Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem (już po ok 4 razach) ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety tan model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci
