Witam
Czy jest gdzieś wyłącznik czujnika deszczu który jest bardzo nadgorliwy i już uruchamia wycieraczki przy kilku kroplach i wycieraczki szaleją nawet jak już dawno jest sucho i wyłączają się po 15 lub 20 minutach .Przymrozki też potrafią uruchomić wycieraczki
			
													[K12] Czujnik deszczu
Moderator: mimier
[K12] Czujnik deszczu
					Ostatnio zmieniony 2017-05-23, 18:03 przez djiksik, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Dj Iksik
						zmagałem się z tym problemem jak użytkowałem k12, rozwiązanie jest zaskakujące bo nie ma żadnego związku z czujnikiem deszczu  
 
winny jest silniczek spryskiwaczy przedniej szyby a mianowicie jego uzwojenie które jest wadliwe i przy minimalnym wzroście wilgotności zwiera do masy i załącza wycieraczki ponieważ dostają one sygnał że lejemy cały czas płyn na szybę!! Ja u siebie rozwiązałem to tak że przy kierownicy trzeba wybebeszyć kabelki od manetki do spryskiwaczy i wlutować pomiędzy dwa przewody opornik. Problem w tym że nie pamiętam między które dwa przewody i jakiej oporności był opornik ale znalazłem to rozwiązanie po długich poszukiwaniach na necie. Jeden z tym przewodów był pomarańczowy z tego co kojarzę. To rozwiązało problem całkowicie.
[ Dodano: 2017-06-25, 16:02 ]
dobra udało mi się znaleźć te posty które mnie naprowadziły na rozwiązanie, wklejam to co ważne.
"A tak jak ktoś nie chce się bawić w przeróbkę to może wymienić sobie silniczek spryskiwacza w zbiorniczku na NOWY ( to nic że działa ten co jest !). NOWY będzie działał dopóki nie nasiąknie wodą jego uzwojenie a wtedy zaczyna zwierać do masy i elektronika wykrywa załączenie wycieraczek! (bo elektronika z francuza wzięta (Renault) i niedopasowana do tego auta)
Problem jest w przełącznikach pod kierownicą - brakuje opornika bocznikującego +12V . Wystarczy rozkręcić plastikową obudowę nad przełącznikami kierownicy - w wiązce do przełączników nad kierownicą trzeba znaleźć kabel od załączenia spryskiwacza ( pojawia się na nim masa po naciśnięciu spryskiwania)- i do niego dolutować opornik 3,3 kΩ a drugą stronę do +12V - też jest w tych kabelkach - opór można zmniejszyć (np; 2,7kΩ) jeśli nadal się włączają samoczynnie.
Trochę czasu mi to zajęło ale niech właściciele odetchną od serwisów które wymieniają przełączniki i moduły za grubą kasę i nadal usterki nie usuną .
Pozdrawiam"
"Naprawiałem ten model już trochę dawno . Kolorów kabli nie pamiętam - jak ktoś znajdzie - to proszę napisać.
Wszystko sprawdzamy tylko na tej kostce wiązki kabli do przełączników nad kierownicą .
1 - Trzeba wziąć próbówkę - jeden koniec podłączyć do masy a szpicem szukać +12V w tej wtyczce - kluczyk na zapłonie .
2 - Jak już mamy +12V - jeden koniec próbówki podpinamy do tego kabla +12V a szpicem szukamy "MASY" po naciśnięciu przycisku spryskiwacza.
3 - Jak już tę "MASĘ" znajdziemy bierzemy (kupujemy) opornik 2,7kΩ lub 3,3 kΩ i montujemy między te 2 kable (+12V i tę "MASĘ" od przycisku spryskiwacza ) ."
Dodam jeszcze że przewody na kostce, te między które trzeba wlutowac opornik będą najprawdopodobniej biały i pomarańczowy
			
									
									 
 winny jest silniczek spryskiwaczy przedniej szyby a mianowicie jego uzwojenie które jest wadliwe i przy minimalnym wzroście wilgotności zwiera do masy i załącza wycieraczki ponieważ dostają one sygnał że lejemy cały czas płyn na szybę!! Ja u siebie rozwiązałem to tak że przy kierownicy trzeba wybebeszyć kabelki od manetki do spryskiwaczy i wlutować pomiędzy dwa przewody opornik. Problem w tym że nie pamiętam między które dwa przewody i jakiej oporności był opornik ale znalazłem to rozwiązanie po długich poszukiwaniach na necie. Jeden z tym przewodów był pomarańczowy z tego co kojarzę. To rozwiązało problem całkowicie.
[ Dodano: 2017-06-25, 16:02 ]
dobra udało mi się znaleźć te posty które mnie naprowadziły na rozwiązanie, wklejam to co ważne.
"A tak jak ktoś nie chce się bawić w przeróbkę to może wymienić sobie silniczek spryskiwacza w zbiorniczku na NOWY ( to nic że działa ten co jest !). NOWY będzie działał dopóki nie nasiąknie wodą jego uzwojenie a wtedy zaczyna zwierać do masy i elektronika wykrywa załączenie wycieraczek! (bo elektronika z francuza wzięta (Renault) i niedopasowana do tego auta)
Problem jest w przełącznikach pod kierownicą - brakuje opornika bocznikującego +12V . Wystarczy rozkręcić plastikową obudowę nad przełącznikami kierownicy - w wiązce do przełączników nad kierownicą trzeba znaleźć kabel od załączenia spryskiwacza ( pojawia się na nim masa po naciśnięciu spryskiwania)- i do niego dolutować opornik 3,3 kΩ a drugą stronę do +12V - też jest w tych kabelkach - opór można zmniejszyć (np; 2,7kΩ) jeśli nadal się włączają samoczynnie.
Trochę czasu mi to zajęło ale niech właściciele odetchną od serwisów które wymieniają przełączniki i moduły za grubą kasę i nadal usterki nie usuną .
Pozdrawiam"
"Naprawiałem ten model już trochę dawno . Kolorów kabli nie pamiętam - jak ktoś znajdzie - to proszę napisać.
Wszystko sprawdzamy tylko na tej kostce wiązki kabli do przełączników nad kierownicą .
1 - Trzeba wziąć próbówkę - jeden koniec podłączyć do masy a szpicem szukać +12V w tej wtyczce - kluczyk na zapłonie .
2 - Jak już mamy +12V - jeden koniec próbówki podpinamy do tego kabla +12V a szpicem szukamy "MASY" po naciśnięciu przycisku spryskiwacza.
3 - Jak już tę "MASĘ" znajdziemy bierzemy (kupujemy) opornik 2,7kΩ lub 3,3 kΩ i montujemy między te 2 kable (+12V i tę "MASĘ" od przycisku spryskiwacza ) ."
Dodam jeszcze że przewody na kostce, te między które trzeba wlutowac opornik będą najprawdopodobniej biały i pomarańczowy
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
						pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
nie pamiętam ale chyba jest gdzieś w nadkolu skitrany dlatego tak szybko łapie wilgoś, tym bardziej że tam gościu pisze w tym temacie że wymiana silniczka może pomóc tylko na chwile albo wcale, ktoś tam też twierdzi że można kostkę do silniczka przeczyścić i to rzekomo ma pomóc ale u mnie nie pomogło. Naprawiałem to około marca 2015 i do dzisiaj działa bo auto jest w rodzinie cały czas. Jak sam nie umiesz to oddaj do warsztatu, powiedz co mają zrobić dokładnie to mniej zapłacisz. Pamiętam jak mnie to wkur#@lo jak w każdą bardziej wilgotną pogodę wycieraczki same zapierd#$ły po suchej szybie przez kilkanascie kilometrow  jak chcesz to podjedź do WWa to ogarniemy za przysłowiową czapkę drobnych.
 jak chcesz to podjedź do WWa to ogarniemy za przysłowiową czapkę drobnych.  Nie zapomnij kliknąć "pomógł"
 Nie zapomnij kliknąć "pomógł"  pozdro
 pozdro 
[ Dodano: 2017-07-01, 22:16 ]
link masz jeszcze do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1584294.html
			
									
									 jak chcesz to podjedź do WWa to ogarniemy za przysłowiową czapkę drobnych.
 jak chcesz to podjedź do WWa to ogarniemy za przysłowiową czapkę drobnych.  Nie zapomnij kliknąć "pomógł"
 Nie zapomnij kliknąć "pomógł"  pozdro
 pozdro [ Dodano: 2017-07-01, 22:16 ]
link masz jeszcze do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1584294.html
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
						pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/


