[A32] awaria. silnik gasnie podczas jazdy.pomocy
Moderator: janusz
[A32] awaria. silnik gasnie podczas jazdy.pomocy
witam serdecznie. posiadam maxime 3.0, 95 r wersja amerykanska. mam taki problem. wsiadam rano do maximy odpalam bez problemu i ruszam. silnik w czasie jazdy(jak zwalniam lub sie zatrzymuje) gasnie ale nie za kazdym razem. przy ponownym uruchomieniu musze juz go troche krecic, czasami dosc dlugo. przy czym rozrusznik kreci bardzo dobrze. na bardzo wysokich obrotach i przy predkosci rzedu 160 km zaczyna szarpac i spadaja obroty, nie reaguje wtedy na gaz. jak juz troche spadna to znowu mozna przyspieszyc do tej predkosci. aha i jeszcze jedno, jak ja trzymam dluzszy czas odpalona na postoju to tez lubi po jakims czasie zgasnac. ktos moze wie co to za problem?
silnik ze starej maximy wstadzilem teraz do nowej budy i nie mam teraz instalacji gazowej ale ten sam problem mialem wczesniej w starej budzie z instalacja. na gazie silnik chodzil dobrze. byla to instalacja gazowa zwykla nie sekwencja. pompa paliwa to raczej nie jest gdyz ten sam problem jest w nowej budzie a pompa nie byla przekladana. filtry tez to raczej nie sa bo zmienialem je niedawno bo tez je podejrzewalem o to. a moze to byc cewka zaplonowa? czytalem trooche o podobnych przypadkach w innych samochodach i wlasnie pisali ze albo przewody do swiec, swiece lub wlasnie cewka. swiece tez mam dosc nowe a z kablami wszystko ok bo jakis czas temu byly sprawdzane
[ Dodano: 2010-05-19, 16:17 ]
w jaki sposob mozna sprawdzic czy cewka jest padnieta??
[ Dodano: 2010-05-19, 16:19 ]
no i zapomnialem dodac ze problem zaczyna sie po rozgrzaniu silnika
[ Dodano: 2010-05-19, 16:17 ]
w jaki sposob mozna sprawdzic czy cewka jest padnieta??
[ Dodano: 2010-05-19, 16:19 ]
no i zapomnialem dodac ze problem zaczyna sie po rozgrzaniu silnika
[ Dodano: 2010-05-19, 17:10 ]
Co do cewek to tez nie wydaje mi sie, ze to ich wina.
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. 4.4..............................7.0 - 11.4
20 (68)......................3.5..............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
*These data are reference values and are measured between ECM terminal q59 (Engine coolant temperature sensor) and ECM terminal q43 (Sensor’s ground).
O jakich kablach piszesz?mannnone pisze:z kablami wszystko ok bo jakis czas temu byly sprawdzane
Co do cewek to tez nie wydaje mi sie, ze to ich wina.
Sprawdz czujnik temperatury, pamietaj, ze sa dwa czujniki, jeden daje sygnal do ecu drugi na deske.mannnone pisze:no i zapomnialem dodac ze problem zaczyna sie po rozgrzaniu silnika
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. 4.4..............................7.0 - 11.4
20 (68)......................3.5..............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
*These data are reference values and are measured between ECM terminal q59 (Engine coolant temperature sensor) and ECM terminal q43 (Sensor’s ground).
dzieki wielkie
[ Dodano: 2010-05-20, 08:27 ]
witam jeszcze raz. zaraz zabieram sie do sprawdzenia czujnika. wczorajszy wieczor poswiecilem na czytaniu o podobnych problemach i natknalem sie na problem zasyfionej przepustnicy lub wody w baku, kilka razy pojawia sie tez problem cewek. co o tym myslicie?cewki mozna wykluczyc? niestety te problemy pojawialy sie w innych samochodach. jesli chodzi o maxi to nie ma zbyt wiele informacji do anazlizy.
[ Dodano: 2010-05-20, 08:27 ]
witam jeszcze raz. zaraz zabieram sie do sprawdzenia czujnika. wczorajszy wieczor poswiecilem na czytaniu o podobnych problemach i natknalem sie na problem zasyfionej przepustnicy lub wody w baku, kilka razy pojawia sie tez problem cewek. co o tym myslicie?cewki mozna wykluczyc? niestety te problemy pojawialy sie w innych samochodach. jesli chodzi o maxi to nie ma zbyt wiele informacji do anazlizy.
Generalnie nic nie mozna wylkuczyc, ale z tego co podales wyzej to zasyfiana przepustnice bym wykluczyl , choiciaz wyczyszczenie jej i silniczka krokowego nie zaszkodzimannnone pisze:natknalem sie na problem zasyfionej przepustnicy lub wody w baku, kilka razy pojawia sie tez problem cewek.
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Ja to bym podejrzewał że to coś z przepływką lub może sondy lambda jak sie nagrzeją to podają zły sygnał do ecu( jak mnie padła przepływka w sunnym to na zimnym tez dobrze chodził a jak się rozgrzał to kaplica) Skoro na gazie na zwykłej instalce chodził dobrze to raczej nie cewki tylko cos z osprzetu wtrysku paliwa moze wtryski podają za mało paliwa i komputer głupieje i odcina całkiem.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Przeplywke mozna odlaczyc i auto powinno normalnie pracowac ale nie wkreci sie powyzej 2500obr. Dla testu mozesz tak zrobic i sprawdzic czy zgasnie na wolnych.
Parametry przeplywki:
wolne obroty- 1- 1,7v
2500 - 1,5 - 2,1v
Engine: After warming up
Air conditioner switch: “OFF”
Shift lever: “N”
No-load
Parametry przeplywki:
wolne obroty- 1- 1,7v
2500 - 1,5 - 2,1v
Engine: After warming up
Air conditioner switch: “OFF”
Shift lever: “N”
No-load
wczoraj dla pewnosci wymienilem jeszcze filtr paliwa no i te czujniki temperatury o ktorych zmowil dylson. a ze mam drugi silnik do maxi, jak i cala bude wiec po prostu przelozylem. cala operacja zajela jakies 5 min i jak na razie gra gitara
) po dwoch jazdach problem sie nie pojawil i oby tak dalej. dzieki wam chlopaki a w szczegolnosci dylsonowi. pozdraiwam:)
![:))](./images/smilies/wesoly.gif)
Panowie,
Czy sprawdzał ktoś z Was jakie jest napięcie na przepływce (A32, 2.0) w okolicach 4 000 obrotów ? Według manula powinno dochodzić do 4V, u mnie tymczasem jest max. 2,5V - wymieniłem już drugę przepływkę - problem jest ten sam. Czy faktytycznie u Was też napięcie jest w tych okolicach (podczas postoju ?)
Rafał
Czy sprawdzał ktoś z Was jakie jest napięcie na przepływce (A32, 2.0) w okolicach 4 000 obrotów ? Według manula powinno dochodzić do 4V, u mnie tymczasem jest max. 2,5V - wymieniłem już drugę przepływkę - problem jest ten sam. Czy faktytycznie u Was też napięcie jest w tych okolicach (podczas postoju ?)
Rafał