewodem elastycznym tylko trzeba pamiętać, żeby nie wystąpiły jego załamania. Jak już będziemy chcieli go ułożyć pod kątem 90st to można na zewnątrz nawinąć trochę drutu, zrobić taką sprężynę i za jej pomocą nadać odpowiedni kształt wężykowi.

Do wężyków są specjalne opaski zaciskowe które nie kaleczą wężyka w momencie zaciskania, ja nieraz robiłem takie pierścionki z cienkiej blaszki.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”