[ Primera] P11.144 by Truszczu
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] P11.144 by Truszczu
Model: P11.144, 2000r
Silnik: QG18DE
Zasilanie: Pb + podtlenek butanu (LPG)
Moc: kiedyś 114KM (choć może spróbuję zabaw z chipem)
Przebieg: 102000km
Zmiany zewnętrzne: praktycznie brak poza płaskimi wycieraczkami i alusami
Zmiany wewnątrz: no tu już trochę więcej się zmieniło i jak tylko temperatura pozwoli dokończę projekt wnętrze i carpc.
- Została przeorana trochę deska i wstawiony w miejsce radia monitor LCD 7" dotykowy
- Monitor jest podłączony do laptopa umieszczonego na wysuwanej szufladzie pod fotelem pasażera. Do odpalenia wszystkiego potrzebowałem jeszcze przetwornicę na 230V, zasilacz do laptopa, aktywny hub USB, itp.
- Do radia musiałem dorobić kieszeń z włókna szklanego
- Przelutowanie trochę radia i lapka
- Przełącznik od awaryjnych pochodzi z almery tino i wpasowałem go w miejsce koło zegarów. Poprzedni był za duży
- Dodany uchwyt na kubki od mondeo i schowek od audi A3 (lub A2)
- W lusterku środkowym umieszczona jest kamera filmująca/rejestrująca przebieg trasy
- Z tyłu kamera cofania na podczerwień
- Tweetery philipsa od BMW (o wiele lepiej grają niż seria), na górze słupków dodane głośniki tylko do nawigacji
- Podłokietnik - większy zrobiony z włókna i obciągnięty skórą
- obszyta kierownica skórą, uszyty mieszek na biegi i ręczny, mieszki na przełączniki od kierunków i wycieraczek.
- Wszystkie panele pokryłem skajem samochodowym z gąbką aby był milsze w dotyku (początkowo miał być flock ale terminy był za długie)
- W miejscu popielniczki jest panel sterowniczy do komputera/LCD oraz gniazdo USB
- GPS umieszczony w miejscu na okulary
Co jeszcze zostało do zrobienia ?
- Audio i wytłumienie drzwi
- Tapicerka foteli szyta za zamówienie (przód już mam jeszcze czekam na tył i będę wymieniał wszystko + poprawiał fabryczne gąbki + podgrzewane fotele)
- Lepszy laptop/netbook bo kupiłem jakiś stary i tani i trochę słabo daje radę
Korzyści ?
- Nawigacja na 7"
- Pełna diagnostyka OBDII w czasie jazdy i nie tylko
- muzyka, filmy itp wiadomo co dusza zapragnie tylko
Fotki:
Na zimowych alusach:
Wnętrze przed zmianami i to obleśne pseudodrewno:
I modyfikacje:
Silnik: QG18DE
Zasilanie: Pb + podtlenek butanu (LPG)
Moc: kiedyś 114KM (choć może spróbuję zabaw z chipem)
Przebieg: 102000km
Zmiany zewnętrzne: praktycznie brak poza płaskimi wycieraczkami i alusami
Zmiany wewnątrz: no tu już trochę więcej się zmieniło i jak tylko temperatura pozwoli dokończę projekt wnętrze i carpc.
- Została przeorana trochę deska i wstawiony w miejsce radia monitor LCD 7" dotykowy
- Monitor jest podłączony do laptopa umieszczonego na wysuwanej szufladzie pod fotelem pasażera. Do odpalenia wszystkiego potrzebowałem jeszcze przetwornicę na 230V, zasilacz do laptopa, aktywny hub USB, itp.
- Do radia musiałem dorobić kieszeń z włókna szklanego
- Przelutowanie trochę radia i lapka
- Przełącznik od awaryjnych pochodzi z almery tino i wpasowałem go w miejsce koło zegarów. Poprzedni był za duży
- Dodany uchwyt na kubki od mondeo i schowek od audi A3 (lub A2)
- W lusterku środkowym umieszczona jest kamera filmująca/rejestrująca przebieg trasy
- Z tyłu kamera cofania na podczerwień
- Tweetery philipsa od BMW (o wiele lepiej grają niż seria), na górze słupków dodane głośniki tylko do nawigacji
- Podłokietnik - większy zrobiony z włókna i obciągnięty skórą
- obszyta kierownica skórą, uszyty mieszek na biegi i ręczny, mieszki na przełączniki od kierunków i wycieraczek.
- Wszystkie panele pokryłem skajem samochodowym z gąbką aby był milsze w dotyku (początkowo miał być flock ale terminy był za długie)
- W miejscu popielniczki jest panel sterowniczy do komputera/LCD oraz gniazdo USB
- GPS umieszczony w miejscu na okulary
Co jeszcze zostało do zrobienia ?
- Audio i wytłumienie drzwi
- Tapicerka foteli szyta za zamówienie (przód już mam jeszcze czekam na tył i będę wymieniał wszystko + poprawiał fabryczne gąbki + podgrzewane fotele)
- Lepszy laptop/netbook bo kupiłem jakiś stary i tani i trochę słabo daje radę
Korzyści ?
- Nawigacja na 7"
- Pełna diagnostyka OBDII w czasie jazdy i nie tylko
- muzyka, filmy itp wiadomo co dusza zapragnie tylko
Fotki:
Na zimowych alusach:
Wnętrze przed zmianami i to obleśne pseudodrewno:
I modyfikacje:
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 14:56 przez Truszczu, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie wiedziałem, że tyle rzeczy można wcisnąć w nasz model Primery hehe. U Ciebie jest jak w statku kosmicznym bez mała Ja bym dał jeszcze monitory w zagłówkach i podpięty pod wszystko jakiś PS2, co by można było w zimowe wieczory przy piwku grać na parkingu
P.S
Mocowo jakieś plany większe, czy raczej audio etc...?
P.S
Mocowo jakieś plany większe, czy raczej audio etc...?
Kupię auto z SR20VE na pokładzie
Odjechana fura Super wykonanie
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
widac ze bardzo zadbana i właściciel nie wozi brudasow w srodku
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!
Pogratulować takiego wnętrza.Te panele z żywicy pod monitor i radio zamawiałeś gdzieś czy sam rzeźbiłeś?Z tym podłokietnikiem fajny patent bo oryginalny jest stanowczo za krótki.Z takiego autka to aż szkoda wysiadać.Brakuje tylko lodówki
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Czyli mocowo to tylko stożki i wydech tak ? Turbo itp. to mnie nie interesuje ze względu na koszty w końcu mam podtlenek butanu żeby jeździć oszczędniej
Tutorial hmmm nie wiem czy mam fotki jak to robiłem ale mogę popatrzeć co da się zrobić
Musiałem to wszystko w 2,5 tygodnia zbudować więc za dużo czasu na dokumentację tego nie było
Ale wszystko to 100% mojej roboty od początku do końca.
Tutorial hmmm nie wiem czy mam fotki jak to robiłem ale mogę popatrzeć co da się zrobić
Musiałem to wszystko w 2,5 tygodnia zbudować więc za dużo czasu na dokumentację tego nie było
Ale wszystko to 100% mojej roboty od początku do końca.
Wnętrze robi duże wrażenie - gratki
Zerknij sobie w tematy mój i tomiegow jak chcesz coś działać mocowo.
Pozdro
Stożek i wydech w QG18 - dają najwięcej rasowego dźwiękuTruszczu pisze:Czyli mocowo to tylko stożki i wydech tak ? Turbo itp. to mnie nie interesuje ze względu na koszty w końcu mam podtlenek butanu żeby jeździć oszczędniej
Zerknij sobie w tematy mój i tomiegow jak chcesz coś działać mocowo.
Pozdro
Dodam mały opis co jak robiłem może komuś się przyda.
Z racji, że moje car pc musiało powstać 2,5 tyg nie miałem zbyt dużo czasu na dokumentowanie moich dokonań. Dlatego oprę się trochę na poprzednim projekcie carpc z mazdy 323f i budową podłokietnika.
To sprawca całego zamieszania:
Bierzemy dany element i budujemy na nim stelaż. Nie musi to być pięknie ważne aby się trzymało i nie poruszało no i oczywiście trzymało jakieś wymiary/kąty bo potem będzie trzeba szpachlówką nadrabiać.
Panel z mazdy w oryginale:
oraz pocięty panel z dorobionymi szynami:
i podłokietnik:
Nad powstawaniem mechanizmu, szyn itp. nie będę rozwodziła mocno, ale w większości przypadków wystarczy gluegun do wstępnego zamocowania. Kolejnym etapem jest nałożenie jakiegoś materiału na to wszystko. Ważne aby był to materiał rozciągliwy (typowy t-shirt) ładnie go naciągamy by nie było fałdek podklejamy od spodu i teoretycznie mamy gotowy wygląd naszego produktu. Teraz widać czy jest prosto/równo itp. I w razie czego można to skorygować. I można przejść do następnego etapu: żywica + utwardzacz (do plastików polecam epoksydową ale poliestrowa też daje radę) w proporcjach +2-4% utwardzacza (zależnie od pogody). Za pierwszym razem pokrywamy/przesączamy materiał żywicą i czekamy aż stwardnieje (tu zależy od warunków pogodowych i czasem może to trwać nawet dzień jednak w większości przypadków to kwestia godzin). Następnie kładziemy cienką warstwę żywicy i pokrywamy to kawałkiem maty szklanej i przesączamy włókno aby nie było powietrza pod mata.
W zależności od tego jaki chcemy uzyskać efekt (wytrzymałość) dajemy 2 lub więcej warstwy. Potem kilogram szpachli najlepiej do plastików (jest elastyczna) i szlifowanie. To tak po krótce o technologii.
W ten sposób wykonałem już kilka rzeczy m.in. do primery podłokietnik oraz panel dolny pod radio. W przypadku podłokietnika cały stelaż zbudowałem z kątownika plastikowego z praktikera kilku nitów zrywalnych oraz kawałka dykty. Natomiast z panelem było więcej roboty najpierw trzeba było go trochę pociąć i dopasować do szerokości radia. Dopiero wtedy zamocowałem półkieszeń, obciągnąłem materiałem i już był kształt. Kolejny krok to maska na nos i żywica,włókno, szpachla itp. Z racji że postanowiłem panel pokryć skają z cienką gąbka nie musiałem szpachlować idealnie na pupcię niemowlaka.
Potem tylko wycięcie otworów i zamocowanie schowka od audi:
oraz uchwytu na kubek od mondasa:
Wszystko mocowałem na klej patex, nie polecam dawać za dużo glue guna ponieważ w upalne dni to wszystko spłynie. Przez parę dni śmierdziało klejem w aucie ale szybko wywietrzało
Panel pod LCD:
Tak to wygląda za wszystkimi panelami, sporo miejsca gdybym miał więcej czasu monitor byłby chowany a nie na stałe.
W przypadku panelu było gorzej ponieważ musiałem uzyskać ładną powierzchnię pod lakier. Początkowo skleiłem zaślepkę od radia z kratką od nawiewów przy pomocy kropelki. Potem mini szlifierka do ręki i wycinanie otworu pod ekran. Gdy z grubsza był wycięty, musiałem pociąć trochę obudowę monitora i wkleić w panel od auta jego przednią ramkę aby mieć do czego zamocować matrycę oraz uzyskać oryginalne krawędzie w około ekranu. Kilka kawałków włókna dla wzmocnienia od spodu i wypełnienia ubytków, a od frontu szpachla + szlifowanie i szpachla + szlifowanie W pierwszej wersji popełniłem błąd i nie zrobiłem od razu 1 dużego panelu włącznie z panelem od klimy. Co skutkowało ruszaniem się tego wszystkiego i złym spasowaniem. W kolejnych wersjach projektu to poprawiłem.
Po pomalowaniu podkładem wstępne przymiarki:
A tu wady o których wspominałem (złe spasowanie):
A tutaj widać panel sterujący w popielniczce
Słupki powstały w prostszy sposób. Wyciąłem z plastiku koła (wiem powinien być mdf ) i powstała taka oponka. Zamocowałem na zapałkach przy pomocy glue guna. Na to można założyć rajstopy potem żywica i włókno. Ja założyłem rajstopę dałem warstwę żywicy i na to szpachlówka.
No i dorzucę jeszcze fotki z obszywania skórą kierownicy:
I wstępnych przymiarek nowej tapicerki
Z racji, że moje car pc musiało powstać 2,5 tyg nie miałem zbyt dużo czasu na dokumentowanie moich dokonań. Dlatego oprę się trochę na poprzednim projekcie carpc z mazdy 323f i budową podłokietnika.
To sprawca całego zamieszania:
Bierzemy dany element i budujemy na nim stelaż. Nie musi to być pięknie ważne aby się trzymało i nie poruszało no i oczywiście trzymało jakieś wymiary/kąty bo potem będzie trzeba szpachlówką nadrabiać.
Panel z mazdy w oryginale:
oraz pocięty panel z dorobionymi szynami:
i podłokietnik:
Nad powstawaniem mechanizmu, szyn itp. nie będę rozwodziła mocno, ale w większości przypadków wystarczy gluegun do wstępnego zamocowania. Kolejnym etapem jest nałożenie jakiegoś materiału na to wszystko. Ważne aby był to materiał rozciągliwy (typowy t-shirt) ładnie go naciągamy by nie było fałdek podklejamy od spodu i teoretycznie mamy gotowy wygląd naszego produktu. Teraz widać czy jest prosto/równo itp. I w razie czego można to skorygować. I można przejść do następnego etapu: żywica + utwardzacz (do plastików polecam epoksydową ale poliestrowa też daje radę) w proporcjach +2-4% utwardzacza (zależnie od pogody). Za pierwszym razem pokrywamy/przesączamy materiał żywicą i czekamy aż stwardnieje (tu zależy od warunków pogodowych i czasem może to trwać nawet dzień jednak w większości przypadków to kwestia godzin). Następnie kładziemy cienką warstwę żywicy i pokrywamy to kawałkiem maty szklanej i przesączamy włókno aby nie było powietrza pod mata.
W zależności od tego jaki chcemy uzyskać efekt (wytrzymałość) dajemy 2 lub więcej warstwy. Potem kilogram szpachli najlepiej do plastików (jest elastyczna) i szlifowanie. To tak po krótce o technologii.
W ten sposób wykonałem już kilka rzeczy m.in. do primery podłokietnik oraz panel dolny pod radio. W przypadku podłokietnika cały stelaż zbudowałem z kątownika plastikowego z praktikera kilku nitów zrywalnych oraz kawałka dykty. Natomiast z panelem było więcej roboty najpierw trzeba było go trochę pociąć i dopasować do szerokości radia. Dopiero wtedy zamocowałem półkieszeń, obciągnąłem materiałem i już był kształt. Kolejny krok to maska na nos i żywica,włókno, szpachla itp. Z racji że postanowiłem panel pokryć skają z cienką gąbka nie musiałem szpachlować idealnie na pupcię niemowlaka.
Potem tylko wycięcie otworów i zamocowanie schowka od audi:
oraz uchwytu na kubek od mondasa:
Wszystko mocowałem na klej patex, nie polecam dawać za dużo glue guna ponieważ w upalne dni to wszystko spłynie. Przez parę dni śmierdziało klejem w aucie ale szybko wywietrzało
Panel pod LCD:
Tak to wygląda za wszystkimi panelami, sporo miejsca gdybym miał więcej czasu monitor byłby chowany a nie na stałe.
W przypadku panelu było gorzej ponieważ musiałem uzyskać ładną powierzchnię pod lakier. Początkowo skleiłem zaślepkę od radia z kratką od nawiewów przy pomocy kropelki. Potem mini szlifierka do ręki i wycinanie otworu pod ekran. Gdy z grubsza był wycięty, musiałem pociąć trochę obudowę monitora i wkleić w panel od auta jego przednią ramkę aby mieć do czego zamocować matrycę oraz uzyskać oryginalne krawędzie w około ekranu. Kilka kawałków włókna dla wzmocnienia od spodu i wypełnienia ubytków, a od frontu szpachla + szlifowanie i szpachla + szlifowanie W pierwszej wersji popełniłem błąd i nie zrobiłem od razu 1 dużego panelu włącznie z panelem od klimy. Co skutkowało ruszaniem się tego wszystkiego i złym spasowaniem. W kolejnych wersjach projektu to poprawiłem.
Po pomalowaniu podkładem wstępne przymiarki:
A tu wady o których wspominałem (złe spasowanie):
A tutaj widać panel sterujący w popielniczce
Słupki powstały w prostszy sposób. Wyciąłem z plastiku koła (wiem powinien być mdf ) i powstała taka oponka. Zamocowałem na zapałkach przy pomocy glue guna. Na to można założyć rajstopy potem żywica i włókno. Ja założyłem rajstopę dałem warstwę żywicy i na to szpachlówka.
No i dorzucę jeszcze fotki z obszywania skórą kierownicy:
I wstępnych przymiarek nowej tapicerki
Komputer to zwykły laptop hp nc4010 z przerobionym przyciskiem power (wlutowałem dodatkowe gniazdo aby móc połączyć zewnętrzny przycisk ;P Jednak jest on trochę za słaby zwłaszcza do obsługi centrafusa z wszelkimi bajerami.
Można się bawić w te itx komputerki i zabudować na stałe za monitorem go, ale ja chciałem mieć lapka bo przydaje się do diagnostyki samochodowej.
A to po lewej od monitora to przycisk z passata od regulacji lusterek u mnie wykorzystany jako opcje do monitora. Jak nacisnę na dół włącza mi się kamera cofania, w lewo mogę ściemniać-pojaśniać (noc-dzień) itp.
Początkowo miałem zrobić jak w BMW te idrive z niedotykowym monitorem, ale plany się zmieniły
Radio to GT-300s. Jak na razie brak z nim problemów a musiałem też je trochę polutować i zrobić AUX`a z tyłu.
Można się bawić w te itx komputerki i zabudować na stałe za monitorem go, ale ja chciałem mieć lapka bo przydaje się do diagnostyki samochodowej.
A to po lewej od monitora to przycisk z passata od regulacji lusterek u mnie wykorzystany jako opcje do monitora. Jak nacisnę na dół włącza mi się kamera cofania, w lewo mogę ściemniać-pojaśniać (noc-dzień) itp.
Początkowo miałem zrobić jak w BMW te idrive z niedotykowym monitorem, ale plany się zmieniły
Radio to GT-300s. Jak na razie brak z nim problemów a musiałem też je trochę polutować i zrobić AUX`a z tyłu.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Piękna robota
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Profeska
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
mały update moich dokonań z wnętrzem mojej p11.144.
Mianowicie wymiana obleśnej tapicerki Czemu obleśnej ? Nie mam pojęcia co to za tkanina ale była wiecznie brudna. Testowałem już różne środki czystości ale to nie pomagało lub pomagało ale na chwilę. Ale do rzeczy. Pierwszy fotel zajął mi 2 dni i trochę eksperymentowania. Dokumentację foto zrobiłem dopiero przy drugim ulepszonym fotelu. Pierwsze w kolejności było poprawienie kubełkowości fotela. Fabryczne fotele focusa lepiej opasają człowieka niż w primerze. Zastosowałem dosyć proste rozwiązanie. Zdejmujemy część tapicerki odpinając te denerwujące ćwieki.
Teraz wystarczy wbić coś ostrego (np. nożyczki) i przeciągnąć trytytkę następnie zawijamy ją w około pręta zalanego w tej piance. Wyciągamy z drugiej strony zaczepiamy o blachę i ściągamy ile chcemy. Fotel się utwardza a boczki przybliżają do środka fotela. Taki zabieg wykonałem na siedzisku i oparciu.
A tu przy okazji boczna poducha
Kolejny punkt to dodatkowa pianka T35 aby było wygodniej i pokryć fabryczne nacięcia oraz druty w tapicerce. Z powodu mrozu nie mam fotek siedziska, ale są oparcia (w sumie praktycznie było to wszystko tak samo robione). Najpierw dopasowujemy i wycinamy odpowiednie kawałki pianki. Potem klej Bonaterm A-plus (AS jest do pistoletu) Może komuś się przyda to opiszę krótko jak go stosować. Nakładamy cienką warstwę, ale bez przesady z tą cienkością. Podgrzewamy suszarką i dopiero przykładamy materiał po chwili będzie trzymało bardzo mocno. Po przyklejeniu mojej pianki do fabrycznej pianki założyłem z powrotem tapicerkę i przykleiłem ostatnią warstwę na wierzch tapicerki (dodatkowo zastosowałem maty grzewcze ). Chciałem w ten sposób wyrównać nierówności w oryginalnej tapicerce i piance co wydaje mi się że się udało.
I dopiero teraz czas na nową tapicerkę. Wszyłem druty aby mieć za co ją ściągnąć.
Potem podobnie jak wcześniej nożyczki i przeciągamy trytytkę na oparcie dałem 8 szt na siedzisko 6szt.
Teraz najgorsze bo było trzeba na ślepo przeciągnąć krytykę przez drut w nowej tapicerce i przeciągnąć ją z powrotem na tył fotela gdzie zaczepiamy o blachę i ścigamy ile chcemy.
I na koniec wystarczy wszystko ładnie dopasować, podkleić gdzie trzeba i cieszyć się z nowych foteli, które są sztywniejsze, trochę twardsze i poprawiło się trzymanie boczne.
Został jeszcze tył i boczki w drzwiach lecz z nimi się wstrzymam ponieważ chcę jednocześnie wytłumić drzwi i nie ściągać tapicerki drzwi w mrozie aby nie połamać zatrzasków. No i zepsuł się zamek centralny tylnych drzwi to muszę się dowiedzieć czy da się go rozebrać i zrobić coś z nim.
Został mi jeszcze problem z ogrzewaniem foteli i rozgryzieniem o co chodzi w fabrycznym przycisku od podgrzewania foteli. Czy był jakiś dodatkowy moduł odpowiedzialny za ogrzewanie foteli ?
Mianowicie wymiana obleśnej tapicerki Czemu obleśnej ? Nie mam pojęcia co to za tkanina ale była wiecznie brudna. Testowałem już różne środki czystości ale to nie pomagało lub pomagało ale na chwilę. Ale do rzeczy. Pierwszy fotel zajął mi 2 dni i trochę eksperymentowania. Dokumentację foto zrobiłem dopiero przy drugim ulepszonym fotelu. Pierwsze w kolejności było poprawienie kubełkowości fotela. Fabryczne fotele focusa lepiej opasają człowieka niż w primerze. Zastosowałem dosyć proste rozwiązanie. Zdejmujemy część tapicerki odpinając te denerwujące ćwieki.
Teraz wystarczy wbić coś ostrego (np. nożyczki) i przeciągnąć trytytkę następnie zawijamy ją w około pręta zalanego w tej piance. Wyciągamy z drugiej strony zaczepiamy o blachę i ściągamy ile chcemy. Fotel się utwardza a boczki przybliżają do środka fotela. Taki zabieg wykonałem na siedzisku i oparciu.
A tu przy okazji boczna poducha
Kolejny punkt to dodatkowa pianka T35 aby było wygodniej i pokryć fabryczne nacięcia oraz druty w tapicerce. Z powodu mrozu nie mam fotek siedziska, ale są oparcia (w sumie praktycznie było to wszystko tak samo robione). Najpierw dopasowujemy i wycinamy odpowiednie kawałki pianki. Potem klej Bonaterm A-plus (AS jest do pistoletu) Może komuś się przyda to opiszę krótko jak go stosować. Nakładamy cienką warstwę, ale bez przesady z tą cienkością. Podgrzewamy suszarką i dopiero przykładamy materiał po chwili będzie trzymało bardzo mocno. Po przyklejeniu mojej pianki do fabrycznej pianki założyłem z powrotem tapicerkę i przykleiłem ostatnią warstwę na wierzch tapicerki (dodatkowo zastosowałem maty grzewcze ). Chciałem w ten sposób wyrównać nierówności w oryginalnej tapicerce i piance co wydaje mi się że się udało.
I dopiero teraz czas na nową tapicerkę. Wszyłem druty aby mieć za co ją ściągnąć.
Potem podobnie jak wcześniej nożyczki i przeciągamy trytytkę na oparcie dałem 8 szt na siedzisko 6szt.
Teraz najgorsze bo było trzeba na ślepo przeciągnąć krytykę przez drut w nowej tapicerce i przeciągnąć ją z powrotem na tył fotela gdzie zaczepiamy o blachę i ścigamy ile chcemy.
I na koniec wystarczy wszystko ładnie dopasować, podkleić gdzie trzeba i cieszyć się z nowych foteli, które są sztywniejsze, trochę twardsze i poprawiło się trzymanie boczne.
Został jeszcze tył i boczki w drzwiach lecz z nimi się wstrzymam ponieważ chcę jednocześnie wytłumić drzwi i nie ściągać tapicerki drzwi w mrozie aby nie połamać zatrzasków. No i zepsuł się zamek centralny tylnych drzwi to muszę się dowiedzieć czy da się go rozebrać i zrobić coś z nim.
Został mi jeszcze problem z ogrzewaniem foteli i rozgryzieniem o co chodzi w fabrycznym przycisku od podgrzewania foteli. Czy był jakiś dodatkowy moduł odpowiedzialny za ogrzewanie foteli ?
Należę do ludzi zrób to sam i zawsze kombinuję ile tylko dam radę zrobić samemu, więc tapicer z zamiłowania choć bardziej z przymusu bo za dużo chcieli kasy za tapicerkę do auta W ogóle to o mały włos i fotele były by we włoskiej skórze
Mas wielkie dzięki za schemat, skąd dorwałeś taki ładny ? Szukałem i szukałem ale same popierdółki tylko znajdowałem. A jak dobrze pójdzie to może późnym latem/jesienią "pognębię" Ciebie w sprawach wydechu do QG18DE (gdzie, co jak, za ile)
Bombel Koszt samych pokrowców/tapicerki to około 400-500zł (cena zależy od tego co się wymyśli te podwójne czerwone nici na brzegach trochę zwiększają cenę. No i moje były szyte bardziej jako tapicerka nie jako pokrowiec) + koszty pianki, kleju z 50-70zł i można się cieszył ładnym wnętrzem. No poza efektami zapachowymi bo butaprenem mi wali w aucie
Mas wielkie dzięki za schemat, skąd dorwałeś taki ładny ? Szukałem i szukałem ale same popierdółki tylko znajdowałem. A jak dobrze pójdzie to może późnym latem/jesienią "pognębię" Ciebie w sprawach wydechu do QG18DE (gdzie, co jak, za ile)
Bombel Koszt samych pokrowców/tapicerki to około 400-500zł (cena zależy od tego co się wymyśli te podwójne czerwone nici na brzegach trochę zwiększają cenę. No i moje były szyte bardziej jako tapicerka nie jako pokrowiec) + koszty pianki, kleju z 50-70zł i można się cieszył ładnym wnętrzem. No poza efektami zapachowymi bo butaprenem mi wali w aucie
Auto bajka hehe tak odpicować wnętrze, gratuluje
pozdrawiam,
Wolfshade
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Truszczu ja sie musze wybrac do Olsztyna zobaczc to na zywo i obgadac kilka spraw z Toba działasz ostro
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: