Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 GT spadek mocy, świece w oleju

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

RobsonXY
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-24, 12:21
Lokalizacja: Pruszków

[P11/WP11] P11 GT spadek mocy, świece w oleju

Post autor: RobsonXY » 2010-05-24, 12:36

Witam starą gwardię. 5 lat temu trochę tu pisałem ... , ale niestety szlak trafił mój stary login ... .
Przechodząc do sprawy.
Mój stary dobry i wysłużony P11 GT'97 od jakiegoś roku z kawałkiem strasznie mnie martwi.
Do przykrych objawów można zaliczyć:
- olej zalewający pierwszą świecę (stojąc przodem do auta pierwsza od lewej)
- pochłania zastraszające ilości oleju (do 1l na 1000 km)
- masakryczny spadek mocy w gorące dni (po włączeniu klimy prawie staje w miejscu) zimą jeździ w miarę nieźle
- na zimnym silniku dziura w okolicach 3500 - 4000 po przegazowaniu zanika

Z tego co na forum się doczytałem to:
- olej na świecy - do wymiany uszczelki

Pierwsze problemy z mocą pojawiły się po dolaniu przez mechanika oleju.
- nie wiem może nalał za dużo, lub zmieszał z innym

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-05-24, 13:17

Sprawdź poziom oleju w silniku, zrób pomiar ciśnienia kompresji + próba olejowa i wszystko będzie jasne.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

ziomek
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-09, 22:48
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: ziomek » 2010-06-17, 16:05

Ja miałem olej w pierwszej świecy od prawej strony. Mechanik urwał mi śrubę od pokrywy zaworów i wkleił ją na silikon, druga też już była lekko naderwana, bo po lekkim dokręceniu ją urwałem. Po wkręceniu nowych śrub OK.
Tyle mogę pomóc.

RobsonXY
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-24, 12:21
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: RobsonXY » 2010-06-21, 08:29

Dzięki za porady ... .

Poczyniłem następne kroki niestety z miernymi efektami.

1. pomiar ciśnienia sprężania (podobno mniej więcej po tyle samo w każdym około 11)
2. Wymiana łożyska w sprężarce klimatyzacji

Pojawiła się problem temperatury. Przy włączonej klimie wskazówka wędruję prawie pod czerwoną kreskę. Początkowo zauważyłem, ze jest problem z jednym z wentylatorów. Po włączeniu klimy włączał się tylko jeden. Ponoć naprawione, ale dzisiaj rano powróciły objawy.

Wysoka temperatura i znaczący spadek mocy po włączeniu klimy na rozgrzanym silniki (po przejechaniu 15 km)

jakieś sugestie ....

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-21, 14:21

Klima bardzo obciąża silnik w P11.
Układ chłodzenia dobrze odpowietrzony ?
Może radiatory w chłodnicach są zasyfione .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

RobsonXY
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-24, 12:21
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: RobsonXY » 2010-06-22, 07:39

Jak odpowietrzyć układ chłodniczy i 'odsyfić' radiatory ?'

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-06-28, 06:56

Kup sobie płyn bo mycia chłodnic. Pryskasz płuczesz i masz problem z głowy. Ja osobiście przy każdym myciu samochodu karcherem delikatnie chłodnicę szoruje co by mi robaki i reszta nie zabiła kanalików.

Sprawdź ten drugi wentylator czy sie załącza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”