[P11/WP11] P11 GT niskie ciśnienie na jednym cylindrze SR20D
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] P11 GT niskie ciśnienie na jednym cylindrze SR20D
Witam,
Mam problem z moją primerą GT. Jest tam silnik SR20DEH 2.0 16v 150KM. Po kupnie oddałem auto do znajomego mechanika. były wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego. To zostało zrobione, nowe uszczeliki itp. Przy okazji sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach i tutaj pojawiła się niemiła wiadomość. Podczas sprawdzania wyszło na pierwszym cylindrze 8 atm a na reszcie po 14. Nie spodziewałem się tego ponieważ silnik pracuje równo, nie ma żadnych problemów z obrotami, ładnie się wkręca. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z silnika, nie dymi a tu nagle taka wiadomość. Możecie mi napisać czy ten model a konkretnie silnik miał jakieś bolączki i wiecie co to może być. Na razie wolę zapytać ponieważ samo zdjęcie głowicy generuje trochę kosztów, uszczelka, planowanie a i tak nie wiadomo czy znajdzie się przyczynę.
Proszę o możliwie szybką odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam
Mam problem z moją primerą GT. Jest tam silnik SR20DEH 2.0 16v 150KM. Po kupnie oddałem auto do znajomego mechanika. były wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego. To zostało zrobione, nowe uszczeliki itp. Przy okazji sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach i tutaj pojawiła się niemiła wiadomość. Podczas sprawdzania wyszło na pierwszym cylindrze 8 atm a na reszcie po 14. Nie spodziewałem się tego ponieważ silnik pracuje równo, nie ma żadnych problemów z obrotami, ładnie się wkręca. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z silnika, nie dymi a tu nagle taka wiadomość. Możecie mi napisać czy ten model a konkretnie silnik miał jakieś bolączki i wiecie co to może być. Na razie wolę zapytać ponieważ samo zdjęcie głowicy generuje trochę kosztów, uszczelka, planowanie a i tak nie wiadomo czy znajdzie się przyczynę.
Proszę o możliwie szybką odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam
Winne mogą być pierścienie tłokowe, które są zapieczone. Masz dwa wyjścia - płukanka silnika to jedno, a drugie to nalanie nafty do cylindrów i zostawienie tego na noc. Potem niestety, ale czyszczenie silnika z nafty. Najczęściej jest to zalanie taniego oleju, odpalenie silnika na 1,5h żeby sobie popracował i spuszczenie oleju. Potem powtórka. Za 3-cim razem można zalać już normalny olej.
Również gniazda zaworowe mogą być już wypalone.
Również gniazda zaworowe mogą być już wypalone.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ok, nie pisałem bo nie za bardzo miałem czas (matury). Kupiłem miernik do sprawdzania ciśnienia na cylindrach i dzisiaj sprawdziłem. Oczywiście poczytałem więcej o pomiarze i wszystkiego przestrzegałem. Silnik gorący, wtryski odłączyłem, gaz do końca itd. Wyszło mi na wszystkich cylindrach od 12,7 - 13,1 .
To już jest znaczna różnica niż jak mechanik mi powiedział że na jednym jest 8 a reszta ok. Byłem dzisiaj u niego i powiedział mi że może był jakiś pierścień zapieczony i podczas gdy trochę pojeździłem puścił. Napiszcie czy jest to możliwe? A tak ogólnie to jakie ciśnienie powinno wyjść do tego silnika dokładnie? Stopień sprężania jest niby 10:1 ale wiem że nie jest to to ciśnienie które sprawdzałem na cylindrach tylko wartość stała dla każdego silnika. Jest jakiś przelicznik albo podane normy do tego silnika? Nie mogłem znaleźć w serwisówce takiej informacji.
I poza tym czy ma ktoś może jakąś dobrą serwisówkę do P11 z takim silnikiem w wersji elektronicznej ?
To już jest znaczna różnica niż jak mechanik mi powiedział że na jednym jest 8 a reszta ok. Byłem dzisiaj u niego i powiedział mi że może był jakiś pierścień zapieczony i podczas gdy trochę pojeździłem puścił. Napiszcie czy jest to możliwe? A tak ogólnie to jakie ciśnienie powinno wyjść do tego silnika dokładnie? Stopień sprężania jest niby 10:1 ale wiem że nie jest to to ciśnienie które sprawdzałem na cylindrach tylko wartość stała dla każdego silnika. Jest jakiś przelicznik albo podane normy do tego silnika? Nie mogłem znaleźć w serwisówce takiej informacji.
I poza tym czy ma ktoś może jakąś dobrą serwisówkę do P11 z takim silnikiem w wersji elektronicznej ?
Kriss94 powinieneś zrobić pomiar kompresji na zimnym silniku. W chwili, kiedy jest on ciepły następuje rozszerzalność temperaturowa materiału.
Ja mam kompresję w okolicach 13,5kg/cm². Taką miałem przy zapieczonych pierścieniach na tłokach - wcinanie oleju prawie 1L/1000km
. Jak się pierścień na tłoku zapiecze to raczej tak łatwo nie puści.
U mnie zapieczony nagar zaczął puszczać dopiero po zrobieniu płukanek silnika.
Tu masz service manuala http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... an+version
Ja mam kompresję w okolicach 13,5kg/cm². Taką miałem przy zapieczonych pierścieniach na tłokach - wcinanie oleju prawie 1L/1000km
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
U mnie zapieczony nagar zaczął puszczać dopiero po zrobieniu płukanek silnika.
Tu masz service manuala http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... an+version
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OK, jutro sprawdzę jak sprawa wygląda na zimnym silniku. Co do oleju to chyba u mnie nie jest aż tak źle bo od kupna przejechałem jakieś 850 km a na miarce nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku, auto też nawet na odcince nie puszcza ciemnego dymka więc raczej jest ok. 13,5 przy zapieczonych pierścieniach to wydaje się super. Ogólnie z tego co czytałem to od 12 w górę przy benzynie jest ok, dokładnie - to już zależy od danego silnika. Ważne żeby nie było dużej różnicy między cylindrami. Chyba będę miał pompę wody do wymiany bo dzisiaj zauważyłem wyciek płynu własnie z tamtych okolic. Muszę to później dokładnie obejrzeć.
Kriss94 jak się nie zna pewnych chwytów na fujarkę to wymienić pompę wody nie jest łatwo. Jak coś odezwij się na PW w tej kwestii
.
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_