[P11/WP11] Bierze olej SR20DE
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Bierze olej SR20DE
Witam,
Mam problem z Nissanen SR20DE.
Zacznę od początku, przy 140km/h pękł łańcuch rozrządu i rozwalił pompie oleju. Kierowca zjechał do zera na każdym biegu bo chciał go jeszcze odpalić. Plan był bardzo budżetowy więc poszła głowica do regeneracji i używana pompa oleju. Później rozsypały się popychacze zaworowe bo klekotały.
I teraz jest problem z znikającym olejem w dużych ilościach 1 L/1500 km.
Ciśnienie na pompie oleju 3,5 Bara przy 3000 obr/min na rozgrzanym oleju, świece czyste, a wali olejem z wydechu, kompresja na każdym garze 13 barów. Brak wycieków z silnika. Jak samochód postoi ok 1h to podczas odpalania słychać jakby był po wymianie oleju, klepią popychacze.
Przy odpuszczeniu gazu przy 2-3 tys obr słychać metaliczne dzwonienie.
Odpięty są rurki spalinowe od EGR-a.
Jeszcze jedno pomimo częstej dolewki oleju i płukanki w silnika olej jest brudny i śmierdzi spalinami. Popękana głowica?
Płyn chłodziczy czyściutki
Myślicie że panewki mogą powodować takie zużycie oleju?
Macie może pomysł od czego zacząć?
Mam problem z Nissanen SR20DE.
Zacznę od początku, przy 140km/h pękł łańcuch rozrządu i rozwalił pompie oleju. Kierowca zjechał do zera na każdym biegu bo chciał go jeszcze odpalić. Plan był bardzo budżetowy więc poszła głowica do regeneracji i używana pompa oleju. Później rozsypały się popychacze zaworowe bo klekotały.
I teraz jest problem z znikającym olejem w dużych ilościach 1 L/1500 km.
Ciśnienie na pompie oleju 3,5 Bara przy 3000 obr/min na rozgrzanym oleju, świece czyste, a wali olejem z wydechu, kompresja na każdym garze 13 barów. Brak wycieków z silnika. Jak samochód postoi ok 1h to podczas odpalania słychać jakby był po wymianie oleju, klepią popychacze.
Przy odpuszczeniu gazu przy 2-3 tys obr słychać metaliczne dzwonienie.
Odpięty są rurki spalinowe od EGR-a.
Jeszcze jedno pomimo częstej dolewki oleju i płukanki w silnika olej jest brudny i śmierdzi spalinami. Popękana głowica?
Płyn chłodziczy czyściutki
Myślicie że panewki mogą powodować takie zużycie oleju?
Macie może pomysł od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 2015-10-09, 13:14 przez Tomo3, łącznie zmieniany 4 razy.
Pierścienie do wymiany
Co do HLA - to zostały dobrze odpowietrzone przed włożeniem w głowicę?
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tomo3, HLA jak były w oleju pionowo to trzeb było wciskać drut w otwór, żeby wywalić powietrze z nich - zobacz w manualu jak to trzeba zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xz_hTDytbFo[/youtube]
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Oskr5, przecież napisał, że na każdym garze po 13 barów ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_