top mounty/ camber platy do N14

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

top mounty/ camber platy do N14

Post autor: VE Killer » 2016-10-19, 19:20

ktoś sie orientuje gdzie i czy wogóle cos takiego jest osiągalne czy trzeba by samemu rzeźbić?
XXX

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 222
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2016-10-19, 19:23

Zadzwoń do ISC może bedą mieli ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-19, 19:40

do 200sx maja ale to raczej nie to samo
XXX

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2016-10-20, 07:36

A po co Ci Cambery ? Bo żeby zrobić negatyw wystarczą Ci śruby mimośrodowe

http://www.inter-rally.pl/product-pol-4 ... 100NX.html

Jeśli dobrze pamiętam to 2,5 st zrobisz na nich bez problemu, jeśli nie 3. Zasadniczo dołem kolumny masz większy zakres regulacji niż górą. Więc pomimo że mam u siebie to uważam że Cambery są zbędne - no chyba że chcesz robić auto do wyścigów DTM i negatyw -4 :)

To samo dotyczy tylnego zawieszenia - a do tyłu Camberów już nie dostaniesz.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-20, 08:51

Nie chodzi o regulacją kąta pochylenia bo to w istocie mam na dole a o zastąpienie fabrycznej poduszki gumowej unibolem. Poza tym jak troszkę zakombinujesz to masz regulację wyprzedzenia ;) jak Ci nie potrzene to może chcesz się pozbyć ? :)
XXX

karol282
fanatyk nissana
Posty: 351
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-10-20, 09:08

Samych placków nie znalazłem, sam szukałem bo chciałem do swojego B12. Pozostaje dobrać łożysko z katalogu pomierzyć narysować na laser i do spawania. Po spawaniu pewnie i tak gniazdo łożyska do przetoczenia.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-20, 10:18

konstrukcyjnie to składa sie z dwóch częsci zastanawiam sie czy jesli faktycznie do Sunnego sa niedostepne to nie kupić tych od 200sx i samej flanszy pod rozstaw srub kielicha nie dorobić. jest tylko jedno zasadnicze pytanie jakiej jakosci uniballe sa w tych top mountach

[ Dodano: 2016-10-20, 11:20 ]
hmm a może ktoś ma po prostu auto na klockach i byłby skłonny pożyczyć na tydzień w celu zrobienia projektu? rzecz jasna nie za darmo ;)
XXX

karol282
fanatyk nissana
Posty: 351
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-10-20, 11:09

Tak z dwóch części ale i tak czy siak musisz spawać innej opcji nie ma. Łożyska wachliwe można bez problemu dobrać po wymiarach, te które występują w najtańszych camber plates (made in PRC) są słabe. Miałem takie w łapie wizualnie nie jesteś w stanie odróżnić bubli od dobrych jakościowo łożysk. Silver project ma dobre jakościowo produkty można by spróbować stworzyć jakiegoś ulepa. Droga jest łatwiejsza ale jeśli by zrobić taki placek od zera to można się pokusić o regulację na fasolach samego placka względem kasty i wtedy KWSZ jest do ogarnięcia :) Jeszcze podziałkę w mm laserem narzucić i już w ogóle cacy :mrgreen: No i satysfakcja z autorskiego ( w pewnym sensie) projektu :cool:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-10-20, 12:33

jest to do ogarnięcia bez spawania. w sumie chyba masz racje że lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie osadzenia łozyska mimośrodowo i wtedy mamy topmounta jednoczęściowego. w sumiee takie rozwiązanie jest nawet w Homologacji FIA do Sunnego. zostaje kwestia jakiej firmy łozyska sa najlepsze
XXX

karol282
fanatyk nissana
Posty: 351
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-10-22, 08:05

Można frezować z jednego kawałka owszem, ale nie jest to tania zabawa, a PA6 do tanich nie należy.. Stal jest tańsza i jest szeroko wykorzystywana w górnych mocowaniach i często gęsto wykonanie polega na spawaniu wytoczonej tulei z wcięciem na zabezpieczenie segera. Można drogo i najlepiej ale też tanio i nie gorzej ;-)

Jeśli chodzi o łożyska to kiedyś tam gdy interesowałem się tym tematem znalazłem na jednej ze stron producenta serię łożysk wahliwych specjalnie zaprojektowanych do zawieszeń wykorzystywanych w sportach motorowych, były tam jeszcze uniball'e na końcówki czy wahacze. Trzeba szukać... :-/
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”