model: Almera GTi
rok produkcji: 1998
przebieg: w chwili obecnej jakieś 204 000 km.
totalna seria
Szczerze przyznam, że ten samochód to takie moje małe wyzwanie, ponieważ zanim ją przygarnąłęm była bardzo zaniedbana. Zamysł mój był taki, by przywrócić to auto do stanu przynajmniej dobrego (jak na moje oko).
A oto to co od początku zostało zrobione w celu przywrócenia czarnuli zdrowia i dawnych właściwości.
- wymiana sprzęgła ( z przygodami) - miejsce starego zajął nowy LUK
- Oponki letnie Toyo Proxes T1R 195/50/r15
- wywaliłem obniżające H&R a wstawiłem seryjne sprzężyny od GTi
- wyleciały stare hydrauliczne amorki. Na przód weszły KYB Excel-G, na tył Magnum technology.
- weszły nowe tarcze + klocki (TRW + TRW - przód) (Kashiyama + Akebono - tył)

- przy 2 wymianie wlany świeży Liqui Moly MOS2 technology, filtr knecht

- wkładka filtra powietrza K&N

- wymienione wszystkie poduszki silnika
- nowe tuleje oraz poduszki na wahaczach
oraz wiele innych dupereli jak np termostat i tego o czym zapomniałem.
Z modyfikacji zarówno mechanicznych jak i optycznych:
- przyspieszony zapłon
- białe kierunki

Zeskanuję wynik z hamowni na zlocie w Karpicku to wrzucę. Wypluło niecałe 147 kuni i bardzo seryjne 176 Nm właśnie na przyspieszonym. Obecnie autko przeszło dość spore poprawki blacharskie. Przygotowane do zimowania i wiosennych dalszych prac nad wyglądem karoserii.
Plany? wizualnie:
- jakieś niezbyt wybujałe body. Zakupiłem już tylni zderzak z dokładką z wersji UK

- wejdą dokładki progów oraz inna przednia dokładka.
- nowy lakier na dużej części auta, reszta do polerowania
- większa felga (16 albo 17)
- fotele obite alcantarą
- polerka dekla zaworów
mechanicznie:
- hamulce - przednie TRW zastąpię czymś ambitnijszym. Wejdą EBC
- Wydech. Tu się waham. Zestaw w Bombla P11.144 jest ciekawy więc myślę nad czymś podobnym.
- CAI
- sprzęgło Exedy albo Aisin ( jak już upadnie obecne)
- mod rozrządu
- nowe świece, przewody, kopułka, palec [świece i przewody już weszły]
- byłbym zapomniał w wolnej chwili głowa pójdzie pod szlif, jednostka dostanie też nowe uszczelniacze zaworowe i zobaczy się w jakim stanie będą pierścienie. Przy okazji będzie szansa na ogarnięcie pokrywy zaworów.
Jak coś sobie przypomnę oczywiście dopiszę.
Zimą w planach kilka małych prac takich jak montaż białych kierunków [zrobione] modyfikacja grilla, montaż tylnych nadkoli [zrobione]. Wszystko jeżeli czas pozwoli. Wszelkie sugestie oraz pomoc mile widziane szczególnie w kwestii wydechu i modyfikacji mechanicznych. Ma być to ładnie wyglądająco-brzmiący dupowóz zatem nie planuję większego włażenia pod maskę. Mam nadzieję, że wystarczy mi zarówno $ jak i motywacji.
Poniżej kilka fotek murzyneczki:







Wkrótce więcej fotek oraz relacje z prac nad autem. Pozdrawiam