Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] guma stabilizatora - mocowanie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
kolobambolo
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-18, 07:28
Lokalizacja: Łódź

[P10/WP10] guma stabilizatora - mocowanie

Post autor: kolobambolo » 2010-08-02, 11:23

siema . czy wiecei moze jak wymienic gume stabilizatora ? czy trzeba ja przeciagnac przez caly stabilizator ? czy moze rozciac ? prosze o porade

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-08-02, 21:35

Ja rozcinałem gumy .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
kolobambolo
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-18, 07:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kolobambolo » 2010-08-03, 11:23

ale rozcinales od strony tego brzuszka czy od drugiej ? i to poniej wchodzi pod ta metalowa opaske ?

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-08-03, 20:16

Rozcinasz na płaskiej części.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 17:13

Witam

Panowie, czy padnięta guma stabilizatora może skrzypieć jak stary, zużyty tapczan? :-)
Anomalia występuję przy jeździe na wprost, sporadycznie w zakrętach, czy to nierówna nawierzchnia, czy droga płaska jak stół, nie ma znaczenia, skrzypi jak cholera :-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-28, 17:24

scandalieross, raczej górny wahacz tak skrzypi :)

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 17:41

Nawet wtedy kiedy jadę po idealnie płaskiej nawierzchni?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-28, 17:51

Scandalieross, tak
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 17:56

no to rewelka, w lutym 2014 wymieniałem kpl po obydwu stronach ... LEMFÖRDERA-teoretycznie :-).

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-28, 18:03

Scandalieross - przesmaruj i powinno się uspokoić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 18:05

bez demontażu nie da rady?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-28, 18:08

Ta podejrzewam, że śruba mocująca wahacz nie została przesmarowana przed założeniem. Mocowanie do kolumny resorującej bez problemu sam zrobisz - dwie 17 i jazda. Gorzej z nocowaniem do budy - trzeba odkręcić mocowanie wahacza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

scandalieross
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-12-18, 09:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: scandalieross » 2014-08-28, 18:21

dzięki kolego za rady, będę się tego stosował, poinformuję o wynikach :-)
Proszę mnie jeszcze trochę nakierować, odkręcenie wahacza nie wpłynie na geometrię?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-28, 18:45

Scandalieross, jedni uważają, że tak inni, że nie :] Jednoznacznej odpowiedzi nie ma.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-08-29, 07:22

A czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak wymienić górny wahacz tzn co odkręcić co nasmarować czy skręcać na podniesionym czy opuszczonym kole?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-08-29, 07:59

Odkręcasz śrubę kluczem 17 dwa potrzebne od węższej części wahacza górnego , potem 4 śruby od mocowania wahacza do budy. Wyjmujesz wahacz z mocowaniem i odkręcasz śrubę po szerszej stronie wahacza . Skręcanie odwrotnie a sam wahacz dokręca się różnie zależy od rodzaju wahacza , jak na tulejach gumowych czy poli do skręcasz na opuszczonym aucie ale wygodniej jest coś podstawić pod dolny wahacz i opuścić samochód .A typu na tulejach ślizgowych lub łożyskach możesz dokręcić od razu na maxa .Przed skręceniem proponuje nasmarować dobrze te dwie śruby które przechodzą przez wahacz bo lubią się po zimie zapiec i potem ciężko wybić szczególnie ta od strony budy .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-29, 08:10

Mocowania nie trzeba wykrecac
Tylko dwie sruby z nakretkami przy wahaczu
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-08-29, 08:25

W p11 nie wyjmiesz tej dłuższej śruby bez wykręcenia mocowania wahacza . A mocowanie ma dwie otwory o różnej średnicy i śruby nie można przełożyć na drugą stronę żeby wychodziła w stronę sprężyny .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-08-29, 08:31

Dzieki za rady.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-29, 08:38

W P10 pamiętam obyło się bez odkrecania mocowania
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-29, 09:11

vixo, prościej jest odkręcić całe mocowanie od karoserii, bo z tego co pamiętam, jak za pierwszym razem wymieniałem, to śruby się nie dało wyjąć normalnie. Geometria się nie rozjedzie, nie martw sięscandalieross.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-29, 09:16

O ile sruba w tej karesorii nie zostanie...
Dodatkowa robota tylko :P
Do wymiany może i lepiej by było wykręcić to mocowanie. Ale zeby przesmarowac to szkoda zachodu
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-08-29, 09:35

Eee, nchyba nie zostanie, szczególnie, że pół roku temu było to odkręcane. Owszem, dla samego przesmarowania można spróbować tak ja napisał vixo

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-08-31, 21:37

No i po wymianie ale mam pytanie z prawej strony śruba mocująca wahacz w szerszej części wchodzi nie od amortyzatora tylko od drugiej strony Obrazek a po lewej u mnie wchodzi od strony amortyzatora Obrazek a chyba powinno być tak samo jak jak po prawej czyli od amortyzatora powinna być nakrętka. Mógłby ktoś sprawdzić i mi potwierdzić? Bo po wymianie lewa strona piszczy, skrzeczy czy jak tam zwał a otwory w mocowaniu wahacza do budy powinny być różnej średnicy bo śruba jest zwężona od strony gwintu a u mnie otwory w lewym mocowaniu były takie same więc na śrubie po jednej stronie jest luz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-08-31, 22:41

Wiem że wychodziły mocowania wahacza do budy że otwory miały taka samą średnice ,może ktoś wcześniej wymienił mocowanie . Ja mam druga p11 i w obu tylko nakrętka od strony amorka.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-08-31, 22:51

Dzięki, takim razie będę szukał lewego mocowania z dwoma różnymi średnicami otworów.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”