Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Mas N16

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-09-27, 20:00

hehe :) sam pomysł na VE wpadł mi do głowy już dość dawno temu ;)
i jest szansa, że kiedyś doczeka się realizacji, ale nie wcześniej niż za jakieś 2 lata ;) na razie mam kupę innych (i ważniejszych :) ) wydatków więc muszę sobie odpuścić.
co do samej przekładki to koszta wychodzą mniej więcej podobnie jak przy uturbieniu, no może ciut taniej za to większa zabawa przy tworzeniu wszystkich mocowań, łap, itp. :)
ze skrzynią nie jest tak łatwo - wszystkie zębatki w środku są takie same, ale obudowa jest inna i nie podłączysz jej do SR niestety - trzeba rzeźbić.
za to np. poduszki silnika, sprzęgło i parę innych gratów można stosować wymiennie w QG18 i SR20 :)

są takie projekty, nawet w PL z N16 z silnikiem z rodziny SR20, które nie dość, że jeżdżą to mają się bardzo dobrze. sam wiem o takim jednym co ma SR20DETa z Avenira bodajże i od jakichś 2 lat bezawaryjnie sobie śmiga :)

a żeby było bardziej multimedialnie i bez smutku, że VE pod maską nie ma, to coś tam z przed chwili - mało co widać, i deszcz właśnie pokropił więc ślizgałem się trochę ;)
pierwszy filmik rolka z 1, drugi z 2 biegu:
http://www.youtube.com/watch?v=gHNTp98jmLA
http://www.youtube.com/watch?v=bAu0mq6mmMM
dziwny dźwięk przy zmianie biegów wydaje dźwignia - coś tam w niej poskrzypuje.

btw. ma ktoś g-techa pożyczyć na chwilę? :)

[ Dodano: 2011-09-27, 21:05 ]
tomiw pisze:No widziałem coś takiego, chyba grecy zrobili coś takiego, na youtube są nawety filmiki. Zapier.. to :D
a widziałeś ten z niemieckim N16 z VQ35 z 350Z ? to dopiero powinno jechać... :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=0wywCFp3NSo

a tu z SR20VE:
http://www.youtube.com/watch?v=qtDjQFM2 ... re=related

:hah:

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-09-28, 19:47

A tak widziałem, w usa vq35 wkładają :) Nawet gotowe kity są :D Tyle że nie z 350z a z Altimy llub Maximy bo tam jest poprzecznie ten silnik.

A skąd ta pewność o zębatkach w naszej skrzyni? Bo cholernie brakuje mi szpery w zakrętach a do tej naszej skrzyni nie ma a do tej sr20 jest (http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf6l-2)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-10-02, 19:34

tomiw pisze:A tak widziałem, w usa vq35 wkładają :) Nawet gotowe kity są :D Tyle że nie z 350z a z Altimy llub Maximy bo tam jest poprzecznie ten silnik.

A skąd ta pewność o zębatkach w naszej skrzyni? Bo cholernie brakuje mi szpery w zakrętach a do tej naszej skrzyni nie ma a do tej sr20 jest (http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf6l-2)
Po pierwsze spec od skrzyń w Siedlcach tak mówił komuś od nas z klubu, a po drugie:
http://nissan4u.com/parts/almera_uk_mak ... tration_1/ - porównaj sobie oznaczenia zębatek w skrzyni np. z Primerą z SR20. Tylko 5 bieg się różni jedną cyfrą w symbolu (podejrzewam, że w SR jest dłuższa piątka).
Pozdro :)

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-10-02, 21:46

No też już robiłem research na ten temat i faktycznie na to wygląda.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-03, 07:06

Mas pisze:Po pierwsze spec od skrzyń w Siedlcach tak mówił komuś od nas z klubu
MI mówił, że są identyko. Jak sie manual od P11.144 eźmie to nawet jest opisane, że ten sam model skrzyni jest do obu

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-11-06, 12:48

Wczoraj zostało zrobionych kilka drobiazgów przed zimą:
- wymieniona miska olejowa - stara była dość skorodowana a że pociła się po całym obwodzie to na wszelki wypadek została zmieniona :)
- olej Gulf TEC Plus 10W40 - pierwsza próba tego oleju ;)
- filtr oleju Knecht
- klocki z tyłu - czas najwyższy, bo starych już nie było ;)
- no i przy okazji koła zmienione na zimówki :D

Foto:
Obrazek
Obrazek

Po zmianie oleju bardzo szybko zgasła kontrolka oleju - praktycznie tak samo szybko jak przy normalnym odpalaniu.
Podziękowania dla Osy za ogarnięcie wszystkich potrzebnych gratów w dobrych cenach ;) Będę jeszcze potrzebował klocków na przód jednak...
Oraz dla Baryły za udostępnienie swojego czasu i garażu w sobotę rano ;)
Pozdro :mrgreen:

ps. kto w Wawie ma Ecumastera DET3 i mógłby mi go udostępnić na 15min ??

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2011-11-06, 19:13

Mas pisze:Będę jeszcze potrzebował klocków na przód jednak...
Zakładasz 4pot 300zx/200sx/skylinie :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-03-19, 18:11

dawno nic nie pisałem, więc żeby temat nie umarł słów kilka :)
w ostatnim czasie wymieniony termostat, zmienione koła na letnie, drobne porządki pod maską:
Obrazek

Z ciekawszych newsów nareszcie pojawiła się nowa wersja softu (unpublished 1.23) do Ecumastera i działa sterowanie zapłonem !! :)
Okazało się, że w QG18 przed liftem jest układ zębów 18-1-18-1 a po lifcie 18-2-18-2.

Teraz tylko ogarnąć optymalne ustawienie i Nm przybywajcie !! :D
Ciekawe jak to + zmiany od ostatniego hamowania (zmieniony wydech i dolot) wpłynie na moc i moment...
Nie obraziłbym się za 143/175 ;) ale to się pewnie dopiero na ogólnopolskim okaże...
może będzie jakiś miły suprise :)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-03-19, 19:51

Nie no nadal nie ma czerwonego guziczka :mrgreen: Normalnie nuuuuuuuuuuda !!


Gratki postępów.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-03-19, 20:50

Mas pisze:Będę jeszcze potrzebował klocków na przód jednak...
...coś chyba kombinujesz? :->

...wytrzymasz z hamownią do zlotu? :-> Wrzucaj do na rolki wcześniej
- jestem zaje*iście ciekaw wyniku... :D Trzymam kciuki za wykres :-D
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-03-25, 11:22

Wieshaq pisze:Nie no nadal nie ma czerwonego guziczka :mrgreen: Normalnie nuuuuuuuuuuda !!


Gratki postępów.
hehe :) może się do Zlotu doczekasz :)
już nawet wymyśliłem, co mógłby robić ten guziczek :D

[ Dodano: 2012-03-19, 21:06 ]
Hahkuh pisze:
Mas pisze:Będę jeszcze potrzebował klocków na przód jednak...
...coś chyba kombinujesz? :->

...wytrzymasz z hamownią do zlotu? :-> Wrzucaj do na rolki wcześniej
- jestem zaje*iście ciekaw wyniku... :D Trzymam kciuki za wykres :-D
nic nie kombinuję :) z hamulców to akurat jestem zadowolony.
moim zdaniem taki zestaw jak jest seryjnie - tarcze 280mm z przodu i 258 z tyłu radzi sobie bardzo dobrze - tak do 170-180KM spokojnie powinien sobie radzić przy cywilnej jeździe :)

co się odwlecze to nie uciecze ;)
na razie mam do zrobienia sporo drobiazgów, na które nigdy nie ma czasu, muszę też Bodka kiedyś odwiedzić mapę trochę podstroić, a w międzyczasie pobawię się zapłonem - na razie ustawiłem sobie przyspieszony o max 5 stopni na górze - jutro w drodze do pracy przetestuję. Do 8-10 stopni powinno bez problemu działać na Pb98, a że w baku Pb95 to wyżej na razie nie podnoszę żeby stuku i checka nie było.
Dzisiaj już się nie dało sprawdzić bo browarek w dłoni ;)

______________________________
Edit:
Wyszło kilka tematów, ze sterowaniem zapłonem - może ktoś coś podpowie w temacie.
Obecnie ustawiłem przyspieszenie zapłonu dla całej mapy na +2 stopnie.
Przy 3 stopniach zaczyna pojawiać się spalanie stukowe.
Problem jest gdy na chcę ustawić 4 stopnie dla wyższych obrotów i obciążenia (przy dole ustawionym na 2 stopnie), ogólnie gdy są schodki (np. jak na obrazku) - obrotomierz spada a po chwili "goni" na swoje miejsce...
Obrazek

Dzisiaj zacząłem sobie sprawdzać parametry przez OBD i wyszło:
Obroty jałowe:
Obrazek
Wyższe obroty:
Obrazek

Silnik pracuje trochę inaczej, jakby nieco ciszej. Z odczuć z jazdy - generalnie za bardzo nic nie czuć. No, może 3 bieg szybciej się kończy ;)

Ma ktoś jakieś podpowiedzi / sugestie?
Poza tym, żeby na Pb98 albo 100 przejść ;)

A dla ciekawskich do posłuchania sound na obecnym dolocie i wydechu (po tego jeszcze nie prezentowałem).
Jest ciszej niż kiedyś, ale dźwięk mi się podoba :D
http://www.youtube.com/watch?v=rQ_a7f9o ... e=youtu.be

[ Dodano: 2012-04-04, 17:45 ]
dzisiaj szybka wizyta u Baryły (btw. dzięki :) ) w celu diagnozy - niestety tak jak się obawiałem plecionka wydechu do wymiany... :(
a w lutym ubiegłego roku wymieniana i to na dłuższą, z kwasiaka, a tu taka lipa...
w przyszłym tygodniu auto idzie do chłopaków z Przemo-Car na wymianę plecionki i ogólny przegląd wydechu :)

Awatar użytkownika
Hahkuh
fanatyk nissana
Posty: 2020
Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: Hahkuh » 2012-04-28, 21:34

Mas pisze:niestety tak jak się obawiałem plecionka wydechu do wymiany... :(
a w lutym ubiegłego roku wymieniana i to na dłuższą, z kwasiaka, a tu taka lipa...
w przyszłym tygodniu auto idzie do chłopaków z Przemo-Car na wymianę plecionki i ogólny przegląd wydechu :)
...coś szybko złącze padło... kwas rok czasu...
-=MY GREEN HORNET=-
______

...nie golę klaty - nie znam się na tym...

"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2012-04-28, 22:04

Ja od zrobienia wydechu już 2 razy wymieniałem. Teraz trochę przerobili mi goście i powinno być lepiej - plecionka jak przenosi zbyt duże obciążenia to włókna się przecierają i to dlatego:(
Mas lajtowa ta mapa zapłonu :D

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-28, 22:44

Hahkuh pisze:...coś szybko złącze padło... kwas rok czasu...
tomiw pisze:Ja od zrobienia wydechu już 2 razy wymieniałem. Teraz trochę przerobili mi goście i powinno być lepiej - plecionka jak przenosi zbyt duże obciążenia to włókna się przecierają i to dlatego:(
Mas lajtowa ta mapa zapłonu :D
Właśnie u mnie było tak, że gumowe mocowanie wydechu na kolektorze spadło i cały wydech trzymał się na śrubach w bloku i dwóch zaczepach przy końcowym - a plecionka cały czas się gięła...
Teraz wszystko już zrobione, szczelne i solidne ;)
Mam nadzieję, że teraz trochę dłużej wytrzyma :)

Zapłon jest teraz ustawiony po całości na równe 2 stopnie i nie ma żadnych problemów ze stukowym na PB95. Przed Zlotem muszę jeszcze PB98/100 przetestować i liczę, że przyspieszenie zapłonu rzędu 6-7 stopni powinno dać radę :D
Dalej nie rozwiązałem problemu "schodkowej" mapy zapłonu, więc wszystko będzie na płaskiej.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-04-28, 23:30

Mas pisze:Zapłon jest teraz ustawiony po całości na równe 2 stopnie i nie ma żadnych problemów ze stukowym na PB95
mam komputer którym zmieniam w QG zapłon i zostaje zapamiętany w pamięci standardowego Ecu, bez potrzeby instalowania EcuMastera, tyle że trochę kosztuje. Ale najważniejsze że patent działa.

Co do plecionki to to że jest z kwasu to nic nie znaczy. Pomijam już fakt że cały czas pracuje. Ale może nawet paść od korozji, a to dlatego że jak ma się standardowy wydech (nie kwas) to połączenie go z kwasową plecionką powoduje tzw korozję stykową. Czyli jakiekolwiek połączenie kwasu ze zwykłą stalą (wystarczy sonda lambda, szpilki głowicy) to już zaczyna stopniowo posiadać właściwości zwykłej stali.

To samo dzieje się ze SSAC'ami - rdzewieją na potęgę, zachowują się jak kiepskiej jakości nawet zwykła stal. Są chyba tylko chromowane heeh a nie z kwasu ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-04-30, 20:15

MacGayver pisze: mam komputer którym zmieniam w QG zapłon i zostaje zapamiętany w pamięci standardowego Ecu, bez potrzeby instalowania EcuMastera, tyle że trochę kosztuje. Ale najważniejsze że patent działa.

Co do plecionki to to że jest z kwasu to nic nie znaczy. Pomijam już fakt że cały czas pracuje. Ale może nawet paść od korozji, a to dlatego że jak ma się standardowy wydech (nie kwas) to połączenie go z kwasową plecionką powoduje tzw korozję stykową. Czyli jakiekolwiek połączenie kwasu ze zwykłą stalą (wystarczy sonda lambda, szpilki głowicy) to już zaczyna stopniowo posiadać właściwości zwykłej stali.

To samo dzieje się ze SSAC'ami - rdzewieją na potęgę, zachowują się jak kiepskiej jakości nawet zwykła stal. Są chyba tylko chromowane heeh a nie z kwasu ;-)
u mnie Ecumaster od dawna na pokładzie więc nic innego mi nie potrzeba :)
A tak z ciekawości o ile stopni przyspieszałeś zapłon max w QG?
U mnie nawet na PB98 przyspieszenie o 3 stopnie jest niestabilne na niskich obrotach :/
Co do wydechu to kolektor mam z USA - niby kwasiak ale średniej jakości i po wierzchu jest cały w takim rdzopodobnym nalocie, ale jest to stan stały i dalej nie postępuje ;) no i magnes go też nie rusza - czyli jakaś stopóweczka z rodziny kwasoodpornych :)
Resztę wydechu mam już zrobioną z porządnego kwasiaka i tego nic nie tyka i ciągle się błyszczy - tylko, że to już temperatura trochę niższa :)

Tak się jeszcze zastanawiam jak i czy na przyspieszenie zapłonu wpłynął mi mod rozrządu na wałku wydechowym...?
Tomiw dużo bardziej może sobie przesterowywać zapłon bez żadnych problemów.
A z wałka wydechowego właśnie jest sczytywany sygnał (czujnikiem położenia wałka) i porównywany z czujnikiem położenia wału, który z kolei odpowiada za sterowanie zapłonem.
A skoro wałek wydechowy jest opóźniony o około 3 stopnie (dało to +0,5bar na cylindrach) to czy to wpływa też na sterowanie zapłonem? Hmm...

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-05-03, 22:16

zwykle przyśpieszałem o rozsądne 2 stopnie, żeby właśnie nie było kłopotów a i żeby był efekt.
Mas pisze:A skoro wałek wydechowy jest opóźniony o około 3 stopnie (dało to +0,5bar na cylindrach) to czy to wpływa też na sterowanie zapłonem? Hmm...
no jasne że wpływa, żeby wrócić do standardowego zapłonu przyspieszasz go o te 3 stopnie żeby było seryjne 0
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-05-05, 16:59

Tak się jeszcze zastanawiałem - skoro wałek wydechowy jest opóźniony, to pozycja koła zębatego na nim zmieniła się w przeciwną stronę.
Czyli, że mod rozrządu na wałku wydechowym jednocześnie ewentualnie przyspieszałby zapłon w QG...
Dobrze kombinuję ? ;)
Bo nawet na PB98 +3 stopnie na Ecumasterze są niestabilne i taka teoria bardzo by mi odpowiadała :D

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2012-05-06, 01:46

Raczej się mylisz bo zapłon w qg18 jest sterowany po czujnika położenia wału a nie wałka.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-05-06, 11:49

I do jego przestawiania zamiast ECU mastera można używać Stagowego wiaratira zapłonu:
http://allegro.pl/tap-01-ac-stag-tap01- ... 65627.html

Ps. w Ecu masterze jest nie dopracowany soft i przy większych odchyleniach jak +/- 2 stopnie występują błędy i nie stabilna praca.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

tomiw
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-02-06, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tomiw » 2012-05-11, 18:32

Obiecałem Ci kiedyś moją mapę zapłonu:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

To jest najświeższy wariant - auto całkiem dobrze jedzie i jakby mniej pali ;)

Coobcio ja tam nie zauważyłem problemów w swoim det3 z niestabilnością, może błąd jest w innym algorytmie obsługi zapłonu?

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-05-12, 07:13

O kurde panie Michał, dawnomnie tu nie było ale widzę, że wchodzone jest regularnie :-) Super brzmienie na filmiku wyżej! Zapłonem to byś mógł "pomachać" na rolkach bo to jedyny miarodajny sposób. A od siebie to zapraszam na strojonko :-) i pogadamy o jakimś VE swapie 8-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2012-06-11, 21:30

bodek pisze:O kurde panie Michał, dawnomnie tu nie było ale widzę, że wchodzone jest regularnie :-) Super brzmienie na filmiku wyżej! Zapłonem to byś mógł "pomachać" na rolkach bo to jedyny miarodajny sposób. A od siebie to zapraszam na strojonko :-) i pogadamy o jakimś VE swapie 8-)
ja się do Ciebie już od paru miesięcy wybieram :)
może w końcu ogarnę się jakoś z czasem i podjadę - przed Zlotem muszę podstroić furkę koniecznie. VE może jeszcze nie, ale mam parę pomysłów jak kilka innych detali dopracować, więc któregoś dnia musimy w końcu pogadać :D

[ Dodano: 2012-06-11, 22:26 ]
Przed Zlotem oczywiście nie udało się prawie niczego ogarnąć ani podstroić :/
Pierwsze podejście do 1/4, start z niskich obrotów zaowocował "zapufaniem" się auta...
Wykres z hamowni zlotowej pokazał bardzo słaby wykres na dole, dobre 10-15Nm mniej niż w ubiegłym roku...
Szybkie otwarcie laptopa i dostrajanie "z pod palca" -10 punktów na ecumasterze - poprawy brak, dalej się dławi a nawet jest gorzej.
No to na szybko w drugą stronę i cały zakres do 4500RPM +10 punktów od stanu początkowego - i tu się poprawiło dopiero :)
Generalnie jak na niewystrojone auto i tak wyszło całkiem całkiem - od 4500RPM wyglądało na w miarę poprawny AFR (prawie liniowe charakterystyki mocy i momentu) i dało to granice 143KM (@6500RPM) / 170Nm (@4800RPM).
Po wystrojeniu pełnego zakresu szerokopasmówką myślę, że granice 145Km i 175Nm są całkiem realne i kiedyś tak się na pewno stanie :)

[ Dodano: 2012-06-19, 19:19 ]
no no... dzisiaj przy 28C na zewnątrz, jadąc z włączoną klimą Alma zamieliła kołami przy zmianie z 1 na 2... znaczy, że góra jeszcze za uboga była i teraz dopiero dolało jej paliwa odpowiednio...
to dobry znak :D

Awatar użytkownika
Medall
doświadczony forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2013-01-07, 21:37
Lokalizacja: SC

Post autor: Medall » 2013-04-29, 21:35

To jest to co lubię z zewnątrz niby nic a jednak może zadziwić ;) Smacznie zrobiona alma ; )
"Nie założysz mi kagańca, nie próbuj zakładać smyczy..."
eN 16

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-05-05, 12:45

szczerze powiedz ile oleju pali twoje QG :)
gdyby nie to ze moje przepala 0.5-1l na 1000km to moze tez bym podlubal
niestety reanimacja QG jest drozsza od reanimacji SR i temu przekladke robim-ale po on boardach widac ze to twoje QG nie jezdzi juz jak QG, u mnie do 3,5rpm mozna jechac w miare, potem silnik wyje lapie zamul i szkoda go krecic wyzej, a ostatnio krzyczy czek, podczas jazdy tez czasem zamuly lapie, jest to moze jakas dupina do wymiany?? tak sie tym jezdzi jakby konstruktorzy chcieli zmusic kierownika do jazdy eko;/
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2013-05-05, 17:26

Medall pisze:To jest to co lubię z zewnątrz niby nic a jednak może zadziwić ;) Smacznie zrobiona alma ; )
Dzięki :) Też jestem zwolennikiem zwyczajnie wyglądających aut z małą niespodzianką ;)
Aktualny look bez większych zmian :)
Obrazek

[ Dodano: 2013-05-05, 18:32 ]
Ad@mus pisze:szczerze powiedz ile oleju pali twoje QG :)
gdyby nie to ze moje przepala 0.5-1l na 1000km to moze tez bym podlubal
niestety reanimacja QG jest drozsza od reanimacji SR i temu przekladke robim-ale po on boardach widac ze to twoje QG nie jezdzi juz jak QG, u mnie do 3,5rpm mozna jechac w miare, potem silnik wyje lapie zamul i szkoda go krecic wyzej, a ostatnio krzyczy czek, podczas jazdy tez czasem zamuly lapie, jest to moze jakas dupina do wymiany?? tak sie tym jezdzi jakby konstruktorzy chcieli zmusic kierownika do jazdy eko;/
Gdyby brała olej, to prawdopodobnie nic bym przy niej nie robił - bo szkoda by mi było czasu i pieniędzy ;)
Oleju zalewam zawsze na 3/4 podziałki na bagnecie i zużycia większego niż 0,25l (co może być błędem pomiarowym ;) ) na 10k km nie zauważyłem przez te wszystkie lata (w sumie to już 6 rok).
Obecnie od 1,5-2,0kRPM auto ładnie ciągnie a od 4,5kRPM rwie asfalt :D
Dół, tak do 3-3,5kRPM jest lepszy niż w SR20 :)

Jak u Ciebie coś zamula powyżej 3,5kRPM to coś z mieszanką raczej - przepływomierz, pierwsza sonda lambda może?

Saffira

Post autor: Saffira » 2014-09-27, 18:32

temat do zamknięcia

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”