Z SR20DEL na SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Odświeżam temat.
Mógłby ktoś podać wymiary w silniku SR20DEzuh pisze:Wysokość krzywki w najniższym miejscu 32mm a w najwyższym 37 czyli skok wynosi 5mm.
Po zdjęciu czepki kolektora ukazały mi się cztery kanały dolotowe o średnicy 38mm.
w czapce kolektora otwór wlotowy miał średnice 56mm
A przepustnica ma średnice 54,8 mm
Może kompresje ma na myśli?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_%28silniki%29
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_%28silniki%29
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
ale cisnieniem spręzania nie sprawdzisz czy masz tłoki wklęsłe czy płaskie. mierząc kompresję mierzy sie jakie maksymalne ciśnienie w cylindrze jest w stanie wytworzyć silnik w kilku suwach. więc nawet jesli masz silnik z wklesłymi tłokami a jest w lepszej kondycji czyli zawory trzymają, pierścienie oki bedziesz miał lepszą kompresję niż zajechany silnik z płaskim tłokiem.
jaki masz tłok mozesz bez rozbierania silnika zmierzyć wykręcajac swiecę w twoim silniku i silniku z płaskim tłokiem i porównać odległość np odpokrywy do denka tłoka.( w górnym położeniu tłoka)
mam nadzieję że w miare zrozumiale towytłumaczyłem
jaki masz tłok mozesz bez rozbierania silnika zmierzyć wykręcajac swiecę w twoim silniku i silniku z płaskim tłokiem i porównać odległość np odpokrywy do denka tłoka.( w górnym położeniu tłoka)
mam nadzieję że w miare zrozumiale towytłumaczyłem
owszem ale ciśnienie w cylindrach po modzie rozrządu powinno być podobne poza tym przecież nie spadnie ono do np 8. rzeczywiscie zmieni się tzn bedzie się róznic od wartości fabrycznej ale zmiana bedzie taka sama dla wszystkich cylindrów.
dlatego najlepszym sposobem sprawdzenia kondycji silnika jest próba szczelności i wtedy przy ewentualnych duzych róznicach należy szukać przyczyn nieszczelności.
dlatego najlepszym sposobem sprawdzenia kondycji silnika jest próba szczelności i wtedy przy ewentualnych duzych róznicach należy szukać przyczyn nieszczelności.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Po modzie rozrządu ciśnienie rośnie o ok. 1,2 bara
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zdrowe SR20 mają w okolicach 12,5-13 po modzie rozrzadu pod 14-14,5 powinno być.
Mod podnosi ciśnienie, zwiększa sprawność silnika ale nie uzdrawia kaleki...
Mod podnosi ciśnienie, zwiększa sprawność silnika ale nie uzdrawia kaleki...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- elektryk1409
- fanatyk nissana
- Posty: 555
- Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
Zrób próbę olejową, więcej informacji w google
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję
Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję
Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Bardzo dobra odpowiedź, tak to się właśnie robi.DubSon pisze:Zrób próbę olejową, więcej informacji w google
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję
Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.
PS. Te silniki 115KM spotkałem w P11 2.0, miały wklęsłe tłoki i sprężanie 9,5:1 oraz wałek ssący bardzo delikatny - miał mniejszy wznios krzywek od wydechowego, natomiast wydechowy był taki sam jak w wersji 130 czy 150KM...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Podłącze się pod temat
Zmierzyłem kompresje i zrobiłem próbę olejową bo chlał mi 1L oleju na 1k km i oto wyniki
1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12 ; 15
Drugi wynik to próba olejowa.
Czy to oznacza że pierścienie do wymiany?
Zmierzyłem kompresje i zrobiłem próbę olejową bo chlał mi 1L oleju na 1k km i oto wyniki
1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12 ; 15
Drugi wynik to próba olejowa.
Czy to oznacza że pierścienie do wymiany?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT