Regenerowane HLA-zbawienie dla starych SRek
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Regenerowane HLA-zbawienie dla starych SRek
Pewne jest to, że jeśli silnik jeździ od parunastu lat, to tak samo jak napinacz na rozrządzie. Notabene jest on wymieniany podczas zmiany kpl rozrządu. Na wymianę hydro popychaczy mało kto się decyduje bo to dość droga zabawa.
Najtaniej co udał mi się znaleźć to jakieś zamienniki w IC. Licząc rabaty kolegi Mechanika plus brak marży Detalicznej w IC koszt jednego hydro to 38zl (kpl to 304zl netto)
Biorąc pod uwagę, że to jakiś tam najtańszy zamiennik wolałem ominąć ten temat szerokim łukiem.
Po zlocie wrocławskim silnik nieco głośniej zaczął klepać, szczególnie traumatyczne były poroanne rozruchy, gdzie tarabaniło tak że aż przykro się robiło.
Idąc tropem wszelkiej maści porad i tematów z różnych for podejrzenie padło na napinacz lub łańcuch. Zanabyłem zatem napinacz z drobnym zębem. Zaimplantowałem do silnika i na początku się okłamywałem, że naprawiłem. Banan z twarzy znikł po rannym odpale... można się wkutwić!
Wiec co? Łańcuch, który ma dopiero 22tys przebiegu? No chyba... czapka w dół i badanie... nic nie wychodzi więc to nie to.
Znajomy mechanik z ANPisarek.pl, który ma ponad 35letni staż zdiagnozował Hydro. "Adam, w VW hydro po 200tys sie wymienia bez dwóch zdań, a czasem i po 100tys są kaput"-powiedział.
No tak, moj silnik ma już ponad 250tys, nie licząc remontu to HLA własnie tyle się już napracowały. Odliczyłem zatem złotówki i nie chętnie chciałem kupować te nieszczęsne chinole.
Jednak w tak zwanym międzyczasie, ktoś coś tam mi sprzedał, cenne info, że można je zregenerować. Tak. OEMowe HLA! Zatem Google na tapete i szukam, nikt nigdzie tego nie robi. Żadnej informacji na forach w PL i za Granicami. I wtedy złapałem kontakt i mam już namiar na firmę, która się tego podejmuje. Takie Hydro z powodzeniem są katowane w motorsporcie. Są Oem'owe i nie kosztują tyle ile chinol... Świetnie, musiałem zaryzykować.
Po wymianie HLA jestem już pewien, przekonany i świadomy, że to był dobry ruch. W moim temacie z Nissanem macie opisane moje spostrzeżenia. Polecam taka operację każdemu, komu coś się nie podoba i gdzie głowica hałasuje.
Koszta?
200zł za regenerację 8szt HLA, zrobiłem wszystkie na raz. I nie chciałem się bawić w inne rozwiązanie, bo chyba by mnie strzelił uj za miesiąc jak by się znowu coś rozklepało (ważne żeby wsadzić HLA z p11 lub z lifta)
50zł za regenerację napinacza
Warto!@
viewtopic.php?t=10909&start=480
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1EwGVPVFZxg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xCNMs7jHgaQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8PbiSG-nxH4[/youtube]
wiem, że niektórzy z was już mnie o to pytali. Co gdzie i jak... jak? Najprędzej i się nie martwić o nasze czapki
[ Dodano: 2015-12-15, 18:39 ]
odpalanie przed:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=spuQOCVLLPs[/youtube]
i po wymianie HLA:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u4x4ZAe7zLo[/youtube]
Najtaniej co udał mi się znaleźć to jakieś zamienniki w IC. Licząc rabaty kolegi Mechanika plus brak marży Detalicznej w IC koszt jednego hydro to 38zl (kpl to 304zl netto)
Biorąc pod uwagę, że to jakiś tam najtańszy zamiennik wolałem ominąć ten temat szerokim łukiem.
Po zlocie wrocławskim silnik nieco głośniej zaczął klepać, szczególnie traumatyczne były poroanne rozruchy, gdzie tarabaniło tak że aż przykro się robiło.
Idąc tropem wszelkiej maści porad i tematów z różnych for podejrzenie padło na napinacz lub łańcuch. Zanabyłem zatem napinacz z drobnym zębem. Zaimplantowałem do silnika i na początku się okłamywałem, że naprawiłem. Banan z twarzy znikł po rannym odpale... można się wkutwić!
Wiec co? Łańcuch, który ma dopiero 22tys przebiegu? No chyba... czapka w dół i badanie... nic nie wychodzi więc to nie to.
Znajomy mechanik z ANPisarek.pl, który ma ponad 35letni staż zdiagnozował Hydro. "Adam, w VW hydro po 200tys sie wymienia bez dwóch zdań, a czasem i po 100tys są kaput"-powiedział.
No tak, moj silnik ma już ponad 250tys, nie licząc remontu to HLA własnie tyle się już napracowały. Odliczyłem zatem złotówki i nie chętnie chciałem kupować te nieszczęsne chinole.
Jednak w tak zwanym międzyczasie, ktoś coś tam mi sprzedał, cenne info, że można je zregenerować. Tak. OEMowe HLA! Zatem Google na tapete i szukam, nikt nigdzie tego nie robi. Żadnej informacji na forach w PL i za Granicami. I wtedy złapałem kontakt i mam już namiar na firmę, która się tego podejmuje. Takie Hydro z powodzeniem są katowane w motorsporcie. Są Oem'owe i nie kosztują tyle ile chinol... Świetnie, musiałem zaryzykować.
Po wymianie HLA jestem już pewien, przekonany i świadomy, że to był dobry ruch. W moim temacie z Nissanem macie opisane moje spostrzeżenia. Polecam taka operację każdemu, komu coś się nie podoba i gdzie głowica hałasuje.
Koszta?
200zł za regenerację 8szt HLA, zrobiłem wszystkie na raz. I nie chciałem się bawić w inne rozwiązanie, bo chyba by mnie strzelił uj za miesiąc jak by się znowu coś rozklepało (ważne żeby wsadzić HLA z p11 lub z lifta)
50zł za regenerację napinacza
Warto!@
viewtopic.php?t=10909&start=480
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1EwGVPVFZxg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xCNMs7jHgaQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8PbiSG-nxH4[/youtube]
wiem, że niektórzy z was już mnie o to pytali. Co gdzie i jak... jak? Najprędzej i się nie martwić o nasze czapki
[ Dodano: 2015-12-15, 18:39 ]
odpalanie przed:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=spuQOCVLLPs[/youtube]
i po wymianie HLA:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u4x4ZAe7zLo[/youtube]
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
HLA dostaniesz gotowe do założenia.
Jak założysz wyałek i mostki to musisz sukcesywnie po kolei dokrecac poszczególne walki tak aby niwelować kantowanie i naprezenia... po prostu musi równo siadac i tyle
uważaj żeby nie ukrecic zrob mostkow bo będziesz miał przerabane
jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie
podepnij aparata i pal dziada
jak nie robiles tego nigdy to manual na kolankach i klucz dynamo w rasi
Jak założysz wyałek i mostki to musisz sukcesywnie po kolei dokrecac poszczególne walki tak aby niwelować kantowanie i naprezenia... po prostu musi równo siadac i tyle
uważaj żeby nie ukrecic zrob mostkow bo będziesz miał przerabane
jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie
podepnij aparata i pal dziada
jak nie robiles tego nigdy to manual na kolankach i klucz dynamo w rasi
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
wymiane HLA mozna ogarnać w 1,5 -2 godzin przy piwku jesli wiesz jak to zrobić. Jesli tego nigdy nie robiłeś to jest kilka zasadzek które na ciebie czkają i mozesz narobic sobie bigosu. pewnych rzeczy nie ma w manualnu. a przede wszystkim manual nie opisuje wymiany hla w silniku zamontowanym aucie. zastanowił bym się czy nie poswięcic pare złotych i dać to komuś ogarniętemyu w temciewGrzyBek80 pisze:Heja.
Jest jakis trik przy wymianie, czy postepowac wg manuala Nissana?
Niedlugo sie za to zabieram i troche sie boje przykrecania z powrotem walkow na miejsce...
XXX
Manual Nissana:
Rozdzial 2B, Podrozdzial 10 (str.91) - Inspekcja HLA w zamontowanym silniku.
Zrobilem moda rozrzadu w dwoch autach, ale walkow nigdy nie rozkrecalem i tez chetnie chcialbym sie dowiedziec na co zwrocic uwage (a czego nie ma w manualu).
Ad@mus podal np. wazna wskazowke:
Rozdzial 2B, Podrozdzial 10 (str.91) - Inspekcja HLA w zamontowanym silniku.
Zrobilem moda rozrzadu w dwoch autach, ale walkow nigdy nie rozkrecalem i tez chetnie chcialbym sie dowiedziec na co zwrocic uwage (a czego nie ma w manualu).
Ad@mus podal np. wazna wskazowke:
ThxAd@mus pisze:jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie
Blue Thunder
w głowicach z VE jakie widziałem były napinacze z grubym zebem, czyli takie jak w p10/p11
Poliftowy ma drobny ząbek, długości są te same, bo po co miał by być dłuższy.
Po co drobne ząbki, po to żeby dokładniej napiąć łańcuszek.
Przykładowo:
gruby Ząb napina o jeden ząbek i ma delikatny luz, gdyby się dało to łańcuch był by idealnie napięty na 1,5 zęba, ale się nie da. W tym przypadku drobnoząbkowy napinacz dopnie luz i jest sysunia.
O ile się nie mylę to GTI-R też miał drobny ząbek.
Poliftowy ma drobny ząbek, długości są te same, bo po co miał by być dłuższy.
Po co drobne ząbki, po to żeby dokładniej napiąć łańcuszek.
Przykładowo:
gruby Ząb napina o jeden ząbek i ma delikatny luz, gdyby się dało to łańcuch był by idealnie napięty na 1,5 zęba, ale się nie da. W tym przypadku drobnoząbkowy napinacz dopnie luz i jest sysunia.
O ile się nie mylę to GTI-R też miał drobny ząbek.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
no właśnie, nowy 150zł, dostaniesz do łapki i się okazuje że gruby, Ten do N1 raczej ma inną cenę skoro podałeś oba numery katalogowe. Jeśli nie ma wątpliwości to bierz nowy i cacane.
Ja kupiłem OEM z polifta i oddałem na remake makeover i mam za 100zl cacany bo nie chciałem kombinować z nowymi za 150zł czy aby miał drobny ząb
By to wszystko było piękne i tanie to na nowych ludzie by latali
Ja kupiłem OEM z polifta i oddałem na remake makeover i mam za 100zl cacany bo nie chciałem kombinować z nowymi za 150zł czy aby miał drobny ząb
By to wszystko było piękne i tanie to na nowych ludzie by latali
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, możesz mieć rację, nie zaprzeczam. Jednakże nie zdarzyło mi się by jakaś cześć brand new in box Genuine Nissan Parts była gorsza, niż zużyta i regenerowana
bdw. oemowy gruby wytrzymuje przy oryginalnym przebiegu minimum 342.000km w SR20DE 100NX GTI i klękają panewki. Więcej pewnie też polatał i powiedziałbym ci jakieś konkretne info, ale kontakt z autem mi się urwał. Wymieniając rozrząd raz na te 340.000 lub składając nowy silnik - kupiłbym new GNP i sikiem prostym traktując to co dostępne na rynku i to jaki ma ząb. Owszem, mając wybór w podobnej kasie między nimi, brałbym z drobnym - wiadome.
bdw. oemowy gruby wytrzymuje przy oryginalnym przebiegu minimum 342.000km w SR20DE 100NX GTI i klękają panewki. Więcej pewnie też polatał i powiedziałbym ci jakieś konkretne info, ale kontakt z autem mi się urwał. Wymieniając rozrząd raz na te 340.000 lub składając nowy silnik - kupiłbym new GNP i sikiem prostym traktując to co dostępne na rynku i to jaki ma ząb. Owszem, mając wybór w podobnej kasie między nimi, brałbym z drobnym - wiadome.
Siemano ponownie, pora na mały off w temacie, odnośnie napinacza przyszło do mnie takie coś
nówka od sr20det do 200sx s14, GTiR-a zakupiłem za 140zł.
nówka od sr20det do 200sx s14, GTiR-a zakupiłem za 140zł.
Ostatnio zmieniony 2016-09-13, 19:30 przez Jastrząb, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Pewnie z tego samego żródełka co jałańcuch OEM i zębatke brałem
Ostatnio zmieniony 2016-09-15, 20:20 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX