Witam wszystkich jestem po wymianie beleczki i celem pomocy opiszę całą zabawę:
1. belka kupiona przez neta do wymiany należy przygotować:
- almera 2 ze zgniłą belka dolną
- nowa belka ( zamienniki bardzo słabo zabezpieczony antykorozyjnie, zabezpieczyć jak kto może i potrafi )
- Wiertarka
- wiertła tytan 6 + 8 ( nity ósemki )
- młotek 2kg
- młotek gumowy
- przecinak
- szlifierka kątowa
- 20 śrub 6mm dł min 20mm
- 40 podkładek 20 nakrętek
- 2 śruby 12x1,25 dł. min 30mm ( ciężko dostać, nie próbować wkręcać 12 metrycznej ) MOCOWANIE ŁOŻA PODUSZKI SKRZYNI
- 3 śruby 10x1,25 dł. min 20mm LEWE BOCZNE MOCOWANIE BELKI
- zestaw narzędzi: klucze, śrubokręty
- drut do odwieszenia chłodnic
- rękawice wskazane
- min 6 godzin roboty
- min 6 browarów
- dobrze by było mieć kanał... bez da rade ale będzie wiec ej zabawy
NO TO DO ROBOTY
1. ściągamy zderzak, krzyżak pierwsza śruba we wnęce koła od osłoną, druga od dołu pod osłoną, trzecia pod kierunkiem przednim. Analogicznie z
drugiej strony, Otwieramy maskę 5 klipsów plastikowych. Od dołu zderzak ma dwie łapy marne szanse że się czegoś trzymają bo mocowane są do zgniłej belki ale jakby co to 2 klipsy plastikowe. Uwaga na zatrzaski w błotnikach po jednym z każdej stronie na wysokości bocznych kierunków nie pourywać.
ZDERZAK UWOLNIONY DO ZDJĘCIA.
2. Oryginalnie belka trzyma się na 3 śrubach od strony kierowcy, 2 śruby od dołu ( łoże skrzyni )ok 12 zgrzewów z każdej strony, dodatkowo jest zawinięta i zgrzana od góry do podłużnic ( i już wiesz po co gumówka
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
)
3. Na belce leżą: duża chłodnica bezpośrednio na 2 gumowych poduszkach, mała chłodnica klimy na 2 stojakach przykręconych do belki, wiązka elektryczna, nie zgubić i nie wyrzucić gumowych poduszek i podpór należy je wykorzystać w nowej belce.
4. Zaczynamy przewiercać wszystkie zgrzewy, ja nawiercałem 6 a potem na gotowe 8. Po nawierceniu wszystkich zgrzewów należy podwiesić chłodnice do ramy od góry, metoda dowolna ważne żeby nie spadły na ziemię ja użyłem drutu. Teraz najprzyjemniejsze młotek przecinak i napierdalanka
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Na bokach odbijamy lub tniemy jak komu wygodnie ogólnie łatwo odchodzi górę należy odciąć.
5. Nową belkę zaczynamy montować od strony kierowcy 3 oryginalnymi śrubami. Następnie dowiercamy na wymiar otwory w nowej belce na wzór otworów po przewierconych zgrzewach, sugeruję połowę opuścić nie ma sensu przykręcać więcej niż 8 śrubami. Po przyłapaniu jednej strony należy dopasować chłodnice, następnie przykręcamy dół 2 śruby 12x1,25 a na samym końcu nawiercamy prawą stronę i przykręcamy na gotowe.
Zderzak zakładamy w odwrotnej kolejności do ściągania. Wszystkie plastikowe klipsy były w stanie lekko mówiąc marnym zarówno pod maska jak i od dołu przy osłonach wszystko skręciłem śrubami 6mm. Zauważyłem super sztywność zderzaka.
6. PROBLEMY:
- po odcięciu lub odbiciu przecinakiem góry oryginalnych belek zostaną zadziory lub inne g..na ja w tym miejscu odgiąłem nowa belkę i tak nie ma tam możliwości podejścia więc odgiąłem to i przykręciłem nowa belkę tylko w osi
- namęczyłem się najbardziej przy montowaniu chłodnic do nowej belki... przydało by się 8 rąk
Mi zeszło 6 godzin, ale warto... cena za wymianę u magików min 500zł + belka
Jestem średnio uzdolniony ale dałem rade... powodzenia.