Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Skrzynia Almera GTi a Primera P11

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Skrzynia Almera GTi a Primera P11

Post autor: MacGayver » 2009-12-29, 23:23

Ciekawi mnie czy skrzynia od Almery GTi przypasuje pod półosie z Primery P11, czyli możliwości podmianki skrzyni w P11 na tą z almery. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? :-P
Pozdro
MacG
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-04, 08:45

Bedzie pasowac. Skrzynie z ALmery ma Lukas w swojej P10

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2010-01-06, 09:14

w Sunnym mam skrzynie od p11GT. Na kołach 195/50r15 Vmax to 220km/h przy 7000rpm na 5 biegu. Prędkość zmierzona na hamowni nie licznikowa... wydaje mi się że jest mega krótka.
Jestem ciekaw jak przy tym wypada oryginalna skrzynia gti macie jakieś dane?

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-01-06, 11:23

No faktycznie mega krótka :-| Ale za to niezły kop na każdym biegu.
Ja jestem ciekaw do ilu by w maxie seryjną z p10 doleciał w odcince 7500.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-06, 12:19

hehe... :mrgreen: To już jest kosmos.. :)

Mnie za to ciekawi jaki da wyniki połączenia skrzyni z P10 GT a silnika z P11 :roll:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 15:26

Bardzo fajny mod, swapowałem taką skrzynie w dawnym aucie Archego - znacznie poprawia dynamikę auta no i wsyztko pasuje PnP łacznie z czujnikiem prędkości.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:45 ]
Przełorzenia skrzyń biegów występujących z silnikami SR wszystkie jakie znam oto one:

SR16VE
1st 3.333
2nd 1.955
3rd 1.333
4th 0.975
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.444



SR20DE
Estate Type Manual 5-speed
1st 3.063
2nd 1.826
3rd 1.207
4th 0.927
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.177



SR20Di/De
Type Manual 5-speed / 4-speed automat
1st 3.063 / 2.861
2nd 1.826 / 1.562
3rd 1.270 / 1.000
4th 0.927 / 0.698
5th 0.733 / -
Rev 3.154 / 2.310
Final gear ratio 4.056 / 4.072



Almery N15 GTi (III i IV nie znacznie krósza jak w P10GT/Sunny GTi...)

Five speed manual
1. 3.063 m
2. 1.826 m
3. 1.286 m
4. 0.975 m
5. 0.756 m
W 3.417 m
Gł 4.177 m

No i zdecydowanie najciekawsza skrzynia, mega rodzyn, zaporowo droga a mianowicie SR16VE N1 w wersji NISMO (mocna płytkowa szpera i mega ciasne zestopniowanie biegów) oto i ona:
Obrazek[/img]

Hehe dla przykładu 8000obr.min na IV biegu jedziemy 170km/h na V biegu przy 7000obr.min mamy ok 200km/h...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
romano
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2009-12-09, 21:46
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: romano » 2010-01-06, 21:32

Dorzucę przełożenia z P11 GT

1. 3.0625
2. 1.8261
3. 1.2857
4. 0.975
5. 0.7556
W 3.1538
Gł 4.3750

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 22:03

oooo to P11 GT ma najkrótszą skrzynie, przełorzenia 1-5 takie same jak w Almerze Gti ale przełożenie głowne krótsze no i co ciekawe wsteczny bieg dłuższy :D

Bardzo proszę sprawdź poprawność przełorzenia głowngo - czy nie kopnąłeś się w przepisywaniu :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
romano
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2009-12-09, 21:46
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: romano » 2010-01-07, 08:07

Coobcio pisze:Bardzo proszę sprawdź poprawność przełorzenia głowngo - czy nie kopnąłeś się w przepisywaniu
Wszystko gra, stosunek zębów 70/16.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, przełożenia skrzyni z P10 GT (SR20DE) są takie same jak w zwykłej P11 (SR20De).

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-07, 10:31

o to uaktualnienia trzeba wprowadzić :)
Dziękuje za podzielenie się tą fajną wiedza :)

Osobiście mi by najbardziej pasowała skrzynia z N15 GTi czy P11 GT do tego przełorzenie głowne dać 4,8 lub 5,0 no i wsadzić szperę płytkową... :D
Przy sprintach ruszała by się z II biegu no i nie było by zmułki z III na IV jak się bije, bo na chwilę obecną strasznie to czuć no i widać:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
xtomek
fanatyk nissana
Posty: 1086
Rejestracja: 2009-12-11, 18:52
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: xtomek » 2010-01-07, 18:50

No to zobaczymy jak sobie poradzi skrzynia zSR20 De/P10 z motorkiem VE. Sam jestem ciekaw. :-P Na trójce było w czerwonej 180. Teraz sprzęgło 0-1 spiek. Nie ma przeproś.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-07, 22:46

Pod tą wartość Nm co ma czerwona to sporo za długa skrzynia, moje sunny dużo lżejsze trochę mocniejsze a wyraźnie czuję że na IV już nie podaje...
I i II ok. III mam do 145km/h przy 8000obr.min też w miarę ok ale czwórka do 210 jest zdecydowanie za długa optymalnie by było maks jakies 195-200 przy 8000 myślę że jakieś 0,2 sek na ćwiartkę by mi to dało...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-09-14, 15:15

Hej, mam takie pytanie, czy skrzynia z P11 GT jest w 100% PnP do Sunny N14? I czy półośki podejdą z N14 ?
I jak jest ze skrzyniami do SR20VE/SR20DET (z U13), czy tam podchodzą normalnie te z SR20DE z N14 na przykład i z P11GT (SR20DEH) ?

Awatar użytkownika
pulp
wiem o czym pisze
Posty: 72
Rejestracja: 2010-01-09, 15:11
Lokalizacja: chotomow

Post autor: pulp » 2010-10-31, 18:32

Witam.Mam prozbe do uzytkowników Primery p11 gt...Czy mógłby ktos sprawdzic jaka wypada predkosc na 2ce i 3ce przy odcince??Chodzi mi o rożnice w porównaniu do sunny gti które zdaje sie powinno mniec na 2ce ok 120.Prosiłbym tez o sprawdzenie nr wybitego na oryginalnej skrzyni GT zeby miec pewnosc przy ewentualnym zakupie.Za pomoc byłbym wdzieczny :roll:
mistrzów prostej pozdrawia pierwszy zakręt...

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-10-31, 22:18

2 to około 110 a 3 około 150 km/h przy 7100 obr.min
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2010-11-01, 09:06

mnie właśnie cały czas nurtuje ta skrzynia z p11 GT parę razy jeździłem p11-tką i mi z kolei ta skrzynia wydawała się dłuuuuuuga szczególnie ten drugi bieg... mi sie wydaje że sunnym przy 7500tys nie dobije na II do 110 km/h dlatego ciekawi mnie co za skrzynie ma goago że jest taka mega krótka :->

a jeszcze dodam że u mnie na V można zamknąć licznik i do odcinki jeszcze trochę...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-01-02, 12:00

To ja się podłacze pod temat.

Interesuje mnie szpera do mojej skrzyni lub wymiana całej skrzyni.

Na hamowni na 5 biegu Vmax to 230 km/h. Odcinki nie mogę przesunąc bo juz z Kubą próbowaliśmy i jest lipa. Auto nie pali

Mile widziane linki :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-02, 17:28

bombel generalnie mam pytanie do Ciebie.

Powiedz mi czy ... Ty masz na obecnym setupie zwykłą skrzynkę??

Czy przy instalacji turbo kitu np. krótka skrzynia z P11 GT jest dobrym wyborem.. ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-01-02, 17:33

Powiedz mi czy ... Ty masz na obecnym setupie zwykłą skrzynkę??
Skrzynia standard z P11.144 identyczna jak w 1,8. Jak znajdę przełożenia to wrzucę.

Do turbo im dłuższa skrzynia tym lepiej

Chce szpere bo przy tej mocy tzreba przy przyspieszaniu mocno trzymać kiere

[ Dodano: 2011-01-02, 17:41 ]
Dobra mam. Typ skrzyni: RS5F70A:

1: 3.3333
2. 1.9545
3. 1.2857
4. 0.9268
5. 0.7556

R. 3.2143
M. 4.1765

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-02, 17:47

Rozumiem.. :)

Dzięki za info...

Jednak przy Turbo sofcie do mocy 220KM taka skrzynka z serii GT lub GTi raczej była by na plus.. ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-01-02, 17:50

Ryba pisze: Jednak przy Turbo sofcie do mocy 220KM taka skrzynka z serii GT lub GTi raczej była by na plus.. ??
Długa skrzynia w turbo jest lepsza, bo przy zmianie biegów turbo przestaje dmuchać i trzeba na nowo je napedzać. Krótka skrzynia tylko do N/A

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-02, 19:46

Ryba ale przy kompresorze to, aż tak nie trzeba kombinować ze skrzyniami bo po prostu dajesz kółko które w teorii wyda do bara a mbc masz wyskalowane na 0,5 i nie będzie przestawało dmuchać bo te 0,5 bara pojawi się bardzo wcześnie:)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-02, 20:05

Kompresor, kompresorem... powiem Ci tak.. też się ostro napaliłem na kompresor... ale jest to mało rozwojowe.. wykalkulowałem że przy turbo sofcie koszty w porównaniu do kompresora są o 20% większe mowa o samych częściach.

Żeby było to bezpieczne ( mowa tu o monitorowaniu doładowania itp. ) musisz mieć tak naprawdę wszystko to co w turbo.

Konfrontacja może być ciekawa jednak, dużo użytkowników mając kompresor przerzuca się na turbo...

Wracając do tematu, jeśli ktoś znajdzie linki pomocne do zdobycia szpery do naszych skrzynek
to będziemy wdzięczni... :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-02, 20:09

Ja zamierzam wrzucić kompresor i chyba przy wymianie sprzęgła na spiek wrzucę skrzynię z primery slx z tego co pamiętam chyba jedna z dłuższych wg informacji jakie wyczytałem na forum
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-01-02, 20:11

przy kompresorze który ma całkowicie inny charakter doładowania taka modyfikacja może być nietrafiona...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-01-02, 20:24

Nie sądzę, żeby była nietrafiona ponieważ doładowanie docelowe 0,5 bara będzie już w okolicach 3k rpm, a dzięki lżejszemu zamachowi które już mam silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty co przełoży się na szybkość wzrostu doładowania na niższych obrotach, problemem może być jedynie przygasanie po wysprzęgleniu z wyższych prędkości obrotowych ale z tym też można sobie poradzić ustawiając wolne obroty deczko wyżej, sorki bo delikatny OT wyszedł ale i tak zostaje przy swoim, że dłuższa skrzynka w autach z doładowaniem to ruch w dobrym kierunku:)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-24, 11:13

Takie pytania z głupa. Gdzie jest na skrzyni wybite numer skrzyni jako całego elementu ??
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2011-11-09, 17:28

czyli po przestudiowaniu całego tematu wychodzi na to że seryjne skrzynia od P11 GT pasuje PnP do SR20De , czyli zwykłej p11 tak?:P a SRI miały inne skrzynie niż zwykłe P11 czy takie same?? bo zastanwiam się nad wymienieniem u siebie skrzyni na tą właśnie z P11 GT..

przepraszam za odgrzanie kotleta ale nie chce tworzyc milion nowych tematów :( :evil: :evil: :-( :-(

na 5 , mam równe 3 tys obrotów i 120km/h ale skrzynia wydaje mi się jakoś mega długa.. czy to będzie zmarnowanie pieniędzy?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-09, 18:51

Boro1989 SRi to tylko pakiet stylistyczny. P11 GT ma krótsza skrzynię niz wszystkie pozostałe 2,0

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2011-11-09, 18:58

okej dzięki wielkie za wiadomośc zaczynam szukac powoli takiej skrzynki :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”