In the honing process you won't be removing almost any materil at all, just breaking the glazing. No need for a machine shop, it can be done by yourself. But of course, whatever you choose. I have similiar rings that you are about to install. With those, breaking them in is very important. The second rings are of a napier type. They act more of as a secondary scraper than a compression ring. This is why it is very important to get s ring seal as good as possible. Otherwise you will be having ridiculous blowby. I had some "issues" with compression first, but it has worked out by now. I measured at first between 12,6-13kg/cm2 after the overhaul. Now after about 5,5kkm's I measured 13,2 through the line. There seemed to be also some power missing, but that has cured by itself also. So, whatever you decide to do, good luck with it and remember to report here with lots of pictures.howard512 pisze:Totenkopf, I respect your opinion but I talked with grinding factory and they said to me when I decided to grind my cylinders I have to use overbored pistons and piston rings, they can't bored cylinders about 0,05mm, but at least about 0,1mm and my pistons and rings can't work with it. Overbored pistons and rings costs much more than new engine so I decided to stay with my own engine block and standard pistons and new standard rings.Czajnik- Guru of the SR20 said " just fuck it and assemblying without boring cylinders, it will be allright" janusz and Ryba said the same. So I' m waiting for new pistons rings and I will assemblying with nobored cylinders. I hope the engine will give advice and more horse power and it won't burn oil
[ Primera] Howardowóz OIRU DAI SAKENOMI czyli P11SE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Janusz, nie będę bastował bo nie muszę, to nie była wredna uwaga tylko moja opinia.
Jak coś jest dla kogoś niezrozumiałe to najlepiej jest dopytać, niż snuć podejrzenia, że ktoś jest chamski i czepialski.
Ja do TK nie mam nic, moja opinia na jego temat jest taka:
Totenkopf-You do not know how happy I am that you've come to this forum . Particularly noteworthy is the fact that it is not delimited to his English-language subject and you give knowledge to our Polish topics .. and helping.
awesome!!
Ja już nie spinam portek, mam dystans do wszystkiego. Tak się lepiej żyje-i to jest uwaga.
Jak coś jest dla kogoś niezrozumiałe to najlepiej jest dopytać, niż snuć podejrzenia, że ktoś jest chamski i czepialski.
Ja do TK nie mam nic, moja opinia na jego temat jest taka:
Totenkopf-You do not know how happy I am that you've come to this forum . Particularly noteworthy is the fact that it is not delimited to his English-language subject and you give knowledge to our Polish topics .. and helping.
awesome!!
Ja już nie spinam portek, mam dystans do wszystkiego. Tak się lepiej żyje-i to jest uwaga.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
howard512, I really recommend you read this article, there are really good hints to make the most of your overhaul.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Nie posłuchałem się kolegi i cylindry zostały w takim samym stanie w jakim je zastałem...
Brakło czasu, chęci i $$ , a tragicznie nie było
Nie stać mnie na nadwymiarowe tłoki, a do 300ZX cięzko dostać , i skąd później uszczelkę na 87mm itp. Latało do tej pory to polata dalej
No to teraz kilka fotek :
(blok i wał ze starego DEL - tak tylko do fotki )
Pierścienie środkowe okazały się za ciasne , więc potraktowałem je pilnikiem do rządanego wymiaru
Reszta jakos poszła
Jak tu czysto
Wskoczyła dodatkowa część, kto wie co to i czy właśnie to mi hałasuje teraz?
Pełna gotowość do pierwszego startu
START
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=arpcFItPbPc[/youtube]
I dzwonienie łańcucha
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOTJHcotCdg[/youtube]
Póki co, zrobione 65km, oleju na bagnecie ciężko dojrzeć, przezroczysty dokładnie tak samo jak w butelce.
Kultura pracy na wolnych ta sama jak przed- można uznać to za sukces, bo nawet nie były sprawdzane wysokości zaworów po docieraniu , taki farcik
Zostało dać się zaadoptować/ułożyć pierścieniom, wyregulować zapłon i pokręcić dobrze kółkami żeby BHP się zgadzały
Wielkie podziękowania należą się dla Czajnika, Janusza, Ad@musa, Lgrucy ,za doractwo , jak również dla Ryby i Vixo za części. Chylę czoła
Jeśli o kimś zapomniałem to upominajcie się, post można edytować
P.S. Śrubek nie zostało a nawet doszło kilka nowych
Brakło czasu, chęci i $$ , a tragicznie nie było
Nie stać mnie na nadwymiarowe tłoki, a do 300ZX cięzko dostać , i skąd później uszczelkę na 87mm itp. Latało do tej pory to polata dalej
No to teraz kilka fotek :
(blok i wał ze starego DEL - tak tylko do fotki )
Pierścienie środkowe okazały się za ciasne , więc potraktowałem je pilnikiem do rządanego wymiaru
Reszta jakos poszła
Jak tu czysto
Wskoczyła dodatkowa część, kto wie co to i czy właśnie to mi hałasuje teraz?
Pełna gotowość do pierwszego startu
START
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=arpcFItPbPc[/youtube]
I dzwonienie łańcucha
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aOTJHcotCdg[/youtube]
Póki co, zrobione 65km, oleju na bagnecie ciężko dojrzeć, przezroczysty dokładnie tak samo jak w butelce.
Kultura pracy na wolnych ta sama jak przed- można uznać to za sukces, bo nawet nie były sprawdzane wysokości zaworów po docieraniu , taki farcik
Zostało dać się zaadoptować/ułożyć pierścieniom, wyregulować zapłon i pokręcić dobrze kółkami żeby BHP się zgadzały
Wielkie podziękowania należą się dla Czajnika, Janusza, Ad@musa, Lgrucy ,za doractwo , jak również dla Ryby i Vixo za części. Chylę czoła
Jeśli o kimś zapomniałem to upominajcie się, post można edytować
P.S. Śrubek nie zostało a nawet doszło kilka nowych
Ostatnio zmieniony 2016-09-24, 10:22 przez howard512, łącznie zmieniany 3 razy.
Howard512 like in Totenkopf topic
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
howard512, well done my friend. Did you read the article I posted here? Follow those instructions and you will make the most of your engine.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
howard512, The point about it is, that after you replace piston rings you have to get maximum pressure behind the rings to seat them properly. There are guides how to do it with a dyno and on the street. So no "grandpa" driving, just hard accelerations (open that throttle!) and engine braking. The engine must be warmed properly before doing this.
Have you measured compression already?
Have you measured compression already?
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
I haven't measured compression yet.
Millage now is about 70 kilometers.
I drive naturally and smoothly, the same as before rebuild and I'm trying not to exceed 4,000 RPM
You mean I have to drive like this?? :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkd7tcIGcMI[/youtube]
Millage now is about 70 kilometers.
I drive naturally and smoothly, the same as before rebuild and I'm trying not to exceed 4,000 RPM
You mean I have to drive like this?? :
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkd7tcIGcMI[/youtube]
howard512, No, just warm up properly, and accelerate a few times from 50-80kph with WOT and after that use engine braking. Use different gears. No need for overloading. The engine needs all the air it can get to generate maximum pressure behind the rings. A racetrack would be the best enviroment for this.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
howard512, No problem.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Tak wygląda bagnet po przejechaniu 130km (ok 5h pracy)
Po bardzo dokładnym przyjrzeniu się można dostrzec stan, jest w połowie
Łańcuch dalej dzwoni, będę musiał pozbyć się górnej prowadnicy albo coś z nią zrobić
... a tutaj znaleziony filmik, ktoś ma ten sam problem co ja , z tym że 10 razy wyraźniej tutaj to słychać.
Z opisu wynika , że wymieniał napinacz i nic to nie pomogło.
Czekam na odp. właściciela pojazdu czy ma górną prowadnicę
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xxihZEUnhqg[/youtube]
Po bardzo dokładnym przyjrzeniu się można dostrzec stan, jest w połowie
Łańcuch dalej dzwoni, będę musiał pozbyć się górnej prowadnicy albo coś z nią zrobić
... a tutaj znaleziony filmik, ktoś ma ten sam problem co ja , z tym że 10 razy wyraźniej tutaj to słychać.
Z opisu wynika , że wymieniał napinacz i nic to nie pomogło.
Czekam na odp. właściciela pojazdu czy ma górną prowadnicę
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xxihZEUnhqg[/youtube]
howard512, In order to get rid of that noise completely, you have to replace your chain, sprockets, guides and tensioner.
https://www.drive2.com/r/nissan/470523357796762534/
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
VAZ 21013 - summer car
P11 SE SR20DEH AP0 - current
P11 GT SR20DE KH3 - for spare parts
P11 GX SR20De AJ4 - sold
P10 LX SR20Di AG2 - sold
Wywaliłem to badziewie Asumi i jak ręką odjął , jakieś krzywe to w ogóle
vixo, zdealuj mi OE
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-cnMEvbb5Y[/youtube]
vixo, zdealuj mi OE
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-cnMEvbb5Y[/youtube]
vixo,
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oJNeWByT1sU[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oJNeWByT1sU[/youtube]