Autko: Almera N16 1.8 16V + LPG BRC Genius Sequent 24 z 2001r., 246 000km przebiegu
Mam 2 sprawy do omówienia:
1. Do czego służy wężyk wychodzący z pokrywy zaworów za pierwszą od korka wlewu oleju cewką?
2. Jaki może być powód ubywania oleju biorąc pod uwagę, że: filtr powietrza jest suchy tak samo jak i jego obudowa wewnątrz, wymieniona została uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelka pod miską olejową jest sucha, płyn chłodniczy nie jest tłusty, olej i filtr wymienione, również świece (już należało) i podczas tej wymiany zauważyłem, że tłoki są czarne co mogłoby świadczyć o dostawaniu się oleju do komory spalania, auto nie dymi na niebiesko ani trochę, śmiga ładnie i na brak mocy nie można narzekać. W owym wężyku wspomnianym w pkt. 1 znajduje się olej ale z racji tego, że nie mam pojęcia jakie on ma zadanie to nie wiem czy tak powinno się dziać. W zasadzie można powiedzieć, że mój egzemplarz jest swego rodzaju ewenementem wśród 1.8-mek bo olej zaczęła brać dopiero jakiś maksymalnie rok temu. Problem w tym, że teraz potrafi go ubyć nawet 2l/1000km. Teraz zalałem Valvoline MaxLife 10W40 z uwagi na bardzo dobre opinie, może się coś poprawi ale czy można liczyć na redukcję takiego problemu tylko poprzez wlanie innego oleju? Nie sądzę.
Z góry dziękuję za czas poświęcony na przeczytanie, analizę i odpowiedź
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)