[P12/WP12] Brak mocy , wypadanie zapłonu , czujnik położenia
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] Brak mocy , wypadanie zapłonu , czujnik położenia
Witam wszystkich.
Posiadam Primere p12 rok. 2002 silnik 1.8 benzyna +gaz. Gaz (gaz zamontowany 3 lata temu)
ok. dwa, trzy miesiące temu zaczął świecić sie check, świecił się czasem po pare dni później gasł znowu się zaświecal i tak w kółko. Nie wiem czy były z tym problemy wcześniej bo kupiłem go pół roku temu. Podczas wyświetlania tego błędu nie czułem żadnych problemów z autem.
Od jakiś 3 tygodniu check świeci się non stop , i dość często mruga a oto objawy w samochodzie:
- spalanie gazu wzrosło z 12l. na 17l
-benzyny nie sprawdzałem ale raczej też dużo pali ( jeżdżę jakieś 3 dni na samej benzynie objawy są takie same , dodam że odkąd jeżdżę na Pb mój olej zrobił sie strasznie rzadki aż kapie z bagnetu , wczesniej jak jezdziłem na lpg tylko smierdział benzyną
- silnikiem trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry
- brak mocy , chociaż czasem mam wrażenie że dobrze jeździ ale to tylko przez chwile tak jakby sie na chwile odmulił
- na benzynie czuć ze troszke lepiej jeździ ale to chyba przez to ze ma wiekszą moc
- ciężko sie jeździ jak ruszam z samego sprzęgła (no z odrobinka gazu ) to często gaśnie i zdarza się że nie chce odpalić. Jak chwile odczekam to z trudem odpali.
- podczas jazdy szarpie , najczęściej przy dodawaniu gazu , na niższych obrotach np. jak jade 60 km/h na ppiatym biegu puszczam gaz jest ok. dodaje go szarpie.
- ogólnie jest strasznie zamulony
Teraz tak jakis tydzień temu tak sie zamulił że praktycznie nie miał mocy jechac z trudem dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił świece , przez chwile było troche lepiej albo mi sie wydawało i powiedział że komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Zostawiłem samochud u niego , stwierdził poprzez wyciaganie cewek ze 3 cylinder nie pracuje. wymienił cewke na trzecim ale nie orginalną. Podłączył znowu pod kompa pokazał dalej wypadanie zapłonu i do tego czujnik wału albo wałka.
Samochód mam wrażenie że jeździ troche lepiej ale wysztkie objawy jakie wyżej napisałem nie ustały.
Wyciągaliśmy przy mnie cewki po kolei i odpalaliśmy samochód, to tak po wyciągnięciu 1 i odpaleniu nie było dużej różnicy , 4 też. natomiast jak wyciągneliśmy 2 i 3 to autko gasło po odpaleniu ( dodam ze nowa cewka nieorginalna jest włozona na 1 pierwszy cylinder) została zamieniona z 3 cewka.
W aucie nic więcej nie robiłem.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, czytałem trochę o tych problemach na forach ale nigdzie nie znalazłem żeby ktos rozwiązał go. Ludzie piszą że zrobili to , tamto i jeszcze coś, a problem nie ustaje a to wszystko kosztuje.
Powiem tak jak da się wyeliminować ten problem to jestem w stanie zapłacić za to pieniądzę. Ale nie stać mnie eliminować problemu metodą prób i błędów. Mechanik powiedział mi że jak chce mogę u niego na tydzień czy dwa zostawić samochód a on będzie dłubał w nim. Mówił że mogą to byc czujniki , albo rozrząd do wymiany ale może sie też tak okazać że zrobi to i tamto a objawy nie ustaną. Wydam kupę pieniędzy a samochód bede musial sprzedać jako uszkodzony.
Więc ktoś może spotkał się z tym problemem i udału mu sie definitywnie go rozwiazać albo wie co trzeba zrobić.
Posiadam Primere p12 rok. 2002 silnik 1.8 benzyna +gaz. Gaz (gaz zamontowany 3 lata temu)
ok. dwa, trzy miesiące temu zaczął świecić sie check, świecił się czasem po pare dni później gasł znowu się zaświecal i tak w kółko. Nie wiem czy były z tym problemy wcześniej bo kupiłem go pół roku temu. Podczas wyświetlania tego błędu nie czułem żadnych problemów z autem.
Od jakiś 3 tygodniu check świeci się non stop , i dość często mruga a oto objawy w samochodzie:
- spalanie gazu wzrosło z 12l. na 17l
-benzyny nie sprawdzałem ale raczej też dużo pali ( jeżdżę jakieś 3 dni na samej benzynie objawy są takie same , dodam że odkąd jeżdżę na Pb mój olej zrobił sie strasznie rzadki aż kapie z bagnetu , wczesniej jak jezdziłem na lpg tylko smierdział benzyną
- silnikiem trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry
- brak mocy , chociaż czasem mam wrażenie że dobrze jeździ ale to tylko przez chwile tak jakby sie na chwile odmulił
- na benzynie czuć ze troszke lepiej jeździ ale to chyba przez to ze ma wiekszą moc
- ciężko sie jeździ jak ruszam z samego sprzęgła (no z odrobinka gazu ) to często gaśnie i zdarza się że nie chce odpalić. Jak chwile odczekam to z trudem odpali.
- podczas jazdy szarpie , najczęściej przy dodawaniu gazu , na niższych obrotach np. jak jade 60 km/h na ppiatym biegu puszczam gaz jest ok. dodaje go szarpie.
- ogólnie jest strasznie zamulony
Teraz tak jakis tydzień temu tak sie zamulił że praktycznie nie miał mocy jechac z trudem dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił świece , przez chwile było troche lepiej albo mi sie wydawało i powiedział że komputer pokazuje wypadanie zapłonu. Zostawiłem samochud u niego , stwierdził poprzez wyciaganie cewek ze 3 cylinder nie pracuje. wymienił cewke na trzecim ale nie orginalną. Podłączył znowu pod kompa pokazał dalej wypadanie zapłonu i do tego czujnik wału albo wałka.
Samochód mam wrażenie że jeździ troche lepiej ale wysztkie objawy jakie wyżej napisałem nie ustały.
Wyciągaliśmy przy mnie cewki po kolei i odpalaliśmy samochód, to tak po wyciągnięciu 1 i odpaleniu nie było dużej różnicy , 4 też. natomiast jak wyciągneliśmy 2 i 3 to autko gasło po odpaleniu ( dodam ze nowa cewka nieorginalna jest włozona na 1 pierwszy cylinder) została zamieniona z 3 cewka.
W aucie nic więcej nie robiłem.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, czytałem trochę o tych problemach na forach ale nigdzie nie znalazłem żeby ktos rozwiązał go. Ludzie piszą że zrobili to , tamto i jeszcze coś, a problem nie ustaje a to wszystko kosztuje.
Powiem tak jak da się wyeliminować ten problem to jestem w stanie zapłacić za to pieniądzę. Ale nie stać mnie eliminować problemu metodą prób i błędów. Mechanik powiedział mi że jak chce mogę u niego na tydzień czy dwa zostawić samochód a on będzie dłubał w nim. Mówił że mogą to byc czujniki , albo rozrząd do wymiany ale może sie też tak okazać że zrobi to i tamto a objawy nie ustaną. Wydam kupę pieniędzy a samochód bede musial sprzedać jako uszkodzony.
Więc ktoś może spotkał się z tym problemem i udału mu sie definitywnie go rozwiazać albo wie co trzeba zrobić.
Na szybko - silnik do remontu - olej śmierdzi benzyną - pierścienie.
Brak mocy - zawalony pierwszy katalizator, wyciągnięty łańcuch etc.
Pytanie z innej beczki - czy kiedykolwiek były regulowane luzy zaworowe?
Brak mocy - zawalony pierwszy katalizator, wyciągnięty łańcuch etc.
Pytanie z innej beczki - czy kiedykolwiek były regulowane luzy zaworowe?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dzięki za zainteresowania , a powiedz mi czy da się łańcuch naciągnąć bo widziałem na youtubie jak gosciu naciaga łancuch tutaj link https://www.youtube.com/watch?v=VlDIR9jmjBUbombel pisze:Górski, w tym silniku pada czujnik położenia wałka oraz rozciaga się rozrząd. Te dwie rzeczy bym zrobił
[ Dodano: 2016-10-26, 16:52 ]
Z tego co wiem to raczej nie , auto ma przejechane 140 tys ( papiery jakies tam sa ) do 80tys. jezdził niemiec ( do 2013) potem poprzedni własciciel do 130tys. a on napewno nie robił.janusz pisze:Na szybko - silnik do remontu - olej śmierdzi benzyną - pierścienie.
Brak mocy - zawalony pierwszy katalizator, wyciągnięty łańcuch etc.
Pytanie z innej beczki - czy kiedykolwiek były regulowane luzy zaworowe?
Czyli sprawa jest bardzo poważna z silnikiem??? Jak włożę drugie tyle co kosztuje to może coś z tego bedzie.

Dzieki za zainteresowanie.
Górski, po remoncie, przynajmniej wiesz, co masz. Od razu mówię - we Wro ciężko o dobrego mechanika do Nissana.
Jeśli Berny_p przyjedzie na spota w niedzielę, to może Ci zrobić diagnostykę Consultem.
Jeśli Berny_p przyjedzie na spota w niedzielę, to może Ci zrobić diagnostykę Consultem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ciężko to ja wiem , miałem już w swoim życiu pare samochodów i przerobiłem kilku mechaników. Jest naprawdę ciężko o porządnego, ale może ktoś z forum by polecił mechanika.janusz pisze:Górski, po remoncie, przynajmniej wiesz, co masz. Od razu mówię - we Wro ciężko o dobrego mechanika do Nissana.
Jeśli Berny_p przyjedzie na spota w niedzielę, to może Ci zrobić diagnostykę Consultem.
Dzisiaj po kilku dniach jazdy na benzynie , zatankowałem gaz, i masakra , na początku jeszcze w miarę jechał a potem totalny brak mocy , przestał się wkręcać na obroty max. 4 tys. Nie wiem co się stało wcześniej tak nie było, przełączyłem na benzynę i w miare ok. tzn tak jak pisałem w pierwszym poście. Czyżby kolejna usterka? Czy być może musi się trochę rozkręcić na gazie, w co wątpię.
Benzyny spalił ok. 16 litrów.
Zapomniałem dodać w pierwszym poście że z rury wydechowej jest nie równe wydmuchiwanie spalin coś takiego jakby traktor chodził.
[ Dodano: 2016-10-27, 20:35 ]
Zdecydowałem się na naprawę na początek pozbędę się kata , zrobię czujnik i rozrząd. Zobaczymy co z tego będzie. No i chyba gazownika muszę odwiedzić jeśli ktoś kogoś może polecić to będę wdzięczny.
Górski, jaką masz instalację LPG?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Górski, ja polecam Zielińskiego w Jeszkowicach. Tam zakładałem instalacje i jeździ 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Nie wiem gdzie sprawdzić jaką mam instalacje lpg. Mam papiery ale tam nic nie pisze tylko części są wymienione i nazwy podam parę z nich:
Reduktor AC R01 model 150
Zawór odcinający : Valtek
Wielozawór: Tomasetto Achille Mod. AT. 02
Gazoszczelna obudowa : Stako
Wlew paliwa: Tomasetto
Zbiornik Stako
Elektroniczna jednostka sterująca stag 4 qbox
Urządzenie wtryskujące gaz : AC w01-4kpl
Zauważyłem że na zimnym silniki jak przełączy mi się na gaz to kilkanaście kilometrów zrobię jadąc w miarę normalnie a później jak się samochód nagrzeje to na gazie nic nie pojedzie, muszę przełączyć na PB. Jak myślicie zająć się gazem na początek i coś z tym zrobić czy poprostu to wina mojej usterki w samochodzie.
[ Dodano: 2016-11-02, 22:51 ]
Odwiedziłem dzisiaj warsztat zajmujący sie Lpg i niestety mechanik po przeglądnięciu instalacji powiedział że nie ma pojęcia co się może dziać. Powiedział żebym najpierw zajął się silnikiem.
Reduktor AC R01 model 150
Zawór odcinający : Valtek
Wielozawór: Tomasetto Achille Mod. AT. 02
Gazoszczelna obudowa : Stako
Wlew paliwa: Tomasetto
Zbiornik Stako
Elektroniczna jednostka sterująca stag 4 qbox
Urządzenie wtryskujące gaz : AC w01-4kpl
Zauważyłem że na zimnym silniki jak przełączy mi się na gaz to kilkanaście kilometrów zrobię jadąc w miarę normalnie a później jak się samochód nagrzeje to na gazie nic nie pojedzie, muszę przełączyć na PB. Jak myślicie zająć się gazem na początek i coś z tym zrobić czy poprostu to wina mojej usterki w samochodzie.
[ Dodano: 2016-11-02, 22:51 ]
Odwiedziłem dzisiaj warsztat zajmujący sie Lpg i niestety mechanik po przeglądnięciu instalacji powiedział że nie ma pojęcia co się może dziać. Powiedział żebym najpierw zajął się silnikiem.