A może jeszcze coś innego i sprawdzonego w warunkach powiedzmy podwyższonej aktywności ulicznej. Mowa o SR20DE high port po podstawowych modach, branie oleju pomijalne. No najgorzej to mieć wybór
[Sunny/100NX] Jaki olej silnikowy?
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
A co powiecie na Millersa? Do tej pory było prawie zawsze Valvoline 10w40 i nie było powodów do narzekania. Na dniach szykuję zmianę oliwy i nie mogę się zdecydować czy dalej Valvo lać, czy może Millers, ale też jaki, zwykły, czy z serii motorsport? Pójść w pełny syntetyk, czy zostać przy tym co jest, czy może jakiś 10w60?
A może jeszcze coś innego i sprawdzonego w warunkach powiedzmy podwyższonej aktywności ulicznej. Mowa o SR20DE high port po podstawowych modach, branie oleju pomijalne. No najgorzej to mieć wybór
A może jeszcze coś innego i sprawdzonego w warunkach powiedzmy podwyższonej aktywności ulicznej. Mowa o SR20DE high port po podstawowych modach, branie oleju pomijalne. No najgorzej to mieć wybór
Ja ze swojej strony również polecę MAXLIFE-a, co prawda mam dieselka 1.7(wy piszecie o benzynach) ale czuć różnicę(wcześniej texaco 10w-40), dodam jeszcze, że mój znajomy ma Mazde 323f BA 1.8 16v lał Mobila 10w-40 to mu troszkę brała , ale po zamianie za moją namową na MAXLIFE-a nie bierze ani grama!!!
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź
Witam, pierwszy raz na nowym forum...
To ja przełamię opinię i napiszę że jeżdżę w chwili obecnej na castrolu magnatec 10w40
i nie nażekam...
wcześniej miałem penzoil też 10w40 (pierwszy olej jaki przywiozłem z niemiec do tego auta 12 lat temu) no i między czasie jakiś mobil też 10w40
wg mnie mobil jest za żadki, precyzując na zimnym silniku przez 3 sek słychać stukanie szklanek, na castrolu tego nie ma..
jak do tąd przejechałem 250tyś a wóz w całości ma przebieg ponad 300 nie bieże oleju wogóle, i ostatnie 150 tyś właśnie na castrolu.
nie dawno zmieniałem rozrząd i silniczek wygląda pięknie w środku.. żadnego zużycia, syfu i innych, polecam castrol
To ja przełamię opinię i napiszę że jeżdżę w chwili obecnej na castrolu magnatec 10w40
i nie nażekam...
wcześniej miałem penzoil też 10w40 (pierwszy olej jaki przywiozłem z niemiec do tego auta 12 lat temu) no i między czasie jakiś mobil też 10w40
wg mnie mobil jest za żadki, precyzując na zimnym silniku przez 3 sek słychać stukanie szklanek, na castrolu tego nie ma..
jak do tąd przejechałem 250tyś a wóz w całości ma przebieg ponad 300 nie bieże oleju wogóle, i ostatnie 150 tyś właśnie na castrolu.
nie dawno zmieniałem rozrząd i silniczek wygląda pięknie w środku.. żadnego zużycia, syfu i innych, polecam castrol
Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
A powiedz mi co ile zmieniasz ten syntetyk? Ja mam gaz- sekwencje BRC.Wiem ze powinno sie zmieniać przy gazie co 10 tys. Jednak ostanio zrobiłem 15 tys. na tym oleju bo uznałem że przy tak dobrym oleju szkoda zmieniać po 10 tys. Teraz juz zrobiłem 10 tys. i olej jest ciemny ale ma poslizg na palcach a zatem chyba nie jest taki zły.Ja duzo jezdzę i dlatego myslę znów powtórzyc te 15 tys. Mam 172 tys. i silniczek mi elegancko chodzi.Troszke mi poci miske olejowa i przypuszczam że od tego odrobine ubyło oleju po tych 10 tys przejechanych ale nic nie dolewałem jeszcze.Miske uszczelnie po wymianie. A propo miski - czym tam uszczelniać bo ponoc tam nie ma uszczelki?MICHOO pisze:Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
Pozdrawiam
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
dokladnie to mialem na mysli ...tak pierwszy silnik skatowalem jak mi super mechanik doradzil zmiane na mineral po zalozeniu lpg ... teraz nawet jak troche bierze to i tak polsyntetyk wlewam ...wole dolewac te 300/1000 niz wlac ta lipe mineralnaQuattro pisze:To, że dobija motor też miałeś na myśli![]()
[ Dodano: 2010-01-19, 18:03 ]
wiem ze w GA16DE nie ma uszczelki na miske ...podejrzewam ze w innych GA14/16 tez nie ...nie wiem jak z SR20 i CD20 ...ale moge to sprawdzicsorenso pisze:A powiedz mi co ile zmieniasz ten syntetyk? Ja mam gaz- sekwencje BRC.Wiem ze powinno sie zmieniać przy gazie co 10 tys. Jednak ostanio zrobiłem 15 tys. na tym oleju bo uznałem że przy tak dobrym oleju szkoda zmieniać po 10 tys. Teraz juz zrobiłem 10 tys. i olej jest ciemny ale ma poslizg na palcach a zatem chyba nie jest taki zły.Ja duzo jezdzę i dlatego myslę znów powtórzyc te 15 tys. Mam 172 tys. i silniczek mi elegancko chodzi.Troszke mi poci miske olejowa i przypuszczam że od tego odrobine ubyło oleju po tych 10 tys przejechanych ale nic nie dolewałem jeszcze.Miske uszczelnie po wymianie. A propo miski - czym tam uszczelniać bo ponoc tam nie ma uszczelki?MICHOO pisze:Ja w moim 1.4 też leję tylko pełen syntetyk Castrol Edge sport i silniczek śmiga jak ta lala ani grama oleju mi nie pobiera. a jak słyszę gadanie że nie zmienia się na olej rzadszy bo się slinik rozszczelni to...
Nie bawcie mnie takie coś to było w polonezach maluchach i płachtach 1500lux!!
Olej to podstawa i nie można na tym oszczędzać.
Pozdrawiam
a oleju nie ma co żałować ja wymieniam co 10kkm a nawet i częściej. slnik cały czas ode mnie po dupie dostaje więc lepiej żeby miał dobre smarowanie!! Spotkałem się osobiście z przypadkiem gdzie do silnika fiatowskiego 1.1 był lany najtańszy olej i silnik pezy 120kkkm bierze olej do tego stopnnia, że po przebiegu ok 7kkm bagnet był suchy!! a nie ma wycieków na zewnątrz.
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16
mam pytanko co do filtra oleju czy taki k&n http://www.knfilters.com/search/product ... od=hp-1003 podejdzie do sunny GTi SR20DE przykładowo w katalogu IC jest dedykowany do 100 nx GTi a w zakładce sunny już go nie ma a wydaje mi się że w 100nx i sunnym były montowane identyczne sr-ki?
Dzisiaj w tak dużej epoce globalizacji to nie ma sensu przepłacać.MRC pisze:mam pytanko co do filtra oleju czy taki k&n http://www.knfilters.com/search/product ... od=hp-1003 podejdzie do sunny GTi SR20DE przykładowo w katalogu IC jest dedykowany do 100 nx GTi a w zakładce sunny już go nie ma a wydaje mi się że w 100nx i sunnym były montowane identyczne sr-ki?
Dla przykładu Filtron robi wkłady do Knechta
Ważne aby zawsze na czas, bo z zaworkiem zwrotnym to chyba każdy dziś robi.
Ja kupuje japońskie Maxxa lub Championa.
Zostaje słuszny Valvoline 10w-60, jak masz ciężką nogę to bierz 60. 40 jest mało na to odporna.
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 20:27 przez NadiR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
el ronin00
- nowy na forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
- Lokalizacja: Stary Sącz
Znaczy się 5mm? To trochę dużo, ale ile ci łyka? i co wlałeś?el ronin00 pisze:Witam! Mam małą zagwozdke ,wczoraj zmieniałem olej (motul 4100 power) i troche za dużo wlałem,tak mniej wiecej 0,5 cm na bagnecie.Mam spóścic czy moze zostać ,zaznaczam ze silnik troche połyka oleju. A tak przy okazji to te 0,5 cm na bagnecie to ile bedzie oleju w ml ? Dzieki za odp,pozdro
-
el ronin00
- nowy na forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2010-01-04, 09:46
- Lokalizacja: Stary Sącz
Litr na 10tys. to jest nic...Normalnie powinienieś to w normę wliczyć.VW w nowych TDi podaje bodajże 2l/1000km ze silnik jest jeszcze ok,jak nie 3l...Takze raczysz żartować z tym "połyka"el ronin00 pisze:Witaj zalałem Motulem 15w50,a połyka mi ok 1l miedzy wymianami(10tys),hmm,to muszę sie wczołgać jutro pod suniacza.dzieki
-
dualowiec1111
- wiem o czym pisze
- Posty: 80
- Rejestracja: 2010-02-09, 20:07
- Lokalizacja: Poznań
Co do koloru to tylko przez chwilę jest jasny, olej nie może byc cały czas jasny bo musi syf zbierać, m.in. takie jego zadanie 
Lej Valvoline Max Life a zobaczysz co to znaczy dobry olej.
ps. w suzuki z 94r co ma 246k km nalatane lałem shit Lotosa bo auto bylo tylko jako dupowóz dla każdego wokół ratusza. Łykal go ok. 2,-2,5l na równą 9-10k km.
Wlałem valvoline brał tylko 1l na te same km, więc....
Podobnie brat w Hyuindaiu brał mu 1,5l teraz bierze tylko 0,5. Namówiłem go na Vavloline i jest git
Lej Valvoline Max Life a zobaczysz co to znaczy dobry olej.
ps. w suzuki z 94r co ma 246k km nalatane lałem shit Lotosa bo auto bylo tylko jako dupowóz dla każdego wokół ratusza. Łykal go ok. 2,-2,5l na równą 9-10k km.
Wlałem valvoline brał tylko 1l na te same km, więc....
Podobnie brat w Hyuindaiu brał mu 1,5l teraz bierze tylko 0,5. Namówiłem go na Vavloline i jest git
Jak juz pisalem wyzej, MOTUL w moich skromnych testach wypadl blado przy Valvoboncki pisze:ja leje do swojego albo Valvoline albo Motul [...] chociaż MOTUL jest lepszy, ale nie wszedzie go mozna dostac i 160 zł za 5l. Pozdrawiam
pzdr
rz