Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Siema ! Czy to czujnik plynu chlodzącego ?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

[P/WP11.144] Siema ! Czy to czujnik plynu chlodzącego ?

Post autor: Nitrus » 2014-11-27, 20:02

Czesc! Mam mały problem bo wyskoczyl mi check! :-| . Sprawdzalem na zworke i wymigało mi 10 długich/1 migniecie/7 krótkich. Obstawiam na błąd nr 0117. Czy to nie jest przypadkiem wina padnietego czujnika temp płynu chłodzącego ? Jezeli to to ten winowajca to wiem ze sa chyba 2 czujniki, jeden znajduje sie koło termostatu który chyba odpowiada za monitoring temp na zegarach ? a drugi który znajduje sie no wlasnie gdzie ?? odpowiada za mieszanke paliwowo-powietrzna. Prosze o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Dziekuje i pozdrawiam!

Pacjent to Nissan Primera P11 sr20de 140km 2000r.

Dodam ze temp trzyma w pionie a na jalowym troche obroty faluja ale trzeba sie naprawde przypatrzeć

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-28, 08:48

W sr20 oba czujniki od temp. płynu są pod kolektorem ssącym.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-11-28, 10:09

Witam ponownie. Jak z dostepem do czujnika? z kanalu? czy da rade z góry?. Jak rozpoznac który to który ? Pytam bo nie wiem czy samemu sie zabrac za to czy tez zlecić to mechanikowi, a jak juz wymiana to jak ona przebiega ? Trzeba spuszczac plyn pózniej odpowietrzac układ czy jak ?
Pozdrawiam

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-28, 10:13

jednopinowy daje sygnał na zegary, dwupinowy do kompa. Oba są obok siebie. Dostęp jest w miarę od góry
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-28, 10:18

Od dołu trzeba bo z góry ciężko tam włożyć ręce , czujnik się odkręca i wkręca nowy . czujnik z 2 pinami od wentylatorów z 1 pinem od zegarów . Sam układ się odpowietrzy zalać chłodnice i zbiorniczek a braki sobie sam uzupełni .Włączają ci się wentylatory chłodnicy jak się zagrzeję ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-11-28, 10:59

Wlasnie go troche przeturlalem tak z 10 km 140na godz i wskazówka nie do konca stala w pionie i wentylatory chlodnicy nie byly wlaczone . Moze to termostat jakis zblokowany i czesciowo jest caly czas otwarty ?. Check zniknął ale po podpieciu zworki wybil mi 0117 czyli tak jak wczoraj . po odpaleniu silnika check zniknął bez resetu . nie wiem o co chodzi. Dolny wąż od chlodnicy który idzie w strone termostatu jest zimny a chlodnica jest nagrzana. Wskazówka pokazuje ok 80 oC. Dziwie sie bo i po krótszych trasach szybko lapal mi temp a tu go piłuje na wysokich obrotach i wskazówka dalej nie chce isc

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-28, 13:24

Termostat
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-11-28, 15:46

Rura od chlodnicy idaca do termostatu jest zimna nawet gdy silnik ma ok 75oC wiec termostat bym wykluczyl

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-28, 15:58

No termostat puszcza i wtedy ta rura jest ciepła. Jak jest zimna to nie puszcza. Jak nie puszcza to jest zjebany
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-11-28, 16:21

No tak ale przy zamknietym (zacietym) termostacie temp silnika powinna przekraczac 90oC i wiatraki powinny sie zalączyc a tu ani jedno ani drugie

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-11-29, 08:59

Nitrus, możesz sprawdzić termostat wymontowując go i podwieszając w garnku/kubku z gorącą wodą (powyżej jego temperatury otwarcia) :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-11-29, 13:58

Czesc termostat sprawdze moze przy poniedziałku to odrazu bym wymienil plyn chlodzacy. Dzisiaj po przejechaniu kilku kilosów mysle sobie a podepne sie pod zworke i nie mam pojecia co to znaczy- 10dlugich migniec i 3x po 10 szybkich i tak w kółko ?? Tylko nie mówcie że rozrzad bo poplyne

[ Dodano: 2014-12-02, 19:27 ]
Czesc. Dzisiaj wymienilem plyn chlodniczy i termostat i wiatraki odpalaja. mam jeszcze jeden problem z nierowna praca silnika na biegu jalowymgdy. Gdy jest rozgrzany to wskazuje mi obroty 1200 i spada co jakis czas do 700 i sporworotemna 1200. Gdy silnik zimny jest to obroty ma na 1200 i spadaja ponizej 300 ze az silnik sie zadlawi i powraca na 1200. Sprawdzałem na zworke i tak (10długich/1krótkie/7krótkich/2krótkie migniecia) to chyba blad p0172 tak ? za co on odpowiada? . Prosze o pomoc

[ Dodano: 2014-12-06, 22:50 ]
dzisiaj czyscilem przepustnice, krokowy (sporo nagaru ok 0,5 mm na grzybie) oraz przepływke i wydawala mi sie tlusta w sensie te druciki co sa. Użylem srodka Valvoline Carburettor Cleaner . Przy nagarze w przepustnicy to benzynka ekstrakcyjna robila tylko maż ciezko do zgarniecia pedzlem czy szmatka. Srodek Valvoline jest naprawde dobry bo przy samym psikaniu lepiej zbiera niz szmatka ;-) . W poniedzialek odezwe sie czy pomoglo

[ Dodano: 2014-12-12, 19:47 ]
:cool: czesc! Wiec zmienilem przeplywomierz dedykowany dla 1,8 Bosch 0280218005 i śmiga ;-) Wskazówka nie opada , nie gasnie na jałowym i obrotki nie faluja. Silniczek chodzi równiutko jak trzeba . Zaoszczedzone pare stówek jest w kieszeni. Przejechalem na nim ok 100 km i zadnego błędu. Tak że przy wymianie przepływki w swoich nismo sr20de 140km możecie śmiało go montowac. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”