P11/P11.144 Amorki + sprężyny

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2184
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2013-04-01, 15:56

czajnik pisze:poczytaj trochę o obróbce termicznej metali bo to wszystko zależy do jakiej temperatury nagrzewasz.
co innego odpuszczanie , hartowanie i profilowanie na gorąco. piszecie o zmianie własności mechanicznych spręzyn a nie macie pojęcia o pewnych rzeczach

[ Dodano: 2013-04-01, 14:12 ]
jak macie jakieś wątpliwości i obawy polecam oddac spręzyne do kowala zajmujacego się regeneracją resorów i spręzyn.
to poczytaj jeszcze o właściwościach chemicznych i wpływie temperatury i właściwościach mechanicznych też bo coś może i wiesz ale nie wszystko i nie dokładnie. Osobiście jestem przeciwnikiem tego typu ingerencji w sprężyny bo nie po to producent poddał je specjalnemu procesowi przygotowania i obróbki. Chcesz mieść niższe sprężyny kup nowe albo używane w dobrym stanie.
Czajnik jak zawsze piszesz że coś robisz ale tego nie opisujesz to proszę opisz proces zbijania sprężyn w Twoim wykonaniu, bo jeżeli sam robisz to w warsztacie ( nie wiem jak dobrze masz wyposażony warsztat) mniemam że nie masz do tego odpowiednich urządzeń.
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 16:54

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:08 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 16:59

Znać się tyle, że tylko mówić, że się zna na wszystkim ;) W sumie tak to ja wszystko wiem :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2621
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-04-01, 17:17

czajnik, bez spiny. chodzi o to, żebyś opisał trochę jak to robisz..
Obecnie Twoje posty można odebrać jako: mam słonia w piwnicy, ale nie pokażę.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 20:51

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:02 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-01, 21:42

Jak na razie to mówisz tylko że coś robisz ale nie mówisz jak. Ja np. mogę powiedzieć że w mojej primerze przerobiłem skrzynie na 6 biegową ale nie powiem jak. I sądzę, że nikt mi w to nie uwierzy.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-02, 03:34

Ja tam zrobiłem sobie 7biegów i 2do tylu ;) do tego są łopatki w kierownicy, żeby się lepiej zmieniało :) trochę mi to zajęło ale efekt powalajacy :D

[ Dodano: 2013-04-02, 04:39 ]
No i zmiana przełożenia głównego oczywiście ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2184
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2013-04-03, 20:08

Mam pytanie :)
czy jak zamontuje sprężyny od P11 GT do P11.144 1.6 to auto pójdzie w dół i się lekko utwardzi czy nie ? wszystkie sugestie i odpowiedzi mile widziane :D
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-04-03, 20:17

Sajmooon pojdzie do góry

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-06-04, 11:29

Wozi się ktoś na Bilsteinie B4? Jak toto amortyzuje?
Bo patrząc tutaj: http://sklep.bilstein.net.pl/19-028620.html to cena 190zł/szt wydaje się bardzo atrakcyjna. Nie wiem czy znajdę coś porównywalnego jakościowo w zbliżonej cenie.
Potrzebuję amora na przód do Eibacha Pro Kit, nie chcę totalnej taczki (B6 odpada), amory ciągle mam OEM i spodziewam się, że niedługo klekną. Szukam czegoś gazowego jakby co.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Niedział
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2013-06-04, 12:12

Witam, ja mam w swoim Top Sporcie amorki B4 i Eibacha ze Sportlina. Zmieniłem na B4 żeby było przyjaźniej niż na ori amorkach od GT. W każdym razie oryginalny zawias od GT był sztywniejszy. Wydaje mi się ,że amortyzacja jest oki ale niestety nadal za wysoko.
Bynajmniej z przodu jest za wysoko, al mam i na to pomysł.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-06-05, 09:08

Dzięki Niedział, skoro nie ma deski to chyba nie będę kombinował i rzeczywiście jak już będę musiał zmieniać to zdecyduję się na B4.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-12-15, 19:59

W ostatnim czasie droga dojazdowa do mojego domu uległa pogorszeniu. I już chyba zmęczony jestem glebą w moim aucie. Na tył już powróciła seria a przednie sprężyny poszły do buggy i nie mam co teraz zamontować. Przód chciałbym aby pozostał obniżony (powiedzmy -20 od serii) ale miękkość sprężyn była jak w serii.
W tym temacie podły propozycje aby zapodać sprężyny z 1.6 albo 1.8 (teraz mam 2.0 benzyna). Próbował ktoś takie coś? Jak efekty?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-12-15, 22:54

Będzie za miękko. Proponuję na przód założyć poprostu jakieś -20mm i cieszyć się tym co jest
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-12-16, 09:22

Rozumiem że będzie bardziej miękko od serii?
A to sprawdzone jest? W sensie montował ktoś?
Pytanie czy są takie sprężyny które obniża o powiedzmy 15-20mm ale twardość będzie taka jak seryjne?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11220
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-12-16, 13:40

zuh, najmniejsze obnizenie to Eibachy -30 mm. Są całkiem znośne. Gadaj z Seba WWA bo ma swoje na handel

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1030
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-12-16, 18:14

Chciałbym powrócić do serii. Ideałem byłoby twardość serii ale minimalnie niżej.
Tą primere co teraz mam kupiłem obniżoną i nie wiem jakie siedzą tam sprężyny ale w porównaniu do mojej starej primery (-40) jest bardziej miękko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”