Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P11.144 QG18DE, P0300, skacze obrotomierz, auto zamula,

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

mocarz
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-04, 14:30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

P11.144 QG18DE, P0300, skacze obrotomierz, auto zamula,

Post autor: mocarz » 2010-06-04, 14:33

Witam serdecznie,
Jako że jestem nowy na forum, na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów

AUTO: Primera p11.144 końcówka 2001r. QG18DE

Mój problem polega na tym, że od kilku miesiecy wyskakuje błąd P0300 którego sprawcy nie mogę namierzyć. Ostatnio zaczął mi skakać obrotomierz: po odpaleniu auta skacze od 700 do 1000 naprzemian, po nagrzaniu auta obroty na jałowym stoją jak powinny, jednakże przy przygazowaniu do 2,5 skacza co 500RPM, 3,5 skaczą, 4 tys stoją jak powinny, 4,5 skaczą. Skoki co 500RPM-sam obrotomierz skacze a silnik pracuje normalnie. na chłopski rozum obrotomierz bierze sygnał z jakiegoś czujnika który nie działa prawidłowo i może byc także przyczyną błędu wypadania zapłonów P0300. Średnio co dobę zapala się check.
Ponadto auto łapie "zawieszki" i potrafi losowo przymulić na jakiś czas przy zakresie 2-3,5 tys RPM. Występują też lekkie szarpnięcia w tym zakresie obrotów (podobnie jak by się kończyło paliwo). Powyżej 4 tyś RPM auto ciągnie dobrze, jak przed usterką.

Sprawdzone:
- fajko-świece,
- podciśnienia
- wymienione świece na nowe NGK dedykowane do tego auta,
- nowy filtr paliwa
- nowy filtr powietrza
- czyszczony przepływomierz izopropanolem (do czyszczenia elementów elektronicznych), wg. LIVE SENSOR DATA i serwisówki nissana pomiary zasysanego powietrza w normie

Nie sprawdzone:
- Pompa paliwa
- regulator ciśnienia wtrysku


Prosze o kolegów forumowiczów.


Pozdrawiam.
mocarz
mocarz

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-06-07, 16:35

mocarz, twój check wywala ci błąd P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" - to wiesz.
Czyszczenie przepływki ci niewiele pomoże. Usuń usterkę, którą pokazuję Check.
Najlepiej podmień przepływkę na nową sprawną i wtedy zobaczysz. Przy okazji wyczyść przepustnicę i silnik krokowy i udaj się na kompa, żeby skasować wszystkie błędy i ustawić bieg jałowy.
Sprawdź czujniki położenia wału i wałka rozrządu, czy słychać łańcuch przy odpalaniu auta?
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-06-08, 22:19

mocarz, wystarczy że na czujniku położenia wału zaplątał się nie wiadomo skąd jakiś opiłek i on moze dawać wypadania lub dublowania zapłonów.Ponadto sprawdź styki czujnika,mogą robić zmyłkę jeśli są zaśniedziałe lub poluzowane.Jeśli masz nie pewny styk kostki czujnika położenia wału to będzie podawał sporadycznie po kilka impulsów na cykl,co powoduje skoki obrotomierza, tylko pierwsza iskra odpali mieszankę w danym cylindrze a reszty nie odczujesz w pracy silnika.Błąd P0300 pokazuje wypadanie zapłonów ,ale może jednocześnie wskazywać na ich dublowanie ponieważ wynika to z nieregularnych międzyczasów pomiędzy zapłonami,tak samo jak przy wypadaniu jak i dublowaniu się impulsów zapłonowych.
ObrazekObrazek

mocarz
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-04, 14:30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: mocarz » 2010-06-18, 00:39

Kolego alfabox, bardzo ciekawa teoria, dzieki za odp. Jutro to sprawdzę i napiszę jak to wygląda. Muszę pożyczyć oscyloskop i to zbadac.

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-06-21, 18:30

naukę biegu jałowego znajdziesz w serwisówce

ec_qg16&18 strona 34 : Without CONSULT-II
. coś Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”