Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem P12 2.0 z 2003 roku i borykam się w kółko z jednym problemem, a mianowicie: przygasanie lub gaśnięcie w zależności jaki ma humor. Ale od początku, problem pojawia się wyłącznie na rozgrzanym silniku, na postoju gaśnie po osiągnięciu temperatury (nawet nie włączają się wentylatory), w czasie jazdy przygasa lub gaśnie całkowicie po wciśnięciu sprzęgła lub zmianie na luz (nie ma problemu jeśli to jest tylko 'szybka' zmiana biegu lub delikatne zwolnienie i redukcja. Dodatkowo jeśli to ma znaczenie zmieniły się kolory na radiu.
Na chwilę obecną wymienione zostały: pierścienie i uszczelniacze, uszczelka pod głowicą (pochłaniała olej), wyczyszczona przepustnica, wymienione świece oraz płyny, nowy rozrząd, czujnik temperatury cieczy oraz przepływomierz, z czym po wymianie czujnika temp. pojawił się 'w końcu' jakiś błąd a mianowicie P0118.(dodatkowa informacja po odpaleniu z rozpiętym czujnikiem temp. silnik pracuje i wgl nie gaśnie, lecz pracują non stop wentylatory). Obroty na jałowym oscylują w granicach 630-650, a położenie przepustnicy 0,4
Zaczyna brakować mi pomysłów co może powodować takie problemy, czy walczył już ktoś z tym? Jakieś sugestie?
P12 wariacje z obrotami, brak pomysłów
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Re: P12 wariacje z obrotami, brak pomysłów
Witam. 1- sprawdź ciśnienie sprężania. 2- sprawdź luz zaworowy. 3- wszystkie podciśnienia, uszczelki kolektora, przepustnicy żeby nie łapał lewego powietrza, wąż idący od pokrywy zaworów. 4- robiona była adaptacja przepustnicy? Jeśli nie to zrób. Posprawdzaj wszystko a jak nie pomoże to można spróbować podmienić przepustnice. Pozdrawiam
Re: P12 wariacje z obrotami, brak pomysłów
Winna była przepustnica. Klapka w pozycji zamkniętej miała duże prześwity
Jakby się ktoś zmagał z podobnymi problemami, to gdzieś wyszukałem, że pierwsze modele przepustnic HITACHI SERA576-01 były bardzo awaryjne i zostały zastąpione innym modelem
Jakby się ktoś zmagał z podobnymi problemami, to gdzieś wyszukałem, że pierwsze modele przepustnic HITACHI SERA576-01 były bardzo awaryjne i zostały zastąpione innym modelem