Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] B12 Coupe GTI 16V

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

[Sunny] B12 Coupe GTI 16V

Post autor: silentbob » 2014-11-11, 21:13

Witam. Po kilku miesiacach od zarejestrowania sie na forum postanowilem pokazac mojego Sunny. Jest to Nissan Sunny B12 Coupe GTI 16V CA18DE. Rocznik 1991,przebieg obecny prawie 211 tys km.Zalozone ma jakies tam sprezyny 30/30 ale wszystkie cztery amory sa do wymiany. Auto kupilem na poczatku maja tego roku i do konca wrzesnia nim jezdzilem. Ogolnie szukalem 200 SX S13,ale wszystkie co ogladalem w moim przedziale cenowym to lekko mowiac zuzyte byly. Sunnego znalazlem przypadkowo 40km od mojego miejsca zamieszkania. Poprzedni wlasciciel duzo przy nim zrobil(nowy wydech,rozrzad,plyny,zregenerowany uklad hamulcowy no i oczywiscie usunieta rdza z newralgicznych punktow). Autko mialo tez mala przygode podczas parkowania,ale mi to nie przeszkadza zbytnio.
Fotki jak wygladal po zakupie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sory,ale innych fotek srodka nie mam.

Pierwsze co to zdjelem kolpaki i oto widok jaki zastalem
Obrazek

Po jakichs dwoch godzinach walki wygladalo to tak

Obrazek

Po kilku tygodniach zalozylem kola RH Classic 15x7 ET25
i tak juz zostalo do dzisiaj
Obrazek
Troche sie nacieszylem i wydmuchalo uszczelke pod glowica no i oczywiscie znany problem stukajacej panewki i cieknacego wspomagania
Obecnie wyglada tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W tym roku planuje wyciagnac silnik ze skrzynia i zregenerowac przekladnie ukladu kierowniczego.Denerwujace sa kolosalne ceny czesci tunigowych do tego modelu np.gwintu.
Ostatnio zmieniony 2015-10-17, 18:10 przez silentbob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-11-11, 21:26

witamy. fajne, bardzo mało spotykane auto tym bardziej w wersji GTI. rok temu już miałem jechać po takiego tyle, że srebrnego ale właściel coś się rozmyślił i już się nie odezwał...
ceny tuningowych części jak do każdego nissana, sa wysokie. niestety to nie VW lub honda, gdzie gwint kupi się do tysiaka.
powodzenia w utrzymywaniu auta w należytym stanie, bo warto o niego dbrać :-)

Awatar użytkownika
vodzu18
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-02-24, 22:23
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: vodzu18 » 2014-11-11, 21:30

co do gwintu to pozostaje rzeźba :P

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-11, 21:40

Dzieki.Nie musi byc koniecznie gwint.Od biedy moge wlozyc sprezyny 45/45 od N13. A co do zawiechy to cos mi sie obilo o uszy,ze przod podchodzi od Golfa Mk1 tylko mocowania na przewody hamulcowe trzeba przespawac z ori amorow.Obecnie poruszam sie Obrazek i mam na stanie kilka takich zawiasow to nie omieszkam sprawdzic.A z silnikiem to nie wiem co bedzie.Ale chyba nie bede kombinowal i wyremontuje ten cos bo watpie,zebym kupil cos w stanie nadajacym sie do uzytku.Nie mam jakiejs napinki na moc bo od tego mam inny projekt 8-) Chcialbym tylko lekko polepszyc osiagi

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2014-11-11, 22:55

i następny klasyk na forum;-) no i klasykiem też poruszasz sie,jetka tez fajna jaki silnik?nie tylko Ty masz "vaga"do poruszania się u mnie to polo 86c ;-)

Awatar użytkownika
Mishi
fanatyk nissana
Posty: 927
Rejestracja: 2010-03-31, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mishi » 2014-11-11, 23:07

HeY

Super są te autka. Fajnie, że udało się dorwać wersję GTi. Dbaj o autko bo warto. Życzę powodzenia w użytkowaniu i bezawaryjności. Będę śledził temat.

Pozdrawiam
Mishi

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-12, 11:46

Następny który zrezygnował z 200sx na rzecz sunnego w coupe :) Ładna buda widać że ktoś o niego dbał tak jak pisałeś. Szkoda że się silnik wysypał ale to nie problem bo praktycznie wszystkie klamoty do silnika pasują od CA18DET z 200sx i są w miarę przystępne cenowo.

Przekładnia w sunnych ze wspomaganiem leci niemal zawsze, wiem bo miałem chciałem też regenerować ale w końcu je wywaliłem bo jak dla mnie było zbyt czułe przy wyższych prędkościach, założyłem magiel bez wspomy nowy krzyżak drążki końcówki regulacja luzu na listwie dużo smaru i chodzi tak że na 15 felgach z oponą 195 nie czuć za bardzo że nie ma tego wspomagania choć na początku czuć że wszystko idzie w łapska ;)

Zawieszenie od golfa idzie przystosować, przód jest prosty tak jak pisałeś jest tylko przeróbka pod mocowania przewodów hamulcowych, troszku pospawać no i górne mocowanie, z tyłu jest większa rzeźba ale do zrobienia :lol: Podpowiem że przyda się gwint z wyciąganymi wkładami bo trzeba trochę pospawać ;-)

Ode mnie plus za kolor, biały jest mega :mrgreen:

Jakieś plany poza uruchomieniem silnika i zrobienia wspomy ??

majchrzok

Miałem taką samą sytuację, nie był on przypadkiem z Sierakowa ??
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-12, 16:21

Chemik, Jettson ma 1.5JB(69PS) i do tego 3 biegowy automat. To jest moj dupovwoz .Mam jeszcze Golfa Mk1,ale w stanie powiedzmy lekkiej biodegradacji :mrgreen: Trzymam go bo jeszcze ponad dwa lata temu nim smigalem,ale niestety brak czasu i musi swoje jeszcze odstac. Nowe auta nie daja tyle frajdy co te starsze.
karol282, ja zregeneruje bo mam nowe koncowki to raz,nie ma na przekladni luzyu no i regeneracja nie jest az taka droga. Hmmm plany.....jezdzic no i jakas wieksza gleba i kolo inne. :-P

Awatar użytkownika
vodzu18
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-02-24, 22:23
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: vodzu18 » 2014-11-13, 19:01

a tył jest na makpersonie czy oddzielnie amor i oddzielnie sprężyna ??

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-11-16, 19:32

Fajny sunny, i fajnie że GTI ;) jest jeden GTI na olx ale cena kosmiczna :shock:
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-16, 20:06

vodzu18, tyl jest na mcpersonie.
adrionGT, ja za mojego dalem smieszne pieniadze,ale z tego co widze to ludzie strasznie szaleja z cenami :-P

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-11-16, 20:10

No myślę że jest spora satysfakcja jak da się kupić taniej coś ciekawego i więcej wartego :)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-19, 14:34

Wcale nie szaleją z cenami, te auta po prostu są rzadkie i drożeją ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-19, 19:33

Rzadkie to fakt. Ale mozna wyrwac jeszcze za pareset euro cos w dobrym stanie. One sie nie sprzedaja bo ludzie wola auta innych marek tej klasy.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-11-21, 21:03

GTI już ma swoja cenę. No niestety, przynajmniej nie jest popularny jak civic, japoński golf. Fajnie się jeździ nismo, ludzie się gapia i kminia czy to przypadkiem AE86 levin nie jest :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2014-11-29, 19:01

Wreszcie sie cos ruszylo
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wyleciala rowniez przekladnia,ktora pojdzie na dniach do regeneracji.
Jedno jest pewne-to auto w tym roku juz nigdzie nie pojedzie :D

Awatar użytkownika
kermit zaba
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
Lokalizacja: EZG

Post autor: kermit zaba » 2015-01-05, 11:48

Jakim cudem ja nie widziałem wcześniej tego tematu?! ;)
Widzę, że jesteśmy w podobnym momencie, jak już będziesz dłubać silnik to koniecznie wymień przewody od chłodzenia. Obecne mają swoje lata i... I znowu muszę lawetować Exę.
Powodzenia i wrzucaj relację z postępu prac!

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-05, 17:56

A nie wlecial tu SR przypadkiem ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-01-06, 13:53

vixo

Niee tutaj nie, ale jest drugi B12 na forum w którym ponoć już SR bangla :)

silentbob

Na zdjęciach widać że ktoś kiedyś coś grzebał ze skrzynią bo jest polepiona na silikon... A tak ogólnie to czysty w miarę masz ten silniczek :)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-01-15, 18:53

Racja u mnie nie lata SR i jak tak dalej pojdzie to nic dlugo nie polata. Ktos na bank cos juz robil,ale skrzynia dobrze chodzi. Z postepow to wrocila przekladnia kierownicza z regeneracji. A co do silnika to kiepskie foto zrobilem bo on cala zazygany na dole jest. SR chcialbym wlozyc,ale nie mam mozliwosci dorobienia lap i chyba zostanie CA18DE lub jeszcze jedna opcja jest tylko na razie nie chce zapeszac bo wazniejsze sprawy takie jak to,ze dupoVWoz mi kleknal i trzeba reanimowac. 8-)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-01-15, 18:57

lapy zostaja z sr. dorobic lub tylko przelozyc musialbys mocowania silnika przy karoserii. do tego lekka rzezba belki pod silnikiem i sr siedzi na miejscu.

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-01-15, 21:34

majchrzok, jak zwal tak zwal olewam temat SR. :-o

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-01-22, 12:47

silentbob, jak dobrze zrobisz remont i zalejesz dobry olej to CA też będzie jeździło ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-03-29, 19:42

dawno nie zagladalem w temat. Padlina jeszcze stoi w garazu
Obrazek
Troche gratow juz jest. Tydzien temu przywiozlem silnik i skrzynie
Obrazek
Obrazek
Zaraz obok moj stary CA
Obrazek
Udalo mi sie w koncu zalozyc magiel
Obrazek
No i wczoraj doszly amory na przod(tylne moze na dniach dojda),ktore beda wspolpracowac z mega gleba 30/30 ;D ;D ;D ;D
Obrazek
Teraz bede mial troche wiecej czasu to zaczne skladac Nyske

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-03-30, 12:25

silentbob, skąd wytrzasnąłeś CA18DE w takim stanie ? :-o Wizualnie prezentuje się genialnie, jeszcze amory blistein :mrgreen: Podoba mi się !! :-D Grubo idziesz panie !! ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-03-30, 22:36

karol282, ja go znalazlem juz w pazdzierniku,ale strasznie ciezki w kontakcie byl sprzedajacy. Tam cieknie tylko pod pokrywami zaworow(a w moim starym tylko tam nie cieklo pomimo,ze poprzedni wlasciciel zarzekal sie,ze uszczelnial silnik na nowo hahaha) no i jak widac gumy na poloskach do wymiany,ale poloski wkladam i tak swoje bo trzeba simeringi te na poloskach w skrzyni i tak wymienic. Z amorami to do konca nie wierzylem az do momentu wyciagniecia ich z pudelka. w domu lezy jeszcze nowe sprzeglo. To auto jak skoncze bedzie moim daily driverem(jak to bylo zanim sie zepsul) nie mam zamiaru go trzymac w garazu i jezdzic tylko w ladna pogode. :)

Awatar użytkownika
kermit zaba
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
Lokalizacja: EZG

Post autor: kermit zaba » 2015-04-13, 09:20

silentbob niech On już zacznie grać, bo mnie ciekawość zżera!

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-04-18, 21:34

Siedzi wreszcie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fotograf ze mnie kiepski. Nie wiem tylko jaki olej wlac 5W-30 czy 10W-40? Nie mam pojecia co lal poprzedni wlasciciel auta,w ktorym byl silnik ze skrzynia.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-04-19, 12:14

Jak nie masz zamiaru nim wariować itp. to dobre 10w40 zalejesz i będzie śmigał :) 5w40 myślę że też mogło by być. Pamiętaj żeby zrobić płukankę przed wymianą jak nie wiesz co tam było nalane wcześniej. Kolega janusz bardzo fajnie wszystko opisał o olejach na forum wraz ze swoimi doświadczeniami :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2015-10-17, 18:05

Po kilku fuckupach cos tam sie udalo poskladac.Tak wyglada auto po rocznym postoju,ktore dzisiaj opuscilo garaz o wlasnych silach.
Obrazek
w tle moj zastepczy smigacz :-o
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cala operacja odbyla sie w tym garazu w tle(bez kanalu,windy czy czegos takiego).Ale,zeby nie bylo za wesolo to pompa wody powiedziala dzisiaj pa pa(slyszalem juz po odpaleniu,ze wydaje dziwne dzwieki,ale stwierdzilem,ze mam to w dupie liczylem sie z tym,ze trzeba bedzie to zrobic,pozniej po wjechaniu do garazu zaczelo sobie kapac hehehe).Ogolnie nie mam cisnienia z autem.Nie zamierzam nim nigdzie w tym roku wyjezdzac. :-)
Auto przez ten czas dostalo:
-4 amory Bilstein
-wymieniony silnik i skrzynia(z fabryczna szpera) z Sunny N13 GTI
-silnik uszczelniony
-wymieniony rozrzad
-wymieniony plywak w baku(stary sie rozsypal)
-zregenerowana przekladnia kierownicza
-w skrzyni wymienione simeringi i zalana swiezym olejem(dzisiaj)
-wymienione wszystkie cztery gumy na przegubach.
Do zrobienia:
-pompa wody(po dzisiejszym dniu) :mrgreen:
-wymienic olej z filtrem w silniku
-kupic glosniki w drzwi i zalozyc tapicerki
-porzadnie wymyc z zewnatrz i usunac caly syf wynikly z tego,ze przez pierwszy miesiac Sloneczko stalo sobie pod drzewem
-zalozyc docelowe kolo
-zrobic przeglad(miec dwa lata spokoju potem)
-zarejestrowac
-jezdzic i sie cieszyc(miejmy nadzieje)
Niby duzo nie zostalo zrobione przy Sloneczku,ale jak sie nie ma zbytnio czasu i ma jeszcze 3 inne auta to ciezko troche.A i tak chodzi mi po glowie SWAP na CA18DET(sie zobaczy).

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”