[N15] Przegrzanie

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

[N15] Przegrzanie

Post autor: clooks » 2010-06-11, 01:15

Jak w temacie. W zwiazku z afrykanska pogoda zauwazylem skoki temperatury. Dzis musialem sie opanowac z jazda, bo prawie czerwone pole mnie przywitalo.
Jezdze bardzo agresywnie, co samo w sobie powoduje wzrost temp. Do tego jak wlacze klime to juz jest tragedia.

Wyciete obydwa katy ! Odciety egr, recyrkulatory bla bla.

1. Jak moge 'ulepszyc' uklad chlodzenia ? Prosze o porade
2. Mam zalany uklad najtanszym plynem orlenowskim. Czy warto go spuscic i kupic cos zacniejszego ? Jesli tak to co ? (w granicach rozsadku)

dziekuje pozdrawiam

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-06-11, 06:39

Mam podobny problem. Jednakże u mnie wygląda to tak, że temperatura rośnie dopiero jak auto dostaje buta albo klima chodzi w warunkach miejskich. Przy płynnej jeździe w trasie z włączoną klimą oraz w mieście bez klimy nie ma problemów. Wymieniłem już termostat i pompę wody. Jest lepiej bo zanim wymieniłem pompę wody grzał się z włączoną klimą w płynnej jeździe (ok 90 km/h) Może jeszcze przepatrzę chłodnicę. Jeżeli to nic nie da to moich pomysłów koniec.
Koledze radziłbym zacząć od rzeczy najprostszych i najtańszych. płyn - termostat. Włącz klimę na postoju i zobacz czy od razu wiatrak Ci się załącza.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-11, 06:47

clooks płyn nie ma wpływu o ile wymieniany jest co 2 lata. Ja tez bym zaczal od chłodnicy i termostatu.

P.S. Masz dwa wiatraki??

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-06-11, 07:55

a plynu ci nie ubywa ?? sprawdz tez olej ...ja to jak mi temperatura zaczyna skakac to zaczynam sie bac o jedno ...pare razy to przerabialem ...nie bede krakal ...ale sprawdz termostat na poczatek ...potem zabawa z chlodnica ... ewentualnie plukanie ukladu i wymiana pompy wody ...jak to nie pomoze zacznij szukac objawów ********* tego nie napisze :P

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-11, 10:38

Jakbym nie sprawdzil czy dzialaja wiatraki to bym tu w ogole nie pisal ;]
tak, mam 2 wiatraki oczywiscie.

Plyn jest paro miesieczny.

Jak wyplukac uklad? Czym?

Plynu nie ubywa nawet o ml ;]

Wlasnie moge sprzedac zapasowa pompe wody, zrobic to ? Czy wymieniac?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-06-11, 10:40

gdzies na forum czytalem o plukaniu calej isntalacji ...nie chce pisac bo nie pamietam co i jak ale wiem ze ktos cos robil poszukaj a znajdziesz

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-06-11, 11:01

clooks tak jak pisał bombel, termostat najpierw a potem reszta.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-11, 11:16

Co znaczy termostat? Co mam z nim zrobic ? :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-11, 11:28

najpierw go wymontuj, jak będzie poprawa załóż nowy
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2010-06-11, 18:55

W mieście, w korkach jeżeli używa się klimatyzacji to może się zdarzyć, że motor zacznie się grzać, ponieważ chłodnica nie jest w stanie oddać tyle ciepła i schłodzić się, tak jak podczas ciągłej jazdy w trasie. Należy wówczas wyłączyć klimatyzację - jest to zawarte w instrukcji obsługi.
Jeżeli takie są objawy to nie ma się czym przejmować, tylko wyłączać klimatyzację, żeby motoru nie przegrzać, jeżeli się stoi w korku.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-11, 19:45

Gdzie sie znajduje termostat ? :)

Nie przypominam sobie aby na statym piecu i z katami egr itd mial takie skoki temperatury.

Dodam tylko tyle, ze nowy piec przed przekladka stal ze 3 miesiace w garazu.

Czy warto wyczyscic instalacje ? Specyfik juz mam, tylko teraz kwestia za i przeciw :)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-06-12, 11:19

Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy,przykręcany bodajże na trzy M6 do podstawy.Propozycja jest tak : spuść płyn,następnie odepnij węże od chłodnicy i przy pomocy węża ogrodowego wypłucz chłodnicę z osadów .Płucz tak długo aż poleci czysta woda.Następnie zdemontuj termostat i wykonaj podobną operację z płukaniem bloku i układu ogrzewania,podłączając wąż w miejsce termostatu,musisz mieć otwarte ogrzewanie żeby wypłukać nagrzewnicę i cały obieg.Po wypłynięciu resztek wody zapnij węże,skręć termostat ,zalej układ płynem i doprowadź do temperatury gdy termostat się otworzy pilnując cały czas poziomu płynu w zbiorniczku (ubywa podczas stygnięcia).Po kilku cyklach grzania i stygnięcia silnika układ powinien się odpowietrzyć,ale pilnuj płynu w zbiorniczku ;-)
ObrazekObrazek

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-12, 12:05

na razie zrobilem plukanie flushem. Zagrzalem uklad do wlaczenia wentylatorow, spuscilem calosc plynu. Zmieszalem flush z woda i zalalem uklad. Przejechalem 15 km, spuscilem syf ktory powstal. Zalalem uklad ok 15 l wody, az leciala klarowna. Dodam ze nie podlaczalem weza(ogrodowego) nigdzie, po prostu odmontowalem dolny waz od chlodnicy przy zlaczu z blokiem, i zatykalem albo chlodnice albo blok aby przeplukac. Tak samo robiac wydmuchalem resztki wody z ukladu, zmontowalem calosc.
Stary plyn przefiltrowalem przez szmatke i zalalem.

Upal juz nie jest tak okrutny, wiec nie dowiem sie czy moja praca miala sens.

PS: Czy to co wykonalem zostalo zrobione dobrze ?

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-06-12, 13:00

to co wykonałeś, to dobrze, ale jak już robisz to wymień ten cholerny termostat, koszt około 30PLN i 10min roboty a przynajmniej spokój duszy na przyszłość.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-12, 17:11

Chyba sie nie rozumiemy. Mam na strychu cos, co zawsze wydawalo mi sie termostatem do n15, mianowicie:

Obrazek

a wg tego co napisal alfabox powinno sie to znajdowac na froncie bloku silnika, cyt: "Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy"

czyli tutaj:

Obrazek

a znajduje sie tutaj tj przy przepustnicy:

Obrazek

Tak wiec gdzie jest racja ? Allegro tez mowi, ze to co pokazalem jest to termostat.
Gdzie jest racja ? :)[/list]

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-06-12, 17:39

tak wygląda termostat:
Obrazek

[ Dodano: 2010-06-12, 18:42 ]
manuala sciągnij i wymień.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-06-12, 21:34

clooks pisze: wg tego co napisal alfabox powinno sie to znajdowac na froncie bloku silnika, cyt: "Termostat znajduje się na drugim końcu węża górnego chłodnicy"

czyli tutaj:


Tak wiec gdzie jest racja ? Allegro tez mowi, ze to co pokazalem jest to termostat.
Gdzie jest racja ? :)[/list]

Sorki moja wina :| ,rzeczywiście w N15 znajduje się on (na to wyglada) z tyłu
ObrazekObrazek

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-06-12, 23:27

Jastrzab, jesli łaska to podrzuc tego manuala, albowiem nie moge znalezc.

Wiec termostat jest z tylu rozumiem razem z cala ta obudowa ktora pokazalem na zdjeciu ? Czy taki uzywany jak posiadam jest sens montowac?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-06-13, 09:20

clooks pisze:Jastrzab, jesli łaska to podrzuc tego manuala, albowiem nie moge znalezc.

Wiec termostat jest z tylu rozumiem razem z cala ta obudowa ktora pokazalem na zdjeciu ? Czy taki uzywany jak posiadam jest sens montowac?
Jeśli masz dostęp do termometru laboratoryjnego ,który ma zakres do około 100° ,to możesz go sprawdzić.Wrzucasz go do wody ,gotujesz wodę i przy około 83-85°powinien się otworzyć.
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”