Witam
Czy jest gdzieś wyłącznik czujnika deszczu który jest bardzo nadgorliwy i już uruchamia wycieraczki przy kilku kroplach i wycieraczki szaleją nawet jak już dawno jest sucho i wyłączają się po 15 lub 20 minutach .Przymrozki też potrafią uruchomić wycieraczki
[K12] Czujnik deszczu
Moderator: mimier
[K12] Czujnik deszczu
Ostatnio zmieniony 2017-05-23, 18:03 przez djiksik, łącznie zmieniany 1 raz.
Dj Iksik
zmagałem się z tym problemem jak użytkowałem k12, rozwiązanie jest zaskakujące bo nie ma żadnego związku z czujnikiem deszczu
winny jest silniczek spryskiwaczy przedniej szyby a mianowicie jego uzwojenie które jest wadliwe i przy minimalnym wzroście wilgotności zwiera do masy i załącza wycieraczki ponieważ dostają one sygnał że lejemy cały czas płyn na szybę!! Ja u siebie rozwiązałem to tak że przy kierownicy trzeba wybebeszyć kabelki od manetki do spryskiwaczy i wlutować pomiędzy dwa przewody opornik. Problem w tym że nie pamiętam między które dwa przewody i jakiej oporności był opornik ale znalazłem to rozwiązanie po długich poszukiwaniach na necie. Jeden z tym przewodów był pomarańczowy z tego co kojarzę. To rozwiązało problem całkowicie.
[ Dodano: 2017-06-25, 16:02 ]
dobra udało mi się znaleźć te posty które mnie naprowadziły na rozwiązanie, wklejam to co ważne.
"A tak jak ktoś nie chce się bawić w przeróbkę to może wymienić sobie silniczek spryskiwacza w zbiorniczku na NOWY ( to nic że działa ten co jest !). NOWY będzie działał dopóki nie nasiąknie wodą jego uzwojenie a wtedy zaczyna zwierać do masy i elektronika wykrywa załączenie wycieraczek! (bo elektronika z francuza wzięta (Renault) i niedopasowana do tego auta)
Problem jest w przełącznikach pod kierownicą - brakuje opornika bocznikującego +12V . Wystarczy rozkręcić plastikową obudowę nad przełącznikami kierownicy - w wiązce do przełączników nad kierownicą trzeba znaleźć kabel od załączenia spryskiwacza ( pojawia się na nim masa po naciśnięciu spryskiwania)- i do niego dolutować opornik 3,3 kΩ a drugą stronę do +12V - też jest w tych kabelkach - opór można zmniejszyć (np; 2,7kΩ) jeśli nadal się włączają samoczynnie.
Trochę czasu mi to zajęło ale niech właściciele odetchną od serwisów które wymieniają przełączniki i moduły za grubą kasę i nadal usterki nie usuną .
Pozdrawiam"
"Naprawiałem ten model już trochę dawno . Kolorów kabli nie pamiętam - jak ktoś znajdzie - to proszę napisać.
Wszystko sprawdzamy tylko na tej kostce wiązki kabli do przełączników nad kierownicą .
1 - Trzeba wziąć próbówkę - jeden koniec podłączyć do masy a szpicem szukać +12V w tej wtyczce - kluczyk na zapłonie .
2 - Jak już mamy +12V - jeden koniec próbówki podpinamy do tego kabla +12V a szpicem szukamy "MASY" po naciśnięciu przycisku spryskiwacza.
3 - Jak już tę "MASĘ" znajdziemy bierzemy (kupujemy) opornik 2,7kΩ lub 3,3 kΩ i montujemy między te 2 kable (+12V i tę "MASĘ" od przycisku spryskiwacza ) ."
Dodam jeszcze że przewody na kostce, te między które trzeba wlutowac opornik będą najprawdopodobniej biały i pomarańczowy
winny jest silniczek spryskiwaczy przedniej szyby a mianowicie jego uzwojenie które jest wadliwe i przy minimalnym wzroście wilgotności zwiera do masy i załącza wycieraczki ponieważ dostają one sygnał że lejemy cały czas płyn na szybę!! Ja u siebie rozwiązałem to tak że przy kierownicy trzeba wybebeszyć kabelki od manetki do spryskiwaczy i wlutować pomiędzy dwa przewody opornik. Problem w tym że nie pamiętam między które dwa przewody i jakiej oporności był opornik ale znalazłem to rozwiązanie po długich poszukiwaniach na necie. Jeden z tym przewodów był pomarańczowy z tego co kojarzę. To rozwiązało problem całkowicie.
[ Dodano: 2017-06-25, 16:02 ]
dobra udało mi się znaleźć te posty które mnie naprowadziły na rozwiązanie, wklejam to co ważne.
"A tak jak ktoś nie chce się bawić w przeróbkę to może wymienić sobie silniczek spryskiwacza w zbiorniczku na NOWY ( to nic że działa ten co jest !). NOWY będzie działał dopóki nie nasiąknie wodą jego uzwojenie a wtedy zaczyna zwierać do masy i elektronika wykrywa załączenie wycieraczek! (bo elektronika z francuza wzięta (Renault) i niedopasowana do tego auta)
Problem jest w przełącznikach pod kierownicą - brakuje opornika bocznikującego +12V . Wystarczy rozkręcić plastikową obudowę nad przełącznikami kierownicy - w wiązce do przełączników nad kierownicą trzeba znaleźć kabel od załączenia spryskiwacza ( pojawia się na nim masa po naciśnięciu spryskiwania)- i do niego dolutować opornik 3,3 kΩ a drugą stronę do +12V - też jest w tych kabelkach - opór można zmniejszyć (np; 2,7kΩ) jeśli nadal się włączają samoczynnie.
Trochę czasu mi to zajęło ale niech właściciele odetchną od serwisów które wymieniają przełączniki i moduły za grubą kasę i nadal usterki nie usuną .
Pozdrawiam"
"Naprawiałem ten model już trochę dawno . Kolorów kabli nie pamiętam - jak ktoś znajdzie - to proszę napisać.
Wszystko sprawdzamy tylko na tej kostce wiązki kabli do przełączników nad kierownicą .
1 - Trzeba wziąć próbówkę - jeden koniec podłączyć do masy a szpicem szukać +12V w tej wtyczce - kluczyk na zapłonie .
2 - Jak już mamy +12V - jeden koniec próbówki podpinamy do tego kabla +12V a szpicem szukamy "MASY" po naciśnięciu przycisku spryskiwacza.
3 - Jak już tę "MASĘ" znajdziemy bierzemy (kupujemy) opornik 2,7kΩ lub 3,3 kΩ i montujemy między te 2 kable (+12V i tę "MASĘ" od przycisku spryskiwacza ) ."
Dodam jeszcze że przewody na kostce, te między które trzeba wlutowac opornik będą najprawdopodobniej biały i pomarańczowy
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
nie pamiętam ale chyba jest gdzieś w nadkolu skitrany dlatego tak szybko łapie wilgoś, tym bardziej że tam gościu pisze w tym temacie że wymiana silniczka może pomóc tylko na chwile albo wcale, ktoś tam też twierdzi że można kostkę do silniczka przeczyścić i to rzekomo ma pomóc ale u mnie nie pomogło. Naprawiałem to około marca 2015 i do dzisiaj działa bo auto jest w rodzinie cały czas. Jak sam nie umiesz to oddaj do warsztatu, powiedz co mają zrobić dokładnie to mniej zapłacisz. Pamiętam jak mnie to wkur#@lo jak w każdą bardziej wilgotną pogodę wycieraczki same zapierd#$ły po suchej szybie przez kilkanascie kilometrow jak chcesz to podjedź do WWa to ogarniemy za przysłowiową czapkę drobnych. Nie zapomnij kliknąć "pomógł" pozdro
[ Dodano: 2017-07-01, 22:16 ]
link masz jeszcze do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1584294.html
[ Dodano: 2017-07-01, 22:16 ]
link masz jeszcze do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1584294.html
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/