[Sunny] B12 Coupe GTI 16V
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] B12 Coupe GTI 16V
Witam. Po kilku miesiacach od zarejestrowania sie na forum postanowilem pokazac mojego Sunny. Jest to Nissan Sunny B12 Coupe GTI 16V CA18DE. Rocznik 1991,przebieg obecny prawie 211 tys km.Zalozone ma jakies tam sprezyny 30/30 ale wszystkie cztery amory sa do wymiany. Auto kupilem na poczatku maja tego roku i do konca wrzesnia nim jezdzilem. Ogolnie szukalem 200 SX S13,ale wszystkie co ogladalem w moim przedziale cenowym to lekko mowiac zuzyte byly. Sunnego znalazlem przypadkowo 40km od mojego miejsca zamieszkania. Poprzedni wlasciciel duzo przy nim zrobil(nowy wydech,rozrzad,plyny,zregenerowany uklad hamulcowy no i oczywiscie usunieta rdza z newralgicznych punktow). Autko mialo tez mala przygode podczas parkowania,ale mi to nie przeszkadza zbytnio.
Fotki jak wygladal po zakupie
Sory,ale innych fotek srodka nie mam.
Pierwsze co to zdjelem kolpaki i oto widok jaki zastalem
Po jakichs dwoch godzinach walki wygladalo to tak
Po kilku tygodniach zalozylem kola RH Classic 15x7 ET25
i tak juz zostalo do dzisiaj
Troche sie nacieszylem i wydmuchalo uszczelke pod glowica no i oczywiscie znany problem stukajacej panewki i cieknacego wspomagania
Obecnie wyglada tak
W tym roku planuje wyciagnac silnik ze skrzynia i zregenerowac przekladnie ukladu kierowniczego.Denerwujace sa kolosalne ceny czesci tunigowych do tego modelu np.gwintu.
Fotki jak wygladal po zakupie
Sory,ale innych fotek srodka nie mam.
Pierwsze co to zdjelem kolpaki i oto widok jaki zastalem
Po jakichs dwoch godzinach walki wygladalo to tak
Po kilku tygodniach zalozylem kola RH Classic 15x7 ET25
i tak juz zostalo do dzisiaj
Troche sie nacieszylem i wydmuchalo uszczelke pod glowica no i oczywiscie znany problem stukajacej panewki i cieknacego wspomagania
Obecnie wyglada tak
W tym roku planuje wyciagnac silnik ze skrzynia i zregenerowac przekladnie ukladu kierowniczego.Denerwujace sa kolosalne ceny czesci tunigowych do tego modelu np.gwintu.
Ostatnio zmieniony 2015-10-17, 18:10 przez silentbob, łącznie zmieniany 1 raz.
witamy. fajne, bardzo mało spotykane auto tym bardziej w wersji GTI. rok temu już miałem jechać po takiego tyle, że srebrnego ale właściel coś się rozmyślił i już się nie odezwał...
ceny tuningowych części jak do każdego nissana, sa wysokie. niestety to nie VW lub honda, gdzie gwint kupi się do tysiaka.
powodzenia w utrzymywaniu auta w należytym stanie, bo warto o niego dbrać
ceny tuningowych części jak do każdego nissana, sa wysokie. niestety to nie VW lub honda, gdzie gwint kupi się do tysiaka.
powodzenia w utrzymywaniu auta w należytym stanie, bo warto o niego dbrać
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Dzieki.Nie musi byc koniecznie gwint.Od biedy moge wlozyc sprezyny 45/45 od N13. A co do zawiechy to cos mi sie obilo o uszy,ze przod podchodzi od Golfa Mk1 tylko mocowania na przewody hamulcowe trzeba przespawac z ori amorow.Obecnie poruszam sie i mam na stanie kilka takich zawiasow to nie omieszkam sprawdzic.A z silnikiem to nie wiem co bedzie.Ale chyba nie bede kombinowal i wyremontuje ten cos bo watpie,zebym kupil cos w stanie nadajacym sie do uzytku.Nie mam jakiejs napinki na moc bo od tego mam inny projekt Chcialbym tylko lekko polepszyc osiagi
Następny który zrezygnował z 200sx na rzecz sunnego w coupe Ładna buda widać że ktoś o niego dbał tak jak pisałeś. Szkoda że się silnik wysypał ale to nie problem bo praktycznie wszystkie klamoty do silnika pasują od CA18DET z 200sx i są w miarę przystępne cenowo.
Przekładnia w sunnych ze wspomaganiem leci niemal zawsze, wiem bo miałem chciałem też regenerować ale w końcu je wywaliłem bo jak dla mnie było zbyt czułe przy wyższych prędkościach, założyłem magiel bez wspomy nowy krzyżak drążki końcówki regulacja luzu na listwie dużo smaru i chodzi tak że na 15 felgach z oponą 195 nie czuć za bardzo że nie ma tego wspomagania choć na początku czuć że wszystko idzie w łapska
Zawieszenie od golfa idzie przystosować, przód jest prosty tak jak pisałeś jest tylko przeróbka pod mocowania przewodów hamulcowych, troszku pospawać no i górne mocowanie, z tyłu jest większa rzeźba ale do zrobienia Podpowiem że przyda się gwint z wyciąganymi wkładami bo trzeba trochę pospawać
Ode mnie plus za kolor, biały jest mega
Jakieś plany poza uruchomieniem silnika i zrobienia wspomy
majchrzok
Miałem taką samą sytuację, nie był on przypadkiem z Sierakowa
Przekładnia w sunnych ze wspomaganiem leci niemal zawsze, wiem bo miałem chciałem też regenerować ale w końcu je wywaliłem bo jak dla mnie było zbyt czułe przy wyższych prędkościach, założyłem magiel bez wspomy nowy krzyżak drążki końcówki regulacja luzu na listwie dużo smaru i chodzi tak że na 15 felgach z oponą 195 nie czuć za bardzo że nie ma tego wspomagania choć na początku czuć że wszystko idzie w łapska
Zawieszenie od golfa idzie przystosować, przód jest prosty tak jak pisałeś jest tylko przeróbka pod mocowania przewodów hamulcowych, troszku pospawać no i górne mocowanie, z tyłu jest większa rzeźba ale do zrobienia Podpowiem że przyda się gwint z wyciąganymi wkładami bo trzeba trochę pospawać
Ode mnie plus za kolor, biały jest mega
Jakieś plany poza uruchomieniem silnika i zrobienia wspomy
majchrzok
Miałem taką samą sytuację, nie był on przypadkiem z Sierakowa
Chemik, Jettson ma 1.5JB(69PS) i do tego 3 biegowy automat. To jest moj dupovwoz .Mam jeszcze Golfa Mk1,ale w stanie powiedzmy lekkiej biodegradacji Trzymam go bo jeszcze ponad dwa lata temu nim smigalem,ale niestety brak czasu i musi swoje jeszcze odstac. Nowe auta nie daja tyle frajdy co te starsze.
karol282, ja zregeneruje bo mam nowe koncowki to raz,nie ma na przekladni luzyu no i regeneracja nie jest az taka droga. Hmmm plany.....jezdzic no i jakas wieksza gleba i kolo inne.
karol282, ja zregeneruje bo mam nowe koncowki to raz,nie ma na przekladni luzyu no i regeneracja nie jest az taka droga. Hmmm plany.....jezdzic no i jakas wieksza gleba i kolo inne.
- kermit zaba
- wiem o czym pisze
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
- Lokalizacja: EZG
Racja u mnie nie lata SR i jak tak dalej pojdzie to nic dlugo nie polata. Ktos na bank cos juz robil,ale skrzynia dobrze chodzi. Z postepow to wrocila przekladnia kierownicza z regeneracji. A co do silnika to kiepskie foto zrobilem bo on cala zazygany na dole jest. SR chcialbym wlozyc,ale nie mam mozliwosci dorobienia lap i chyba zostanie CA18DE lub jeszcze jedna opcja jest tylko na razie nie chce zapeszac bo wazniejsze sprawy takie jak to,ze dupoVWoz mi kleknal i trzeba reanimowac.
lapy zostaja z sr. dorobic lub tylko przelozyc musialbys mocowania silnika przy karoserii. do tego lekka rzezba belki pod silnikiem i sr siedzi na miejscu.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
dawno nie zagladalem w temat. Padlina jeszcze stoi w garazu
Troche gratow juz jest. Tydzien temu przywiozlem silnik i skrzynie
Zaraz obok moj stary CA
Udalo mi sie w koncu zalozyc magiel
No i wczoraj doszly amory na przod(tylne moze na dniach dojda),ktore beda wspolpracowac z mega gleba 30/30
Teraz bede mial troche wiecej czasu to zaczne skladac Nyske
Troche gratow juz jest. Tydzien temu przywiozlem silnik i skrzynie
Zaraz obok moj stary CA
Udalo mi sie w koncu zalozyc magiel
No i wczoraj doszly amory na przod(tylne moze na dniach dojda),ktore beda wspolpracowac z mega gleba 30/30
Teraz bede mial troche wiecej czasu to zaczne skladac Nyske
karol282, ja go znalazlem juz w pazdzierniku,ale strasznie ciezki w kontakcie byl sprzedajacy. Tam cieknie tylko pod pokrywami zaworow(a w moim starym tylko tam nie cieklo pomimo,ze poprzedni wlasciciel zarzekal sie,ze uszczelnial silnik na nowo hahaha) no i jak widac gumy na poloskach do wymiany,ale poloski wkladam i tak swoje bo trzeba simeringi te na poloskach w skrzyni i tak wymienic. Z amorami to do konca nie wierzylem az do momentu wyciagniecia ich z pudelka. w domu lezy jeszcze nowe sprzeglo. To auto jak skoncze bedzie moim daily driverem(jak to bylo zanim sie zepsul) nie mam zamiaru go trzymac w garazu i jezdzic tylko w ladna pogode.
- kermit zaba
- wiem o czym pisze
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
- Lokalizacja: EZG
Po kilku fuckupach cos tam sie udalo poskladac.Tak wyglada auto po rocznym postoju,ktore dzisiaj opuscilo garaz o wlasnych silach.
w tle moj zastepczy smigacz
Cala operacja odbyla sie w tym garazu w tle(bez kanalu,windy czy czegos takiego).Ale,zeby nie bylo za wesolo to pompa wody powiedziala dzisiaj pa pa(slyszalem juz po odpaleniu,ze wydaje dziwne dzwieki,ale stwierdzilem,ze mam to w dupie liczylem sie z tym,ze trzeba bedzie to zrobic,pozniej po wjechaniu do garazu zaczelo sobie kapac hehehe).Ogolnie nie mam cisnienia z autem.Nie zamierzam nim nigdzie w tym roku wyjezdzac.
Auto przez ten czas dostalo:
-4 amory Bilstein
-wymieniony silnik i skrzynia(z fabryczna szpera) z Sunny N13 GTI
-silnik uszczelniony
-wymieniony rozrzad
-wymieniony plywak w baku(stary sie rozsypal)
-zregenerowana przekladnia kierownicza
-w skrzyni wymienione simeringi i zalana swiezym olejem(dzisiaj)
-wymienione wszystkie cztery gumy na przegubach.
Do zrobienia:
-pompa wody(po dzisiejszym dniu)
-wymienic olej z filtrem w silniku
-kupic glosniki w drzwi i zalozyc tapicerki
-porzadnie wymyc z zewnatrz i usunac caly syf wynikly z tego,ze przez pierwszy miesiac Sloneczko stalo sobie pod drzewem
-zalozyc docelowe kolo
-zrobic przeglad(miec dwa lata spokoju potem)
-zarejestrowac
-jezdzic i sie cieszyc(miejmy nadzieje)
Niby duzo nie zostalo zrobione przy Sloneczku,ale jak sie nie ma zbytnio czasu i ma jeszcze 3 inne auta to ciezko troche.A i tak chodzi mi po glowie SWAP na CA18DET(sie zobaczy).
w tle moj zastepczy smigacz
Cala operacja odbyla sie w tym garazu w tle(bez kanalu,windy czy czegos takiego).Ale,zeby nie bylo za wesolo to pompa wody powiedziala dzisiaj pa pa(slyszalem juz po odpaleniu,ze wydaje dziwne dzwieki,ale stwierdzilem,ze mam to w dupie liczylem sie z tym,ze trzeba bedzie to zrobic,pozniej po wjechaniu do garazu zaczelo sobie kapac hehehe).Ogolnie nie mam cisnienia z autem.Nie zamierzam nim nigdzie w tym roku wyjezdzac.
Auto przez ten czas dostalo:
-4 amory Bilstein
-wymieniony silnik i skrzynia(z fabryczna szpera) z Sunny N13 GTI
-silnik uszczelniony
-wymieniony rozrzad
-wymieniony plywak w baku(stary sie rozsypal)
-zregenerowana przekladnia kierownicza
-w skrzyni wymienione simeringi i zalana swiezym olejem(dzisiaj)
-wymienione wszystkie cztery gumy na przegubach.
Do zrobienia:
-pompa wody(po dzisiejszym dniu)
-wymienic olej z filtrem w silniku
-kupic glosniki w drzwi i zalozyc tapicerki
-porzadnie wymyc z zewnatrz i usunac caly syf wynikly z tego,ze przez pierwszy miesiac Sloneczko stalo sobie pod drzewem
-zalozyc docelowe kolo
-zrobic przeglad(miec dwa lata spokoju potem)
-zarejestrowac
-jezdzic i sie cieszyc(miejmy nadzieje)
Niby duzo nie zostalo zrobione przy Sloneczku,ale jak sie nie ma zbytnio czasu i ma jeszcze 3 inne auta to ciezko troche.A i tak chodzi mi po glowie SWAP na CA18DET(sie zobaczy).