Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera SRI

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

[ Primera] Nissan Primera SRI

Post autor: rafa88 » 2013-10-18, 18:49

Witam wszystkich forumowiczów. Od wczoraj jestem posiadaczem Nissana a dzisiaj już od rana studiuje forum :mrgreen:

Troszkę o samochodzie:
Rocznik: 1998
Silnik 2.0 16V

Zrobione:
- wałek ssący od GT
- kolektor od p10GT
- Blos
-zapłon

Na klapie napis SRI (nie wiem jeszcze co oznacza)
Wersja ogólnie obkrojona, brak elektrycznych szyb, szyberdachu. Posiada klimę (nie działająca)lusterka prawe i lewe elektroniczne. W bagażniku zmieniarka na 10 płyt CD. (nie będę używał nie wiem czy działa..)
Auto posiada niewielkie oznaki korozji wiadomo nie jest nowe...

Dzień użytkowania i oczywiście pierwsze zauważone usterki które w wolnej chwili będę usuwał:
-woda po ulewie na dywaniku pasażera
- stuki w zawieszeniu przód i tył
- wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje)
- brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów
- słabo grzeje ogrzewanie (pokrętło w pozycji MAX)
No i na razie chyba tyle.
Silnik jak na swój przebieg ponad 200tys pracuje równiutko, nie kopci (nie wiem czy bierze olej)
Poniżej 2 fotki zrobione "na szybko"

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 2014-02-25, 21:22 przez rafa88, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-18, 18:57

Gratulacje zakupu auta. Wygląda na zadbane. Tak więc szerokości i przyczepności.

Z Twoich problemów:
*woda po ulewie na dywaniku pasażera - standard - musisz ściągnąć plastikowe podszybie i obsilikonować zieloną spinkę;
*wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje) - do wymiany silnik od wycieraczek. Jak będziesz robił zieloną spinkę to od razu zrób wycieraczki - dużo łatwiejszy dostęp;
*brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów - do wymiany żarówka od podświetlania - standardowa 1,2W z cokołem T5 - trochę trzeba rozebrać konsolety, ale do zrobienia.
*stuki w zawieszeniu przód i tył - tuleje wahaczy górnych - przód, łączniki stabilizatora, z tyłu zbytnio nie ma się co tłuc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2013-10-18, 19:10

Z tyłu prawdopodobnie luz na poduszkach amortyzatorów. Nie chcę zaśmiecać tematu ale macie jakiś polecony sklep internetowy/ewentualnie sprzedawcę znanego wszystkim portalu z pewnymi częściami?

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2013-10-18, 19:30

Zawieszenie raz a dobrze, to:
viewtopic.php?t=9708
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-18, 19:36

smeru i jeszcze to viewtopic.php?t=13427
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-18, 19:38

Gratki primery,witamy na forum,powodzenia w ogarnięcíu drobnych usterek,modzeniu i studiowaniu forum hehe.pozdrówka

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-10-18, 20:23

W sumie oznaczenia w Primerach niezbyt duzo mowia. Wrzuc numer VIN, to sie zobaczy dokladniej :)
SRI bylo troche ubogie, ale powinienes miec rozporke z przodu (choc ja nie mam, ale moje to dziwne jest...), polkubelkowe fotele (lepsze od standardu) i tapicerke w deseniu jak GT.
Powodzenia w zwalczaniu podstawowych problemow i wrzuc wiecej zdjec :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-10-18, 20:48

janusz pisze:*woda po ulewie na dywaniku pasażera - standard - musisz ściągnąć plastikowe podszybie i obsilikonować zieloną spinkę;
*wycieraczki (nie wracają na swoją pozycje) - do wymiany silnik od wycieraczek. Jak będziesz robił zieloną spinkę to od razu zrób wycieraczki - dużo łatwiejszy dostęp;
*brak podświetlenia wyświetlacza od kilometrów - do wymiany żarówka od podświetlania - standardowa 1,2W z cokołem T5 - trochę trzeba rozebrać konsolety, ale do zrobienia.
*stuki w zawieszeniu przód i tył - tuleje wahaczy górnych - przód, łączniki stabilizatora, z tyłu zbytnio nie ma się co tłuc.
Tak jest,wszystko się zgadza,ale woda na dywaniku może być również przyczyną dziurawego podszybia a także słupka przedniego,liczę na zieloną spinkę jednak.

Sri to wersja wyposażenia,ale diametralnie się od siebie różniły.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2013-10-18, 21:05

Zielkq pisze:W sumie oznaczenia w Primerach niezbyt duzo mowia. Wrzuc numer VIN, to sie zobaczy dokladniej :)
SRI bylo troche ubogie, ale powinienes miec rozporke z przodu (choc ja nie mam, ale moje to dziwne jest...), polkubelkowe fotele (lepsze od standardu) i tapicerke w deseniu jak GT.
Powodzenia w zwalczaniu podstawowych problemow i wrzuc wiecej zdjec :D
Rozpórka z przodu jest, siedzenia półkubełkowe też są.

VIN: SJNBCAP11U0178454

Dodatkowe zdjęcia dodam w wolnej chwili.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-18, 21:17

Data prod: 11/97
Kolor zew: KL0 (Silver) Srebrny
kolor wewn: K (Grey) Szary
Buda: Sedan
Silnik: SR20DEL
Typ: SRI
2 poduchy powietrzne
4 głośniki
Klima
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2013-10-18, 21:31

janusz pisze:Data prod: 11/97
Kolor zew: KL0 (Silver) Srebrny
kolor wewn: K (Grey) Szary
Buda: Sedan
Silnik: SR20DEL
Typ: SRI
2 poduchy powietrzne
4 głośniki
Klima
Czyli silnik 115KM? w Dowodzie wbite 98kW.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-18, 21:42

rafa88 tak masz 115KM (wersja robiona najprawdopodobniej do Niemiec). A Ci w urzędach to tak się znają - nie znają odmian silników tylko "o to powinno być to" :]

Ja mam wbite 103kW (140KM), a mam GT :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Mishi
fanatyk nissana
Posty: 927
Rejestracja: 2010-03-31, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mishi » 2013-10-18, 22:24

HeY

Kolejna SRi na forum:) Gratuluję autka. Bardzo fajnie wygląda i na pewno jest to wdzięczne autko, które na pewno sprawi Tobie dużo frajdy.

Powodzenia w pozbyciu się usterek oraz w ewentualnych modach jak już obczytasz się z forum. A gwarantuję, że to wciąga:)

Pozdrawiam
Mishi

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-10-18, 22:36

proszę o więcej fotek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-10-19, 09:42

a problem z wycieraczkami rozwiążesz dzięki temu: viewtopic.php?t=11662
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-10-19, 09:52

rafa88 pisze:Czyli silnik 115KM? w Dowodzie wbite 98kW.
Dowód swoje, praktyka swoje. Ale na pytanie czy masz 115KM moja odpowiedź to i tak, i nie. Najlepszą opcją byłaby hamownia ;)
janusz, czy w danych szczegółowych była tam wzmianka o zmniejszonej mocy silnika, czy tylko DEL w rodzaju silnika? (nie mam fasta na aktualnym komputerze) Pytałem o VIN niemal wszystkich użytkowników forum, którzy byli pewni posiadania auta o obniżonej mocy silnika (sprawdzali na hamowni i byli skłonni się podzielić) i zawsze wychodziło, że silnik to SR20DE, ale była wzmianka o obniżonej mocy. Twoja Primera byłaby drugą, która nie pasuje do tego schematu - SR20DEL, ale bez szczegółów. Czy jest to rzeczywiście DEL, nie mam zatem pojęcia (brak potwierdzenia na hamowni w takich przypadkach) :P

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-19, 10:03

Wg Nissanfast
SR20DE - 2000CC SR SERIES PETROL ENGINE (EGI)
SR20DEL - Low Power Engine
SR20DEH - High Power Engine
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-19, 10:09

janusz,
wg. FASTa to idzie chyba tak (własnie sprawdzałem):
SR20DE - Low Port
SR20DEH - High Port
SR20DEL - Low Power

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-19, 10:17

DubSon ja napisałem to co mi wywalił nissanfast - takie opcje podał, kłócił się nie będę. Kurde co nissan to inaczej....

High Port i Low Port to przypadkiem nie występowały w P10 (do '93 High Port, później Low Port)?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-10-19, 10:28

janusz pisze:High Port i Low Port to przypadkiem nie występowały w P10 (do '93 High Port, później Low Port)?
No tak. Nie wiem co z tym moim FASTem :-?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-10-19, 18:53

Ja mam DELa ktoś sprawdzał po VINie i 85kW w dowodzie.

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2014-01-02, 19:34

Witam Panowie po dłuższej przerwie.
Uporałem się z niedomaganiami mojej Primierki które wymieniłem w pierwszym poście - dzięki waszej pomocy i oczywiście godzin spędzonych na forum :-) Tak w skrócie:

problem z wycieraczkami - wymiana całego silnika (50zł na szrocie)
- woda w środku oczywiście "słynne zielone spinki"
- stuki - mocowanie tylne amortyzatorów, przód łączniki, o dziwo reszta ok
- ogrzewanie - zabity filtr pyłkowy - po wymianie na nowy grzeje (aż za mocno :-) ), ogromna poprawa nadmuchu z kratek (prawie wogóle nie wiało) no i nie paruje
- klima - okazało się że wszystko z nią ok
- brak ręcznego - zapieczone tylne prowadnice
- regeneracja parownika LPG (nie wspominałem w 1 poście że auto je posiada)
- uszczelniona pokrywa zaworów, aparat i stalowy dekiel miski olejowej


Po naprawach wszystko działa aż miło ale autko posiada tylko 115 z czego mam wrażenie ze te 15 to już dawno zdechło (górny zakres obrotów) auto niby się zbiera ale to nie to. Szukam przyczyny i wydaje mi się wina leży w instalacji gazowej jest to II generacja. Być może mikser na przepustnicy dławi silnik? nie robiłem próby bez. Moje plany to wałek ssący od wersji GT, w przyszłości zmiana instalacji na sekwencyjna ...słyszałem też o BLOSIE wypowie się ktoś?
Ostatnio zmieniony 2014-01-02, 19:51 przez rafa88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-01-02, 19:39

rafa88 pisze:Być może mikser na przepustnicy dławi silnik
oczywiście że tak,nawet do 30 KM potrafi zjeść :-),chcesz mieć pewność co do LPG? przerabiaj na sekwencję,oczywiście na dobrych podzespołach,wałek z GT,mod rozrządu,mod zapłonu i fruwać auto będzie - no może bez przesady z tym fruwaniem przesadziłem,ale będzie zdecydowanie lepiej.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-03, 11:38

Blos niweluje zwezke w ukladzie dolotowym ktory powoduje mikser, jak mialem honde to zalozylem blosa i autko od razu odrzylo, ale juz w tych czasach najlepiej jest przerobic na sekwencje, :) , co do twojego Sri to wlasnie zauwazylem ze tego jest i kilka wersji chyba... Np ja mam inne lampy z tylu, a elektrycznych lusterek nie mam :)
Ostatnio zmieniony 2014-01-03, 11:42 przez Boro1989, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2014-01-20, 20:45

Panowie kompletuje części do mojej Primerki . Mam już wałek ssący od wersji GT, wiem że potrzebuje też kolektor wydechowy. Mógłby ktoś potwierdzić czy mam szukać takiego jak w linku poniżej?
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 37791.html

Może ktoś ma taki na sprzedaż w dobrym stanie??
Pisaliście o modzie rozrządu/zapłonie gdzie zrobić?/ Jaka cena takiej usługi?

dodam że w moim kolektor wygląda tak:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 07323.html

Rafał

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-20, 20:47

Zamiast od P11GT szukaj od P10GT - trzeba tylko sondę przerzucić w inne miejsce
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-20, 20:54

dokladnie to taki:
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-pr ... 69945.html
niestety ten z aukcji nie ma portek;/ wiec lipka, komplet chodzi po 80-100zl
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-01-20, 21:17

jak cos mam z p11 gt za dobre sianko z portkami jak co uderz pw
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

rafa88
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2013-10-18, 18:22
Lokalizacja: WPI/LPU

Post autor: rafa88 » 2014-01-20, 21:21

janusz pisze:Zamiast od P11GT szukaj od P10GT - trzeba tylko sondę przerzucić w inne miejsce

można coś więcej? od p10 jest lepsza?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-20, 21:24

rafa88, wiedza na temat wydechu i kolektorow:
viewtopic.php?t=15166

Pozdrawiam :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”