Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 GT niskie ciśnienie na jednym cylindrze SR20D

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Kriss94
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-20, 15:14
Lokalizacja: Jarocin

[P11/WP11] P11 GT niskie ciśnienie na jednym cylindrze SR20D

Post autor: Kriss94 » 2014-04-24, 17:56

Witam,
Mam problem z moją primerą GT. Jest tam silnik SR20DEH 2.0 16v 150KM. Po kupnie oddałem auto do znajomego mechanika. były wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego. To zostało zrobione, nowe uszczeliki itp. Przy okazji sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach i tutaj pojawiła się niemiła wiadomość. Podczas sprawdzania wyszło na pierwszym cylindrze 8 atm a na reszcie po 14. Nie spodziewałem się tego ponieważ silnik pracuje równo, nie ma żadnych problemów z obrotami, ładnie się wkręca. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z silnika, nie dymi a tu nagle taka wiadomość. Możecie mi napisać czy ten model a konkretnie silnik miał jakieś bolączki i wiecie co to może być. Na razie wolę zapytać ponieważ samo zdjęcie głowicy generuje trochę kosztów, uszczelka, planowanie a i tak nie wiadomo czy znajdzie się przyczynę.
Proszę o możliwie szybką odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-24, 18:02

Winne mogą być pierścienie tłokowe, które są zapieczone. Masz dwa wyjścia - płukanka silnika to jedno, a drugie to nalanie nafty do cylindrów i zostawienie tego na noc. Potem niestety, ale czyszczenie silnika z nafty. Najczęściej jest to zalanie taniego oleju, odpalenie silnika na 1,5h żeby sobie popracował i spuszczenie oleju. Potem powtórka. Za 3-cim razem można zalać już normalny olej.
Również gniazda zaworowe mogą być już wypalone.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-04-24, 19:20

zrób próbę olejową, będziesz wiedział gdzie są nieszczelności :mrgreen: i co wtedy robić

Kriss94
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-20, 15:14
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kriss94 » 2014-05-06, 20:00

Ok, nie pisałem bo nie za bardzo miałem czas (matury). Kupiłem miernik do sprawdzania ciśnienia na cylindrach i dzisiaj sprawdziłem. Oczywiście poczytałem więcej o pomiarze i wszystkiego przestrzegałem. Silnik gorący, wtryski odłączyłem, gaz do końca itd. Wyszło mi na wszystkich cylindrach od 12,7 - 13,1 .
To już jest znaczna różnica niż jak mechanik mi powiedział że na jednym jest 8 a reszta ok. Byłem dzisiaj u niego i powiedział mi że może był jakiś pierścień zapieczony i podczas gdy trochę pojeździłem puścił. Napiszcie czy jest to możliwe? A tak ogólnie to jakie ciśnienie powinno wyjść do tego silnika dokładnie? Stopień sprężania jest niby 10:1 ale wiem że nie jest to to ciśnienie które sprawdzałem na cylindrach tylko wartość stała dla każdego silnika. Jest jakiś przelicznik albo podane normy do tego silnika? Nie mogłem znaleźć w serwisówce takiej informacji.

I poza tym czy ma ktoś może jakąś dobrą serwisówkę do P11 z takim silnikiem w wersji elektronicznej ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-06, 20:08

Kriss94 powinieneś zrobić pomiar kompresji na zimnym silniku. W chwili, kiedy jest on ciepły następuje rozszerzalność temperaturowa materiału.
Ja mam kompresję w okolicach 13,5kg/cm². Taką miałem przy zapieczonych pierścieniach na tłokach - wcinanie oleju prawie 1L/1000km :] . Jak się pierścień na tłoku zapiecze to raczej tak łatwo nie puści.
U mnie zapieczony nagar zaczął puszczać dopiero po zrobieniu płukanek silnika.

Tu masz service manuala http://chomikuj.pl/sethq/Dokumenty/Niss ... an+version
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Kriss94
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-04-20, 15:14
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kriss94 » 2014-05-06, 20:42

OK, jutro sprawdzę jak sprawa wygląda na zimnym silniku. Co do oleju to chyba u mnie nie jest aż tak źle bo od kupna przejechałem jakieś 850 km a na miarce nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku, auto też nawet na odcince nie puszcza ciemnego dymka więc raczej jest ok. 13,5 przy zapieczonych pierścieniach to wydaje się super. Ogólnie z tego co czytałem to od 12 w górę przy benzynie jest ok, dokładnie - to już zależy od danego silnika. Ważne żeby nie było dużej różnicy między cylindrami. Chyba będę miał pompę wody do wymiany bo dzisiaj zauważyłem wyciek płynu własnie z tamtych okolic. Muszę to później dokładnie obejrzeć.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-06, 20:45

Kriss94 jak się nie zna pewnych chwytów na fujarkę to wymienić pompę wody nie jest łatwo. Jak coś odezwij się na PW w tej kwestii :].
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”