Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

PROBLEM Z ZALACZANIEM POMPY ABS

Moderator: janusz

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

PROBLEM Z ZALACZANIEM POMPY ABS

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 19:59

Witam. Ostatnia nadzieja. Moze ktos z was to przeczyta i mi pomoze!

Moja historia sie zaczela rok temu. Wymienialam tarcze i klocki w Nissan Maxima 3,5 SE 2005 rok. Po wymianie zaczelo cos chrobotac w kolach. Stwierdzili ze zaszybko jezdze, co bylo dla mnie chore, bo to nie jest auto wyscigowe, a po za tym, jest przystosowane do duzej mocy. Cos tam pogrzebali, i stwierdzili ze jednak przypalilam tarcze, ale za nim to stwierdzili wlaczyla mi sie "choinka" w samochodzie. Kontrolka ABS, TCS, SLEEP I BRAKE. Powiedzieli, ze to przez to ze mam zniszczone tarcze. Oczywiscie, ja sie nie znam i uwierzylam. Pojechalam na przytaczanie tarcz. Prytoczyli, ale kontrolki nie znikly. Okazalo sie ze mam trzasniety czujnik ABS. wymienilam, ale kontrolki dalej sa. znowu kolejni mechanicy. stwierdzono, ze padla mi pompa ABS. musialam sprowadzic z USA. kupa kasy. wymienili. ale w ten sam dzien tak zaczelo chrobotac, ze myslalam ze auto mi sie rozpadnie na pol. wrocilam. stwierdzili ze zawrazliwy abs. znowu rozkrecanie-skrecanie. oddali samochod. 5 dni pojezdzilam, i najpierw bylo chrobotanie, a potem w ogóle znowu zapalila sie "choinka" wszystkie kontrolki z powrotem akurat na Wigilie. znowu wjazd na warsztat, no i odpowiedz byla jak wyrok. maja zamalo kompetencji i nie wiedza co to jest ( trwalo to 4 miesiace) i mnostwo pieniedzy), opadly mi rece, ale natrafilam ponoc na najlepszego elektryka, i znowu pojawila sie nadzieja. Przyjal mnie. powiedzial ze nie ma rzeczy niemozliwych. no ludzie, nadzieja matka glupich. Auto stalo 2 tygodnie, ale ponoc sie udalo. musialam dowiesc stara pompe, zeby odczytac oprogramowanie. zalatwilam to. wiec w oblokach odebralam auto, za ktore znowu mnie skasowali :) ale nie doczekala sie Maximka nawet wieczoru. znowu zaczelo chrobotac. Telefon do elektryka. stwierdzil ze byc moze to sa jakies pozostalosci albo jescze resztki powietrza, bo uklad byl zapowietrzony. trzeba zatrzymac sie i mocno ponaciskac hamulec i dalej jechac. na kontrole po 1000 km. no wiec tak uczynialm, ale niestety, na jakims 800 kilometrze, chrobotalo znowu tak, ze wlasnych mysli nie slyszalam, a potem, zapalila sie "choinka" i przestalo. czyli samochod po raz kolejny odrzucil pompe. znowu warszatat. znowu popalone serenoidy, jaz wiem nawet jak sie nazywa:) i znowu auto na 3 tygodnie w warsztacie. Okazala sie ze problem lezy glebiej. trzeba bylo wymienic piaste. wymieniona zostala, auto oddane. I kuzwa co? 2 dni cieszyalam sie jak szalona ze wrescie koniec historii, ale nie. Zaczelo sie znowu zalaczanie pompy, cykanie w kole i oczywiscie chrobotanie. Wiem, ze tego tam juz nie zrobia, bo gdyby mieli zrobic, to zrobili. Sprawdzali na poteznym komputerze pierscienie, koronki czy blisko czy daleko, lozyska, pompe, czujniki. Auto poprostu przeszlo wszystkie mozliwe kontrole i badania, i nic nie wykazuje. Jedynie co zauwazylam, ze najwiecej slychac ten grzmot w aucie zimnym, a jak juz sie rozgrzeeje, to ok, tylko delikatnie. A dwa dni nie slyszalam nic po odebraniu od mechanikow bo bylo goraco wiec auto bylo nagrzane, a teraz jest zimno i masakra jaki halas. Ludzie, moze ktos mi pomoze, albo ktos mi to naprawi. Dziekuje za kazda informacje!

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-06-15, 21:04

Napisz skąd jesteś. Jakie miasto?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 21:09

Trojmiasto. Gdynia

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-15, 21:58

Może chrobot słychać z przegubu?? :] coś mi tu śmierdzi... . Stosunkowo nie daleko Twojego miasta organizujemy zlot viewtopic.php?p=326416#326416 ... będzie dużo ludzi, którzy chętnie pomogą, bo to jest istota tego klubu. Będzie dużo Maximowców, m.in ja , a wiec na pewno coś podpowiemy.:)

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 22:14

dziekuje za zaproszenie :) obawiam sie ze Maximka znowu bedzie w remoncie. ale wszyscy mechanicy jednoznacznie stwierdzili ze to jest dzwiek zalaczanego ABS. Chrobot to taki jak ze normalnie slychac ile razy kolo sie obkreci. no i bije pedal hamulca, tak, jak to sie dzieje na sliskiej drodze.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-15, 22:24

już rozumiem...tak jakby sterownik odbierał sygnał co jakiś czas że koło się blokuje i wariator w pompie absu się załącza. dzieje się to podczas normalnej jazdy, czy tylko przy hamowaniu??

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2014-06-15, 22:31

tez o tym myślałem ale jak się elektryk podpinał to na kompie prędkość każdego koła mu pokaże i takie coś szybko by ogarnął (np uszkodzony pierścień abs) ... chyba że to kowal nie elektryk? lub tak jak u mnie pokazuje na kompie nie to koło (są zamienione lewa prawa) i sprawdzili zły pierścień?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 22:32

zawsze tak sie dzieje jak auto jest zimne. jak odpalam i cofam, hamuje, to ok, ale jak zaczynam jazde i naprzyklad zwalniam przy progu, to odrazu jest takie cyk cyk cyk, potem chrobotanie a potem jakby zalacza sie cos w samochodzie i tak w kolko, dopoki auto nie nabierze temperatury. jak postoi z 2-3 h to zdarza sie ze tylko cyk cyk cyk, ale jak juz dluzej, to wszystko od nowa, caly proces. jedyne pocieszenie ze nie swieci sie "choinka"

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-15, 22:33

wrzucić czujnik na oscyloskop i wszystko będzie jasne...

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 22:33

to cyk cyk cyk przypomina dzwiek jakby kartonik wsadzalo sie do kola rowerowego w szprychy i takie trajkotanie. nasila sie jak kolo szybciej sie zaczyna krecic.

[ Dodano: 2014-06-15, 23:35 ]
czujniki juz wszystkie byly sprawdzane. jeden byl do wymiany i zostal juz wymieniony.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-15, 22:40

masz pewność,że komputer absu nie był już wczesiej podmieniany??

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-15, 22:42

no wlasnie wszyscy juz znaja ten samochod w Trojmiescie :) to byl elektryk ponoc najlepszy i ma nowoczesny spszet ktory moze cos zrobic i jakos mi pomoc. Niestety, chyba sie nie uda. w autoryzowanym serwisie powiedzieli ze oni nie podejma sie roboty bo pompa nie od nich. a krzykneli mi 11 tys. az slabo mi sie zrobilo. Oprocz tego bylam w 5 warsztatach. oni miedzy soba tez sie zdzwaniali. doktoryzowali sie, ale nic dalej z tego nie wyniklo.

[ Dodano: 2014-06-15, 23:48 ]
tak, mam pewnosc. jestem drugim wlascicielem od produkcji. mam wszytkie dokumenty serwisowe, nawet te z usa. probowali wsadzac pompe z innymi symbolami i sie nie udalo. bo mam symbol 47600 8y001 a probowali zalozyc o stopien nizej czyli z koncowka 7y002 i abs i brake zgaslo a swiecilo sie ciagle tcs i sleep. wiec z powrotem wlozyli stara a ta odeslali. a poniewaz z tymi symbolami nie bylo w pl, to musialam zakupic w usa. i ta pompa co przyszla jest sprwana w 100% bo sprawdzali czy dziala jak powinna

[ Dodano: 2014-06-15, 23:55 ]
sorki symbol 47660 8y001.

[ Dodano: 2014-06-16, 00:10 ]
historia juz sie ciagnie ponad rok, tak ze na temat czesci do tego modelu znam juz wszystkich kto zajmuje sie czesciami do tego modelu. Przetlumaczylam mnostwo stronek, instrukcji, forow amerykanskich. juz chyba wiem wiecej niz nie jeden mechanik na temat tego samochodu, ale tajemnica dalej nie rozwiazana. moze na tym forum cos mi sie uda dowiedziec nowego:) bardzo na to licze, bo co rano, jak mam wsiadac do samochodu juz mnie brzuch boli z nerwow. nawet bylam na diagnostyce czy na wszystkie kola takie samo przylozenie hamowania jest i Pan mi powiedzial ze hamulce takie ze moze deba auto stanac i podbil mi przeglad.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-06-16, 11:27

hmmmm... cieżki temat. coś sprawia,że czujnik abs nie widzi ruchu. obstawiałbym dalej elektronikę, bo jak pisałaś jak jest ciepło objaw ustępuję.. a wiec coś się musi dziać w elemencie, który się rozgrzewa w raz z momentem rozpoczęcia pracy...a wiec piasta...piasta podmieniona, dwa dni spokoju i znowu to samo. został jeden element który nie został wymieniony w układance, a jest to pierścień abs.. może zdarzyć się też tak, że tak naprawdę któryś tylny czujnik wariuje, a diagnosta uparł się na przód... trzeba też zobaczyć, czy oporności są takie same na obu czujnikach. miałem taki przypadek,że założyłem czujnik absu od polifta do przedliftowej maximy a32(przelift ma 1,20 k ohm a polift 1,70 k ohm) i zauważyłem,że właśnie abs był bardziej "agresywny" . ale nie było to aż tak widoczne... tak właśnie kojarzę fakty...hmmm... doświadczenie mnie nauczyło,że maxima to prosta konstrukcja tak naprawdę i czasem nie trzeba postępować schematycznie, bo prowadzi to do kosztów i braku rozwiązania ;) lubię takie roboty, gdzie nic nie wiadomo :P

luda2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-06-15, 19:30
Lokalizacja: Polska

Post autor: luda2 » 2014-06-16, 15:12

tak tez mysle ze to cos, co jak sie rozgrzewa to styka. jutro ponownie jade do tego samego elektryka. ale juz dzis telefonicznie mu to powiedzialam co przeczytalam tu i na innych forach. wiec czujniki, pierscienie i reszta jest jak nowka, tyle razy bylo badane i czyszczone. jedynie co jeszcze musze jutro dowiedziec sie o ta opornosc, co Pan napisal i na innym forum przeczytalam jeszcze o czujnikach skretu i czujnikach przeciazenia.

[ Dodano: 2014-06-17, 15:14 ]
Witam wszystkich! Wiec tak. Juz jestem po kolejnych badaniach. Jest jakis blad przesylu w calosci od systemu abs do pulpitu. I to nie wykazalo odrazu. przez 20 min byly odczytywane dane z samochodu. i po 15 minutach gdzies ujawnilo sie, ze BYL jakis blad w przekazie, a w chwili badania nic nie pokazywalo. Jakas masa nie styka prawdopodobnie. W poniedzialek beda szukac jaki kabelek daje bledne dane. Oby to juz byl koniec historii!

[ Dodano: 2014-06-26, 17:23 ]
Witam. Niestety, temat nie bedzie zamkniety. Wszystko posprawdzane po raz kolejny. pan elektryk powiedzial, ze elektronicznie wszystko jest ok, i twierdzi ze to rdzen ukladu kierowniczego. MASAKRA. I nawet nie wie, kto mi moze to zrobic. Ale niema co liczyc ze to dostane w pl. Powieddzcie mi, czy maja te oznaki, opisywane wyzej z ukladem kierowniczym, skoro ten uklad jest mechaniczny? trace nadzieje :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”