Zmiana oleju z 5w-30 na 5w-40?

Moderator: azorek

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Zmiana oleju z 5w-30 na 5w-40?

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-29, 09:09

Witam.Jak w temacie.Ktoś to przerabiał?

smeru
fanatyk nissana
Posty: 385
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-09-29, 11:38

Jest tutaj kilka tematów o olejach np.:
viewtopic.php?t=705&postdays=0&postorde ... &start=120
Ja osobiście zmieniałem 5W30 na 5W50 w P11. W P11.144 zmieniałem 5W50 na 10W40 i potem na 5W40 i nic się nie działo złego.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-29, 11:48

Dzięki za odzew.A jeżeli zmienię z 5w30 na 5w40 to jest szansa,że będzie brał mniej oleju?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-29, 12:04

ROBERTJ, niewielka, ale jest...... Ile oleju Ci łyka?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-29, 12:41

O wiele za dużo.Jak kupiłem to nie wiem czym był zalany.Smigałem ze 2 tyg.nim wymieniłem olej.Przed wymianą było wszystko ok.Zaczęło się po wymianie.Zalałem 5w30 castrola.Wcinał ostro.Po ok 4tkm wymieniłem na 5w30 valvoline maxlife.Bierze mniej ale jeszcze za dużo.Jak śmigam spokojnie to nie wiele.Ale jak dostanie po garach to na drugi dzień stan na połowie-pomiędzy minimum a końcem bagnetu.I ten olej jest jakiś za czarny.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-29, 14:05

Zrób płukankę i zalej jakiś dobry olej. Przy okazji sprawdź, czy nie ma gdzieś wycieków.

Określ te wartości - sporo, niewiele.

Olej zrobił się czarny, bo zaczął wymywać syfy z silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-29, 16:38

Mam wyciek pod pokrywa zaworów.Więcej nic nie widac.Boję się,że po płukance zaczną się wycieki.a kolego dobry olej,to....?A 5w30 czy 5w40?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-30, 01:01

ROBERTJ, przeczytaj - viewtopic.php?t=13837&start=0

Dobry olej - hmmm z tańszych czy z droższych?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-30, 18:08

Może ENEOS 5w30 ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-30, 18:23

Dobre oleje :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2016-09-30, 19:29

Czyli płukanka +Eneos.Ale wg.Ciebie zaryzykowac może 5w40?

P.S.Zrobione.Przed wymianą płukanka.Zalane NESTE 5W40+CERATEC. Minęło 4 dni i na razie nic nie dolewałem.Ale jeszcze czekam.Zobaczymy za 2 tygodnie.Mam wrażenie,że auto jest cichsze.Pozdrawiam.

farciaz86
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2016-04-16, 17:00
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: farciaz86 » 2017-03-21, 15:16

polecam Shell 10w60 do silników wyczynowych. I w żadnym wypadku castrol'a

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-03-21, 21:49

10W60 to przegięcie, w normalnych warunkach, to ten olej nawet nie złapie temperatury roboczej. Do normalnego użytkowania 5W30 lub 5W40 i wymiana co maks 7,5kkm.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

farciaz86
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2016-04-16, 17:00
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: farciaz86 » 2017-03-22, 10:35

Przegięcie ??? nie sądze.A po co sie tak bawić co 7,5kkm ???
nie lepiej taki olej i wymiana normalnie co 10kkm a filtr oleju ze względu na swoje "gabaryty" co 5kkm??
według mnie lepsze rozwiązanie... ale co kto woli :)

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-03-22, 11:21

Problemem oleju po 7,5kkm nie jest jego "brud" (a wyłaćznie temu ma zapobiegać filtr) tylko powolna utrata parametrów. Wymiana filtra nie spowoduje, że olej odzyska parametrów.
Ale akurat zgodzę się, że przy dobrym oleju można spokojnie robić DO 10kkm (ale nie więcej - raczej z tendencją "w dół")
Hobbysta Japanista

marba1977
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2017-07-30, 16:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marba1977 » 2017-08-12, 13:23

Witam po zakupie 12-letniego Nissana okazało się że poprzedni właściciel nie dolewał oleju i praktycznie silnik jeździł na oparach- suchy bagnet. Po uzupełnieniu 2,5 litra bagnet coś tam pokazuje w połowie wskaźnika. Jest ok, chociaż lekkie przecieki są, bo pod akumulatorem znalazłem trochę oleju. I tu moje pytanie: słyszałem o takim patencie na uszczelnienie silnika w postaci zalania go minerałem dwukrotnie, a potem dopiero syntetykiem. Czy warto coś takiego zrobić? Pozdrawiam

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2017-08-13, 00:19

Jak chcesz go na chwilę uszczelnić, np. do sprzedaży żeby tydzień czy dwa podziałał a potem się zatarł to wlej motodoktora.
Jak chcesz zrobić normalnie to wymień zużyte części i nie baw się w jakieś januszowe patenty.

marba1977
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2017-07-30, 16:30
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marba1977 » 2017-08-13, 10:49

nanab Dzięki za rozwianie wątpliwości

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-08-14, 11:46

O siet, ale tematy poruszacie :)

Rozszczelnionego silnika nie uszczelnisz zdrowym olejem, ani gęstym ani srakim ani jako takim. Miejsce przecieku trzeba zreperować (zmienić uszczelką lub uszczelniacz).

Jeśli po płukance silnik zaczoł kapać to znaczy, że tam gdzie kapie, było już wyeksploatowane uszczelnienie, postąpić wg w/w trybu działania->wymienić.

Olej jaki powinno się wlewać do silnika powinien być jak najdłużej bdb jakości, nikt nie wciśnie mi smrodu, że semi czy mineral zabezpiecza tak samo, albo i lepiej silnik. Po prostu jest to nie możliwe. TYLKO syntetyk. I nie ma tu żadnych zryczałtowanych norm co do przebiegu (ktoś kiedyś próbował mi wciskać, że po 100tkm powinien zostać zalany semi a po 150tkm minerał). GÓWNO prawda. Nawet jak silnik żre olej, to niech żre, ale syntetyka.

To że żre to kwestia uszczelnienia cylindra (uszczelniacze zaworowe lub piecienie). Eksploatacja silnika lub jego fabryczna kontrukcja (luźne spasowanie) również przyczyniają się do skłonności nałogowych.

Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda, albo inaczej traktowałeś auto, albo inna pora roku, albo miałeś dobry dzień, jeśli zauważyłeś spadek spalanego oleju.

Olej renomowanej marki za xxx złotych nie naprawi ci silnika, jeśli kopci na niebiesko, to naprawić to powinien mechanik-nie olej.

Olej innej marki niż reklamowana nie jest wcale gorszy i tak samo, jeśli silnik jest sprawny, to nie uszkodzi silnika.

I kończąc, używam jednych z tańszych oleii, a moje samochody nie owijają panewek, nie stukają i nie popijają oleju. Sekret ? :) Częsta zmiana oleju (7-10tkm) i płukanka co drugą zmianę. Oleje jakich używam obecnie to GM 5w30 i Specol gold 5w40 :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2017-08-14, 18:30

Ad@mus pisze: Róznica między danymi olejami w ilości jego spalania to bujda,
To jest realne, zwłaszcza jak z normalnego oleju zmienisz na marketowy mobil, gm, castrol czy inny syf gdzie połowa oleju to rozpuszczalnik który dosłownie wyparowuje.
Warto dodać, że mineralny potrafi wytworzyć tyle nagaru, że zalepia pierścienie które przestają pracować i uszczelniać. przez co silnik zaczyna palić olej. O klepiących szklankach nie wspominam.

ROBERTJ
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2015-12-02, 12:47
Lokalizacja: OK.BIAŁA PODL.

Post autor: ROBERTJ » 2017-08-17, 14:04

Ja po przesiadce z 5w30 na 5w40 i dolaniu ceramizera przez miesiąc nie dolałem ani kropelki.Teraz znów troszkę łyka-ale znacznie mniej niż 5w30.

Niss0690
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2018-02-28, 10:21
Lokalizacja: daleko

Post autor: Niss0690 » 2018-03-01, 11:43

castrol syf? Ja korzystam z tego oleju i nigdy nie narzekałem ;o

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 60
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2018-03-01, 18:50

Niss0690 pisze:castrol syf? Ja korzystam z tego oleju i nigdy nie narzekałem
Jak byś wlał olej po frytkach też byś nie narzekał. Po zmianie z dobrego na syf silnik się nie zatrze po paru tysiącach, na krótką metę raczej nie zauważysz różnicy.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 658
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2018-03-01, 20:42

A takie pytanko. Rozważał, bądź już ktoś przeszedł z 10w40 na 5w40 w qg18de?
Chodzi mi już od pewnego czasu ta myśl po głowie e nie wiem czy ryzykować. Jeżdżę na Shell helix i na shella też chce przejść

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2018-03-02, 11:11

smiało. Ryzyka brak. Poza tym sprawdź lepkość w kartach producenta - może się okazać, że wbrew pozorom 10W40 jest mniej lepki niż 5W40. Tak jest w przypadku Mobil1 Delvac XHP Extra 10W40 i Mobil1 Delvac 5W40. 10W40 ma niższe cst niż 5W40.

P.s. jak chcesz dość tani olej z pełnym pakietem dodatków to zalej Delvac XHP Extra 10W40. Ja byłem zadowolony w SR20DE.
Hobbysta Japanista

bandito
fanatyk nissana
Posty: 658
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2018-03-03, 12:03

Muszę przejrzeć karty charakterystyki olei. Olej wymieniam do 8 tys km. Bym nie zmieniał ale teraz zimową porą potrafi trochę klekotać góra jak się lekko gazu da na zimnym silniku. Oczywiście wystarczy poczekać chwilę i już spokój. Ale chcę to wyeliminować

ODPOWIEDZ

Wróć do „Murano”