Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A32] awaria. silnik gasnie podczas jazdy.pomocy

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
mannnone
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-09, 13:32
Lokalizacja: warszawa

[A32] awaria. silnik gasnie podczas jazdy.pomocy

Post autor: mannnone » 2010-05-19, 11:02

witam serdecznie. posiadam maxime 3.0, 95 r wersja amerykanska. mam taki problem. wsiadam rano do maximy odpalam bez problemu i ruszam. silnik w czasie jazdy(jak zwalniam lub sie zatrzymuje) gasnie ale nie za kazdym razem. przy ponownym uruchomieniu musze juz go troche krecic, czasami dosc dlugo. przy czym rozrusznik kreci bardzo dobrze. na bardzo wysokich obrotach i przy predkosci rzedu 160 km zaczyna szarpac i spadaja obroty, nie reaguje wtedy na gaz. jak juz troche spadna to znowu mozna przyspieszyc do tej predkosci. aha i jeszcze jedno, jak ja trzymam dluzszy czas odpalona na postoju to tez lubi po jakims czasie zgasnac. ktos moze wie co to za problem?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-19, 13:12

1. Jezdzisz tylko na benzynie czy masz gaz, jesli masz gaz to ktora generacje.
2. Kiedy zmieniales filtry - paliwa, powietrza, ewentualnie gazowe.
3. Moze byc tez wina pompy paliwa. Mozesz zmierzyc cisnienie na listwie.

Awatar użytkownika
mannnone
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-09, 13:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mannnone » 2010-05-19, 15:16

silnik ze starej maximy wstadzilem teraz do nowej budy i nie mam teraz instalacji gazowej ale ten sam problem mialem wczesniej w starej budzie z instalacja. na gazie silnik chodzil dobrze. byla to instalacja gazowa zwykla nie sekwencja. pompa paliwa to raczej nie jest gdyz ten sam problem jest w nowej budzie a pompa nie byla przekladana. filtry tez to raczej nie sa bo zmienialem je niedawno bo tez je podejrzewalem o to. a moze to byc cewka zaplonowa? czytalem trooche o podobnych przypadkach w innych samochodach i wlasnie pisali ze albo przewody do swiec, swiece lub wlasnie cewka. swiece tez mam dosc nowe a z kablami wszystko ok bo jakis czas temu byly sprawdzane

[ Dodano: 2010-05-19, 16:17 ]
w jaki sposob mozna sprawdzic czy cewka jest padnieta??

[ Dodano: 2010-05-19, 16:19 ]
no i zapomnialem dodac ze problem zaczyna sie po rozgrzaniu silnika

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-05-19, 15:37

Nie wydaje mi się, żeby jedna cewka mogła powodować gaśnięcie silnika. W przypadku padniętej cewki silnik może trochę nierówno pracować na wolnych obrotach, ale to takie bydlę, że pewnie i z dwoma padniętymi dałby radę.

Pozdro
Marcus Maximus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-19, 16:08

[ Dodano: 2010-05-19, 17:10 ]
mannnone pisze:z kablami wszystko ok bo jakis czas temu byly sprawdzane
O jakich kablach piszesz?
Co do cewek to tez nie wydaje mi sie, ze to ich wina.
mannnone pisze:no i zapomnialem dodac ze problem zaczyna sie po rozgrzaniu silnika
Sprawdz czujnik temperatury, pamietaj, ze sa dwa czujniki, jeden daje sygnal do ecu drugi na deske.

Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. 4.4..............................7.0 - 11.4
20 (68)......................3.5..............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260

*These data are reference values and are measured between ECM terminal q59 (Engine coolant temperature sensor) and ECM terminal q43 (Sensor’s ground).

Awatar użytkownika
mannnone
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-09, 13:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mannnone » 2010-05-19, 16:14

a gdzie znajduja sie te czujniki temperatury?

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-19, 16:29

O ile dobrze kojarze to w miejscu w ktorym laczy sie gumowa rura z chlodnicy (ta u gory) z metalowa. Bo ne napisalem masz sprawdzic ten czujnik co idzie to ecu.

Awatar użytkownika
mannnone
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-09, 13:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mannnone » 2010-05-19, 20:01

dzieki wielkie

[ Dodano: 2010-05-20, 08:27 ]
witam jeszcze raz. zaraz zabieram sie do sprawdzenia czujnika. wczorajszy wieczor poswiecilem na czytaniu o podobnych problemach i natknalem sie na problem zasyfionej przepustnicy lub wody w baku, kilka razy pojawia sie tez problem cewek. co o tym myslicie?cewki mozna wykluczyc? niestety te problemy pojawialy sie w innych samochodach. jesli chodzi o maxi to nie ma zbyt wiele informacji do anazlizy.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-20, 09:26

mannnone pisze:natknalem sie na problem zasyfionej przepustnicy lub wody w baku, kilka razy pojawia sie tez problem cewek.
Generalnie nic nie mozna wylkuczyc, ale z tego co podales wyzej to zasyfiana przepustnice bym wykluczyl , choiciaz wyczyszczenie jej i silniczka krokowego nie zaszkodzi :-) Woda w baku nie wiem czy moze takie cos powodowac. Jesli chodzi o cewki to musialyby chyba 3 pasc w jednym momencie zeby fura zgalsla na wolnych. Moje kiedys chodzila na czterech i nie miala ochoty zgasnac :-)

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-05-20, 10:41

Dokładnie jak Dylson pisze, bez 1 cewki laik nie zauważy że coś nie tak z silnikiem, przy 2 już faluje mocno ale nadal sobie radzi.

patrzyłeś na maxima.org ?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-20, 13:47

Ja to bym podejrzewał że to coś z przepływką lub może sondy lambda jak sie nagrzeją to podają zły sygnał do ecu( jak mnie padła przepływka w sunnym to na zimnym tez dobrze chodził a jak się rozgrzał to kaplica) Skoro na gazie na zwykłej instalce chodził dobrze to raczej nie cewki tylko cos z osprzetu wtrysku paliwa moze wtryski podają za mało paliwa i komputer głupieje i odcina całkiem.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-20, 14:34

Przeplywke mozna odlaczyc i auto powinno normalnie pracowac ale nie wkreci sie powyzej 2500obr. Dla testu mozesz tak zrobic i sprawdzic czy zgasnie na wolnych.
Parametry przeplywki:
wolne obroty- 1- 1,7v
2500 - 1,5 - 2,1v

Engine: After warming up
Air conditioner switch: “OFF”
Shift lever: “N”
No-load

Awatar użytkownika
mannnone
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-04-09, 13:32
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mannnone » 2010-05-21, 08:16

wczoraj dla pewnosci wymienilem jeszcze filtr paliwa no i te czujniki temperatury o ktorych zmowil dylson. a ze mam drugi silnik do maxi, jak i cala bude wiec po prostu przelozylem. cala operacja zajela jakies 5 min i jak na razie gra gitara :))) po dwoch jazdach problem sie nie pojawil i oby tak dalej. dzieki wam chlopaki a w szczegolnosci dylsonowi. pozdraiwam:)

Awatar użytkownika
cefiro28
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-05-09, 16:05
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: cefiro28 » 2010-07-13, 21:27

Panowie,

Czy sprawdzał ktoś z Was jakie jest napięcie na przepływce (A32, 2.0) w okolicach 4 000 obrotów ? Według manula powinno dochodzić do 4V, u mnie tymczasem jest max. 2,5V - wymieniłem już drugę przepływkę - problem jest ten sam. Czy faktytycznie u Was też napięcie jest w tych okolicach (podczas postoju ?)

Rafał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”