bandaz termiczny na plecionce
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
bandaz termiczny na plecionce
witam czy ktos probowal moze owijac plecionke w ssacku 4.2.1 w DE bandazem? jakie to ma plusy i minusy? ktos zorientowany?
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro
IMO - nie ma sensu, bo to miejsce najwięcej pracuje. Zaraz bandaż się rozleci lub poluzuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
Była P10 1.6 16V SRI
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro
Była Nissan Sunny 1.7 D
Byf VW Golf 3 ABF
Było Espero 2.0 16V
Jest Primera P10 eGT
Jest Audi D2 S8 4.2 Quattro
mcbakus, czy nie lepiej iść w kierunku tego, że plecionka nie jest jednak szczelna i warto by ją wymienić na nową?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
sorry ale pomysł owijania nieszczelnej plecionki tasma termiczna w celu uszczelnienia jest z lekka druciarstwem podobnie jak montaż kolektora z dmuchniątą uszczelka z pomoca pasty cementowej. podjedż do tłumikarzy niech Ci wspawają nową plecionke albo wymienia na innego typu połaczenie ruchome jak wspomniał RZ. i po temacie
XXX
Co tu jest do sprawdzania sam sobie w swoim drugim poście odpowiedziałeś że skoro zasłoniecie rękami plecionki zmienia prace silnika bo zapewne za nia znajduje sie sonda. to chyba logiczne ze jest ona nieszczelna.mcbakus pisze:tu bardziej chodzi o sprawdzenie czy to da rade niz owijanie na stałe..... i czy praca silnika i itp sie ustabilizuje
tłumaczy Ci kilka osób zebyś ja wymienił a Ty z uporem maniaka chcesz owijać bandażem żeby cos jeszcze sprawdzać. pomijam już ze za bandaż zapłacisz pewnie tyle co za nowa plecionkę. wiec sorry ale ani to dla mnie logiczne ani ekonomiczne
XXX
A ktoś ma jakiś pomysł co można wstawić zamiast plecionki ? Sztywne połączenie ma sens ?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
alternatywą jest połaczenie kielichowe. jest ono rozkrecane dzięki czemu w tym miejscu mozna rozpiac i wymontowac wydech. sa tez połaczenia na dwie śruby ze spręzynami stosowane fabrycznie w wielu samochodach.
plecionka nie jest złym rozwiazaniem pod warunkiem że nie zostanie przetarta w zglebionej furze ale totypowo mechaniczne uszkodzenie. pamietać też jednak trzeba ze są rózne długości dlatego zamontowanie zbyt krótkiej również może powodować jej częste zrywanie. chyba najrzadziej trafia sie przepalenie plecionki jesli chodzi o jej uszkodzenia
[ Dodano: 2016-08-25, 14:43 ]
plecionka nie jest złym rozwiazaniem pod warunkiem że nie zostanie przetarta w zglebionej furze ale totypowo mechaniczne uszkodzenie. pamietać też jednak trzeba ze są rózne długości dlatego zamontowanie zbyt krótkiej również może powodować jej częste zrywanie. chyba najrzadziej trafia sie przepalenie plecionki jesli chodzi o jej uszkodzenia
[ Dodano: 2016-08-25, 14:43 ]
silnik pracuje na poduszkach sam wydech pracuje ze wzgledu na rozszerzalność ciepla materiałów do tego dochodza wszelakie drgania nadwozia i samego wydechu. właśnie po to stosyje sie połaczenie elastyczne pomiedzy kolektorem a reszta układy wydechowego. dla przykładu w Dużym Fiucie czy Polonezie jak również w Maluchu nie było takiego połączenia i pewnie każdy kto posiadał jeden z tych samochodów pamieta że zawsze gdzieś co jebło w przeciagu roku. jak nie dwururka to pozrywane szpilki albo popękane wsporniki czy pozrywane wieszakiBoro1989 pisze:Sztywne połączenie ma sens ?
XXX
mcbakus pisze:chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
Panowie dodam że plecionka była nówka sztuka nigdy nie montowana tak jak cały ssac....rz pisze:To jest powodem nierównej pracy. Zacznij od wymiany.Zielkq pisze:mcbakus, czy nie lepiej iść w kierunku tego, że plecionka nie jest jednak szczelna i warto by ją wymienić na nową?
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
KTR, ale czy była szczelna? Nowe nie zawsze znaczy działające (patrz -> termostaty janusza). No bo jak inaczej bandaż czy obłożenie rekami miałoby działać?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Plecionka plecionce nierówna - zwykle kupuje się najtańsze "złącze elastyczne" za 20-30 zł, które ma tylko podwójną warstwę oplotu/siatki (to widać - warstwa wewnętrzna jest taka sama jak zewnątrz i jej średnica jest niewiele większa od rury wydechowej) - stąd:
W starych Golfach I oraz Polo czy Passat były na rurze złącza tzw. harmonijki - nigdy nie korodowały i nie pękały (trwałością przeżywały samochód), później je "ulepszono".
Kilka miesięcy temu wspawywałem złącze elastyczne (te właściwe) i problemów nie mam. Ponadto wyrzuciłem jeszcze fabryczne osłony termiczne na rurze (dzwoniły), pod którymi było coś w rodzaju bandaża - spowodował tylko korozję rury i wżery, przez co musiałem wspawać kawałek rury.
Droższe, ale i wizualnie grubsze dobre złącze elastyczne (np. Walker, Bosal) składa się z kilku warstw:mcbakus pisze:chodzi o to ze gdy montowali mi wydech i ktr dlonmi oblozyl plecionke silnik zaczal strasznie rowno pracowac a gdy je zdjal znow pracowal po swojemu i zastanawiam sie czy by tego nie sprobowac
W starych Golfach I oraz Polo czy Passat były na rurze złącza tzw. harmonijki - nigdy nie korodowały i nie pękały (trwałością przeżywały samochód), później je "ulepszono".
Kilka miesięcy temu wspawywałem złącze elastyczne (te właściwe) i problemów nie mam. Ponadto wyrzuciłem jeszcze fabryczne osłony termiczne na rurze (dzwoniły), pod którymi było coś w rodzaju bandaża - spowodował tylko korozję rury i wżery, przez co musiałem wspawać kawałek rury.
LPG Lovato Smart