[P/WP11.144] Wymiana żarników WP11.144
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Wymiana żarników WP11.144
A więc tak.Dziś rano wyjeżdżam sobie z domu, wysiadam żeby zamknąć bramę patrzę, a tu prawe światło świeci mi na różowo.Czyli kończy się żarnik.Z jednej strony jestem zadowolony (czekałem na jakiś powód żeby zmienić żarniki na inną barwę) a z drugiej wku@#%$ny (bo akurat teraz mam inne wydatki).Poszperałem trochę i znalazłem takie żarniki:
http://allegro.pl/philips-d2s-xenon-zar ... 08095.html
http://allegro.pl/zarnik-palnik-d2s-do- ... 55338.html
I mam takie pytania:
-przerabiał już ktoś samodzielną wymianę żarników czy raczej samemu nie bawić się pod wysokim napięciem ;P
-rozumiem, że te pierwsze to oryginalne Philipsy ale czy są ona 10x lepsze od tych 10x tańszych?Trochę żal prawie 300zł wywalić jak można 30zł
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
ANDREW
http://allegro.pl/philips-d2s-xenon-zar ... 08095.html
http://allegro.pl/zarnik-palnik-d2s-do- ... 55338.html
I mam takie pytania:
-przerabiał już ktoś samodzielną wymianę żarników czy raczej samemu nie bawić się pod wysokim napięciem ;P
-rozumiem, że te pierwsze to oryginalne Philipsy ale czy są ona 10x lepsze od tych 10x tańszych?Trochę żal prawie 300zł wywalić jak można 30zł
Będę wdzięczny za porady.
Pozdrawiam
ANDREW
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Hehe.Puntem jeździłem.Nie chciało mi się rozkręcać auta
Tutorial super.Poczekam jeszcze na opinie na temat jakie żarniki wybrać i będzie się wymieniać.
Tutorial super.Poczekam jeszcze na opinie na temat jakie żarniki wybrać i będzie się wymieniać.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Ja wymieniałem sam, robota nietrudna, ale miałem problem z tymi wąsami trzymającymi żarnik, żeby je dobrze zapiąć - ze względu na umiejscowienie robi się to prawie na ślepo, na wyczucie. Tylko wtedy nie miałem jeszcze serwisówki, z której Piotrek wrzucił screen.
Co do sklepu z allegro, to mi go polecali, że żarniki można u nich kupować, sprzedawca pewny. Tylko 2 uwagi: są dwa rodzaje tych tańszych palników Philips, jeden świeci wyraźnie żółciej od drugiego, więc posprawdzaj co zamawiasz, żebyś się potem nie wkurzał. Osram jest w tej samej cenie więc ja bym brał właśnie Osram na Twoim miejscu. Ano, są jeszcze jakieś droższe Philipsy, świecące tak bardziej na niebiesko, tylko ponad 200/szt kosztują. Czyli w sumie są 3 rodzaje Philips: żółte, białe, niebieskie.
No i jeszcze mała podpowiedź: jak chcesz trochę taniej, to można kupić palniki General Electric, kołp 100-110/szt, ja takie mam, dostałem od kumpla, który kupił, założył i nie był zadowolony, bo chciał niebieskie. Także wyrwałem nowe za pół ceny i bardzo sobie chwalę, niby nie ma niebieskiej poświaty, ale światło jest bieluteńkie, dużo lepsze niż w starych Osramach.
Ten sam kumpel kupił chińskie niby niebieskie D2S i ostatnio mi mówił, że żałuje, że mi tamte GE sprzedał, bo chinole po 2 mies. świecą we wszystkich kolorach tęczy, łącznie z zielonym, fioletowym, pomarańczowym i niebieskim;D Teraz chłopak czai się na te droższe, niebieskie Philipsy.
Co do sklepu z allegro, to mi go polecali, że żarniki można u nich kupować, sprzedawca pewny. Tylko 2 uwagi: są dwa rodzaje tych tańszych palników Philips, jeden świeci wyraźnie żółciej od drugiego, więc posprawdzaj co zamawiasz, żebyś się potem nie wkurzał. Osram jest w tej samej cenie więc ja bym brał właśnie Osram na Twoim miejscu. Ano, są jeszcze jakieś droższe Philipsy, świecące tak bardziej na niebiesko, tylko ponad 200/szt kosztują. Czyli w sumie są 3 rodzaje Philips: żółte, białe, niebieskie.
No i jeszcze mała podpowiedź: jak chcesz trochę taniej, to można kupić palniki General Electric, kołp 100-110/szt, ja takie mam, dostałem od kumpla, który kupił, założył i nie był zadowolony, bo chciał niebieskie. Także wyrwałem nowe za pół ceny i bardzo sobie chwalę, niby nie ma niebieskiej poświaty, ale światło jest bieluteńkie, dużo lepsze niż w starych Osramach.
Ten sam kumpel kupił chińskie niby niebieskie D2S i ostatnio mi mówił, że żałuje, że mi tamte GE sprzedał, bo chinole po 2 mies. świecą we wszystkich kolorach tęczy, łącznie z zielonym, fioletowym, pomarańczowym i niebieskim;D Teraz chłopak czai się na te droższe, niebieskie Philipsy.
pozdr. Kamil
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://allegro.pl/palnik-zarnik-bi-xeno ... 22896.html
U mnie na miejscu, z roczną gwarancją więc jak coś się skopie to się odda.Bo nie będę ukrywał, że wywalić 300zł za parę żarników to jednak sporo.Tym bardziej, że są inne wydatki.
http://allegro.pl/palnik-zarnik-bi-xeno ... 22896.html
U mnie na miejscu, z roczną gwarancją więc jak coś się skopie to się odda.Bo nie będę ukrywał, że wywalić 300zł za parę żarników to jednak sporo.Tym bardziej, że są inne wydatki.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Ja zmieniałem u siebie na HID 4300K i świecą super. Nie kupuj 6000k bo barwa będzie zbyt niebieska i moim zdaniem słabiej świecą niż 4300k. Jak popatrzysz przy 4300k na reflektor to kolor będzie jasny niebieski ale światło krystalicznie białe. Tylko, że za sztukę zapłaciłem około 100zł. Praktycznie wszystkie żarniki za 30-40 zł to chińskie podróbki i będą działać ale bez szału, choć w moim przypadku 1 żarnik nie działał nawet 24h po wymianie bo okazał się podróbką. Niestety dałem się nabrać ale wywalczyłem wymianę na dobry. Zwróć uwagę na niby te same żarniki HID. Na tych za 20-40zł nawet nie ma nadruku na szyjce żarnika więc z HID to one mają tylko opakowanie. Choćby przykład:
oryginał
http://allegro.pl/dwupak-d2s-4300k-hid- ... 74336.html
lewizna
http://allegro.pl/zarowki-d2s-35w-4300k ... 74779.html
http://allegro.pl/zarnik-hid-xenon-d2s- ... 91866.html
[ Dodano: 2011-09-02, 22:22 ]
A Philips i Osram to nr.1 jeżeli chodzi i podróbki. Więc jeżeli nie chcesz wydać min. 150zł za sztukę to lepiej sobie darować.
[ Dodano: 2011-09-02, 22:30 ]
Zapomniałem dodać jeszcze na temat gwarancji. Żarnika pod żadnym pozorem nie wolno dotykać palcami. Najmniejsza ilość tłuszczu ze skóry ludzkiej potrafi go uszkodzić więc samodzielna wymiana może być podstawą do nieuznania reklamacji przez sprzedającego. I niestety często z tego korzystają. Większość od razu w trakcie sprzedaży próbuje wmówić, że na żarniki gwarancji wcale nie ma i nie dają.
oryginał
http://allegro.pl/dwupak-d2s-4300k-hid- ... 74336.html
lewizna
http://allegro.pl/zarowki-d2s-35w-4300k ... 74779.html
http://allegro.pl/zarnik-hid-xenon-d2s- ... 91866.html
[ Dodano: 2011-09-02, 22:22 ]
A Philips i Osram to nr.1 jeżeli chodzi i podróbki. Więc jeżeli nie chcesz wydać min. 150zł za sztukę to lepiej sobie darować.
[ Dodano: 2011-09-02, 22:30 ]
Zapomniałem dodać jeszcze na temat gwarancji. Żarnika pod żadnym pozorem nie wolno dotykać palcami. Najmniejsza ilość tłuszczu ze skóry ludzkiej potrafi go uszkodzić więc samodzielna wymiana może być podstawą do nieuznania reklamacji przez sprzedającego. I niestety często z tego korzystają. Większość od razu w trakcie sprzedaży próbuje wmówić, że na żarniki gwarancji wcale nie ma i nie dają.
Te pierwsze jak na oryginał maja dobrą cenę.Najpierw może zobaczę na próbę te chinole za 15zł sztuka
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa.Czy to na pewno żarnik czy nie np. przetwornica. Rano zauważyłem, że palnik świeci na różowo.Wczoraj świecił normalnie.A przed chwilą wróciłem z pracy i coś mi słabo światła świeciły.W domu wysiadam a tam już tylko jeden działa.Zgasiłem światła zapalam i w prawej lampie żarnik zaczął mrygać jak stroboskop i gasł.Dosyć szybko padł.Słyszałem kiedyś, że od momentu zmiany barwy światła taki żarnik jeszcze dosyć długo może podziałać.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa.Czy to na pewno żarnik czy nie np. przetwornica. Rano zauważyłem, że palnik świeci na różowo.Wczoraj świecił normalnie.A przed chwilą wróciłem z pracy i coś mi słabo światła świeciły.W domu wysiadam a tam już tylko jeden działa.Zgasiłem światła zapalam i w prawej lampie żarnik zaczął mrygać jak stroboskop i gasł.Dosyć szybko padł.Słyszałem kiedyś, że od momentu zmiany barwy światła taki żarnik jeszcze dosyć długo może podziałać.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Te pierwsze to oryginalne zamienniki czyli rzeczywiście dobrej jakości w stosunku do ceny. Co do różowego światła to u mnie było tak samo. Po wymianie żarników na nowe światło jest białe a żarnik ma kolor jasny niebieski. Co do mrugania to może żarnik się wypiął i czasem nie łączy. Zgodnie z sugestią kolegi zamień stronami i zobacz co się dzieje.
Kilka dni temu zamontowałem nowe żarniki.Całe 58zł komplet Tyle, że zamiast 4300k zapodałem 6000k. I mam idealnie białe światło.Na poprzednich podchodziło bardziej pod żółte.
Jest tylko jeden problem.Rano jak jadę do pracy i jest jeszcze ciemno to przez około 5-7km świecą spoko.Ale później światło jest słabe i zasięg drastycznie spada.Czym to może być spowodowane???Zgłupiałem już z tymi światłami
Jest tylko jeden problem.Rano jak jadę do pracy i jest jeszcze ciemno to przez około 5-7km świecą spoko.Ale później światło jest słabe i zasięg drastycznie spada.Czym to może być spowodowane???Zgłupiałem już z tymi światłami
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Próbowałeś włączyć światła i poobserwować je tak z 5min bez jazdy? Bo to może być w ogóle nie związane z jazdą, po prostu żarniki chwilę się rozświetlają i mogą w ciągu tych pierwszych kilku minut zmienić barwę świecenia... U mnie po włączeniu są lekko bardziej niebieskie, potem jakby bieleją, ale to przez max 1min i już się nic nie zmienia potem.
pozdr. Kamil
Tzn . np. wczoraj jak leciałem z Kutna na Łódź było ok.Wjechałem( po 40min od wyjazdu) na autostradę i nagle świecą zaraz przed auto.Włączyłem długie, wyłączyłem po jakimś czasie i świecą ok.Zjechałem z autostrady i znowu dupa.Już sam nie wiem co to może być.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Problem mam nadzieję udało się rozwiązać.Zrobiłem kalibrację ksenonów i od tamtej pory odpukać wszystko jest ok.Światła wcześniej i tak nie były super ale już się nie opuszczają.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Zauważyłem, że to nie chodzi o wypalenie się żarnika.Dzisiaj rano odpaliłem auto, zapaliłem światła i podjechałem pod sklep jakieś 500m dalej.Siedzę w zapalonym aucie na światłach a na słupie przede mną widzę jak skokowo światła w dół zjeżdżają(takie skoki jak po zapaleniu świateł przy poziomowaniu) Z tego co wiem nie powinno się tak dziać podczas jazdy.Ma ktoś jakieś pomysły co może być walnięte?
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Zrób autodiagnostyke systemu poziomowania.ANDREW pisze:Zauważyłem, że to nie chodzi o wypalenie się żarnika.Dzisiaj rano odpaliłem auto, zapaliłem światła i podjechałem pod sklep jakieś 500m dalej.Siedzę w zapalonym aucie na światłach a na słupie przede mną widzę jak skokowo światła w dół zjeżdżają(takie skoki jak po zapaleniu świateł przy poziomowaniu) Z tego co wiem nie powinno się tak dziać podczas jazdy.Ma ktoś jakieś pomysły co może być walnięte?
Potrzebna będzie CI żarówka 1.2W i kawałeczki cienkiego kabla.
Moduł od sterowania poziomem xenonów masz po prawej stronie nóg pasażera.
A reszta co i jak tu:
http://www.wrzuc.to/yR6CslR9.wt
A masz może polską wersję tego pliku?
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Nie ma po polsku.
Ale tam masz większość na obrazkach i nie trzeba się zagłębiać - proste wszystko.
Pod złącze podłączasz żarówkę zgodnie z rysunkiem na 5 stronie. Złącze oczywiście jest cały czas podłączone pod box.
Teraz przekręcasz kluczyk i patrzysz jak miga.
Porównujesz sobie z tymi wykresami ze strony 6 i wszystko wiesz.
Ale tam masz większość na obrazkach i nie trzeba się zagłębiać - proste wszystko.
Pod złącze podłączasz żarówkę zgodnie z rysunkiem na 5 stronie. Złącze oczywiście jest cały czas podłączone pod box.
Teraz przekręcasz kluczyk i patrzysz jak miga.
Porównujesz sobie z tymi wykresami ze strony 6 i wszystko wiesz.
Ok.Jak znajdę chwilę czasu muszę to zrobić.Dziwi mnie trochę tylko to, że problemy zaczęły się po wymianie żarników.Ale zobaczymy co diagnostyka wykaże.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Jeszcze nie robiłem tej diagnostyki bo światła jak na razie się uspokoiły.Świecą normalnie.Ciekawe jak długo tak pozostanie
Spróbuj zrobić kalibrację.Może w Twoim przypadku to pomoże.
Spróbuj zrobić kalibrację.Może w Twoim przypadku to pomoże.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mam nadzieję, że dobrze pamiętam:
-auto musi mieć pusty bagażnik
-przekręcasz kluczyk żeby wszystkie kontrolki się zapaliły(ale nie siedź w aucie)
-zapalasz i gasisz światła 3 razy (zapalasz/gasisz/zapalasz/gasisz/zapalasz)
-po trzecim zapaleniu widzisz jak soczewki wędrują do góry a później się poziomują
Jeśli coś pokręciłem to niech ktoś mnie poprawi.
-auto musi mieć pusty bagażnik
-przekręcasz kluczyk żeby wszystkie kontrolki się zapaliły(ale nie siedź w aucie)
-zapalasz i gasisz światła 3 razy (zapalasz/gasisz/zapalasz/gasisz/zapalasz)
-po trzecim zapaleniu widzisz jak soczewki wędrują do góry a później się poziomują
Jeśli coś pokręciłem to niech ktoś mnie poprawi.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Właśnie tego nie byłem pewny.3 czy 5
No ale teraz to już wszystko jasne.
Ja jak nie pamiętałem ile razy to zapalałem i gasiłem do momentu aż soczewki nie zaczęły iść do góry.
No ale teraz to już wszystko jasne.
Ja jak nie pamiętałem ile razy to zapalałem i gasiłem do momentu aż soczewki nie zaczęły iść do góry.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Ja też własnie chciałem u siebie sprawdzić z ciekawości czy to działa, ale jakaś klapa z tego wyszła może nie jestem przyzwyczajony do ksenonu w soczewce. Ogólnie czytałem, że primery, tak samo jak i almery nie powalają ksenonem, jak to bywa w innych markach, ale jak dla mnie to i tak jest zajebiście
Hmm mi ksenony zaczely świecić w glebe po zdjęciu klem akumulatora, ale po paru dniach sie unormowało. Teraz od czasu do czasu dobrze świecą, a czasami w glebe...
może po prostu kalibracja jest potrzebna po każdym ściągnięciu klem ?
To rozumiem, że zapalam gasze światła jak najszybciej, żeby zmieścić się w 7 sekundach ?
U mnie jak włącze ksenon a potem odpalam auto, to zawsze sobie poziomuje. Zawsze idzie soczewka do góry i potem sie ustala na pewien poziom..
Trzeba gasić na postojówke czy całkowicie - nie wiem czy jest jakaś różnica
Pozdro
może po prostu kalibracja jest potrzebna po każdym ściągnięciu klem ?
To rozumiem, że zapalam gasze światła jak najszybciej, żeby zmieścić się w 7 sekundach ?
U mnie jak włącze ksenon a potem odpalam auto, to zawsze sobie poziomuje. Zawsze idzie soczewka do góry i potem sie ustala na pewien poziom..
Trzeba gasić na postojówke czy całkowicie - nie wiem czy jest jakaś różnica
Pozdro