Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] Wydzielony - wolne obroty

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

[A33] Wydzielony - wolne obroty

Post autor: jerry » 2010-09-19, 12:40

Witam
No i problem..... A33 us '01
Zaczęło się od tego że nagle zgasła Maxi podczas jazdy. W konsekwencji nie chciała odpalic. Przeczyściłem przepustnice, wymieniłem przepływomierz (taki bład pokazywał komputer). Poprawiło się, bo zaczął odpalac ale nie było niskich obrotów. To wskazuje, ze krokowy nie dziala poprawnie. Przeczyściłem krokowca i zawór silniczka krokowego (chyba tak to sie nazywa, ta czesc co ma sprężynkę która odkształca się pod wpływem *C) Czyszczenie nic nie pomogło, nadal niskich obrotow nie ma. Jak działa krokowiec?? Jak można sprawdzić czy jest on sprawny?? Czy powinien on wykonywać jakieś widoczne ruchy. Bo moze to nie to. Ogólnie ciężka sprawa, bo jeżeli to krokowiec, to nie jest łatwo go znaleźć, a cena w serwisie to prawdziwy kosmos :-o
Krokowiec UWAGA 2.400zł HHAHAHAHAH,
Przepływomierz UWAGA 1.900zł HAHHAHAHAHH
Może mieliście podobny przypadek??
Potrzebuje rady-porady :-|

Wydzielilem posty z tematu o czyszczeniu przepustnicy
dylson
Ostatnio zmieniony 2010-09-29, 14:04 przez jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Maxi

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-19, 19:22

jerry, sprawdz czujnik temperatury.

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-19, 21:45

dylson pisze:sprawdz czujnik temperatury
Dzięki za radę. Na pewno sprawdzę. Podpinałem się i wyszło P0100 i P0505. Jak dobrze pamiętam to woda miała 87*C. Czy ma to jakiś związek z czujnikiem temp.?? Jutro postaram się podpiąć raz jeszcze i zrobić PrtScn to będę miał ściągawkę.
Maxi

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-20, 09:49

Po prostu zmierz czujnik temperatury
viewtopic.php?t=3694
Mozliwe, ze a33 ma takie same opornosci jak a32 a jesli nie to sprawdz w serwisowce. Z padnietetym czujnikiem temperatury auto wlasnie bedzie gaslo na wolnych.

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-20, 15:22

<bezradny> nie wiem jak :-/
Maxi

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-20, 16:54

viewtopic.php?t=2639
Temat o a32 ale moze w a33 czujniki sa w tym samym miejscu. Musisz miec miernik i zmierzyc opor. Jesli masz taki zwykly "krecony" miernik to ustawiasz w polu ze znakiem "&#937;" i wartosc 20k lub jesli takiej nie ma to 200k.W czujniku sa tylko dwa piny wiec nie sposob tego zle zrobic :-) U mnie przy ok 15 stopniach na dworze czujnik pokazywal ponad 3 (nie wiem czy troszke nie za duzo ale moze temp wody byla nizsza niz otoczenia.)

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-20, 17:52

Dzieki dylson :mrgreen:
Objaśniłeś mi bardzo dobrze. Odpinałem dziś tą kostkę tego czujnika, sprawdzałem połączenie i tyle. Mam wszystko co trzeba wiec jutro zbadam *jego.
Maxi

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-09-21, 10:54

JA u siebie jak odłączę kostkę od czujnika temperatury, to Maxima normalnie pracuje tyle jakby na ssaniu. Po chwili jednak komputer schodzi obrotami i nie ma problemu. Jedyne co to cały czas się kręcą oba wiatraki.
Sprawdź u siebie czy będziesz miał wolne obroty po odłączeniu kostki. Jeśli nie to trzeba walczyć z krokowcem( bo to jego główne zadanie)
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-28, 19:21

Wiec tak, jak odepne kostke z czujnika *C wody to wiatraki zaczynaja sie krecic, obroty jakby na ssaniu. Sprawdzilem czujnik *C wody i "&#937;" sa ksiazkowe :)
W jaki sposob sprawdzic krokowca czy zyje ?? Sa jakies sposoby??
Maxi

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-09-29, 08:07

Czy samochód zaraz po odpaleniu wchodzi na ssanie i gaśnie dopiero jak obroty zejdą do około 700 ?
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-29, 09:11

Szalony, tu nie chodzi o problem przy odpalaniu
jerry pisze:Zaczęło się od tego że nagle zgasła Maxi podczas jazdy. W konsekwencji nie chciała odpalic.
jerry pisze:wymieniłem przepływomierz (taki bład pokazywał komputer). Poprawiło się, bo zaczął odpalac ale nie było niskich obrotów.
jerry ruszales tps? Moze sprawdz go jeszcze. Jesli on bedzie ok to chyba faktycznie zostaje tylko krokowiec.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2010-09-29, 12:43

NO wiem, tylko zmierzam do tego cze przecież jakby krokowiec byłby całkiem ciachnięty to byłby problem z ssaniem.
Nie wiem jak na oko sprawdzić czy krokowiec działa, ale jak coś to może srawdzić miernikiem jaka jest oporność. Zapewne masz 6 pinów 2 rzędy po 3 piny.
Mierzysz oporność między środkowym pinem a skrajnymi. Przy około 20°C powinna wynosić około 22&#937;. Czyli masz 4 pomiary.
Problem z TPS mógłby również być jeśli byś zamienił miejscami wtyczki( przypuszczam, że nie ma takiej możliwości :) ) W tych TPS z dwiema wtyczkami jedna jest wykorzystywana przez komputer do ustalenia mieszanki, a druga do sterowania solenoidem od EVAP.
&#9492;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9496;&#9484;(-.-)&#9488;&#9492;(-.-)&#9488;

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-29, 16:03

Juz doszedlem jak sprawdzic krokowca :evil: jakie to proste :-> (dodam ze dziala impulsowo) i juz tez sprawdzilem &#937;. Dokladnie jest tak jak pisal Szalony. Po 21&#937; na 4 pinach, wiec jest ok. Kostki TPS sa rozne i nie da sie zamienic :-)
Byc moze ze z tego wszystkiego ruszylem TPS :/
Jak uruchamiam to musze przytrzymal go na *gazie w okolicach wolnych obrotow przez 5-10s i pozniej jest juz ok. Tak to wyglada.
Ostatnio zmieniony 2010-09-29, 18:16 przez jerry, łącznie zmieniany 2 razy.
Maxi

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-29, 16:13

TPS ustawia sie recznie poprzez krecenie nim na fasolkach. Sprawdz w serwisowce jakie powinien miec wartosci i go zmierz. W a32 powinien miec chyba 4,5v na wolnych.
jerry pisze:Jak uruchamiam to musze przytrzymal go na *gazie w okolicach wolnych obrotow przez 5-10s i pozniej jest juz ok
Czyli problem wystepuje tylko podczas odpalania? Na cieplym i na zimnym?

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-29, 18:03

Tak, gasnie na zimnym, na cieplym jest normalnie.
Maxi

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-09-30, 08:15

jerry pisze:Tak, gasnie na zimnym, na cieplym jest normalnie.
- ładne białe zegary ...
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-09-30, 09:36

O czyli problem z rannym odpalaniem :lol: W takim razie mam dwie wiadomosci
1. Problem jest mi i nie tylko mi dobrze znany :-D
2. Nie wiem jak go rozwiazac :roll:
Mozna troche na maxima.org pogrzebac moze tam cos madrego bedzie.
Ps mi tez fura czasami zgasnie przy porannym odpalaniu...

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-09-30, 16:27

dylson pisze:TPS ustawia sie recznie poprzez krecenie nim na fasolkach. Sprawdz w serwisowce jakie powinien miec wartosci i go zmierz. W a32 powinien miec chyba 4,5v na wolnych.
Raczej 0,5V na ciepłym silniku. 4,5V to przy WOT. Wczoraj ustawiałem :)

Swoją drogą dziwnie było, bo wg serwisówki napięcie na wolnych obr można zmieniać w graniach 0,35-0,65 (jakoś tak). A ja w ni cholerę nie mogłem dojść nawet to 0,5 bo przekraczałem punkt w którym ECU chyba myśli że przepustnica jest uchylona i krokowcem podbija obroty do ok 1,5 tys (tak przypuszczam), Dopiero kiedy przekręciłem TPS do jednego i drugiego końca, to dało się ustawić 0,5V. Dziwne :-?

Awatar użytkownika
jerry
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2009-12-19, 00:17
Lokalizacja: okolice

Post autor: jerry » 2010-09-30, 19:04

B 52 pisze:
jerry pisze:Tak, gasnie na zimnym, na cieplym jest normalnie.
- ładne białe zegary ...
<skromny> Nie moje, fota z neta.

[ Dodano: 2010-09-30, 20:15 ]
dylson pisze:O czyli problem z rannym odpalaniem :lol: W takim razie mam dwie wiadomosci
1. Problem jest mi i nie tylko mi dobrze znany :-D
2. Nie wiem jak go rozwiazac :roll:
Mozna troche na maxima.org pogrzebac moze tam cos madrego bedzie.
Ps mi tez fura czasami zgasnie przy porannym odpalaniu...

:x No nie. Zaczelo sie od tego ze padl przeplywomierz i krokowiec, byc moze ruszylem tez TSP. Wczesniej bylo rzecz jasna bez problemow. Wiec o co chodzi?? Nie dam za wygrana <zly>
Maxi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”