Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[A33] Wibracje i spadek mocy

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-04, 15:59

Będziesz jutro na zlocie? Może porównamy kulturę pracy, silnik ten sam.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2010-03-06, 00:47

Tomek pisze:Witam,
właśnie odebrałem auto od mechanika i ten stwierdził, że od jazdy na gazie "rozprogramował" sie komputer. Stąd te wibracje, nierówna praca, wypadanie zapłonu. Ponoć sprawdził całą elektronikę i jest ok...
wtedy ECU benzyny wszedłby w ryb awaryjny, albo by się check zapalił.
Tomek pisze: Kuracją dla Maximy ma być przejechanie około 1000km na benzynie... Czy ktoś miał takie problemy z "rozprogramowaniem" komputera i sposobem jego naprawy poprzez jazdę na benzynie?
mapy gazu i benzyny po 20 km się ustawia. nie rozumiem po co 1000km...

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-03-06, 08:24

Lombardo88 dobrze zauważyłeś, o ile dobrze zapamiętałem to w serwisówce jest, że auto ma chodzić 15 minut aby wszystko mu się "poukładało" a nie 1000km.

Żeby miało miejsce takie coś jak Ci powiedział mechanik to musiałoby się coś radykalnie zmienić dla benzyny, np więcej powietrza dostaje lub filtr ostro się zabrudził i dostaje mniej, lub coś innego (świece?). Wtedy ustawiona mapa LPG może okazać się "niedopracowaną" i on chce wyeliminować w ten sposób ten wariant, ale 1000km to zdecydowanie za dużo.

Zmieniłeś w końcu te świece? czy nadal na starych jeździsz? Jest to bardzo prawdopodobne, że to świece.
Daj znać co tam z tym problemem.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-03-08, 11:53

Swiece wymieniłem juz miesiąc temu na platynowe NGK

[ Dodano: 2010-03-14, 22:05 ]
Witam ponownie,
podczas ostatniej wycieczki na południe postanowiłem posprawdzać jeszcze raz wszystkie cewki. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów zamieniałem po kolei każdą cewkę na nową. Przednie poszły szybko, bo i dostęp do nich jest w porządku. Na kolejnym postoju wyciągnąłem pierwszą tylną cewkę i eureka :mrgreen: , drgania zniknęły, bryczka dostała szwunku, przyspiesza, nie krztusi się, po prostu Maxima! W końcu po kilku tygodniach zaczęła się normalna jazda.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi.

pozdrawiam

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-27, 12:15

Witam
Mam ten sam problem jak kolega Tomek. Sprawdziłem na razie 5, bo do 6 mam ciężkie dojście. Jak się nagrzeje i trochę kilometrów przelecę to ok. Ale po jakimś postoju znowu spadają obroty i trzęsie silnikiem. I teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem. Zamieniam po kolei cewkę na dobrą i od razu powinno być lepiej czy po jakimś czasie? Bo jak nie to pewnie ta 6 padła i tam jest ciężkie dojście i rozbieranie dolotu, przepustnicy, kolektora...

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-04-27, 12:25

Cześć,
Ja testowałem cewki w trasie. Po zamianie cewki przejeżdżałem około 20 km z różnymi prędkościami na różnych biegach. Wyszło w "praniu", która jest padnięta

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-27, 12:27

Tak tylko u mnie jak nieraz trochę polatam o trzyma ładnie obroty i nie wariuje. A po świecach było widać która może padła czy nie zwróciłeś uwagi? Jak nie to zrobię tak jak Ty, sprawdzony sposób.

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-04-27, 12:52

Po świecach nie było nic wdać. Wszystkie jednakowo popielate.
Mam nawet ponumerowane świece, z którego cylindra świeca pochodzi - taki jestem:)) Myślałem, że przy wymianie będzie widać, która niedomaga:)
spróbuj sprawdzić jeszcze tą szóstą sztukę

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-27, 13:20

Też ponumerowałem :-P jedna jest lekko wilgotna jakby paliwo bo po 2 dniach wyparowało i została sucha. W porównaniu do Twoich to moje były jak nówki z fabryki lekko ciemne. To jak mi czas pozwoli to dzis zrobię testy :lol:

Tomek
wiem o czym pisze
Posty: 88
Rejestracja: 2009-12-30, 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tomek » 2010-04-27, 14:17

Powodzenia!

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-04-28, 10:34

:-( Nie pomogło. Wieczorem biorę się za tą 6 pod dolotem.

[ Dodano: 2010-06-10, 14:38 ]
Dalej nic. Latam tak sobie, a było wczoraj autko u mechaniora na kosmetyce i stwierdził, że może lambda ta pierwsza regulacyjna. Ktoś zna może zakres pracy takiej sondy w VQ40DE :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”