[Serena] W poszukiwaniu mocy

Moderator: bonzo

Inside4
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-04-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[Serena] W poszukiwaniu mocy

Post autor: Inside4 » 2014-04-13, 16:12

Czy ktoś próbował coś modzić przy serenie np. 1.6 żeby choć trochę szybciej się zbierało?
Myślałem o układzie dolotowym i wydechowym.
Czy coś można porobić z silinkiem?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11221
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-13, 16:14

Inside4 zadbaj o silnik i chłodzenie, bo głowice w Serenach 1,6 potrafią pękać.

Co do modów to wałki z DS powinny podejść i na tym kończa się popularne mody dla 1,6, bo standardowo silnik ten jest poprzecznie a tylko w serenie wzdłużnie

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-04-13, 17:33

bombel, tam jest silnik z NVCS jak w Sentrze więc z tymi wałeczkami, to nie trafiłeś ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11221
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-13, 17:57

Nie. Normalne ga16 jest bez zmiennych faz

http://allegro.pl/silnik-nissan-serena- ... 89922.html

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-04-13, 18:39

bombel, to co wrzuciłeś to właśnie NVCS :))

Inside4
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-04-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Inside4 » 2014-04-13, 19:02

Tak mam ga16.
Obecnie serenka ma wymieniany rozrzad i remont glowicy wiec silnikowo powinno byc ok.
A jak sie sprawa ma do kolektora wydechowego , da rade wsadzic jakis 421?

Btw jestem ciemny w silnikach nissana wiec prosze o wyrozumiałość; )
Dlaczeko ten silnik 1.6 jest taki krowiasty-wolny? Czy ten typ tak ma czy to wina masy auta?
Czy skrzynia jest poddatna na modyfikacje tzn inne przelozenia?

Awatar użytkownika
sznikers99
fanatyk nissana
Posty: 1055
Rejestracja: 2012-10-31, 08:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: sznikers99 » 2014-04-13, 20:37

Do silnika na spokojnie włożysz 4-2-1, odetkasz wydech troche większą średnicą i wywalając katy do tego możesz dać moda rozrządu skrzynie od 1.4 i powinno się lepiej zbierać.

Ale weź pod uwage że serena jest strasznie ciężka, tam to już lepiej silnik zmienić :->
Daewoo Kadett

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-04-13, 20:53

Serena VE ewenement na skalę światową chyba :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11221
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-14, 05:50

sznikers99 to ma inna skrzynie bo to rwd. Kolektor 421 tez nie ma gotowca bo jest inny jak w fwd

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-14, 06:04

Ja proponował bym w tym kierunku
https://www.youtube.com/watch?v=HFaBH70zkkc
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-04-14, 08:12

vixo, ja już driftowałem Sereną w wolnossącym dieslu na krzyżówce w Kołobrzegu :mrgreen:

Inside4
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-04-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Inside4 » 2014-04-14, 21:27

Dubson nawet mi nie mow o Kołobrzegu bo tam kupilem moja serene i ledwo do krakowa dojechalem-rozrzad :(

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7838
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-14, 21:30

Inside4 Ty się ciesz. Ja do tej pory nie wiem jak dojechałem z Wrocławia do Lublina po kupnie swojej P11 - jak się później okazało do napinacza miałem dospawany kawałek śruby....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Inside4
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2014-04-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: Inside4 » 2014-04-14, 21:37

Polak potrafi :mrgreen:

djembe
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-06-11, 15:38

Witam
Nie wiem ile w tym prawdy ale elektronik samochodowy rzucił dzisiaj, że te silniki mają potencjał tylko trzeba zdjąć blokady, które producent założył(wszystkie eko śmieci) i twierdzi że jak założę sterownik od 2.0, przełożę immo z kluczyka i walnę większy zbiorniczek wyrównawczy żeby mi się to to nie gotowało to kilkanaście koni mi przybędzie. Wtyczka do kompa w wiązkach jest taka sama jak w 1.6. Fanaberie czy prawda? ]:->

Ryni
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-03-09, 14:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Ryni » 2016-11-05, 20:44

Witam
O jakiegoś czasu śledzę ten wątek, a ponieważ kolejny raz wymieniałem silnik w mojej serence zaciekawiony tym co koledzy napisali postanowiłem włożyć DS-a z primery P11 i rzeczywiście mocy i momentu obrotowego jest trochę więcej szczególnie w dolnym zakresie obrotów, ale to co dla mnie najważniejsze to wyraźny spadek zużycia paliwa.

djembe
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2017-08-05, 08:04

Witam
Jak tam wymiana poszła czy nie poszła? Jak to lata? Dużo rzeźby było?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serena / Vanette”