Czytałem instrukcje z "Sam naprawiam" ale mam kilka znaków zapytania.
Zaznaczyłem je w tekscie. Jakby ktos powiedział czy to robił, i czy są z tym jakies problemy? Trzeba sie jakoś szczególnie przygotowac? Czy rzeczywsicie trzeba wymienić cylinderki, nawet jesli wyglądaja ok?
**********************************************
Uwaga. Zaleca się wymianę cylinderków w hamulcach
bębnowych obu kół tylnych i jednocześnie
także wymianę w nich szczęk hamulcowych.
• Podnieść tył samochodu i zdjąć koła tylne.
• Sprawdzić, czy dźwignia ręczna hamulca awaryjnego
jest całkowicie zwolniona.
• Wprowadzić wkrętak do otworu w tarczy nośnej
hamulca i wyłączyć mechanizm samoczynnej
regulacji luzu szczęk obracając radełkowane
pokrętło tego mechanizmu.
• Wkręcić dwie śruby (M8x1,25) w gwintowane
otwory bębna do oporu. Wkręcając je dalej
kluczem na przemian (rys. 10.6), równomiernie,
ściągnąć bęben hamulca z piasty koła.
• Wykręcić gwintowy korek z piasty koła tylnego,
wyjąć zawleczkę i odkręcić nakrętkę piasty
koła.
• Zjąć piastę koła tylnego.
• Zdjąć sprężynę (17, patrz rys. 10.5) mechanizmu
samoczynnej regulacji luzu szczęk.
• Zdjąć górną (12) i dolną (13) sprężynę powrotną
szczęk.
• Wymontować elementy prowadników (14 do
16) obu szczęk.
• Odłączyć koniec linki hamulca awaryjnego
(18) i wyjąć szczękę współbieżną (9), a następnie
szczękę przeciwbieżną (10).
• Wyjąć mechanizm (11 i 17) samoczynnej
regulacji luzu szczęk.
• Na wystające z cylinderka hydraulicznego
końce tłoczków założyć sprężystą zapinkę uniemożliwiającą
ich wysunięcie.
Co to za zapinka?
• Zmierzyć zużycie oraz bicie powierzchni ciernej
bębna. Jeśli któryś z parametrów wykracza
poza zakres dopuszczalny, należy wymienić bęben
hamulca.
• Odłączyć przewód hydrauliczny od cylinderka
hamulcowego; podstawić naczynie na wypływający
płyn hamulcowy. Zaślepić odpowiednimi
korkami odsłonięte otwory, aby uniknąć ich zanieczyszczenia.
Czy cały płyn wycieknie? czy konieczna jest jego wymiana?
• Odkręcić dwie śruby mocujące cylinderek
hamulca i odłączyć go od tarczy nośnej hamulca.
• Starannie oczyścić wszystkie wymontowane
części i ocenić ich dalszą przydatność.
• Zamontować cylinderek i szczęki hamulcowe
wykonując czynności w kolejności odwrotnej do
podanej poprzednio.
• Odpowietrzyć hydrauliczny układ uruchamiania
hamulców (patrz odpowiedni opis w p.
10.2.4) i wyregulować hamulec awaryjny za
pomocą nakrętki regulacyjnej (5, patrz rys.
10.16) według wytycznych podanych w podrozdziale
10.1
*****************************************************
Opisane jest to bardzo szczegółowo, ale cieszyłbym sie jakby ktos kto to robił sie wypowiedział, bo nigdzie nie znalazłem tematu o tym, co jest trochę dziwne

Albo ja szukać nie potrafię

Thanks from the mountain
