[Sunny/100NX] Podświetlenie zegarów i konsoli
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Sunny/100NX] Podświetlenie zegarów i konsoli
Wiem, że wielokrotnie była już o tym mowa, ale te rozsypane posty nie dają odpowiedzi na większość zagadnień podświetlenia wnętrza, a domyślam się, że cała rzesza użytkowników N15 i Y10(te same deski) ma niedziałającą jedną lub więcej żaróweczkę lub chce zmienić coś w podświetleniu wnętrza. Mi akurat wysiadła lewa żarówka pod zegarami i żaróweczka przeciwmgłowych(lub żaróweczki- podświetlenie ani lampka włączenia nie działają - jutro sprawdzę czy same światło działa:P) i chcę zmienić kolor podświetlenia na zielony. Ale mniejsza o to. Oto najważniejsze kwestie na które ja i wielu innych forumowiczów chciałoby poznać odpowiedź:
1)Jak tak naprawdę wymienić żarówki za zegarami? Schemat w "sam naprawiam" jest "głupi".
2)Jakie żaróweczki(lub diody) wybrać do podświetlenia zegarów- chcę mieć zielony kolor, ale nie za mocne światło.
3)Jak rozebrać konsolę by dostać się do podświetlenia wentylacji i przycisków(awaryjne, przeciwmgłowe i ogrzewanie tylnej szyby) i jak zmienić te żaróweczki?
4)Inne rzeczy, które warto wiedzieć
P.S. wymiana światła "górnego" i podświetlenia bagażnika została opisana w instrukcji obsługi równie dobrze jak podświetlenia tylnej tablicy
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
właśnie dziś wymieniałem żaróweczki bo miałem dwie spalone od poziomu benzyny i temperatury dostanie sie do tylnej części liczników
a robiłem to tak
1 trzeba rozkręcić środkowy tunel tam gdzie radio i przełączniki do dmuchawy
rozkręcenie śrubek 2 szt pod tunelem środkowym
3 szt z lewej strony pod kierownica
3 szt pod osłona liczników
żeby wyciągnąć ten cały daszek to trzeba go śmiała wygiąć i ciągnąć bo inaczej nie wyjdzie
później 4 szt co trzymają zegary
i trzeba odkręcić linkę od licznika ze skrzyni bo inaczej nie wyciągniesz licznika i na końcu odpiąć kostki i gotowe
ja miałem takie specjalne nasadki niebieskie na żaróweczki żeby świeciły na niebiesko ale je wyrzuciłem wole jak są białe
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak rozebrać konsolę żeby dostać sie do przycisków.
Wg mnie nie trzeba tego robić
Wsuwasz niewielki płaski śrubokręt pomiędzy konsolę a przycisk i wyciągasz w łatwy sposób przycisk.
Tak wyciągnięty przycisk możesz wysunąć palcami z konsoli, po wyjęciu przekręcasz go o 90 stopni i w ten sposób blokujesz w gnieździe.
Oprawki z żaróweczkami wykręcasz za pomocą płaskiego śrubokrętu. Pół obrotu wystarcza.
Tutaj wchodzą w grę najmniejsze żaróweczki dostępne w przeróżnych kolorach. Trzeba wziąć trzy świecące tak samo.
Pamiętajcie aby wziąć 12V - jeśli weźmiecie mniejszej mocy mogą stopić oprawki.
problemem są same przyciski - gdyż zastosowane w nich szkiełka są już barwione - więc jeśli do awaryjnego przycisku wrzucisz zieloną żaróweczkę to prawdopodobnie uzyskasz kolor pomarańczowy.
Jeśli chcecie jednak wyjąć konsolę - u góry macie opis jak to zrobić - przewody przycisków są dość długie. W każdy przycisk wchodzi wtyczka. Po wypięciu przewodów wypychacie same przyciski z konsoli.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło: NKP
1)Jak tak naprawdę wymienić żarówki za zegarami? Schemat w "sam naprawiam" jest "głupi".
2)Jakie żaróweczki(lub diody) wybrać do podświetlenia zegarów- chcę mieć zielony kolor, ale nie za mocne światło.
3)Jak rozebrać konsolę by dostać się do podświetlenia wentylacji i przycisków(awaryjne, przeciwmgłowe i ogrzewanie tylnej szyby) i jak zmienić te żaróweczki?
4)Inne rzeczy, które warto wiedzieć
P.S. wymiana światła "górnego" i podświetlenia bagażnika została opisana w instrukcji obsługi równie dobrze jak podświetlenia tylnej tablicy
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
właśnie dziś wymieniałem żaróweczki bo miałem dwie spalone od poziomu benzyny i temperatury dostanie sie do tylnej części liczników
a robiłem to tak
1 trzeba rozkręcić środkowy tunel tam gdzie radio i przełączniki do dmuchawy
rozkręcenie śrubek 2 szt pod tunelem środkowym
3 szt z lewej strony pod kierownica
3 szt pod osłona liczników
żeby wyciągnąć ten cały daszek to trzeba go śmiała wygiąć i ciągnąć bo inaczej nie wyjdzie
później 4 szt co trzymają zegary
i trzeba odkręcić linkę od licznika ze skrzyni bo inaczej nie wyciągniesz licznika i na końcu odpiąć kostki i gotowe
ja miałem takie specjalne nasadki niebieskie na żaróweczki żeby świeciły na niebiesko ale je wyrzuciłem wole jak są białe
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak rozebrać konsolę żeby dostać sie do przycisków.
Wg mnie nie trzeba tego robić
Wsuwasz niewielki płaski śrubokręt pomiędzy konsolę a przycisk i wyciągasz w łatwy sposób przycisk.
Tak wyciągnięty przycisk możesz wysunąć palcami z konsoli, po wyjęciu przekręcasz go o 90 stopni i w ten sposób blokujesz w gnieździe.
Oprawki z żaróweczkami wykręcasz za pomocą płaskiego śrubokrętu. Pół obrotu wystarcza.
Tutaj wchodzą w grę najmniejsze żaróweczki dostępne w przeróżnych kolorach. Trzeba wziąć trzy świecące tak samo.
Pamiętajcie aby wziąć 12V - jeśli weźmiecie mniejszej mocy mogą stopić oprawki.
problemem są same przyciski - gdyż zastosowane w nich szkiełka są już barwione - więc jeśli do awaryjnego przycisku wrzucisz zieloną żaróweczkę to prawdopodobnie uzyskasz kolor pomarańczowy.
Jeśli chcecie jednak wyjąć konsolę - u góry macie opis jak to zrobić - przewody przycisków są dość długie. W każdy przycisk wchodzi wtyczka. Po wypięciu przewodów wypychacie same przyciski z konsoli.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2010-01-18, 04:07 przez mikey_one, łącznie zmieniany 1 raz.
O ja pindole ale roboty przy zegarach, mi padlo podswietlenie zegarka i myslalem ze szybko sie tam dostane, za taka zabawe chyba podziekuje, albo latarke se kupie he he he czy Ci japonczycy nie moga zrobic czegos prostego w obsludze
Serdecznie Pozdrawiam Sebus1981
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/77067
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8960
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/77067
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8960
Zegarek ma taką samą żaróweczkę, co kontrolk; jego podświetlenie jest na ten sam bezpiecznik co radio (audio) przynajmniej u mnie. Ja podmieniłem żarówkę zegarka na tą od ABS, bo u mnie nima.sebus1981 pisze:O ja pindole ale roboty przy zegarach, mi padlo podswietlenie zegarka i myslalem ze szybko sie tam dostane, za taka zabawe chyba podziekuje, albo latarke se kupie he he he czy Ci japonczycy nie moga zrobic czegos prostego w obsludze
Tak w ogóle to ktoś orientuje się jaki jest symbol tych żaróweczek od kontrolek i zegarka i czy można je kupić gotowe w oprawkach?
he he he owszem, podmienic mysle ze nie bylo by problemu, ale problem jest by to rozkrecic za duzo roboty, a w taka pogode to tym bardziej sie nie chce
W VW byly tylko 4 srobki i licznik w rekach a ty pol auta trzeba rozkrecic he he
W VW byly tylko 4 srobki i licznik w rekach a ty pol auta trzeba rozkrecic he he
Serdecznie Pozdrawiam Sebus1981
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/77067
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8960
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/77067
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/8960
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
E tam marudzicie . Ja doszedłem juz do takiej wprawy że w 20 min rozkręcam wszystko, zmieniam żarówki, skręcam i programuję od nowa radio bo trzeba je wyjąć żeby móc odkręcić całą tą osłonę deski.sebus1981 pisze:he he he owszem, podmienic mysle ze nie bylo by problemu, ale problem jest by to rozkrecic za duzo roboty, a w taka pogode to tym bardziej sie nie chce
W VW byly tylko 4 srobki i licznik w rekach a ty pol auta trzeba rozkrecic he he
A żarówki to W5W i T5 zależnie czy z obrokiem czy bez 4 lub 3 szt w5w+ t5 zegarek .
U mnie zamiast żarówek siedzą białe diody w oprawkach.
A co do żarówek w przyciskach pod radiem to są tam takie małe z wąsami i kapturkami ale u mnie po wymianie działały jakieś 2 tyg i dałem sobie spokój
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
Poszukaj w elektronicznym białych diod na napięcie 12V. Są takie małe, które aurat się mieszczą w przyciskach. Wytrzymają dłużej niż żarówki i dają białe światło. Problem może być z grubszymi nóżkami w diodach, ale idzie się z tym uporać i oczywiście trzeba zachować polaryzację aby świeciły.hansior pisze:A co do żarówek w przyciskach pod radiem to są tam takie małe z wąsami i kapturkami ale u mnie po wymianie działały jakieś 2 tyg i dałem sobie spokój
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
a to są takie w sprzedaży? . Musze poszukać. Dziękimushroom pisze:Poszukaj w elektronicznym białych diod na napięcie 12V. Są takie małe, które aurat się mieszczą w przyciskach. Wytrzymają dłużej niż żarówki i dają białe światło. Problem może być z grubszymi nóżkami w diodach, ale idzie się z tym uporać i oczywiście trzeba zachować polaryzację aby świeciły.hansior pisze:A co do żarówek w przyciskach pod radiem to są tam takie małe z wąsami i kapturkami ale u mnie po wymianie działały jakieś 2 tyg i dałem sobie spokój
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
I coś nie halo kupiłem nowe diody i się okazuje że nie świecą ktoś ma na to pomysł
Ostatnio zmieniony 2010-01-17, 23:47 przez Pustelnik, łącznie zmieniany 1 raz.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
już działa dziś na spotkaniu Płockiej grupy mi wyjaśniono tam są małe żaróweczki a nie diody też mnie zastanawiał fakt ze widziałem włókna w starych w środku a w diodach czegoś takiego nie ma więc tam trzeba żaróweczki zakładać a nie diody i jest dobrze
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Jak najbardziej możesz założyć diody. w niczym to nie przeszkadza. Trzeba tylko pamiętać o tym że mają być pod instalację samochodową(patrz 12V) i o polaryzacji diód. Diody są o tyle lepsze, że mają dłuższą żywotność i pobierają mniej prądu od zwykłej żaróweczki. POza tym jest jeszcze efekt wizualny, ale to już kwestia gustu. Gotowe diody pod włączniki wraz z plastikowymi oprawkami znajdziesz na allegro.Pustelnik pisze:już działa dziś na spotkaniu Płockiej grupy mi wyjaśniono tam są małe żaróweczki a nie diody też mnie zastanawiał fakt ze widziałem włókna w starych w środku a w diodach czegoś takiego nie ma więc tam trzeba żaróweczki zakładać a nie diody i jest dobrze
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
Ale to bawiłeś się z tymi diodami i umieściłeś je jakoś w tej śmiesnej oprawce? Bo u mnie jak nie świeciły, kupiłem te małe żaróweczki, wymieniłem i po tygodniu znów padły . Planuje zrobic teraz podświetlanie w tych przyciskach na takich żaróweczkach http://moto.allegro.pl/item878718717_za ... i_itp.html , zobaczymy ile wytrzymają , a chcę kolorowe bo te kapturki które były na fabrycznych uległy zniszczeniuPustelnik pisze:już działa dziś na spotkaniu Płockiej grupy mi wyjaśniono tam są małe żaróweczki a nie diody też mnie zastanawiał fakt ze widziałem włókna w starych w środku a w diodach czegoś takiego nie ma więc tam trzeba żaróweczki zakładać a nie diody i jest dobrze
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
hansior, ja własnie takie żaróweczki założyłem i działają założyłem dziś wiec zobaczymy jak długo Obydwie które dostałem były niebieskie (oryginalnie jedna była pomarańczowa a druga niebieska) ale nie przeszkadza to u mnie w pszycisku ta co była pomarańczowa nadal tak świeci bo "oczko" przez które widać to swiatełko jest pomarańczowe
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
No właśnie ciekawe ile poświecą te żarówki bo stare u mnie spaliły się momentalniePustelnik pisze:hansior, ja własnie takie żaróweczki założyłem i działają założyłem dziś wiec zobaczymy jak długo Obydwie które dostałem były niebieskie (oryginalnie jedna była pomarańczowa a druga niebieska) ale nie przeszkadza to u mnie w pszycisku ta co była pomarańczowa nadal tak świeci bo "oczko" przez które widać to swiatełko jest pomarańczowe
Podlinkujesz które to?Rudy89 pisze:Ja dałem diody gotowe w oprawkach, są na alledrogo.
Czy to są te r3 mini o średnicy 8mm?
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
http://www.allegro.pl/item884512158_dio ... rawka.html
Zmierz sobie tylko średnicę oprawki
Zmierz sobie tylko średnicę oprawki
Diody działają na pewno i w Sunnym trzymają już z 1,5 roku. W 100 NX też mam założone diody. Wszystko przez to, ze te żaróweczki momentalnie się przepalają. Trzeba pamiętać, że diody muszą być spolaryzowane odpowiednio. Jeżeli nie świecą to wkładamy tak, by zmienić styki. Wszystko pięknie świeci.
"Mistrzów świata uprasza się o spokój"
Podlinkujesz które to?Rudy89 pisze:Ja dałem diody gotowe w oprawkach, są na alledrogo.
Czy to są te r3 mini o średnicy 8mm?[/quote]
Moje wyglądały tak samo, ale rozmiaru w mm nie pamiętam ale coś ok 8mm właśnie. Ja zmierzyłem linjką oprawki i pasowały. Kupiłem najmniejsze jakie były (z trzech) od użytkownika PiotrekKolan ale teraz nie mogę znaleźć szybko tej aukcji. Jak coś to możesz na GG mnie spytać o tą aukcję a także o efekty kolorów bo mam sporo różnych diód i wybrałem te, co najładniej świecą.
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
Pomierzyłem te oprawki i mają one równe 8mm więc faktycznie te najmniejsze muszą pasować. Zamówiłem na allegro 4 szt (1 na zapas ) czerwonych bo takie podświetlanie mam na nawiewach, zapalniczce no i radio także mam podświetlone na czerwono...zastanawiam się tylko czy nie wymienić diód w zegarach na czerwone bo na chwilę obecną mam czerwony zegarek i wzkazniki w dwóch odcieniach niebieskiego/ błękitnego bo parę diód musiałem wymienić...teraz są białe i ładnie wskazówki podświetlają się na czerwono. Ciekawe tylko czy jesli włożę czerwone diody to nadal wzkazówki będą podświetlone
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
Troszke zamotałeś Hansior z tym opisem. Ja powiem tyle że mam zegary bez obrotka i diody zielone FLUX plus przełożona biała żarówka z ABS-u (u mnie nie ma) na zegarek. Diody też podświetlają wskazówki na zielono i trochę chyba zaraziły podświetlenie zegarka zielenią, co fajnie wygląda. Światło jest jednak trochę słabiej rozproszone niż w przypadku żarówek(widać gdzie są diody).
Czerwona dioda na przycisku do awaryjnych daje bardzo słabe światło (mi się to akurat podoba).
Czerwona dioda na przycisku do awaryjnych daje bardzo słabe światło (mi się to akurat podoba).
- hansior
- doświadczony forumowicz
- Posty: 202
- Rejestracja: 2009-12-15, 00:24
- Lokalizacja: Poręba k. Zawiercia
Chodzi mi o to że zegary podświetlone białymi diodami mają oświetlone również wskazówki (w moim przypadku czerwone). Jeśli zastosujemy diody kolorowe to wskazówki chyba nie będą tak dokładnie podświetloneRudy89 pisze:Troszke zamotałeś Hansior z tym opisem. Ja powiem tyle że mam zegary bez obrotka i diody zielone FLUX plus przełożona biała żarówka z ABS-u (u mnie nie ma) na zegarek. Diody też podświetlają wskazówki na zielono i trochę chyba zaraziły podświetlenie zegarka zielenią, co fajnie wygląda. Światło jest jednak trochę słabiej rozproszone niż w przypadku żarówek(widać gdzie są diody).
Czerwona dioda na przycisku do awaryjnych daje bardzo słabe światło (mi się to akurat podoba).
CENTO & NYSKA
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
SPRZEDAM 4 OPONKI 175/65r14 Dębica Furio
[N14] Podświetlanie zegarów - żarówka vs LED
Próbowałem wymienić tradycyjne żarówki podświetlania zegarów (W5W) na białe LEDy.
Efekt fajny, bo zegary podświetlane nie są żółtym światłem żarówek, a zimnym (jasnoniebieskim) światłem białych ledów. Jeden problem - podświetlenie jest zbyt delikatne. W dzień kompletnie tego nie widać (nawet w mocno zachmurzony), a w nocy podświetlanie jest słabiutkie. Niby fajne, ale męczy wzrok. Wskazówek prawie wcale nie widać. Czy ktoś wymieniał na LEDy w obudowie W5W i mógłby jakiś model polecić? Są różne: wielodiodowe, dyfuzyjne, fluxy itp. Ja mam zwykłe - walcowe, z płaskim przodem. Nie chcę eksperymentować z kolejnym zakupem, bo to zawsze kilka zł za sztukę x 4 i kupa rozkręcania/skręcania.
pzdr.
Efekt fajny, bo zegary podświetlane nie są żółtym światłem żarówek, a zimnym (jasnoniebieskim) światłem białych ledów. Jeden problem - podświetlenie jest zbyt delikatne. W dzień kompletnie tego nie widać (nawet w mocno zachmurzony), a w nocy podświetlanie jest słabiutkie. Niby fajne, ale męczy wzrok. Wskazówek prawie wcale nie widać. Czy ktoś wymieniał na LEDy w obudowie W5W i mógłby jakiś model polecić? Są różne: wielodiodowe, dyfuzyjne, fluxy itp. Ja mam zwykłe - walcowe, z płaskim przodem. Nie chcę eksperymentować z kolejnym zakupem, bo to zawsze kilka zł za sztukę x 4 i kupa rozkręcania/skręcania.
pzdr.
--
K.
K.
Ja robiłem na fluxach i wygląda to tak.
W dzień
Uploaded with ImageShack.us
W nocy
Uploaded with ImageShack.us
Sorry za jakość ale fotki robione na "gorąco" komórką
Zeby uzyskać lepszy efekt należałoby zetrzeć z tarcz filtr którym są pokryte tarcze od spodu. Lepiej widać wtedy i czerwone pola na obrotku np. Ja tego nie zrobiłem bo nie miałem aż tyle czasu tym bardziej, że po głowie mi chodzi podświetlenie zegarów za pomocą diód SMD. W chwili obecnej robię blacharkę mojego słoneczka ale jak fundusze pozwolą to po lakierniku pobawię się i z zegarami.
W dzień
Uploaded with ImageShack.us
W nocy
Uploaded with ImageShack.us
Sorry za jakość ale fotki robione na "gorąco" komórką
Zeby uzyskać lepszy efekt należałoby zetrzeć z tarcz filtr którym są pokryte tarcze od spodu. Lepiej widać wtedy i czerwone pola na obrotku np. Ja tego nie zrobiłem bo nie miałem aż tyle czasu tym bardziej, że po głowie mi chodzi podświetlenie zegarów za pomocą diód SMD. W chwili obecnej robię blacharkę mojego słoneczka ale jak fundusze pozwolą to po lakierniku pobawię się i z zegarami.
Tak to są niebieskie fluxy montowane w fabryczne miejsca. niestety, co mnie razi nie widać czerwonych pól na obrotku ale jest to do zrobienia jak pisałem wyżej. Wskazówki podświetliłem małą 3mm diodą zwykłą. umieściłem je bezpośrednio pod wskazówkami tak aby świeciły na wskazówkę. trochę się trzeba z tym pobawić aby nie zablokować prędkościomierza itp. ale wykonalne.