-serwisant: miejscowa stacja obsługi BOSCH Serwice (za płotem-bez kosztów na dojazd)
-urządzenia: kombajn Bosch ACS 500, ozonator powietrza Delphi
-zakres prac: recykling czynnika(wyssanie,zważenie,podciśnieniowa próba szczelności,czyszczenie,odwodnienie,regeneracja czynnika,napełnienie układu-(czynnik+olej+odczynnik UV)kontrola szczelności,wymiana filtra kabinowego,ozonowanie układu, sprawdzenie działania zaworu rozprężnego i drożności przewodu spustowego - nie wiem jak się dokładnie nazywa - taki wężyk, którym odpływa kondensująca się wilgoć pod auto )
-czas:ok 1 godz. z czego 1/2godz. ozonowanie
koszty: filtr marki Bosch (zamiennik pasujący także do Micry,Modusa, Clio III-wybrałem zwykły,węglowy jest droższy i sugerują go alergikom) 40 zł,czynności obsługowe+materiały(uzupełnienie czynnika- brakowało ok. 30% objętości,olej,odczynnik UV) robocizna 150 zł
RAZEM: 190 zł
teraz sięgam do faktury sprzed dwóch lat (ASO Nissan Lublin) i czytam: filtr kabinowy - 86,53 zł(też zwykły),odgrzybiacz 53,07zł (pojemnik w sprayu, którym popsikano w kratki), materiały pomocnicze 30zł???? (nie wiem - może papier ręcznikowy, kawa panów mechaników), klimatyzacja - sprawdzenie,napełnienie(mieli podobne automatyczne urządzenie, które samo wykonało cały proces)220 zł
RAZEM 386,63 zł
non comments





I uwaga na koniec: dyskutowaliśmy w Boschu na temat filtra osuszającego.ASO sugeruje wymianę osuszacza co 2 lata. Serwisman z Boscha po obejrzeniu go stwierdził,że 1/wymiana co 2 lata to naciąganie klienta; 2/bezwzględna wymiana osuszacza jest konieczna w razie całkowitego rozszczelnienia układu (awaria,wyciek czynnika, kolizja,mechaniczne uszkodzenie podzespołów,długo nie używana i niesprawna klima); 3/w Note jest na tyle duży,że bezproblemowo powinien zbierać wilgoć z układu przez ok 4-5 lat-przy czym na jego żywot ma istotny wpływ regularna obsługa(szczególnie regeneracja czynnika, podczas której jest on miedzy innymi odwadniany czyli pozbawiany wilgoci jaka się w nim może gromadzić) Później można zaczynać myśleć o jego wymianie.Tu zła wiadomość.Oryginał kosztuje w ASO fortunę(nie znam ceny)Trzeba szukać zamiennika (Clio III.Modus, Micra, jedna z Daci Logan)Tą operację odłożyłem do przyszłego roku