[P/WP11.144] Problem z hamulcem
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- elefantino
- nowy na forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2009-12-29, 12:06
- Lokalizacja: Małopolska
[P/WP11.144] Problem z hamulcem
Czołem,
od 2 dni zauważam dziwne zachowanie podczas hamowania. Przez weekend zrobiłem ok. 1000 km w trasie i niczego podobnego nie doświadczyłem.
Problem polega na tym, że przy hamowaniu, najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub przy zatrzymywaniu na parkingu, czyli raczej przy małych prędkościach, delikatne wciśnięcie pedału daje wrażenie, że załącza się ABS, czyli pod nogą czuć lekkie szuranie no i skuteczność hamowania jest mizerna. Myślałem, że to może po roztopach jest po prostu ślisko na pozostawionych na drogach piasku i innych zanieczyszczeniach, ale na czystym asfalcie jest to samo.
Jak próbuję awaryjnie sprawdzić to dziwne zachowanie, to przeważnie nie działa i niespodziankę mam w trakcie jazdy dopiero. Do tego wydaje mi się, że towarzyszy temu dziwny dźwięk, którego jednak nie potrafię zdefiniować. Jest to jakby załączanie się bądź wyłączanie się jakiejś pompki, silniczka... Określenie to nie jest idealne, ale takie mam wrażenie - jakby pyknięcie i dźwięk kręcącego się z pewnym oporem wałka. Dźwięk ten usłyszałem tylko raz przy parkowaniu, bo na niskich obrotach (cichym silniku).
Hamulce były odpowietrzane około października 2010 z wymianą płynu. Klocki przednie mają ponad rok, tylne nie są w najlepszym stanie chyba.
Wczoraj sprawdziłem na szybko na podnośniku i tylne lewe koło chodzi z oporem. Ponadto godzinę temu kontrolka ABS po raz pierwszy nie zgasła mi po odpaleniu silnika. Szybka diagnoza za pomocą spinacza o dziwo pokazuje mi kod 55 (brak błędów), no chyba, że sobie przypadkiem wykasowałem błąd Tylko jak teraz ten błąd "przywrócić"?
Bardzo proszę o pomoc.
od 2 dni zauważam dziwne zachowanie podczas hamowania. Przez weekend zrobiłem ok. 1000 km w trasie i niczego podobnego nie doświadczyłem.
Problem polega na tym, że przy hamowaniu, najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, lub przy zatrzymywaniu na parkingu, czyli raczej przy małych prędkościach, delikatne wciśnięcie pedału daje wrażenie, że załącza się ABS, czyli pod nogą czuć lekkie szuranie no i skuteczność hamowania jest mizerna. Myślałem, że to może po roztopach jest po prostu ślisko na pozostawionych na drogach piasku i innych zanieczyszczeniach, ale na czystym asfalcie jest to samo.
Jak próbuję awaryjnie sprawdzić to dziwne zachowanie, to przeważnie nie działa i niespodziankę mam w trakcie jazdy dopiero. Do tego wydaje mi się, że towarzyszy temu dziwny dźwięk, którego jednak nie potrafię zdefiniować. Jest to jakby załączanie się bądź wyłączanie się jakiejś pompki, silniczka... Określenie to nie jest idealne, ale takie mam wrażenie - jakby pyknięcie i dźwięk kręcącego się z pewnym oporem wałka. Dźwięk ten usłyszałem tylko raz przy parkowaniu, bo na niskich obrotach (cichym silniku).
Hamulce były odpowietrzane około października 2010 z wymianą płynu. Klocki przednie mają ponad rok, tylne nie są w najlepszym stanie chyba.
Wczoraj sprawdziłem na szybko na podnośniku i tylne lewe koło chodzi z oporem. Ponadto godzinę temu kontrolka ABS po raz pierwszy nie zgasła mi po odpaleniu silnika. Szybka diagnoza za pomocą spinacza o dziwo pokazuje mi kod 55 (brak błędów), no chyba, że sobie przypadkiem wykasowałem błąd Tylko jak teraz ten błąd "przywrócić"?
Bardzo proszę o pomoc.
Nissan 4 life!
ABS diagnozuje się inaczej niż ECU -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... 4bedy-abs/ .
W sumie są dwie prawdopodobne możliwości:
1. Brudny lub ukruszony pierścień ABS-u
2. Brudny lub zepsuty czujnik ABS-u przy jednym z przednich kół.
Diagnoza spinaczem powinna coś rozjaśnić. Jak będziesz wiedział które koło będzie łatwiej.
W sumie są dwie prawdopodobne możliwości:
1. Brudny lub ukruszony pierścień ABS-u
2. Brudny lub zepsuty czujnik ABS-u przy jednym z przednich kół.
Diagnoza spinaczem powinna coś rozjaśnić. Jak będziesz wiedział które koło będzie łatwiej.
Przyczyną może być kończący sie kabelek od czujnika. Najpierw będzie sie to zdarzało co jakiś czas a potem coraz częściej. Osłona przewodu trzyma go w kupie ale w pewnych warunkach załącza sie abs odczytując brak impulsu nie jak odłączenie czujnika ale jako zatrzymanie koła - co powoduje niepotrzebne załączenie abs.
Na początku wcale nie musi sie zapalać kontrolka - jednak w pewnych warunkach może.
Można wymienić kabel sam do czujnika - raczej dłuższy fragment - u mnie dopiero wymiana 30 cm załatwiła sprawę, najpierw dałem 15 i działało ale z czasem zaczęło świrować. Przy drugim podejściu znalazłem miejsce gdzie kabelek był przerwany ale kontaktował na zasadzie styku.
Na początku wcale nie musi sie zapalać kontrolka - jednak w pewnych warunkach może.
Można wymienić kabel sam do czujnika - raczej dłuższy fragment - u mnie dopiero wymiana 30 cm załatwiła sprawę, najpierw dałem 15 i działało ale z czasem zaczęło świrować. Przy drugim podejściu znalazłem miejsce gdzie kabelek był przerwany ale kontaktował na zasadzie styku.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
U mnie bardzo podobne problemy z abs'em okazały się winą pękniętego pierścienia abs na prawym przegubie (którą kiedyś zaliczyłem mocno krawężnik). W moim wypadku najczęściej abs włączał się niepotrzebnie właśnie przy małych prędkościach, np. przy dohamowaniu do świateł, przy czym szczególnie często na skręconych kołach (jazda po parkingu etc).
Ja również się dołączam z problemem ABS'u u mnie problem taki sam... przy małych prędkościach jak np. na parkingu albo dojeżdżaniu do świateł czuć jak się załącza ABS typowy skaczący pedał (jak by przez jakiś trybik skakał .
Czyli po wypowiedziach sprawdzi najpierw przewody od ABS'u
Aha u mnie się kontrolka zapala raz po raz od ABS'u. Układ był odpowietrzany w tym roku cały. Klocki były wymieniane w grudniu zeszłego roku.
Czyli po wypowiedziach sprawdzi najpierw przewody od ABS'u
Aha u mnie się kontrolka zapala raz po raz od ABS'u. Układ był odpowietrzany w tym roku cały. Klocki były wymieniane w grudniu zeszłego roku.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy )
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r
Najpierw pierścienie
Poza tym zastanawia mnie fakt czy rozmiar kół (ich nieodpowiedni zamiennik) nie ma wpływu na włączanie się ABS. Ja mam różne koła na różnych osiach i ABS włącza się przy prędkości ok 80 km/h. Dopóki miałem jeden rozmiar kół ABS działał bez zarzutu zawsze
Poza tym zastanawia mnie fakt czy rozmiar kół (ich nieodpowiedni zamiennik) nie ma wpływu na włączanie się ABS. Ja mam różne koła na różnych osiach i ABS włącza się przy prędkości ok 80 km/h. Dopóki miałem jeden rozmiar kół ABS działał bez zarzutu zawsze
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
Jak się komuś świeci kontrolka, radzę przeprowadzić diagnostykę spinaczem. W przypadku ABS zwieramy 4-ty pin z masą
U mnie też mają miejsce opisywane objawy. Znaczy miały do wczoraj bodajże. Teraz kontrolka świeci się już cały czas i abs oczywiście nie działa - więc terkotanie znikło. Diagnostyka wykazała błąd 21 - czyli zerwany obwód czujnika przedniego prawego koła. O czym zresztą wiedziałem wcześniej:)
U mnie też mają miejsce opisywane objawy. Znaczy miały do wczoraj bodajże. Teraz kontrolka świeci się już cały czas i abs oczywiście nie działa - więc terkotanie znikło. Diagnostyka wykazała błąd 21 - czyli zerwany obwód czujnika przedniego prawego koła. O czym zresztą wiedziałem wcześniej:)
Jak zapala się kontrolka to obstawiam coś z czujnikiem lub jego kablem. Najłatwiej to zweryfikować poprzez wsadzenie miernika we wtyczkę danego czujnika i ruszanie kablem.
Jeżeli tu będzie wszystko w porządku to pewnie pierścienie. Zagniecenia itp. na pierścieniach lub jakieś nawet ukruszenia czujnika nie powodują włączania ABSu przy małych prędkościach (u mnie jakiś partacz próbował wyjąć czujnik śrubokrętem. Wsadził śrubokręt między pierścień a czujnik i napierał. Poniszczył czujnik i pierścień). U mnie przyczyną był drugi przegub i pięknie pęknięty pierścień po jego wymianie w końcu mam spokój
Jeżeli tu będzie wszystko w porządku to pewnie pierścienie. Zagniecenia itp. na pierścieniach lub jakieś nawet ukruszenia czujnika nie powodują włączania ABSu przy małych prędkościach (u mnie jakiś partacz próbował wyjąć czujnik śrubokrętem. Wsadził śrubokręt między pierścień a czujnik i napierał. Poniszczył czujnik i pierścień). U mnie przyczyną był drugi przegub i pięknie pęknięty pierścień po jego wymianie w końcu mam spokój
Zwieramy 4 pin na kostce samodiagnostki odb1 z masą i czytamy kody błedów
Kody błędów
Fault code Fault location
12 At start of the sequence (Primera). No fault is found (Almera)
18 The rotor of the sensor
21 Open circuit in front right hand wheel speed sensor.
22 Short circuit in front right hand wheel speed sensor.
25 Open circuit in front left hand wheel speed sensor.
26 Short circuit in front left hand wheel speed sensor.
31 Open circuit in rear right hand wheel speed sensor.
32 Short circuit in rear right hand wheel speed sensor.
35 Open circuit in rear left hand wheel speed sensor.
36 Short circuit in rear left hand wheel speed sensor.
41 Front right hand outlet of solenoid valve.
42 Front right hand inlet of solenoid valve.
45 Front left hand outlet of solenoid valve.
46 Front left hand inlet of solenoid valve.
51 Rear right hand outlet of solenoid valve.
52 Rear right hand inlet of solenoid valve.
55 Rear left hand outlet of solenoid valve.
56 Rear left hand inlet of solenoid valve.
57 Low supply voltage.
61 The hydraulic pump or relay.
63 The system relay.
71 The ECU (Electronic control unit)
A tu wszystko po kolei jak zrobić
ZRób mnie - test abs p11
Kody błędów
Fault code Fault location
12 At start of the sequence (Primera). No fault is found (Almera)
18 The rotor of the sensor
21 Open circuit in front right hand wheel speed sensor.
22 Short circuit in front right hand wheel speed sensor.
25 Open circuit in front left hand wheel speed sensor.
26 Short circuit in front left hand wheel speed sensor.
31 Open circuit in rear right hand wheel speed sensor.
32 Short circuit in rear right hand wheel speed sensor.
35 Open circuit in rear left hand wheel speed sensor.
36 Short circuit in rear left hand wheel speed sensor.
41 Front right hand outlet of solenoid valve.
42 Front right hand inlet of solenoid valve.
45 Front left hand outlet of solenoid valve.
46 Front left hand inlet of solenoid valve.
51 Rear right hand outlet of solenoid valve.
52 Rear right hand inlet of solenoid valve.
55 Rear left hand outlet of solenoid valve.
56 Rear left hand inlet of solenoid valve.
57 Low supply voltage.
61 The hydraulic pump or relay.
63 The system relay.
71 The ECU (Electronic control unit)
A tu wszystko po kolei jak zrobić
ZRób mnie - test abs p11
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby