[ Terrano II] Brak mocy, gaśnie

Moderatorzy: bonzo, azorek

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

[ Terrano II] Brak mocy, gaśnie

Post autor: fire109 » 2017-08-19, 16:29

Witam wszystkich, mam na imie Jonatan i jestem szczeęśliwym pisiadaczem nissana Terrano ll. Silnik 2.7TDi 125km.
Mój problem jest następujący. Silnik po odpaleniu pracuje normalnie jednak po wkręceniu na wyższe obroty i gwaltownym puszczeniu gazu silnik gaśnie. Jeżeli kontriluje sie obnizanie obrotow silnik nie zgasnie jednak po jakimś czsie praktycznie przestaje reagowac na pedał gazu i ciezko ruszyc z miejsca jest taki slaby. Jezeli wylacze zaplon i odpale silnik od razu, wszystko jest dobrze jednak tylko przez chwile.
Wymienilem przeplywomierz, pompa i wtryski byly sprawdzane turbina regenerowana brak nieszczelnosci w dolocie. Po podlaczeniu komputer pokazuje ze potencjometr od gazu zmienia wartosci od 0 do 100%.
Sa dwa bledy ktore po skasowaniu od razu sie pojawiaja i pali sie check.

P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel
P02B2 cylinder 7. Korekta dawki paliwa przy maksymalnej wartosci granicznej.

Juz nie wiem co jeszcze moge sprawdzic...

Awatar użytkownika
mały v8
doświadczony forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2017-08-20, 09:03

Na moje oko "pedał gazu" do wymiany. Chociaż objawy pokrywają się też z uszkodzeniem przepływomierza, ale jak mówisz że wymieniony na 100% sprawny, to skup się na potencjometrze od gazu.
Obrazek Obrazek

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Post autor: fire109 » 2017-08-20, 13:42

Myślicie, że potencjometr gazu od silnika 3.0 będzie pasował?

Awatar użytkownika
mały v8
doświadczony forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2017-08-20, 18:39

Tego akurat nie wiem. Ale wymontuj pedał on jest naprawialny. Przeważnie siada taki mikro swich krańcowy za 2 złote, który sygnalizuje że pedał zaczyna być naciskany. Trudno mi to opisać ale jak wyjmiesz na stół to zobaczysz o co chodzi.
Obrazek Obrazek

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Post autor: fire109 » 2017-08-20, 20:15

Pedał dzisiaj demontowałem i dostałem się do potencjometru jednak nie mam pojęcia co tam można wymienić... Zauważyłem że on też musi być odpowiednio ustawiony. Jest na fasolkach i można go regulować przekręcając go. Delikatnie go przekręciłem sygnalizując minimalne wciśnięcie pedału gazu i zamontowałem. Po tym zabiegu silnik osiągnął wolne przy około 1000obr/min. Zrobiłem jazdę próbną i ani razu w ciągu 15 minut silnik nie zgasł, a osiągał obroty wolne około 800/min i trochę "świrował" bo czasami zwiększał ponad 1000/min. Jednak nadal łapał momenty że nie reagował na wciśnięcie gazu. Pomagało bardzo szybkie wyłączenie i włączenie zapłonu bez gaszenia silnika. Momentalnie odzyskiwał "świeżość" i można było normalnie jechać.
Możesz dokładniej opisać jak wygląda ten mikro swich?

Myślicie że ten rodzaj pedału gazu posiada ten microswich czy tylko starsze modele(w 2.7TDi występuje ten rodzaj)?


http://allegro.pl/nissan-terrano-potenc ... 73862.html
-------------------------------------

Pedał gazu dziś wymieniłem. Pasuje od modelu z silnikiem diesla 3.0, takie same numery BOSCH-owskie na pedale oraz zgadzają się numery na potencjometrze.

Teraz wyniki tej zmiany.
Wynik jest taki, że nic się nie zmieniło. Pedał gazu przed wymianą musiał więc być sprawny.

Z braku pomysłów odłączyłem przepływomierz który również został wymieniony na sprawny. Jak się okazuje samochodem można jeździć ponieważ nie ma momentów że przestaje reagować na wciskanie gazu jednak stracił sporo mocy... (w programie pokazuje obciążenie silnika ok. 45%, a ze sprawna przepływką ok. 30%). Jednak problem z gaśnięciem po wkręceniu na obroty i puszczeniu gazu nie zniknął.

Co więc może być przyczyną tego że samochód przestaje reagować na gaz po jakimś czasie gdy zostanie podłączony przepływomierz i gaśnie w każdym przypadku?

Ja osobiście zacząłem podejrzewać rozstrojenie mapy paliwowej ponieważ samochód przez długi okres jeździł z uszkodzonym przepływomierzem. I dodatkowo ten błąd.. "korekta dawki paliwa"

Druga kwestia, błąd:
P02E4 Blokada w pozycji otwartej sterowania przeplywem powietrza w ukladzie dolotowym silnika diesel

Udało mi się ten błąd usunąć, a raczej jego przyczynę.
Błąd ten jest generowany przez zaślepienie EGR-u. W silniku 2.7TDi zawór EGR jest sterowany na podciśnienie bez czujników, jednak zaślepienie go powoduje zwiększony przepływ powietrza z filtra, który wyłapuje przepływomierz. Klapa sterująca przy kolektorze ssącym zamyka się gdy puszczamy pedał gazu i jednocześnie otwiera się zawór EGR ciągnąc sporo powietrza z wydechu, omijając przepływomierz. Jeżeli zaślepimy EGR więcej powietrza leci przez przepływkę dlatego komputer wywala błąd że ta klapa jest otwarta choć tak na prawdę się zamyka.

Takie moje dzisiejsze spostrzeżenie dla kolegów.

EGR-u nie podłączałem do wydechu a przyspawałem rurkę wychodzącą obok filtra paliwa i na nią nałożyłem filterek. Błąd zniknął a EGR ciągnie czyste powietrze ;-)

Co myślicie o takim rozwiązaniu z EGR? Macie jakiś inny pomysł na pozostałe problemy?[/b]

wojtus
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2017-08-22, 19:17

Krancówka pedału, jeśli zintegrowany z potencjometrem to całość do wymiany - plastikowy pedał. Można zamontować stary, tam krancówki są luzem. Do sprawdzenia kabel do ECU z krańcówki/pedału.

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Post autor: fire109 » 2017-08-22, 20:44

Pedał wymieniłem i on nie ma osobnej krańcówki do wymiany. Potencjometr tak jest zbudowany, że to z niego wychodzą wszystkie sygnały, sześć kabli wychodzi z potencjometru i nie posiada krańcówki, rozbierałem go.

wojtus
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2017-08-24, 10:34

fire109 pisze:Pedał wymieniłem i on nie ma osobnej krańcówki do wymiany. Potencjometr tak jest zbudowany, że to z niego wychodzą wszystkie sygnały, sześć kabli wychodzi z potencjometru i nie posiada krańcówki, rozbierałem go.
Krancówka tam jest zintegrowana z potencjometrem. Już z samego opisu przewodów to wynika.

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Post autor: fire109 » 2017-08-24, 19:16

Myślę jednak że przyczyny należy szukać gdzieś indziej... potencjometr wymieniłem na sprawny, brak jakiejkolwiek zmiany. dzisiaj sprawdzałem połączenia na kablach z przepływki i pedału do komputera, wszystkie kable mają przejście. W diagnostyce powiedzieli(dzwoniłem), że komputer nie może być przyczyną takich objawów, że to wina elektryki...

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2017-10-14, 23:01

Witam
Kolego sprwdzałeś wtrysk sterujący, może on coś broi i nie podaje prawidłowej sekwencji do pompy wtryskowej. Sory nie pamiętam jaka powinna być oporność cewki na wtrysku ale gdzieś kiedyś o tym pisałem (chyba około 8Ω )
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Post autor: fire109 » 2017-10-15, 18:34

Wtryski były w serwisie sprawdzane, jeszcze pytałem czy na pewno wtrysk sterujący jest sprawny, powiedzieli, że sprawdzony i wszystko jest ok.

--------------------
Kupiłem jeszcze jeden przepływomierz ponieważ miałem wątpliwości co do nowego, nieoryginalnego który powodował że samochód praktycznie nie reagował na pedał gazu gdy został podłączony.

Na innej przepływce auto jezdzi. Bo tylko tyle mogę powiedzieć. Przepływomierz pokazuję przepływ powietrz w granicy 170g/s przy 3500-4000obrotów. I tutaj moje pytanie, czy te wartości nie są zbyt niskie w aucie z turbiną? Szukałem w internecie jakie są właściwe wartości zasysyanego powietrza w tym silniku jednak nigdzie nie mogę znaleźć...
Przepływomierz poprzedni(nowy no name) pokazywał zdecydowanie wyższe wartości i samochód miał więcej mocy ale mogłem na nim przejechać 100m nie więcej..

fire109
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2017-08-19, 15:51
Lokalizacja: Bolków

Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie

Post autor: fire109 » 2018-05-04, 14:13

Witam ponownie, chciałbym trochę odświeżyć temat ponieważ problem nadal pozostaje nierozwiązany. Na dniach wstawiłem inną pompę jednak problem nadal występuje.

wojtus
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Re: [ Terrano II] Brak mocy, gaśnie

Post autor: wojtus » 2018-05-10, 20:29

Pedał gazu. Jest w nim krańcówka, w tym plastikowym także:
- pedał,
- kabel,
- ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”