SWAP - pytania i odpowiedzi

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-02-25, 13:39

azorek pisze:Jeśli silnik zdrowy, to nie zmieniał bym na inny. Wstaw gaźnik Webera 32/36 i zmień układ wydechowy. Jeśli koniecznie swap, to tylko na 3.0 V6 to ciężkie auto i potrzebuje moment obrotowy dostępny od dołu. Małe pojemności z turbinami tego nie dają.
Jechałeś patrolem z RB ?
XXX

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 810
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2017-02-27, 18:29

VE Killer pisze:Jechałeś patrolem z RB ?

Tak. I zacytuję właściciela tego patrola "Masa auta, zabija ten silnik".

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-03, 08:53

RBze skrzynia z diesla ogarnia temat. auto wazylo 2.5 tony. oczywiscie silnik był zdrowy a nie jakis zajechany parch. zhamowane 280koni i 360niuta
Ostatnio zmieniony 2017-03-14, 07:58 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-14, 02:46

Zmieniam GA14DS z sunny na GA16DS z 100nx. Kilka szybkich pytań.

1. Serwisówki każą wyjąć silnik dołem, rozpiąć przeguby, wymontować półosie; po zdjęciach widzę, że jednak chłopaki wyjmują górą. Idzie bez problemu?

2. W 1.6 jest połamana kopułka innego typu; będzie pasował aparat z 1.4 z nową kopułką i palcem?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1902
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2017-03-14, 08:00

damianos, da sie wyciagnac gorą. Kopulka do ds to koszt 30zl , zatem moze lepiej wymienić przy okazji ją na nową?
Sam aparat wg nissan4u nie pasuje. Jak.jest naprawde,nie wiem ale ten sam katalog podaje dziwne info. Bo niby ga16ds i ga14ds w wersji bez podcisnienia nie pasuje zamiennie, ale patrzac w jakich autach oba występowały to śmiem przypuszczać ze jednak będzie pasował. Wystepowaly wg tego w silniku ga16i.
Zatem najlepiej sprawdzic łopatologicznie;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-14, 08:01

duzo łatwiej jest wyciagac w dół bo skrzynia dupa wchodzi pod lewą podłuznicę. wyciągniecie motoru ze skrzynia w dół to jakies 2 godzinki z palcem w d... jesli śruby odkrecaja sie bez problemu
XXX

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-21, 14:43

Dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki przełożyli silnik. Przełożyli też aparat zapłonowy, niby wszystko ok.
Wyszła niestety duża lipa - po odpaleniu jest masło zamiast oleju, pewnie uszczelka pod głowicą.

Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1902
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2017-03-21, 14:48

Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-21, 15:20

damianos pisze:Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
tak jesli wymieniałes go razem z głowicą ;-)
XXX

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-21, 19:57

majchrzok pisze:Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.
Panowie, myślicie, że od przestoju mogłoby się zrobić aż tak? Wygląda na to, że długo leżakował.
Nowy olej po 3min chodzenia ma kolor kawy z dużą ilością mleka, masło na korku.

To jest w sumie jakiś trop - spróbuję wlać mu oleju na próbę. Można przerobiony, żeby nowego nie tracić, czy lepiej nie?

Kolor na bagnecie:
https://www.dropbox.com/s/g7s7x7hl7aotm ... 7.jpg?dl=0
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-21, 20:42

ubywa płynu?
XXX

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-25, 18:48

Dopiero go zabrałem od mechanika na testy.
Bardzo trudno powiedzieć, czy ubywa. Dolewam mikroskopijne ilości, może się jeszcze odpowietrza.
Wlałem mu gęstszy olej po mercu, 500km przebiegu, na przepłukanie.
Jest o wiele mniej masła, ciemniejszy kolor, ale niepokoi mnie, że jest go dużo - z 3 litrów wlanego oleju jest pod górną kreskę.
Właśnie się przejechałem i rano sprawdzę olej jak się ustoi, no i płyn.

Jestem w kropce, nie wiem czy lać trzeci olej do testów czy kazać sprzedawcy robić uszczelkę pod głowicą.

Dla potomności, ga16ds działa na aparacie z ga14ds.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-27, 15:23

był rozrząd wymieniany?

[ Dodano: 2017-03-27, 16:24 ]
jak spuszczałes olej z miski to nie poleciało najpierw troche wody?
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-27, 17:02

Zanim dojdziesz z tym do ładu to zakatujesz ten silnik na amen? Kto widział z masłem auto testować....

Olaboga!!!!!!!!!!!!!!Co tu się dzieje!!!!!!!!!!!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-27, 19:31

@Ad@mus, testy to mocno powiedziane. 300-500m mam do mechanika i tyle przejechałem. Wiem, że to nie najmądrzejsze z mojej strony, tylko nerw mi ruszył że nic się nie dzieje w temacie i zabrałem chrupka.

Na drugim, "zdobycznym" oleju, na szczęście wody nie przybywa. Wydaje mi się lekko jaśniejszy, pewnie złapał tego syfu co był, ale już inna bajka. Dzisiaj się przejechałem i wydaje się wszystko ok, jeszcze sprawdzę jutro jak się ustoi.

@VE Killer - rozrząd nie wymieniany.

Badaliśmy z mechaniorami olej. Jak zlewali to na oko w porządku, tylko po zamieszaniu pienił się, więc jednak był trochę z wodą.

Dziwi mnie tylko, że po pierwszej wymianie pokazało się aż tyle wody, dalej nie mam pomysłu skąd. Mam tylko dwa domysły - korek był bardzo brudny, więc mógł przepuścić, a chyba myli karcherem; albo świece nie dokręcone.

Wydaje się już ok, tylko jeden kłopot - leniwie się wkręca, tak samo jak stare 1.4. Poszukam albo założę temat, pewnie coś koło iskry nie tak.

Jedna rzecz na plus - fajnie wydech brzmi, trąbi przelotem prawie jak honda ;)
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-27, 20:06

Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem
XXX

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-27, 20:43

VE Killer pisze:Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem
Jedna świeca była rzeczywiście zaśniedziała. Podmieniłem dzisiaj kable i świece na stare, bo chodził na 3 gary czasem. Na moich znowu ze ssania nie schodzi, może się kalibruje, mniejsza o to.

Zapłon jest lekko przyspieszony ale zapomniałem przetestować na większe przyspieszenie zapłonu, dzięki, jutro sprawdzę.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-28, 09:13

Nie ma czegoś takiego, jak podmiana świec na stare i sprawdzanie mocy silnika. Coś ci nie domaga albo niedomaga coś bardzo dużo. Do listu poswapowej musisz kolego doliczyć:
-nowy olej
-porządny płyn chłodniczy
-nowe kable wn
-palec+kopulka
-nowe świece i to takie odpowienie, najlepiej NGK (ok10zł/szt)
-posprawdzaj masy, bo często przy swapie jest z nimi krucho
-czujnik temp cieczy
-na jakim ecu to pracuje
-jakie masz wyprzedzenie zapłonu
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow

To nie jest giełda, ale po świętach będzie zdrowe ga16de które generuje pełną moc. Do odbioru w KRK u Bziuka. Nie było myte karczerem po świecach ani kislu w silniku nie ma. Chodzi elegancko, sam macałem i jest świetne!! A tak po za tym ciężko jest zrobić coś budżetowo jak nie ma się wiedzy i możliwości. Z tego co napisałeś wnioskuję, że sprawę ogarniał ci jakiś mechanior bez wyczucia.

No nic... kibicuję zatem i życzę sukcesów.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

damianos
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2016-01-27, 07:39
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: damianos » 2017-03-28, 09:24

Dzięki Ad@mus za listę. Chyba najlepiej zacznę go odgruzowywać krok po kroku.

Swap już niestety nie wchodzi w grę, zwłaszcza na DE, za dużo zabawy przy konwersji z DS.

Poza umyciem silnika przez sprzedawcę i cholerną wodę, ten 1.6 wygląda i pracuje nieźle. Mam nadzieję, że po ogarnięciu osprzętu zacznie się też wkręcać.

Kopułka, palec jest, czujnik temp pokazuje ok (tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4), płyn ok.

Dobrze prawisz, nie ma co kombinować tylko dopiąć resztę.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy ;)
https://youtu.be/EluWUn-UWfk

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-29, 09:30

damianos pisze:tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4
to wymień termostat. koło 30zł zapewne.

[ Dodano: 2017-03-29, 10:31 ]
Ad@mus pisze:-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow
wystarczy sprawdzic szczelność i wszystko bedzie wiadomo
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-29, 10:21

Ciśnienie sprawdzi u pierwszego lepszego Mietka warsztatowego, za to nie każdy dokonuje pomiaru szczelności-przecież o tym wiesz babciu, w końcu masz 82lata ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-29, 13:31

a Ty doskonale wiesz że pomiar cisnienia nie raz pokazał że niby wszystko w normie a była dupa. poza tym jak ma jechać do pierwszego lepszego Mietka to niech lepiej sam grzebie przynajmniej cos sie nauczy :-P
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-29, 14:21

Mogę podać namiar na warsztat w którym szczelność zmierzy :) Jak coś to PW :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-03-29, 15:26

sam sobie zmierzy. testery sa ogólniedostepne. wystarczy poszukać :-P
XXX

adrian920422
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: adrian920422 » 2017-08-12, 20:26

Witam, mam zamiar zrobić SWAP SR20DE z almera GTI do almera sedan 1.4, potrzebuję informacji jak działać z wiązką elektryczną.
GTI rozebrane wiązka pod maską opisana lecz nie wiemy za bardzo co dalej, wiązka nigdzie się nie łączy, trzeba przekładać całą wiązkę razem z kabiną i tyłem ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-08-14, 14:51

Możesz rozciąć wiązkę kabinową i sztukować kable do ECU na sztywno. Ja tak robiłem przy swapie z QG na SR bo wiązki się nie łączyły p&p. Kilka dni nad schematami i da rade.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

adrian920422
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: adrian920422 » 2017-08-18, 14:20

A jak wygląda sprawa ze zwrotnicami ?? muszę przekładać z gti czy mogą zostać z 1.4 ?? i jak wszyscy wiemy jest problem z przegubami , nie można zastosować całych półosi z 1,4 ?? czy różnią się przegubami wewnętrznymi ??

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1902
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2017-08-18, 21:12

adrian920422, zwrotnice i pisaty powinny byc takie same. Polosie i przeguby niestety zupełnie inne,aczkolwiek najlepiej szukaj takich z sunny gti- do nich wrazie czego masz dostępne przeguby. Do takich z almery gti- PODOBNO nieosiągalny temat.

adrian920422
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: adrian920422 » 2017-08-18, 21:57

mam wszystko lecz zastanawia się czy muszę przekładać zwrotnice z piastami czy podpasuje półosie z gti do piast z 1,4.

Awatar użytkownika
deadduck
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2012-05-31, 22:51
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: deadduck » 2017-08-20, 08:43

Zwrotnice i piasty zostają, półosie zmień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”