Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Prędkościomierz z obrotomierzem, Sunny 1.6 kom

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

[Sunny/100NX] Prędkościomierz z obrotomierzem, Sunny 1.6 kom

Post autor: szydlos » 2012-03-10, 21:21

Witam.

Mam już drugiego Nissana Sunny kombi 1.6 tym razem z 97r i znów bez obrotka.
W tym sunnym prędkościomierz jest na wtyczkę nie na linkę. Czy była by możliwość dokupienia mu obrotomierza oryginalnego ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-10, 21:29

szydlos, zmień całe zegary .. nie za bardzo jest jak dołożyć sam obrotek oryginalny. .
koszt zegarów nie jest duży, trochę przekładek kabli i będziesz miał "full opcję". Na forum jest tutorial przekładki zegarów
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-10, 21:32

Tak oczywiście, lepiej jak będzie oryginalny. Tylko jest taka opcja dziwna bo te co na allegro patrzyłem prędk. z obrotomierzem cały licznik to prędk. jest na linkę a ja mam wtyczkę. I co z tym ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-10, 21:35

szydlos, tu masz np. wersję z pełną elektroniką:
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html

pasują też zegary od 100NX .. niekoniecznie musisz szukać stricte od Sunnego :)

[ Dodano: 2012-03-10, 21:37 ]
np http://allegro.pl/licznik-zegary-nissan ... 53204.html
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-10, 21:41

Faktycznie ;). Kabel sie ciągnie do alternatora prawda od obrotomierza prawda ??

Najgorszy jest ten przebieg. Bo w tym mam coś koło 180 tys. a tu 215 k :P

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-10, 21:42

szydlos, możesz przełożyć swój prędkościomierz z licznikiem km :) Kabel ciągniesz zdaje się od komputera

poniżej linki to "tutków"
viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz
viewtopic.php?t=2871

działaj :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-10, 21:57

Hmm no prawie to jest P&P ale troche roboty jest. Widzę koszt nie duży więc pokuszę się na to bo fajny gadżet to jest. (Yoda ? :D)

Ok będę działał, jak co to będę pisać.

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-03-10, 23:20

Tylko tych nie kupuj. :) Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r, czyli z wersji gaźnikowej, czyli prędkościomierz na linkę. ;) Bierz takie z prędkościomierzem po lewej i wskazówkami paliwa i temp. pokazującymi w poziomie. :)

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-10, 23:29

Czyli ten jest ok.

http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html


Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje ?? W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-03-11, 01:19

szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje ?? W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
zdaje się, że w niektórych licznikach były takie bajery, nie wiem czy akurat w tych są
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-11, 11:14

http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html

Będę tego zamawiać, tylko mam dwa pytania. Czy ma on kontrolki np. ABS, CHECK itp ?

I czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-11, 19:50

MlodyLDZ pisze:Tylko tych nie kupuj. Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r
ach .. nie spojrzałem .. fakt :)
szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
podpytaj sprzedającego .. w różnych wersjach są różne .. wprawdzie można sobie dodrukować kontrolki..bo miejsca na folii z tyłu i w obudowie zegarów są , ale po co rzeźbić :)
szydlos pisze:czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?
tak . wszędzie jest to samo :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

[Sunny/100NX] Podłączenie licznika z obrotomierzem

Post autor: szydlos » 2012-03-13, 21:34

Dzisiaj dostałem licznik z obrotomierzem od sunny 1.4 na pełnej elektronice. Obrotomierz jest po lewej stronie z czerwonymi wskazówkami.
To tak, rozebrałem wszystko i się zaczęły problemy z kostkami. Wiem że trzeba pooznaczać dotychczasowe kable i po podpisywać je względem starego żeby móc później połapać się przy nowym.

Sygnał dla obrotka mam wziąść z ECU tak ? Z tego co wyczytałem jest kostka ale gdzie ta kostka jest z pinem nr 2 ?? Proszę o pomoc.

Jak powpinałem na próbe wszystkie kostki do nowego licznika, to podswietlenie nie działało kontrolki wszystkie pomylone itp.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-13, 22:15

szydlos, dostałeś już ode mnie namiary na tutorial :

viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz

musisz wylookać konfigurację wtyczek,, poza tym na zegarach każdy pin masz podpisany :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-13, 22:42

No dobrze ale jak się najłatwiej wpiąć w ecu żeby zapodać sygnał dla obrotka ?

Awatar użytkownika
wąski
fanatyk nissana
Posty: 544
Rejestracja: 2010-07-18, 16:21
Lokalizacja: EL

Post autor: wąski » 2012-03-14, 07:07

szydlos, musisz sprawdzić dokładnie zegary, tak jak radzi roshi w temacie polecanym przez scubzik`a.
zegary tam prezentowane mają obrotomierz po prawej str., a nie po lewej jak u ciebie (zgodnie z tym co napisałeś).
btw.: wydaje mi się, że zegary z obrotomierzem po lewej str. są do wersji DS, choć może się mylę - może były również montowane w wersjach DE. w tej kwestii musiał by się wypowiedzieć ktoś, kto posiada dokładniejsze informacje.
mnie również czeka wymiana zegarów, także jeśli natknę się na jakieś istotne kwestie, to oczywiście o nich wspomnę. jednakże ja mam zegary od 100nx (obrotek po prawej str.)
wąski czyli cienki :]
(nie)wąski N14 :)

blabla, looźna guma <okok>

Awatar użytkownika
MlodyLDZ
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2010-08-19, 20:49
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MlodyLDZ » 2012-03-14, 10:57

szydlos, pokaż na fotkę tych zegarów. I ile masz kostek z tyłu? 3 czy 4?

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-14, 19:08

Kostki 4 licznik z obrotkiem po prawej stronie na pełnej elektronice.
SIlnik 1.6 GA16DE 97r. ze wtryskiem.

I taki problem.

Nie działa praktycznie nic po stronie obrotka razem z obrotomierzem.Resztę doszedłem.
Wpiąłem się w komputer do obrotomierza jak trzeba ale nadal nic.

Nie działa check engine, ręczny, kontrolka od oleju, temp. silnika i obrotomierz. Dodam że po przekreceniu stacyjki na zaplon reczny zaciagniety ale nie swieci. Po odpaleniu dopiero powoli zaczyna sie lekko żarzyć ale ledwo ledwo swieci tak jak było by zwarcie.

Proszę o pomoc bo walcze z tym którąś godzine już i nie moge ogarnąć.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-14, 21:11

szydlos, może masy gdzieś nie podpiąłeś .. Kolega Skażony miał podobnie i zdaje się, że gdzieś masę zapodział . właśnie z którejś strony licznika nie banglało ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-14, 21:22

Kurde też tak podejrzewam.

Pisałem do Skażonego ale nie odpisuje :(

Najbardziej mnie ciekawi ta kontrolka od ręcznego. Jak zapale auto i jak jest zaciągnięty ręczny to po odpaleniu 1 sekunda mija i tak się powoli rozpala i lekko żarzy. Tak się robi jak jest gdzieś zwarcie chyba.

Odnośnie kabla 8 i 11 który trzeba zewrzeć i wpiąć do kabla nr 30 wie ktoś od czego on jest. Bo jak jest zwarty i jak rozewrze ten 8 i 11 to airbag nadal działa. Nie wiem po co to zrobione jest.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-14, 21:30

szydlos, jedź powoli po ścieżce masy , podejrzewam , że po lewej jest wspólna do wszystkich kontrlek i po prawej tak samo, ale nie stykają się.. trza zrobić przejście masy do obu . Pamiętaj poza tym, że tam gdzie jest +12V po przekręceniu stacyjki tam jest masa po wyłączeniu zapłonu... w taki sposób sterowane są kontrolki.. jak np. ta od oleju .. na stałe jest podpięta pod "+" i w momencie jak silnik ruszy i złapie ciśnienie na drugą nóżkę kontrolki też idzie "+" i dlatego kontrolka gaśnie (przy dwóch plusach nie zaświeci się:) ) , jak ciśnienie oleju spada, czujnik przywiera do masy. (poprawcie mnie jeśli się mylę) i kontrolka się świeci .. Także musisz też szukać wspólnych ścieżek "plusa" na zegarach .. Sądzę , że gdzieś którąś pominąłeś .. i dlatego ledwo co się żarzy ...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-14, 21:40

Nie za bardzo zrozumiałem ale ok.
Ma ktoś może dokładne zdjęcia z opisem tego licznika z tyłu z numerkami kabli ? Albo z opisem ???

Bo np. oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak ?? Jeśli to ign by nie było podłączone to by nie świeciła żadna kontrolka prawda ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-14, 22:48

szydlos pisze:oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak
no poniekąd .. Pod złącze IGN .. są podpięte tylko kontrolki , które odpalają się po przełączeniu kluczyka na zapłon .. czyli ładowanie, olej i inne czujniki, które gasną po odpaleniu i te które gasną po chwili np abs.
Najlepiej jakby Skażony opisał konkretne piny .. ja mam u siebie wersję z linką .. także jest ciut inaczej :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-14, 23:00

To tak.
Obrotomierz podłączyłem pod ECU. Nadal nie działa prawa strona również z obrotkiem.Na stronie obrotka jest linia IGN czyli 12v po przekreceniu stacyjki i po odpaleniu auta odcina 12v.
A tam pod ign jest podłączony kabel nr 29 czyli TM wskaznik temperatury. Wskaznik ten działa. Więc mówie poszukam miernikiem +12 v po przekr. stacyjki i znalazłem.więc podpiąłem go w miejsce wsk.temp. i po podłączałem. Przekreciłem stacyjke palą się kontrolki Reczny olej check eng. i łądowanie.wiec odpalilem auto kontrolki te pogasly i obrotomierz działa. Natomiast nie działa wsk. temp i lewa strona teraz kurka wodna za przeproszeniem. Nie swieci kontrolka otw.drzwi airbagu i abs. kontrolka rezerwy i chyba wsk. paliwa.( mam mało beny takze nie wiem). Panowie poratujcie.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-03-16, 23:41

w kostce jednej są zamienione przewody ;)
załże się że świeci Ci również kontrolka z prawej strony a powinna na górze

1 foto zegarów ( wklej) bo typów było na prawdę sporo
mam nadzieję że miernik ( omomierz) to nie jest dla Ciebie jakiś jednorożec


jestem na etapie ogarniania komputera i nowego systemu więc dlatego kontakt ze mną jest utrudniony

Będzie dobrze
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-17, 10:13

Czekałem na tą odpowiedź ;)
Ale taki kontakt to troche do bani jest. Od środy to męczę ... i do tej pory nie zrobione.

Zaraz pojde do auta i porobie foty.Wejdziesz na gg ?


Obrazek

Obrazek



Na 4 kostki model 955B

Przypomnę, teraz mam podłączoną prawą strone, czyli działący obrotek ręczny,akumulator,olej check engine.Po odpaleniu dopiero te kontrolki gasną.Lewa strona nie działa czyli prędkościomierz, rezerwa,stan paliwa,drzwi,abs i airbag. Natomiast jak podłącze tak jak jest w schemacie czyli tak jak wcześniej to działa lewa strona czyli prędkościomierz drzwi,airbag,abs rezerwa i chyba stan paliwa (mało mam więc nie wiem). Lewa strona nie działa.


Czyli tak jak widać albo to albo to działa. Skażony proszę Cie w Tobie jedyna nadzieja.

Awatar użytkownika
lestant
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2011-12-31, 18:52
Lokalizacja: Wrocław

[N14] pomoc w sprawie przekładki zegarów

Post autor: lestant » 2012-03-19, 21:40

witam

zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g poradnika roshi. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-03-20, 14:47

ciekawe co z tego będzie ?
Obrazek Obrazek Obrazek

teraz powinieneś dać radę

powodzenia

[ Dodano: 2012-03-20, 18:43 ]
Napisz czy ruszyło czy nie ;)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

szydlos
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-02-21, 20:40
Lokalizacja: Stąd nie widać

Post autor: szydlos » 2012-03-20, 18:59

To tak.
Podłączyłem według tego twojego schematu i co ? ... DZIAŁA :D

Wszystko śmiga aż miło. Jestem Ci dłużny za tę pomoc. Tylko teraz ale to z mojej winy zaczyna mi przerywać połowa podświetlenia obrotomierza. Raz jest dobrze a raz tylko połowa jest podświetlona. Przerywa podświetlenie od 0 do ok. 5 tys. obrotów. Wtyczki i te blaszki są ok więc na to nie mogę zgonić, bo je przeglądałem przed składaniem. Więc co to może być ??

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2012-03-21, 02:17

led czy w5w ?
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”