
[Sunny] bodka Sunny N14 GTi VVL projekt
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Jak zwykle proponuję jakieś komóry, pojechałbyś wreszcie kiedyś. 

Ostatnio zmieniony 2010-08-23, 18:44 przez xtomek, łącznie zmieniany 1 raz.
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Saab czeka jeszcze na małe korekty zapłonu które Coobcio ma miejmy nadzieję w niedalekiej przyszłości mu zafundować i wtedy trzeba będzie na rolki uderzyć żeby mieć jasność, no i trochę się jeszcze poprawi może po tym, na chwile obecną powinna być dwójka z przodu, niska ale chyba powinno być 200 złamane.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
xTomki się próbowały z Bodka Sunnym 
Co do Saaba to bardzo czuła na temperaturę bestia, jak utrzymasz temperaturę w dolocie poniżej 40 stopni to przy pomiarze powinieneś mieć ciut ponad 200KM

Co do Saaba to bardzo czuła na temperaturę bestia, jak utrzymasz temperaturę w dolocie poniżej 40 stopni to przy pomiarze powinieneś mieć ciut ponad 200KM

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Akurat na cyferki jakiegoś strasznego parcia nie mam, jeździ mi się fajnie, na rolki z ciekawości napewno trzeba będzie uderzyć, ale najpierw będziemy musieli się spotkać jak znajdziesz czas i trochę zapłon pod LPG bardziej ustawić.Coobcio pisze:
Co do Saaba to bardzo czuła na temperaturę bestia, jak utrzymasz temperaturę w dolocie poniżej 40 stopni to przy pomiarze powinieneś mieć ciut ponad 200KM
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
Nie latali my ale mały update zrobię 
Pokręciłem wałkami. Tak standardowo dla zabawy, nie na hamowni. Jeszcze nie widziałem tak dokręconych zębatek. Połamałem duży klucz 26... trzeba było grzać i wycinać co się da...
ale sumując mam teraz ponad 18 barów na garach. Już na serii było sporo bo średnio 17 barów.
[ Dodano: 2010-09-07, 22:35 ]
Polatane z gtechem. 2 osoby, dociążony bagar i wilgotna nawierzchnia 14,58s@1,4 i 6,5s do 100km/h.
Trzeba xTomków łapać
[ Dodano: 2010-09-12, 20:55 ]
wóz bez tylnej kanapy i koła zapasowego


Pokręciłem wałkami. Tak standardowo dla zabawy, nie na hamowni. Jeszcze nie widziałem tak dokręconych zębatek. Połamałem duży klucz 26... trzeba było grzać i wycinać co się da...




[ Dodano: 2010-09-07, 22:35 ]
Polatane z gtechem. 2 osoby, dociążony bagar i wilgotna nawierzchnia 14,58s@1,4 i 6,5s do 100km/h.
Trzeba xTomków łapać

[ Dodano: 2010-09-12, 20:55 ]
wóz bez tylnej kanapy i koła zapasowego

BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Myślę, że ruda nie powiedziała jeszcze ostatniego słowabombel pisze:xtomek no to spadłeś na 4 pozycje najszybszych Primer/sunnych

P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Właśnie, pomiary pomiarami...
W weekend kiedy będą zawody wyjeżdżam. Ale jak Tomki pojadą a później złapiemy się na streecie to będzie jakieś rozeznanie.
[ Dodano: 2010-09-13, 22:54 ]
prtp'06, dopisz się do tematu 1/4 to uaktualnię
W weekend kiedy będą zawody wyjeżdżam. Ale jak Tomki pojadą a później złapiemy się na streecie to będzie jakieś rozeznanie.
[ Dodano: 2010-09-13, 22:54 ]
prtp'06, dopisz się do tematu 1/4 to uaktualnię
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Panowie i Panie powoli myślę o sprzedaży auta. Z rzeczy które zostały przy nim do zrobienia to delikatna kosmetyka nadwozia. Kilka zaprawek i zabezpieczenie podwozia sprawi, że auto pojeździ jeszcze dobre kilka latek. Zrobię to przed zimą. Na temacie się znam bo robiliśmy spody w nie jednej terenówce.
Rozmawiam tylko z poważnymi ludźmi i nie dyskutuję o cenie na forum
Rozmawiam tylko z poważnymi ludźmi i nie dyskutuję o cenie na forum

BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Spoko, luz jak się znajdzie konkretna osoba to aż takiego żalu nie będzie. Projektów w głowie jest kilka ale głównym powodem są raczej finanse...
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Sentra z DETem była by świetna ale jak bym w coś szedł to pewnie w rwd a jak mnie powali do końca to spróbuję czegoś w teren. Powód decyzji jest niestety inny ale z czasem coś się wymyśli 

BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Zależy komu i do czego słoneczko ma służyć. Na zmarnowanie projektu szkoda by było,
jak nie wiem co.
p.s.
Po wczorajszej bieganinie na C chyba odpuścisz Sunniakowi.... zapierdala, a nie jeździ

p.s.
Po wczorajszej bieganinie na C chyba odpuścisz Sunniakowi.... zapierdala, a nie jeździ

P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
Czas odświeżyć kotleta bo ogarniania auta ciąg dalszy.
Chwilę po tym jak napisałem, że liczę się ze sprzedażą Sunny zrobił psikusa i wywalił uszczelkę pod łbem. Buzowało trochę do zbiorniczka więc temat był prawie jasny. Podejrzana sprawa.. Mimo wszystko nie odpuściłem mu i spota z xTomkami zaliczył
Po spocie dałem mu odpocząć i wziąłem się za konserwację podłogi. Metoda: oczyszczanie z rdzy (dziur nie było ale gdzieniegdzie nalot rudej już był), spryskanie wszystkiego RC900, podkład, baran/guma, wax w progi. Kilka fotek:
nad osłonami wydechu oryginalnie jest tylko lakier, kilka wykwitów było więc pojechałem co całości
miejsce gdzie zawsze jest korozja.. na szczęście niewiele i bez dziur
ranty progów to też słaby punkt, zdarte i pojechane po całości
tych elementów w schrupiałych Sunnych zazwyczaj nie ma. Tu na szczęście miały się nieźle.
podłoga bagażnika wyglądała ok
prawie ogarnięta podłoga
Tylne nadkola były w naprawdę dobrym stanie. Zero dziur, brak głębokiej rdzy. Szczotka, Dinitrol, podkład i guma z pistoletu. Niestety przyszła mi guma szara więc przypruszyłem jeszcze białym barankiem bitumicznym.
Temat którym działałem. Parę stówek poszło ale w dobrą stronę!
Ogólnie tragedii nie było, można powiedzieć, że jak na Sunny to było zdrowo. Któryś z poprzednich właścicieli zajął się zabezpieczeniem podwozia ponad fabrykę i pewnie stąd brak większej rdzy. Robota zajęła mi 4 dni (preparaty muszą schnąć co najmniej dobę przed nałożeniem kolejnego).
Następnym etapem było ogarnięcie uszczelki. Pierwszy pomiar kompresji nowego silnika zrobiłem po przestawieniu wałków. Wyszło bardzo dużo i uszczelka elringa mogła klęknąć. Poszukiwanie nowej uszczelki zakończyło się na Gimnazjalnej. Dorobiłem uszczelkę odprężającą trójwarstwową. Do kompletu doszły nowe śruby. Elringi... mam nadzieję, że ich nie pożałuję.
oczyszczony błok
głowica w trakcie czyszczenia. prosta, wżerów nie znalazłem, długo nie jeździła więc nie zdejmowałem z niej mięsa.
nówka sztuka, ponoć ma wydać
Uszczela jest konkretnie grubsza. Różnica po dociśnięciu powinna być w okolicach 0,7mm. Z tego co wymierzyłem super niedokładną suwmiarką to z łba zostało ściągnięte ok. 0,5mm. Dodając tłoki doprężające powinno wyjść coś w okolicach seryjnego SR20VE. Pomiar kompresji zaraz po złożeniu silnika wydał średnio minus 2-2,5bara przyrostu
Jak się wszystko zapieczenie i docisnę łeb, powinno być w okolicach 16-17barów na garach. Na plus jest to, że całkowicie znikło spalanie stukowe. Zapłon mam dowalony, na ecumasterze wyzerowane i zero stuku. Spadku mocy raczej nie zauważyłem ale i nie pałowałem jeszcze maszyny.
Na chwilę obecną tyle
Chwilę po tym jak napisałem, że liczę się ze sprzedażą Sunny zrobił psikusa i wywalił uszczelkę pod łbem. Buzowało trochę do zbiorniczka więc temat był prawie jasny. Podejrzana sprawa.. Mimo wszystko nie odpuściłem mu i spota z xTomkami zaliczył

Po spocie dałem mu odpocząć i wziąłem się za konserwację podłogi. Metoda: oczyszczanie z rdzy (dziur nie było ale gdzieniegdzie nalot rudej już był), spryskanie wszystkiego RC900, podkład, baran/guma, wax w progi. Kilka fotek:

nad osłonami wydechu oryginalnie jest tylko lakier, kilka wykwitów było więc pojechałem co całości

miejsce gdzie zawsze jest korozja.. na szczęście niewiele i bez dziur


ranty progów to też słaby punkt, zdarte i pojechane po całości

tych elementów w schrupiałych Sunnych zazwyczaj nie ma. Tu na szczęście miały się nieźle.

podłoga bagażnika wyglądała ok

prawie ogarnięta podłoga




Tylne nadkola były w naprawdę dobrym stanie. Zero dziur, brak głębokiej rdzy. Szczotka, Dinitrol, podkład i guma z pistoletu. Niestety przyszła mi guma szara więc przypruszyłem jeszcze białym barankiem bitumicznym.

Temat którym działałem. Parę stówek poszło ale w dobrą stronę!
Ogólnie tragedii nie było, można powiedzieć, że jak na Sunny to było zdrowo. Któryś z poprzednich właścicieli zajął się zabezpieczeniem podwozia ponad fabrykę i pewnie stąd brak większej rdzy. Robota zajęła mi 4 dni (preparaty muszą schnąć co najmniej dobę przed nałożeniem kolejnego).
Następnym etapem było ogarnięcie uszczelki. Pierwszy pomiar kompresji nowego silnika zrobiłem po przestawieniu wałków. Wyszło bardzo dużo i uszczelka elringa mogła klęknąć. Poszukiwanie nowej uszczelki zakończyło się na Gimnazjalnej. Dorobiłem uszczelkę odprężającą trójwarstwową. Do kompletu doszły nowe śruby. Elringi... mam nadzieję, że ich nie pożałuję.

oczyszczony błok

głowica w trakcie czyszczenia. prosta, wżerów nie znalazłem, długo nie jeździła więc nie zdejmowałem z niej mięsa.

nówka sztuka, ponoć ma wydać

Uszczela jest konkretnie grubsza. Różnica po dociśnięciu powinna być w okolicach 0,7mm. Z tego co wymierzyłem super niedokładną suwmiarką to z łba zostało ściągnięte ok. 0,5mm. Dodając tłoki doprężające powinno wyjść coś w okolicach seryjnego SR20VE. Pomiar kompresji zaraz po złożeniu silnika wydał średnio minus 2-2,5bara przyrostu

Na chwilę obecną tyle

Ostatnio zmieniony 2010-11-01, 22:56 przez bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!