Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru latDrifter pisze:Podkręcanie osiągów miało oczywisty cel - zadowolony klient to dobry klient. Jeden cymbał już się wycofał z serwisowania tych silników i tej niskiej kategorii aut bo teraz robi grube projekty i jak to określił "jest od zarabiania kasy i złomami się nie zajmuje"
30KM nie znika od tak, jeśli auto pali, jeździ i przyspiesza bez czkawek to po prostu tak został wystrojony a cała reszta to ściema na hamowni.
Daro GTI Mazda też miała pomiar na semi slick ?
[ALMERA] N15 VVL Parzyh
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
BTB, bez obrażania.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
To może ja napisze coś od siebie
. Cześć parzyh! Super fura też na nią polowałem
ale niestety nie zgrałem się czasowo z właścicielem jeszcze zanim Daro ja kupił
. Jeśli mogę napisać swoje zdanie odnośnie twoich planów to chyba bym sobie gwint darował jak dla Mnie w przypadku belki z tyłu to pomysł typu ,,będzie fajnie będzie gwint,, nie wykorzystasz potencjału nawet w dodatku nie będzie to działało tak jak powinno, polecam sprawdzić w jakim stanie są gumy na tylnej belce, wszystkie gumy włącznie z wahaczem/drążkiem schowanym w środku tylnej belki. Ja u siebie w Baleronie gdy wymieniłem wszystkie to wchodzi w zakręty jak glupi
. Chyba lepiej zostać przy tym co masz, ewentualnie ogarnąć jakieś fajne amortyzatory.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności
!!!
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiach
z ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem
. Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,,
. To moje zdanie.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Dzień dobrymichalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,,. To moje zdanie.
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ja się tylko zapytałem co ma jedno do drugiego, a nie atakowałem personalnie.michalinio22 pisze:Napisałem ,,moim zdaniem,, nie napisałem ,,jestem znawcą i potwierdzam to latami badań,,. MOIM zdaniem belka przez samą konstrukcje ma mniejszą możliwość resorowania w zakrętach ze względu na swoją budowę bo mamy dwie przeciwne strony połączone stale, jak np. wahaczowy zawias z tyłu w P10 lub N14 gdzie niezależnie koło jest resorowane. I w przypadku krótkiego skoku i szybkiej reakcji amortyzatorów w gwincie wydaje mi się, że przy belce jest marnowany jego potencjał to moje zdanie na podstawie prywatnych przemyśleń i paru lekcji na studiachz ,,pracy materiału,, na których nie zasnąłem
. Nie mówie, że tak jest. Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,,
. To moje zdanie.
No to musisz jeszcze pochodzić trochę na te zajęcia i trochę książek poczytać, tak bez złośliwości
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Gwintowane zawieszenie, jeżeli nie ma choćby regulacji tłumienia, pracuje tak samo jak seryjne. Gwintem tylko regulujesz wysokość. Dopiero zastosowanie innego typu sprężyn (np. linearne o zwiększonej twardości) czy regulacji chociaż tłumienia cokolwiek zmieni.
W przypadku aut jeżdżących po torze wielowahacz nie ma przewagi nad belką. Postaraj się wmówić również włascicielom Clio Sportów, że to auto nie skręca i się źle prowadzi bo ma belkę
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Poszukaj sobie porównań chociażby Civica FN2 eur spec i jap spec.
W całe swojej wypowiedzi nie użyłeś żadnego merytorycznego uzasadnienia.
Ciężko w taki sposób dyskutować, jak wyjeżdżasz z tymi znaffcami i takie tam podobne.
Tak, dokładnie. Przypadkiem się niczym nie podzielPawel18PL pisze:Dzień dobrymichalinio22 pisze:Masakra... każdy jest brany za ,,znawce,, i zawsze znajdzie się ,,lepsiejszy znawca,,. To moje zdanie.
PS: jak już masz jakąś wiedzę to pamiętaj się nią NIE dzielić, bo to jest passé i mogłoby być źle odebrane przez tych co ponoć ją mają i strzegą aby nie dostała się w niepowołane ręce.
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
-
- stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
- Lokalizacja: Warszawa
Onyxie drogi wymiekam i przepraszam!
studia już skończyłem, książek o tej tematyce nie zamierzam czytać wolę inne lektury. Ale ja nie chcę dyskutować na ten temat
wyrażam swoje zdanie i tyle.
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile
chcesz powiedzieć że ten samochód z tym silnikiem VE pare lat temu miał takie osiagi?? na seryjnych wałkach rozrzadu i kolektrorze ssacym ogólnie seryjnej głowicy,kolektorze wydechowym SSAC zrobionym zimnym dolotem BEZ odseparowanej odmy na DET 2 i po modzie rozrządu. podejrzewam ze tłoki tez są seryjne wklesłe.BTB pisze:Masz rozum ? wykres zamieszczony w temacie jest z przed paru lat
proste pytanie TAK czy NIE?
XXX
Akurat tego się najmniej boję i chętnie podyskutuję kto ma rację.onyxx pisze: Bo te wuje przez ch, jeszcze się przyczepią...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- parzyh
- stały bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 2014-05-14, 02:07
- Lokalizacja: Wrocław-Ratowice
- Kontakt:
Ja się nie znam
dlatego pytam. Ale wint odpuszczamy póki co. Wolałbym to siano w kompa wsadzić bo mamu dinozaura którego nawet elektryk nie chce ruszyć. Wałki kupiłem od poprzedniego właściciela, ponoć gdzieś na ebay wyrwał ale nie są oryginalne (ale a to ci klops z tym byle kręciły i robiły co do nich należy) ![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
no to podsumowując zdrowe VVL w PL mają około 180 - 185 KM bez mechanicznej ingerencji w silnik
każde ponad 200 KM to pic na wodę ( bo niby z czego z przyspieszenia zapłonu ?
Tutaj jak mówi producent przyrost mocy po ostrych wałkach około 10 - 12 KM więc powinno wyjść na hamowni min 190 - 195 KM.
3 mam kciuki i czekam na kreski
każde ponad 200 KM to pic na wodę ( bo niby z czego z przyspieszenia zapłonu ?
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Tutaj jak mówi producent przyrost mocy po ostrych wałkach około 10 - 12 KM więc powinno wyjść na hamowni min 190 - 195 KM.
3 mam kciuki i czekam na kreski
Czerwone auta sa szybsze ...
kreski beda jutro rano. dokładnie zostały wymienione tylko wałki na N1 + regulacja zaworów. sam jestem ciekaw jaki będzie tego efekt. osiagi biorą sie w znacznej mierze z napełniania cylindra a wałki akurat w tej kwesti maja duże znaczenie. fabryczny komp wspomagany SMT6. niestety nie wiemy co tam zostało nagmerane bo nie ma kabla aby sie podpiąć a mało kto wogóle chce sie bawić w strojenie takich świnek
XXX
W trakcie pomiaru na hamowni sonde w dupe i będzie wiadomo czy ten smtk cokolwiek poza włączaniem selenoidów robi.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jak nie mają kabla i nie wsadzili sondy to skąd mają wiedzieć czy nie jest za ubogo?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Uważam tak samo onyxx, bardziej chodziło mi o to, że podpinając kabel zobaczą czy ktoś już wcześniej cokolwiek robił z mapą VE czy może jest wszędzie 0 i jedynie użył smtka do odpalenia zmiennej fazy ( a widziałem niestety takie mapy )
A wkładając sondę w dupę po drugie na obrotach do załączenia zmiennej fazy powinno być ok (niskie krzywki w 20VE i 16VE N1 zdaje sie są takie same) jeśli ustawili afr, chyba, że po drodze coś tam jeszcze modzili.
[ Dodano: 2017-07-18, 07:50 ]
Tak, że bez jadu, chyba można normalnie porozmawiać co?
A wkładając sondę w dupę po drugie na obrotach do załączenia zmiennej fazy powinno być ok (niskie krzywki w 20VE i 16VE N1 zdaje sie są takie same) jeśli ustawili afr, chyba, że po drodze coś tam jeszcze modzili.
[ Dodano: 2017-07-18, 07:50 ]
Tak, że bez jadu, chyba można normalnie porozmawiać co?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Nie staram się zgrywać mądrali
Taki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Ssący wałek na niskich ma prawie takie same parametry ale różnica na niskiej krzywce na wydechu w N1 jest. Po przełączeniu fazy różnica znaczna.
SR20VE
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 6,6 @ 244
wysokie:
ssacy: 10,7mm@ 264
wydechowy: 10,34mm @ 268
SR16VE N1
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 7,95mm @ 244
wysokie:
ssacy: 12mm@ 288
wydechowy: 11,9mm @ 288
Apropos zmiennej fazy ja u siebie używam autorskiego urządzenia. Można niezależnie od siebie odpalać zmienne fazy na obu wałkach. Dodatkowo jest opcja podpięcia zewnętrznego sekwencyjnego shiftlighta - wygląda praktycznie jak Cartek, Moteq czy Stack
Będzie można dowolnie ustawiać warning itd. Niedługo zaprezentuje jak to wygląda i będzie można zakupić
Nie traktuje to jako reklama a raczej inne rozwiązanie sprawy. Bo więcej korzyści jest z indywidualnie odpalanych solenoidów, niż obu jednocześnie.
Przykład
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vxfp6ed0SA8[/youtube]
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Nie staram się zgrywać mądrali
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Ssący wałek na niskich ma prawie takie same parametry ale różnica na niskiej krzywce na wydechu w N1 jest. Po przełączeniu fazy różnica znaczna.
SR20VE
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 6,6 @ 244
wysokie:
ssacy: 10,7mm@ 264
wydechowy: 10,34mm @ 268
SR16VE N1
niskie:
ssacy: 8,4mm @ 220
wydechowy: 7,95mm @ 244
wysokie:
ssacy: 12mm@ 288
wydechowy: 11,9mm @ 288
Apropos zmiennej fazy ja u siebie używam autorskiego urządzenia. Można niezależnie od siebie odpalać zmienne fazy na obu wałkach. Dodatkowo jest opcja podpięcia zewnętrznego sekwencyjnego shiftlighta - wygląda praktycznie jak Cartek, Moteq czy Stack
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Przykład
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vxfp6ed0SA8[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2017-07-18, 09:34 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Luzikonyxx pisze:Daleki jestem od pakowania jadu, tylko staram się pisać o swoich wnioskach
Nie staram się zgrywać mądraliTaki odbiór zapewne jest winą tego że to tylko słowo pisane
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Ja kombinuje nad zrobieniem shift lighta w zegarach w miejscu Antilocka, wyciągnąłbym napis i dał jedynie żarówkę albo dwie diody....
foto poglądowe zegarów
https://www.japaneseclassics.com/wp-con ... -RA-16.jpg
EOT
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Może był dokładany w czasach kiedy jeszcze dety nie były tak powszechne i tak został....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx