[N14] Termostat
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Termostat
Mam problema,
prawdopodobie termostat w moim N14 się "zestarzał" i chyba czas najwyższy wymienić go na "lepszy" model. Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i czy jest opcja że zrobię to sam przed tzw. blokiem czy jednak zostaje mi kanał u mechanika ?
prawdopodobie termostat w moim N14 się "zestarzał" i chyba czas najwyższy wymienić go na "lepszy" model. Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i czy jest opcja że zrobię to sam przed tzw. blokiem czy jednak zostaje mi kanał u mechanika ?
No uwierz mi ze dojscie jest tak ch....e ze jak bedziesz mial nie poobdzierane rece to jestes moim mechanikiem od dzisaBa pisze:Z tego co jest napisane w serwisówce to bez problemu akcja "pod blokiem" jest możliwa.

Bo pompa wody jest obok i zeby odkrecic termostat od tego cale lapy poharatalem
Od mimier: starajcie się nie przeklinać na Forum

Ostatnio zmieniony 2009-12-14, 17:24 przez merid, łącznie zmieniany 1 raz.
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
z jedna sruba jest tylko problem bo jest schowana ale jak masz grzechotke z dobra nasadka i przedluzka to 20 min roboty ... potem tylko troche sylikony przed montazem i skrecasz
zrobisz to pod blokiem bez problemu ... mnie tez czeka zalozenie nowego bo zima jest i caly czas na niedogrzanym silniku jezdze ...tylko jakos czasu nie ma tego zrobic...a nowy termostat to ok 40 zl 


Ok. Wielkie dzięki za pomoc
muszę go chyba wymienić bo trochę dużo zaczął palić i wydaje mi się że może ten termostat po prostu nie wył. ssania...dobrze myślę??
bo świece itd wymienione wiec pozostał termostat


Do Sprzedania:
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
z tego co mi sie wydaje to termostat nie ma nic do ssania. A jezeli masz zly termostat to zobacz jakie masz weze od chlodnicy a powinny byc zimne
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
to u mnie sie chyba calkiem odblokowal bo nawet nie ma ssania takiego jak zawsze czyli kolo 1,4 obrotow:P
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
Czyli po prostu termostat nie wyłącza mi ssania? i przez to mam większe spalanie? bo zauważyłem że nawet jeśli silnik jest już ciepły to tak jakby obroty silnika były podwyższone tak jak na ssaniu...
Do Sprzedania:
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
Prawdopodobnie chodziło o niedogrzany silnik(temperatura pracy nie jest osiągana).W Twoim wypadku może szwankować Elektrozawór przyśpieszonej prędkości biegu jałowego - najlepiej pobierz serwisówkę.wilku900 pisze:To dlaczego przy zwiększonym spalaniu dużo osób mi polecało wymianę termostatu i wiem ze użytkownicy forum NKP wypowiadali się że wymiana termostatu pomogła i spalanie spadło. Widzę że tutaj zdania są podzielone, więc jak to w końcu jest? bo już trochę zgłupiałem
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Prosty wniosek się nasuwa.I jest to logiczne.Niedogrzany silnik po prostu musi mieć bogatrzą mieszankę,ponieważ w chłodnym cylindrze paliwo się skrapla na ściankach i potrzeba go więcej.Układ zasilania paliwem biorąc pod uwagę dane z czujnika temperatury wzbogaca mieszankę paliwowo powietrzną.Ponadto niedogrzany silnik zużywa się bardziej ,ponieważ właśnie to skraplające się paliwo na ściankach cylindrów spłukuje film olejowy ze ścianek ,przez co tłoki latają po rozcieńczonym oleju,który traci właściwości smarne.wilku900 pisze:To dlaczego przy zwiększonym spalaniu dużo osób mi polecało wymianę termostatu i wiem ze użytkownicy forum NKP wypowiadali się że wymiana termostatu pomogła i spalanie spadło. Widzę że tutaj zdania są podzielone, więc jak to w końcu jest? bo już trochę zgłupiałem


a ja mam diesla i sęk w tym ze długo się nagrzewa
nie mam obrotomierza wiec nawet nie wiem jakie mam obroty
Spalanie autka teraz przez ostatni miesiąc wyszło mi na poziomie 8l przy ekonomicznej jeździe
wczesniej było 7 a nawet mniej
czy w Dieslu to normalne ze rozgrzewa sie silnik teraz zimą do optymalnej temp po przejechaniu 3 km ??nie powinien wcześniej
z tego co tu przeczytałem to prawdopodobna przyczyna to termostat który sie zawiesił na otwartym poziomie
Ale pewien nie jestem 







>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Więc może ktoś mi pomoże czy mam wymienić ten termostat czy cos innego moze byc jeszcze winą wiekszego spalania? w lato palił 7,5-8 praktycznie samo miasto a teraz tzn. od ok.wrzesnia zaczal palic ok 12,5-13l (na tych samych odcinkach) silnik nie dusi sie ani nic nic,odpala i chodzi bez problemu, poradzcie cos bo nie wyrobie na benzyne



Jeśli łapie temp. normalnie i trzyma, to przyczyn wysokiego spalania szukaj gdzie indziej - padnięta lambda, zasyfiony filtr powietrza, uszkodzona/brudna przepływka, wyjechane już wtryskiwacze... Tu niestety musisz sam posprawdzać organoleptycznie (pomierzyć, poczyścić itd.) i wtedy wyeliminować element, który odpowiada za to wysokie spalanie...
Fura jest niezła i turla fele 

Wtryskiwacze raczej odpadają bo to gaźnik. A gdzie znajdę przepływke i jak wyregulowac obroty bo tak jakby trochę skakały...filtr powietrza i świece nowe, a może coś z kablami WN? olej+filtr tez wymienione...pomóżcie co jeszcze zrobić
może otworzę osobny temat i tam sie bedziemy wypowiadac na temat mojego problemu?;p

Do Sprzedania:
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
Przepływki w gaźnikowcu nie znajdziesz na pewno.
A o problemach z gaźnikiem jest założony specjalny temat: viewtopic.php?t=657
Tam należy wszelkie problemy opisywać.
A o problemach z gaźnikiem jest założony specjalny temat: viewtopic.php?t=657
Tam należy wszelkie problemy opisywać.
Możliwości jest wiele,przewody WN to jedna z nich,ale spalanie nie powinno podskoczyć o 50%,prędzej bym szukał w układzie zasilania.Możesz mieć zabrudzone dysze od powietrza co skutkuje zbyt bogatą mieszanką,możliwe że pompka przyśpieszająca się przycięła.wilku900 pisze:Więc może ktoś mi pomoże czy mam wymienić ten termostat czy cos innego moze byc jeszcze winą wiekszego spalania? w lato palił 7,5-8 praktycznie samo miasto a teraz tzn. od ok.wrzesnia zaczal palic ok 12,5-13l (na tych samych odcinkach) silnik nie dusi sie ani nic nic,odpala i chodzi bez problemu, poradzcie cos bo nie wyrobie na benzyne![]()
Jak z obrotami - są podwyższone?
obroty właśnie wydaje mi sie ze troche skacza a jak zalacze swiatla i gasze to troche dziwnie sie obroty zachowuja kilka razy jak zalacze i wlacze to spadaja obroty jak sa swiatla wl. a potem znowu odwrotnie ze jak wl. swiatla to obroty sa podwyzszone....tak jakby cos sie blokowalo raz sa normalne a czasami jakos dziwnie skacza...
Do Sprzedania:
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)
Tylna kanapa N14 3D
Zegary N14
Przełączniki do N14 (ogrzewanie tylnej szyby,awaryjne itd)