Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Bierze olej SR20DE

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Tomo3
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-09, 11:37
Lokalizacja: Legionowo

[P11/WP11] Bierze olej SR20DE

Post autor: Tomo3 » 2015-10-09, 11:50

Witam,

Mam problem z Nissanen SR20DE.
Zacznę od początku, przy 140km/h pękł łańcuch rozrządu i rozwalił pompie oleju. Kierowca zjechał do zera na każdym biegu bo chciał go jeszcze odpalić. Plan był bardzo budżetowy więc poszła głowica do regeneracji i używana pompa oleju. Później rozsypały się popychacze zaworowe bo klekotały.
I teraz jest problem z znikającym olejem w dużych ilościach 1 L/1500 km.
Ciśnienie na pompie oleju 3,5 Bara przy 3000 obr/min na rozgrzanym oleju, świece czyste, a wali olejem z wydechu, kompresja na każdym garze 13 barów. Brak wycieków z silnika. Jak samochód postoi ok 1h to podczas odpalania słychać jakby był po wymianie oleju, klepią popychacze.
Przy odpuszczeniu gazu przy 2-3 tys obr słychać metaliczne dzwonienie.
Odpięty są rurki spalinowe od EGR-a.
Jeszcze jedno pomimo częstej dolewki oleju i płukanki w silnika olej jest brudny i śmierdzi spalinami. Popękana głowica?
Płyn chłodziczy czyściutki

Myślicie że panewki mogą powodować takie zużycie oleju?
Macie może pomysł od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 2015-10-09, 13:14 przez Tomo3, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-09, 11:56

Pierścienie do wymiany :] Co do HLA - to zostały dobrze odpowietrzone przed włożeniem w głowicę?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Tomo3
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-09, 11:37
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomo3 » 2015-10-09, 12:43

HLA najpierw moczyły się dwa dni w oleju w pozycji pionowej, później jak były już w głowicy to było ok 15 min na każdym popychaczu maksymalny ścisk od wałka. Teoretycznie powinny się dobrze odpowietrzyć.

[ Dodano: 2015-10-09, 13:46 ]
a czy mógł się popsuć napinacz łańcucha rozrządu?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-09, 13:16

Tomo3, HLA jak były w oleju pionowo to trzeb było wciskać drut w otwór, żeby wywalić powietrze z nich - zobacz w manualu jak to trzeba zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Tomo3
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-09, 11:37
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomo3 » 2015-10-09, 14:06

a możesz podesłać link do manuala?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-10-09, 14:15

W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Tomo3
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2015-10-09, 11:37
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomo3 » 2015-10-09, 14:32

super dzięki, bardzo pomocni jesteście.
czy popychacze które mam nadadzą się jeszcze do czegoś?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-10-09, 15:00

Jak nie beda miały luzów po odpowietrzeniu to się pewnie nadadzą ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-09, 21:45

Ciśnienie sprężania do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-09, 21:50

Oskr5, przecież napisał, że na każdym garze po 13 barów :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-10-09, 21:52

Już późno :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”