[N16] Słabe przyśpieszenie

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
PrAli
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-02-08, 14:49
Lokalizacja: Małopolska

[N16] Słabe przyśpieszenie

Post autor: PrAli » 2010-02-10, 10:15

Witam, to mój pierwszy post na forum więc pozdrawiam wszystkich gorąco!!!

Mam swoją N16 1.5 90KM od kilku tygodni, wszystko niby poprawnie ale coś mnie jednak niepokoi, silnik wkręca się na obroty - ale to jakby nie przekłada się na przyspieszenie. Wniosek sam nachodzi - sprzęgło - i tak właśnie zrobiłem tym bardziej że było charakterystyczne ocieranie podczas wysprzęglania, okazało się że tarcza jeszcze nie najgorsza choć wymiana już bliska ale wysprzęglik w nie najlepszej kondycji.
Po zmianie kompletnego sprzęgła jest pewna poprawa, jednakże to jeszcze chyba nie to.

Jadąc pod górkę na 3 biegu jak by słaby, cholernie ciężko rozpędzić się powyżej 120-130 km na prostej.
Na 1 i 2 biegu obroty wzrastają w gwałtownym tempie do 5000 a na prędkościomierzu 50/60km, na 3 biegu przy 3000 obr/min mam prędkość 70km/h. Czy te wartości są normalne, we wcześniejszych moich pojazdach jakoś to było inaczej (a dodam że ostatnio jeździłem 60 konnym silnikiem i było niewiele gorzej).

Dodam jeszcze że podczas toczenia się na jedynce (bez gazu) gwałtowne wciśniecie gazu powoduje jakieś 1-2 sekundowe opóźnienie w reakcji i dostaje kopa obroty na 4000 tyś prędkość 30km/h

Problem dotyczy też spalania wychodzi mi przynajmniej 10 litrów gazu na 100km !!! czy w tym silniku przy sekwencyjnej instalacji gazowej to normalne??

Te wszystkie objawy mogą pewnie wskazywać na przepływkę - ale czy jest jakiś sposób aby ją sprawdzić bez wymiany (trochę kosztuje)!! Czy interfejsami za ok 100zł z allegro czegoś się dowiem ?? Dodam że jestem elektronikiem (niestety nie samochodowym) ale jak jest jakaś możliwość aby coś pomierzyć to bardzo proszę o wskazówki.

Dodam tylko że opisane objawy i osiągi są identyczne dla gazu jak i dla benzyny.

No i na sam koniec - ta głośna praca silnika powyżej 3500 obrotów, na biegu jałowym natomiast autka nie słychać - normalne??

P.S.
Bardzo proszę o przetestowanie np. jaka powinna być prędkość na 2 biegu przy obrotach utrzymywanych na poziomie 4000 oraz bardzo proszę o spostrzeżenia co do prędkości maksymalnej (nie książkowej tylko z własnych doświadczeń) dla N16 HB 1.5 90KM.

FreQ

Post autor: FreQ » 2010-02-10, 11:12

mozesz zmierzyc napiecie

Maxko
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maxko » 2010-02-10, 16:43

sprzęgło, skoro obroty rosną a auto nie jedzie, musieli cos spartolic przy wymianie skoro dalej to samo. 8/

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-02-18, 10:55

odłącz kostke od przepływki i jeśli się nic nie zmieni to na 100% on padła
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
shalashaska
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: shalashaska » 2010-02-23, 19:38

wert pisze:odłącz kostke od przepływki i jeśli się nic nie zmieni to na 100% on padła
Przecież jak odepnie wtyczkę od przepływki to auto zgaśnie.

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-03-09, 20:05

shalashaska pisze:
wert pisze:odłącz kostke od przepływki i jeśli się nic nie zmieni to na 100% on padła
Przecież jak odepnie wtyczkę od przepływki to auto zgaśnie.
jakoś mi nie zgasł i po odpięciu przepływomierza auto na bank nie powinno zgasnąć
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-05-09, 23:08

Zapali sie tylko check.Ale zgasnie po podlaczeniu przeplywki z powrotem.

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2010-06-23, 09:54

Padnięte sprzęgło. Jak zmieniałeś to spieprzyli robotę bo Ci się ewidentnie ślizga.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Słabe przyśpieszenie

Post autor: Mas » 2010-06-23, 11:06

PrAli pisze: Jadąc pod górkę na 3 biegu jak by słaby, cholernie ciężko rozpędzić się powyżej 120-130 km na prostej.
Dodam jeszcze że podczas toczenia się na jedynce (bez gazu) gwałtowne wciśniecie gazu powoduje jakieś 1-2 sekundowe opóźnienie w reakcji i dostaje kopa obroty na 4000 tyś prędkość 30km/h
PrAli pisze: Te wszystkie objawy mogą pewnie wskazywać na przepływkę - ale czy jest jakiś sposób aby ją sprawdzić bez wymiany (trochę kosztuje)!! Czy interfejsami za ok 100zł z allegro czegoś się dowiem ?? Dodam że jestem elektronikiem (niestety nie samochodowym) ale jak jest jakaś możliwość aby coś pomierzyć to bardzo proszę o wskazówki.
Powyższe wskazują ewidentnie na przepływomierz - można pomierzyć napięcie (mogę sprawdzić w manualu jaki jest zakres nominalny), wyczyścić środkiem do czyszczenia gaźników i układów dolotowych (nie dotykać rękami, szmatkami, wacikami- tylko sprayem).
Najprostsza metoda weryfikacji to podmiana przepływomierza z innego auta - od razu czuć różnicę.
U mnie na uszkodzonej przepływce Vmax był około 150-160km/h i dalej nie przyspieszał.
PrAli pisze: Na 1 i 2 biegu obroty wzrastają w gwałtownym tempie do 5000 a na prędkościomierzu 50/60km, na 3 biegu przy 3000 obr/min mam prędkość 70km/h.
W Almerce z QG18 (skrzynia raczej nie jest taka sama) na 2 biegu przy 6500RPM mamy prędkość około 90km/h.
Przy ślizganiu się sprzęgła obroty lecą w górę, a prędkość się nie zwiększa lub wzrasta dużo wolniej - zauważasz takie objawy? Powinny być najbardziej widoczne przy gwałtownym przyspieszaniu ze średnich/wyższych obrotów.
PrAli pisze: No i na sam koniec - ta głośna praca silnika powyżej 3500 obrotów, na biegu jałowym natomiast autka nie słychać - normalne??
Silniki z serii QG nie należą do cichych na wyższych obrotach.

skresz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-11-15, 20:26
Lokalizacja: k-ck

Post autor: skresz » 2010-11-20, 19:46

tez się zastanawiałem jak to zrobić ale zmierzyłem tak jak opisałem w tym poście viewtopic.php?p=102287#102287

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-11-23, 10:36

sprzęgło :!:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Mr.Gelo
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-17, 20:36
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Mr.Gelo » 2013-04-23, 21:47

Podłącze się do tematu,Moje auto Almera n16 1.5b+gs.
Immobilaser mi wariował i nie mogłem odpalić auta ,to dwa razy akumulator został odłączony(żeby zrestartowac takie myślenie ale nei pomogło). Dziśaj odebrane auto od autoelektryka odpala za pierwszy razem, na LPG do 4 tys./obr. i koniec są też szarpnięcia.Czy ma wpływ odłączony dwa razy akumulator na ustawienia LPG?? Czy to przepływomierz??( na jednej aukcji allegro z przepływomierzami pisze żeby wymieniać co 120tkm,moja almera ma 157tkm-kupiona była z przebiegiem 64tkm). Czy to może być coś innego??Czy to mogą być cewki zapłonowe?? Juto sparwdze czy na beznynie wkręca się w obroty wyższe niż 4 tys./obr.

[ Dodano: 2013-04-24, 15:22 ]
Auto sprawdziłem na benzynie idzie ponad 5 tys. obr i na LPG.Brat bał się przycisnąć może almerę.Przepływomierz i tak wymienić???Czy tylko przeczyścić preparatem do czyszczenia przepływomierzy??

FrAnCuZ
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-07-11, 21:30
Lokalizacja: Slask

Post autor: FrAnCuZ » 2013-07-11, 22:59

Witam
Podepnę się pod temat mam almere N16 1.8 HB. Auto od jakiegoś czasu jest zamulone pojawiło się lekkie szarpanie podczas przyśpieszania ale nie zawsze. Zapaliła się kontrolka silnika auto pojechał do mechanika wymienił świece i czujnik zasysanego powietrza i wyczyścił przepustnice. Auto chodził spoko ale znowu zamula i widzę ze więcej pali kontrolna silnika się nie pali

Może ktoś ma jakiś pomysł co to może być ???

Majkel
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-12-10, 06:34
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Majkel » 2013-07-19, 07:50

Sprawdź błąd najpierw, wtedy można się domyślać.. Jak nie masz interfejsu, to drucikami przy gnieździe obd też sie da..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”