[A33] Błąd P1320
Moderator: janusz
[A33] Błąd P1320
Witam,
Jak zwykle mam problem z Maxi (3.0 V6 200KM - 2000 r,):/
Po tym jak stukanie się rozwiązało dziś pojawił się nowy.
Rano odpaliłem auto zimne wszystko OK.
Po przejechaniu gdzieś z 20 km, jak wdusiłem sprzęgło obroty spadły do 0 i auto umarło. Oczywiście dało się odpalić, etc.
Za każdym razem jak jest nagrzane sytuacja jest identyczna.
Byłem na regulacji i sprawdzeniu gazu - moje pierwsze przypuszczenie, ale wsio OK.
Pojechałem we Wrocławiu na Karkonowskiej do Japan Tech - podpięli pod komputer wyszedł błąd P1320 IGN SIGNAL - PRIMARY.
Twierdzą, że to czujnik położenia wału - oczywiście nigdzie nie idzie tego dostać.
Nie ma może ktoś z Was jakiegoś zbędnego?
I druga sprawa - spotkaliście się z taką zagłostką? Dodam jeszcze, że jak miał podpięty komputer to nie pokazywało obrotów na komputerze.
Proszę o pomoc.
Jak zwykle mam problem z Maxi (3.0 V6 200KM - 2000 r,):/
Po tym jak stukanie się rozwiązało dziś pojawił się nowy.
Rano odpaliłem auto zimne wszystko OK.
Po przejechaniu gdzieś z 20 km, jak wdusiłem sprzęgło obroty spadły do 0 i auto umarło. Oczywiście dało się odpalić, etc.
Za każdym razem jak jest nagrzane sytuacja jest identyczna.
Byłem na regulacji i sprawdzeniu gazu - moje pierwsze przypuszczenie, ale wsio OK.
Pojechałem we Wrocławiu na Karkonowskiej do Japan Tech - podpięli pod komputer wyszedł błąd P1320 IGN SIGNAL - PRIMARY.
Twierdzą, że to czujnik położenia wału - oczywiście nigdzie nie idzie tego dostać.
Nie ma może ktoś z Was jakiegoś zbędnego?
I druga sprawa - spotkaliście się z taką zagłostką? Dodam jeszcze, że jak miał podpięty komputer to nie pokazywało obrotów na komputerze.
Proszę o pomoc.
stebacm,
u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,
ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,
ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Hej,moher3 pisze:stebacm,
u mnie też jest ten błąd odkąd mam Maxi a nigdy nie miałem przypadłości takiej jak Twoja, kolega z forum który Maximy zna od podszewki mówił mi że jest to błąd spowodowany instalacją gazową, a mianowicie powoduje go rozcięcie przewodów sygnałowych z wtryskiwaczy benzynowych i puszczenie ich przez komputer gazowy. Komputer w Maximach sprawdza oporność wtryskiwaczy i nie zgadza się suma kontrolna. W niektórych sterownikach gazowych ten problem nie występuje ponieważ nie wypływają na na oporność. Tak czy inaczej ten błąd nie powoduje u Ciebie gaśnięcia auta. Zacznij od tego co napisał Oskr5,
ps. jaki masz zamontowany sterownik gazowy? chodzi mi o firmę?
Dzięki za reakcję.
Wcześniej błędu żadnego nie było, ale może rzeczywiście coś świruje chomika
Wiem, że zadam strasznie głupie pytanie - wybaczcie laikowi (wcześniej miałem terenowy pojazd, a tam wszystko się młotkiem robiło) - jak wyczyścić to pewnie jakoś dam radę, ale jak zrobić adaptację przepustnicy?
W tym Japan Tech we Wrocławiu jakaś masakra. Byłem u siebie obok Wołowa u mechanika, popatrzył i stwierdził, że krokowiec świruje i że do czyszczenia jest.
Powiedział, że jakby czujnik położenia wału to w ogóle bym nie odpalił auta.
moher3
Mam założoną instalację - AGC - sterownik - Zenit 6 PRO OBD[/b]
viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.
Jak zawsze wystarczy poszukać.Oskr5 pisze:viewtopic.php?p=2278#2278 To jest instrukcja do a32 ale silnik ten sam.
Eh nie ma to jak prawa w państwówce i brak czasu przez służbę:/
To jeszcze jedno głupie pytanie - co to TPS? Przepustnica?
PS
DZIĘKUJĘ
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.
OKOskr5 pisze:Tps, czujnik położenia przepustnicy. Masz na nim takie dwa mimośrody (fasolki) do regulacji. Zamocowany jest na ośce przepustnicy. Ale najpierw spróbuj bez adaptacji. U mnie nie robiłem tego po czyszczeniu wszystko chodzi jak książka pisze. Tyle że ja zrobiłem to profilaktycznie jak miałem zdjętą obudowę filtra.
Mam nadzieję, że dam radę.
Poszukam może jest gdzieś jakiś manual jak to ugryźć.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.
A ten czujnik jaką powinien mieć oporność?Lombardo88 pisze:Jeśli masz tak,że obroty spadają do zera,to pada Ci czujnik położęnia wału znajdujący się pod kołem pasowym. z niego idzie sygnał na szafę. Czujnik ten wylicza kąt zapłonu. Druga rzecz; trzeba byłoby zobaczyć, czy gaziarze się nie podpieli pod ten czujnik, jako sygnał obrotów, być może on coś sieje. Problem z czytaniem obrotów w centralkach zenit się pojawiał, więc gazownicy brali sygnał nie z cewki, lecz z czujnika wału, lub wałka.
Gdzieś czytałem, że 20kohm, ale nie dam sobie głowy urwać.
Może bym go przemierzył o wtedy by się coś wyjaśniło...
A co do podpięcia pod czujnik to gaz jeździ już w tym aucie 3 lata ponad i cały czas było OK. Nagle go wczoraj coś kopnęło. Teraz jak zimny jest to też już nie odpala, trzeba mu gazu dać i jest OK - ale puszczę i zdycha.
Między świętami a nowym rokiem ogarnę przepustnicę i krokowca (czyszczenie) - jak to nic nie da zgłoszę się po czujnik - jak rozumiem to chyba ten czujnik położenia wałka rozrządu?MacGayver pisze:Ja bym zaczął od tego sygnału czy nie idzie przez gaz rzeczywiscie. Ale i tak obstawiam prędzej czujnik walu od strony pasków jeśli auto gaśnie. Tym bardzej jak z temp gaśnie i wywala od niego błąd. Jakby co to takie czujniki mam... i inne rzeczy tez
Bo od wału korbowego jest na dole?
A masz może dysze spryskiwacza do świateł?;)